Gå til innhold
Hundesonen.no

Voff-på-dere! :)


LadyLilly
 Share

Recommended Posts

Hei og god kveld fra LadyLilly i Hordaland!  
Jeg er innmeldt her for vel 5 minutter siden, og håper å finne gode samtaler, mye informasjon, glede over hundehold og - ja, du vet. 
Jeg er i 50-årene, har hatt hund stort sett kontinuerlig siden jeg var 8 år, og det er sikkert ikke siste hunden jeg har nå. Siste tilskudd er en Border Collie-mix på 4 år, tispe, glad, erten, hengiven og vil helst henge rundt halsen og bare være til. Utenom uteliv, da. Her er tilstrekkelig energi for et helt fotballag og energien må ut. Hver dag. Helst flere ganger for dagen. 
Vi har funnet våre metoder, bl.a. starter vi dagen før fuglene, drar avgårde i otta for å kunne innta et område uten bånd og med ball og armforlenger. Det går unna! Avslutningsvis er det bading i tjern om vær og føre tillater det, alternativttemperert dusj når vi kommer hjem, og så starter dagen: skive med leverpostei til damen, annen frokost til meg, og så skal vi på lading begge to. 
Den eneste utfordringen jeg har er at hun har seperasjonsangst. Vi har prøvd mye og vi har ikke fått det til. Forhåpentligvis kan jeg finne noen tips og erfaringer her inne, for det er ikke alltid at det passer å ha henne med overalt. Det eneste stedet hun aksepterer å være alene, er i bilen, så på et vis går det. ;)
Det er en glede og et privilegium å ha en hund. Eller fler'. Det å oppleve samspillet, mental og fysisk samkjøring, er helt fantastisk. Og som sikkert flere mener: hund burde komme på blå resept. :)
 
Så. Jeg gleder meg til å bli kjent. :)

 
 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...