Gå til innhold
Hundesonen.no

Smellerbane til rotte


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Jeg har startet å trene smeller med den ene hunden min Noma, og har lenge tenkt at jeg skulle prøvd dette med rottene også (halvveis inspirert av Apopo HeroRats).

Nå sitter jeg og tenker på hvordan jeg skulle laget en bane til dem? Jeg kan bruke lokkene til smellerboksene jeg har, men de er litt store. Tenkte fingerbøl var fin størrelse, men fant ingen med hull og vet ikke hvordan jeg evt skal lage lokk... Og hva skal jeg bruke/lage i stedet for ostekasser? Fyrstikkesker? Da får de jo evt ikke markert punkt...

Mulig dette er altfor vanskelig å få til uansett, men vil prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett de gamle treningsboksene med bilderull-plastbokser (135 mm negativ-rull)? De er litt større enn fingerbøl, men lett å lage hull i lokket. PÅ apoteket selges små pille-esker i plast, de kan ev passe?
Duplo-klosser kan brukes istedetfor kasser. De er allerede perforert og kan bygges til de banene du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett de gamle treningsboksene med bilderull-plastbokser (135 mm negativ-rull)? De er litt større enn fingerbøl, men lett å lage hull i lokket. PÅ apoteket selges små pille-esker i plast, de kan ev passe?
Duplo-klosser kan brukes istedetfor kasser. De er allerede perforert og kan bygges til de banene du vil ha.

Jaa! Smart!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en magnetisk knivskinne og slike noseworkbokser? https://www.canider.no/products/sma-metall-soksbokser-med-magnet

Også veldig smart!


Jeg oppdaget dog et lite problem. Jeg tenkte min lille blind ville være god på dette, men siden Wonder er nettopp blind så oppsøker han jo da f.eks ikke mynt som jeg legger ut, så fikk ikke helt frem adferden jeg ville ha. Kommer til å prøve litt andre tilnærminger, da han er den som er tryggest på åpne plasser (han vet jo ikke om det).

Har ellers ganske mange andre jeg evt kan prøve meg frem med, så får bare fortsette å teste :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...