Gå til innhold
Hundesonen.no

Buss og tog til utstillinger.

Recommended Posts

Hvilke utstillinger på Østlandet går det buss eller tog til rett ved? Og ofte ? (Ikke sånn type fem ganger om dagen greie.) 😂 (Er også utstillinger på lørdag og søndag så er sjeldnere buss da antar jeg spesielt søndager.) vet at iallfall Dogs4all er rett ved toget i Lillestrøm og berskog i Drammen i juni ligger rett ved buss. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i Vestfold går det gjerne ikke buss før kl 13:00 på søndager, så å reise kollektivt til utstillinger på søndager kan være vanskelig. 
Men de gangene Sandefjord Hundeklubb har utstilling i bugårdsparken, så stopper iallefall bussen like nedafor på lørdager, og det er heller ikke langt å gå i fra togstasjonen der heller om man reiser på en søndag. 

Ellers så er bussruter håpløse å reise med når det kommer til å reise på utstillinger i helger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var det jeg frykta. I tillegg til helger så er det veldig tidlig og bussene går kanskje ikke så veldig tidlig? Dumt dette her at alt beror seg på det å ha bil i samfunnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går tog til Dal stasjon, og det er i og for seg gåavstand derfra til Letohallen - et par kilometer, kanskje? Halvannen-to? Men du må jo vite hvor du skal gå, og være forberedt på å gå langs bilvei uten fortau i mørket. Men det er de som gjør det, det er gode tog-forbindelser til Dal.

Det er noen utstillinger i Råde Idrettspark, og jeg mener at det ikke er altfor langt til tog og buss der heller, i hvert fall ikke buss.

Jeg hadde hund og ikke bil i seks måneder, og da ble det av og til taxi fra togstasjoner for å komme på valpeshow. Og var jeg heldig, fant jeg noen å haike med hjem igjen - var jeg ekstra heldig, var det todagers, så jeg kunne sitte på med vedkommende neste dag og heller spleise på bensin enn å ta taxi hjemmefra til togstasjonen, kjøre tog, og ta taxi til utstillingshallen.

Men det skal valpen ha, hun var en eksemplarisk tog- og taxipassasjer når jeg måtte bevege meg rundt om på Østlandet uten bil :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest lijenta

Det er tog til Bø og 5 km til Telemarkshallen når du ser det er et hundearrangement der. Det er fortau og gang og sykkelsti nesten helt fram eller drosje. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
27 minutter siden, Lailakatrin skrev:

Bruker det gå greit å ta med seg store flybur på tog/buss/taxi?

Tog er jo vant til å akkomodere for store kofferter, og buss har jo gjerne det rommet i midten for sykler og bagasje. Taxier er derimot mer variabelt - ei flykasse går jo ikke inn i alt av personbiler om den er stor nok, så det kan hende du må bestille taxi på forhånd - du må uansett spesifisere at du skal ha med hund, da noen taxisjåfører er særdeles allergiske mot hund. Men om du kommer på for eksempel Oslo S eller Gardermoen, så er det jo som regel lange køer av taxier å velge mellom. Mens om du forsøker å komme deg fra mindre togstasjoner, så må du av og til ringe etter taxi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Lailakatrin skrev:

Bruker det gå greit å ta med seg store flybur på tog/buss/taxi?

Jeg reiser nesten månedlig ca 2t tog for å komme meg til Gardermoen med hund, aldri vært noe problem med flykasse selv av Giant størrelse. Bruker generelt å dele de i to for hendighetens skyld. Konduktørene foretrekker at du setter deg i område for barnevogn/handicap (så lenge det er ledig), oftest så bruker jeg hive buret på bagasjehylla eller sette det i dørområdet :)

Taxi har ikke vært noe problem for oss, bare å presisere at du vil ha en stor stasjonsvogn eller liknende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Et åpenbart "trolle"-innlegg, designet kun for å få folk til å bli provoserte og opprørte. Du framstiller deg selv som lite empatisk, lite bakkekontakt og i grunnen svært usympatisk når du stort sett bare bidrar med innlegg designet for å få folk til å "bite på" (slik du selv beskrev det som). Finner du glede i å se empatiske mennesker bli opprørt av din antroposentrisme? Ser forøvrig ut som du har kopiert det og klippet det inn fra en annen side, for det er ikke skrevet originalt her på Hundesonen.
    • triste greier alt sammen. legger merke til at de alltid må ta bilde av lammene etter at de er delvis flådd, sånn for å forsterke inntrykket.  Det kommer nok til å skje flere hendelser av denne typen, siden det foreslås å ta ut flere flokker. Det øker antall streifulv sier de som kan sånt. kjempesmart.   
    • Gjeterhund er uaktuelt her og synes terriere er så vrange, da ble det et enkelt valg i denne størrelsen. 🙂 Luna har mye mer jakt enn Tellus, så jeg synes ikke det er noe problem. Han synes fugler er gøy å jage, men rådyr har han null interesse for. Spretter de over stien eller vi hører dem lurer han egentlig mest på hva som er i veien med luna. 😂  På tur er han strengt talt mest opptatt av å snuse på ting og får ikke med seg at det er fugl i skogen omtrent. 😋 På jorder, i parker, i byen etc er han mer "på", men det er ikke mye styr. Jakten hans går hovedsakelig på syn og at de beveger seg brått på. Luna vil ta alt alltid. Han er ikke interessert i spor etter dyrene. De brukes originalt til harejakt flere sammen.  De strihårede og korthårede er ikke typelike i kroppen synes jeg. Stri er ofte mye mindre! Liker de ikke så godt. Medium og stor størrelse har mye mer jakt enn den lille. Veldig frisk rase og den har fortsatt åpne stambøker i Portugal. 
    • Hei! Jeg og min søster passer gjerne noen hunder i sommer, de vil garantert få en fin ferie  de må evt gå overens med andre hunder og katter.    Pris blir vi eventuelt enig om, men vi gjør det for gleden så det er ikke det som betyr mest
    • Hva vil det si å ha ett nervøst temperament? Hvilke hunderaser sliter med dette? Betyr det at de er stressa?
  • Nylig opprettede emner