Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnet Mio, kan det passe til en tispe?


MerlePerle
 Share

Er Mio kun et navn som passer hannhunder?  

30 stemmer

  1. 1. Er Mio kun et navn som passer hannhunder?

    • Ja, jeg tenker automatisk hankjønn om jeg hadde møtt en hund som het Mio
      20
    • Mio kan også passe til en tispe
      10


Recommended Posts

Mio for meg er hannhund uansett. Men altså, gjør som du vil :) Jeg liker veldig godt maskuline navn til tisper også, har navn klar til neste tispe som kommer i hus og det blir oftest brukt til gutter (selv om det regnes som et unisex navn).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de to siste tispene mine har mange oppfattet det som hannhundnavn selv om jeg synes navnene er kjønnsnøytrale eller feminine, så jeg tenker at screw the rest, bruk det navnet du vil ha.

X'en ble av mange antatt å måtte være hannhund, fordi det er en stor rase, og de tenkte forhenværende kjæreste og ikke bokstav, og falt i den heteronormative suppegryta om at jeg måtte ha en mannlig eks.

Foenix blir av flere oppfattet som Felix, altså hannhund.

Og hannhunden Glam blir forsyne meg av enkelte oppfattet som Glenn, så den neste skal hete Fido.

Neida. Men det frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker navnet, så bruker du det. Jeg er ikke så nøye på om det er "hannhundnavn" eller "tispenavn". Sånn med mindre du vil kalle tispa di for Tor eller Einar, da er det litt snodig.

Jeg har selv ei tispe som heter Blitz. De hundene jeg vet om som heter Blitz, er hannhunder :P Men jeg tenkte litt sånn at blitz er en ting, derfor kan det være både tispe- og hannhundnavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hannhund som heter Ani. det er jo ganske så unisex, men de som ikke vet det er en hannhund eller kjenner til opphavet til navnet tror gjerne det er en tispe. Mange tror også han heter Anni. Men det er generelt ikke noe problem ;) Og jeg syntes jo han har verdens fineste navn :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste tispe heter Aiko, som utelukkende er brukt som hannhundnavn med mindre bikkja har japansk herkomst. Det betyr lille elskling (feminint kjønna) på japansk, og er så langt fra maskulint og barskt som det kommer i mine ører, som fniser hver gang en barsk schäferhann heter det. De skulle bare visst, liksom. :teehe: 

At tispenavn må slutte på -i eller -a er bare fantasiløst. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en guttepapegøye som het Pia, jeg tenkte aldri noe over det selv. Men andre spurte jo når jeg sa han :teehe: 

(vanskelig å bestemme kjønn første året uten testing, pga lik fjærdrakt, så tok en sjanse)

syns man står helt fritt til å velge selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...