Gå til innhold
Hundesonen.no

treningshall i Trondheim


Erza
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg var litt usikker hvor jeg skulle putte denne tråden, men tenkte det kanskje kunne passe her? Jeg lurte på om det var noen plasser i Trondheim hvor man kunne betale for bruk av en hall/bane så man kunne trene der på egenhånd? Helst med noe agility utstyr, men uten går også greit. Jeg er ikke så godt kjent og før jeg flytta fikk vi bruke ridehallen når den ikke var i bruk, også betalte vi en avgift engang i halvåret slik at vi kunne komme når vi ville. Jeg lurte på om det var noe lignende opplegg, helst sentrumsnært/enkelt å komme til med kollektiv transport. Jeg har meldt meg inn i en klubb, men finner ganske lite info om dette. Jeg har hørt om nidarosbanen, er den fortsatt i bruk?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den mest sentrumsnære og kollektivvennlige hallen er "Trondheim Hundetrening" (face). Den er dog mørk og skitten, så ikke akkurat et førstevalg. Null agilityutsyr.

Ellers de som ikke er sentrumsnære, og kan være litt vanskelig å komme seg til kollektivt: 

Nidaros trener innendørs i ridehall om vinteren, fastsatte tider. Det samme med gauldal. 

Hallen som beskrevet ovenfor er råflott og brukes kun til agility. 

På sommeren finner du både nidaros og gauldal sine baner, samt Jaros hund sin. 

Må dog legge til at alle banene (sett bort fra førstnevnte som er uten ag-utstyr) befinner seg minst 1.5 mil unna sentrum, og ikke er de letteste å nå kollektivt da ingen busser går rett forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Christine skrev:

Den mest sentrumsnære og kollektivvennlige hallen er "Trondheim Hundetrening" (face). Den er dog mørk og skitten, så ikke akkurat et førstevalg. Null agilityutsyr.

Ellers de som ikke er sentrumsnære, og kan være litt vanskelig å komme seg til kollektivt: 

Nidaros trener innendørs i ridehall om vinteren, fastsatte tider. Det samme med gauldal. 

Hallen som beskrevet ovenfor er råflott og brukes kun til agility. 

På sommeren finner du både nidaros og gauldal sine baner, samt Jaros hund sin. 

Må dog legge til at alle banene (sett bort fra førstnevnte som er uten ag-utstyr) befinner seg minst 1.5 mil unna sentrum, og ikke er de letteste å nå kollektivt da ingen busser går rett forbi.

Er den fra Trondheim hundetrening den som er på lade? Har hørt en del dårlige ting om den, men er kanskje verdt å prøve. Takk for tips! hvilken ridehall trener nidaros i om vinteren? Det er dumt at det er vanskelig å nå med kollektivt, syns alt er et godt stykke utenfor sentrum. Det blir nok bil på meg etterhvert, men vil gjerne ha et sted å trene frem til da :) Har forsåvidt ikke noe imot hvis det tar rundt en time å komme seg dit med buss og jeg må litt for å nåes, men helst ikke flere kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Erza skrev:

Er den fra Trondheim hundetrening den som er på lade? Har hørt en del dårlige ting om den, men er kanskje verdt å prøve. Takk for tips! hvilken ridehall trener nidaros i om vinteren? Det er dumt at det er vanskelig å nå med kollektivt, syns alt er et godt stykke utenfor sentrum. Det blir nok bil på meg etterhvert, men vil gjerne ha et sted å trene frem til da :) Har forsåvidt ikke noe imot hvis det tar rundt en time å komme seg dit med buss og jeg må litt for å nåes, men helst ikke flere kilometer.

Den på Lade ja. Jeg kommer dog ikke til å bruke den mer selv om den ligger 900 meter unna meg. 

Både nidaros og Gauldal trener i ridehallen på skjetlein VGs om vinteren :) Alternativet da er buss til spongdal og gå derfra, eller til kattem og gå ned en mørk og lang dal. Men du blir jo kjent med noen som du sikkert får sitte på med fra holdeplass osv. Evnt om noen bor i nærheten av deg så får du sikkert sitte på om du er med på å betale bom etc. Skader ikke å spørre noen :) 

Og ja, synd alt er vanskelig å komme seg til uten bil, samt et stykke utenfor byen.. Kommunen er dessverre ikke så positive til hund, og det er de alternativene man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...