Gå til innhold
Hundesonen.no

tips til navn


valpejenta
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Navn er alltid morsomt! Men til slutt så ender det (dessverre eller heldigvis) i at uansett hvilket navn man velger så blir man så vant til det til slutt at det bare BLIR den hunden (barnet, vennen, eller hva det nå er)... Masse mer eller mindre tullete navn har blitt brukt på (særlig) hunder som man bare aksepterer etter en stund - f.eks. en eier jeg kjenner som kalte hunden sin "Kanutten", etter endel bruk og i dagligtale så ble den tispen i 10-12 år likevel alltid bare kalt "Knut"..

Ellers anbefaler jeg alltid folk å bruke to stavelser i navnet - det er myyye enklere i dagliglivet enn fler eller færre stavelser. "Krysantemum" er kanskje søtt - men bortimot umulig i dagliglivet - hos meg hadde den hunden kjapt blitt kalt "Kryssi" eller "Mummi" eller noe annet mer eller mindre teit..

Selv har de aller fleste hundene mine kalt med navn som begynner med bokstaven "M", så da er det bare å finne fram en navneliste som har masse navn og velge noe som ikke er alt for lik lyd som de hundene jeg har fra før. Så tenk på hva familiemedlemmer heter, navn på hunder dere ofte møter etc.

Og ja.. forslag... JEG er jo selv "opphengt" i navn på M, så de navn jeg synes er finest av sånne jeg har/har tenkt på er: Millie, Milla, Mindy/Mandy, My ("Emmy") og hann: Marco, Moby, Mikey.. Men ønsker man en annen bokstav, tja - da er det bare å søke på "babynames" på nettet så får du enorme mengder å søke igjennom.

Lykke til - og kos deg med navnplanleggingen! Jeg opplever dog ofte at selv om jeg har et navn helt klart før jeg henter valpen, så kjenner man i dagliglivet at det likevel ikke "passer" så man finner på noe annet likevel..

:-)
Susanne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...