Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyrsliste til storpuddelvalp


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg skal mest sannsynlig få meg en storpuddel tispe nå til våren, men står litt fast på hva jeg må skaffe meg. :hmm:

Kunne dere kommet med noen forslag? Jeg vet jo at jeg må ha halsbånd, kobbel, sele, langline, børste, tannbørste + tannkrem, matskåler og mat og seng, men er det noe mer dere vil foreslå? :ahappy:

Takk for alle tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp, jeg kan tro du gleder deg!

Snakk i hvert fall med oppdretter for å få tips til egnet utstyr, en børste er ikke en børste. Du trenger vel også en liten barbermaskin eller velegnet saks for puddelstell. Men hør med de som kan puddel så du ikke kaster bort penger på feil utstyr.

Det er mange lignende tråder her inne, så du kan få flere tips - men en ting som sjelden valpekjøpere husker på er bæsjeposer :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å tenke på hva slags halsbånd du kjøper også, vet feks at mange bruker kjetting eller rundsydd skinn pga det ikke sliter så mye på pelsen og ikke lager floker. 

Hadde hørt hva oppdretteren anbefaler av utstyr. Noe trenger du når det er valp, annet når den er voksen. En god shampoo er feks veldig viktig til pelshunder, men en god shampoo til en rase er ikke nødvendigvis det til en annen. :) 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp! :)

Pelsstell er kjempeviktig når du har puddel, så du må ha en bra klipper, enten fra Andis eller Oster. og minst en god karde. Jeg elsker mine karder og børster fra Chris Christoffersen, men Doggyman kardene er også bra. Finn en karde som passer hånden din og som kommer gjennom pelsen. Du må også ha en god føner eller blåser for å få pelsen tørr etter bad. Det kan være kjekt med stellebord, men det går også greit uten. Det er veldig viktig å gjøre valpen fortrolig med klippemaskinen så det er noe som burde prioriteres høyt da pelsstell og barbering blir en viktig del av stellet hunden trenger livet ut. 

Du trenger også klosaks og en god shampo. Oppdretter burde kunne gi deg noen tips på hva h*n foretrekker til sine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Gratulerer med valp, jeg kan tro du gleder deg!

Snakk i hvert fall med oppdretter for å få tips til egnet utstyr, en børste er ikke en børste. Du trenger vel også en liten barbermaskin eller velegnet saks for puddelstell. Men hør med de som kan puddel så du ikke kaster bort penger på feil utstyr.

Det er mange lignende tråder her inne, så du kan få flere tips - men en ting som sjelden valpekjøpere husker på er bæsjeposer :P 

Skal til oppdretter på mandag, så da kan jeg orientere meg litt!

Tror ikke bæsjeposer blir noe problem i og med at vi har en hund fra før av! :P

Tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Viktig å tenke på hva slags halsbånd du kjøper også, vet feks at mange bruker kjetting eller rundsydd skinn pga det ikke sliter så mye på pelsen og ikke lager floker. 

Hadde hørt hva oppdretteren anbefaler av utstyr. Noe trenger du når det er valp, annet når den er voksen. En god shampoo er feks veldig viktig til pelshunder, men en god shampoo til en rase er ikke nødvendigvis det til en annen. :) 

Lykke til! 

Bra tips med halsbåndet! Da får jeg se litt rundt..

Skal høre med oppdretter på mandag på en visitt om utstyr som hun anbefaler.

Tusen takk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lemen skrev:

Gratulerer med valp! :)

Pelsstell er kjempeviktig når du har puddel, så du må ha en bra klipper, enten fra Andis eller Oster. og minst en god karde. Jeg elsker mine karder og børster fra Chris Christoffersen, men Doggyman kardene er også bra. Finn en karde som passer hånden din og som kommer gjennom pelsen. Du må også ha en god føner eller blåser for å få pelsen tørr etter bad. Det kan være kjekt med stellebord, men det går også greit uten. Det er veldig viktig å gjøre valpen fortrolig med klippemaskinen så det er noe som burde prioriteres høyt da pelsstell og barbering blir en viktig del av stellet hunden trenger livet ut. 

Du trenger også klosaks og en god shampo. Oppdretter burde kunne gi deg noen tips på hva h*n foretrekker til sine.

Tusen takk for gratulasjon! :hug:

Skal holde hunden relativt kort året rundt, så føner tror jeg ikke er nødvendig, men selvsagt skal jeg innvistere i en god barbermaskin.. Det må man nesten når man skal barbere hunden hele tiden! :P

Klosaks har jeg fra før av, men shampoo er det lite av. Får høre med oppdretter.

Tusen takk for tips! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...