Gå til innhold
Hundesonen.no

Buss og tog til utstillinger.


Katharina
 Share

Recommended Posts

Hvilke utstillinger på Østlandet går det buss eller tog til rett ved? Og ofte ? (Ikke sånn type fem ganger om dagen greie.) ? (Er også utstillinger på lørdag og søndag så er sjeldnere buss da antar jeg spesielt søndager.) vet at iallfall Dogs4all er rett ved toget i Lillestrøm og berskog i Drammen i juni ligger rett ved buss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Vestfold går det gjerne ikke buss før kl 13:00 på søndager, så å reise kollektivt til utstillinger på søndager kan være vanskelig. 
Men de gangene Sandefjord Hundeklubb har utstilling i bugårdsparken, så stopper iallefall bussen like nedafor på lørdager, og det er heller ikke langt å gå i fra togstasjonen der heller om man reiser på en søndag. 

Ellers så er bussruter håpløse å reise med når det kommer til å reise på utstillinger i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tog til Dal stasjon, og det er i og for seg gåavstand derfra til Letohallen - et par kilometer, kanskje? Halvannen-to? Men du må jo vite hvor du skal gå, og være forberedt på å gå langs bilvei uten fortau i mørket. Men det er de som gjør det, det er gode tog-forbindelser til Dal.

Det er noen utstillinger i Råde Idrettspark, og jeg mener at det ikke er altfor langt til tog og buss der heller, i hvert fall ikke buss.

Jeg hadde hund og ikke bil i seks måneder, og da ble det av og til taxi fra togstasjoner for å komme på valpeshow. Og var jeg heldig, fant jeg noen å haike med hjem igjen - var jeg ekstra heldig, var det todagers, så jeg kunne sitte på med vedkommende neste dag og heller spleise på bensin enn å ta taxi hjemmefra til togstasjonen, kjøre tog, og ta taxi til utstillingshallen.

Men det skal valpen ha, hun var en eksemplarisk tog- og taxipassasjer når jeg måtte bevege meg rundt om på Østlandet uten bil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lailakatrin skrev:

Bruker det gå greit å ta med seg store flybur på tog/buss/taxi?

 

Tog er jo vant til å akkomodere for store kofferter, og buss har jo gjerne det rommet i midten for sykler og bagasje. Taxier er derimot mer variabelt - ei flykasse går jo ikke inn i alt av personbiler om den er stor nok, så det kan hende du må bestille taxi på forhånd - du må uansett spesifisere at du skal ha med hund, da noen taxisjåfører er særdeles allergiske mot hund. Men om du kommer på for eksempel Oslo S eller Gardermoen, så er det jo som regel lange køer av taxier å velge mellom. Mens om du forsøker å komme deg fra mindre togstasjoner, så må du av og til ringe etter taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lailakatrin skrev:

Bruker det gå greit å ta med seg store flybur på tog/buss/taxi?

Jeg reiser nesten månedlig ca 2t tog for å komme meg til Gardermoen med hund, aldri vært noe problem med flykasse selv av Giant størrelse. Bruker generelt å dele de i to for hendighetens skyld. Konduktørene foretrekker at du setter deg i område for barnevogn/handicap (så lenge det er ledig), oftest så bruker jeg hive buret på bagasjehylla eller sette det i dørområdet :)

Taxi har ikke vært noe problem for oss, bare å presisere at du vil ha en stor stasjonsvogn eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...