Gå til innhold
Hundesonen.no

treverklyder


Bennyboy
 Share

Recommended Posts

Hei folkens :))

Vi har hatt litt problemer med treverklyder her hjemme, og i fjor så la vi merke til at når på det spesielle tidspunktet solestråler kommer til balkongen så lager treverket lyder. Dette er veldig slitsomt for vår hund og han blir skremt bokstavelig talt så mye at han rister helt til lydene forsvinner. Når disse lydene kommer, så kommer de med jevnige mellomrom, men fra den første til den siste så er hunden veldig redd. Vi har ikke så mye sol på balkongen så det varer kanskje i en til to timer. Jeg har begynt å ta ham til soverommet dette året, så han slipper de lydene. Dessutten så har jeg husket i dag(da jeg tok ham med til soverommet) at jeg også var redd for disse lydene da jeg var veldig liten da:) .  Jeg føler at dersom dette fortsetter så kommer han i sjokk tilstand, kanskje enda verre, for når dette starter så kommer han løpende, redd og ydmyk til meg for å søke trøst og forsvar mot dette...i dag så ristet han bokstavelig talt i over en time og jeg er veldig redd ofr ham. Nå har det seg slik at det knirker i treverket når det er kaldt ute og solen slår inn i treverket hos oss da... Jeg lurer på om noen har opplevd lignende og om det finnes noe en kan gjøre med dette. Har hørt om noe som heter homeopatisk medisin og om noen har erfaring med dette?

Takk for svar :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pringlen )

Det er det som er saken. Han er ikke redd for noe som helst bortsett fra disse lydene som kommer fra treverket. Og når de kommer så kommer de brått og faktisk veldig høyt. Jeg forstår at han blir skremt, siden de kommer så brått og han er jo en liten hund-chiuvaua, så jeg forstår at dette skremmer ham. Faktisk så skvetter jeg også av og til, men jeg ler det bort, men når det gjelder ham så er jeg faktisk litt bekymret..tar det med dyrelegen uansett, men tenkte å forhøre meg her også. Dette skal visst være noe vanlig, og skal kunne trenes bort, men alikevel..jeg leste meg fram til at mange hunder blir redde i tillegg til treverklyder også til kjøleskaplyder, dørlyder, kinaputt osv..men Benny ble ikke redd for noe som helst bortsett fra dette her..og han rister i ganske langt tid..og kommer løpende og ydmykt for å søke beskytelse :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...