Gå til innhold
Hundesonen.no

Om urenslighet og markering innendørs


QUEST
 Share

Recommended Posts

Som allerede nevnt, det er interessant at varanter av samme rase, utviser så store forskjeller når det kommer til renslighet. Det understøtter jo i høy grad tanken om at renslighet er arvelig. 

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom å rulle/gni seg i diverse 'parfyme' og det å gjøre fra seg/markere innendørs. I alle fall ikke ut fra hva jeg har observert. Jeg tror disse to 'adferdene' har lite sammenheng. 

Noen med andre erfaringer angående dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fatter ikke at folk orker å ha sånne hunder. Og å avle videre på sånne grisebikkjer er helt ubegripelig. Men hver sin lyst 

Som overskriften sier, dette handler om hunder som er urenslige/markerer inne.  Hunder ( og her er det snakk om voksne hunder, ikke hvalper) som er urenslige og /eller markerer innendørs er et pr

Jeg er av den oppfatning at dette ( urenslighet) absolutt burde vært fokus  på hos rasen. Ønsker man å bevare en rase, så er det vel en fordel at folk orker å ha den i hus? Menne nå er jo lundehund i

21 minutes ago, QUEST said:

Som allerede nevnt, det er interessant at varanter av samme rase, utviser så store forskjeller når det kommer til renslighet. Det understøtter jo i høy grad tanken om at renslighet er arvelig. 

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom å rulle/gni seg i diverse 'parfyme' og det å gjøre fra seg/markere innendørs. I alle fall ikke ut fra hva jeg har observert. Jeg tror disse to 'adferdene' har lite sammenheng. 

Noen med andre erfaringer angående dette? 

Av alle jeg har hatt har jeg bare hatt en som likte å rulle seg i diverse "parfymer" ute på tur (blæh - herslig!). Hun var fullstendig husren innendørs, helt fra starten - selv om vi overtok henne da hun var to år gammel og frem til da kun hadde bodd utendørs hos hundekjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Av alle jeg har hatt har jeg bare hatt en som likte å rulle seg i diverse "parfymer" ute på tur (blæh - herslig!). Hun var fullstendig husren innendørs, helt fra starten - selv om vi overtok henne da hun var to år gammel og frem til da kun hadde bodd utendørs hos hundekjører.

Ja, samme med min lille gris, som finner alt av råtne lik og andre utrivelige ting..Da rulles/gnis det godt og grundig inn i pelsen , så jeg må stå i dusjen med den søte bissevoffen, lettere lysegrønn i fjeset..:wacko: Hun er dog renslig av seg ellers :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom å rulle/gni seg i diverse 'parfyme' og det å gjøre fra seg/markere innendørs. I alle fall ikke ut fra hva jeg har observert. Jeg tror disse to 'adferdene' har lite sammenheng. 

Noen med andre erfaringer angående dette? 

Min ble tidlig husrein og er også veldig renslig i forbindelse med løpetid f.eks, men når det gjelder å rulle seg i ting som stinker er hun en skikkelig gris... Så jeg tror heller ikke det er noen sammenheng der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle mor her i huset kan finne på å markere inne hos folk som har hund eller har hatt hund i huset. Hun er veldig usikker, så jeg tror hun gjør det for å markere sitt territorium fordi hun er så redd. Jeg må passe godt på henne når vi er inne hos andre som har hund/har hatt hund. Hos veterinæren kan hun også markere. Gjerne oppetter ting, som en hannhund.. Hun gjorde ikke dette som yngre, det er noe som har kommet når hun var et par år gammel.

Ellers så har hun også blitt så gammel at jeg har tatt henne i å gå på do inne et par ganger, hvor hun sitter der som om det var den største selvfølgen at hun skulle gå på do der, midt på gulvet, uten å gi beskjed om at hun må ut. Men hun har også prolaps, som @enna nevnte kan det også henge sammen med det. Eller at hun er blitt gammel og litt senil så hun glemte seg at man går på do ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...