Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene- problematikk


fjellgeita
 Share

Recommended Posts

Hjelp! Har et problem som holder på å ta knekken på hele hundeholdet mitt. Jeg har en puddel på litt over året, som sliter med å være hjemme alene. Vi har trent og trent og trent, og er nå oppe i ca tre timer (på en god dag). Da ligger hun og sover, og det kommer ikke en lyd. Problemet er at når hun våkner, klarer hun ikke å sovne igjen. Hun begynner gjerne å pipe litt, og etterhvert går det over til uling. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan strekke tiden? 

Hun får fryst kong, plenty med mosjon og hjernetrim, og har på thundershirt når hun er alene. Har også prøvd DAP, men synes ikke det hadde noen effekt.. Er så utrolig frustrerende å ikke komme videre i treningen. Har noen noe erfaring med å bare la det "stå til"? Altså ignorere piping og uling, og håpe at hun etterhvert skjønner at det ikke nytter? Har egentlig mest lyst til å prøve det, men er så redd for at hun får tilbakefall og ikke kan være alene i det hele tatt lenger..? Skulle gjerne kunne strekke tiden til 6 timer, så vi er altså kommet ca halvveis. Men det tar såååå lang tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vanskelig å si noe om uten å ha sett hunden, men i og med at du sier hun ligger å sover de første tre timen, så høres ikke det ut som en hund som bråker fordi den er utrygg eller usikker. Hva gjør dere nå når hun begynner å pipe/bjeffe? Har hun tilgang til hele huset når hun er alene? Min hund er litt likedan, rolig i starten, men når han våkner så blir det ofte uling, men han gir seg etter en stund da også. Av og til er det bare ett lite ul og så stille igjen, andre ganger er det mer lyd. Jeg lar han ule de gangene jeg ikke er i nærheten, og syns ikke han er blitt verre av den grunn. Jeg har han i gangen, for han stresser mye mer om han har hele leiligheten å gå på, da traver han mellom vinduet og døra. Enklere for han å måtte holde seg i gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke men hadde det vært en ide med sånn kamera som du kan snakke til hunden over? Haha det heter jo garantert noe annet... Men en slik duppeditt som gjør at du kan se hunden og snakke til den over høytaler hvis den ikke roer seg? Noe sånn som dette: https://www.dyresjappa.no/products/pet-vision-live-overvakningskamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...