Gå til innhold
Hundesonen.no

Forretningsidé


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Vi har et prosjekt på skolen nå hvor vi skal komme opp med en forretningsidé og jeg trenger litt innspill. Alle tanker taes i mot med takk! 

Det kan være alt fra en ting dere ønsker i hverdagen for å gjøre ting enklere/bedre i hverdagen. Er det noe som irriterer dere i hverdagen? Er det noe som kan forbedres som du allerede har?

Eller en app. Er det noe dere føler dere mangler som dere gjerne skulle hatt?

Det trenger ikke bare å være spesifikke ideer. Det kan og bare være tanker rundt ting dere føler kunne blitt bedre i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gode idéer, men jeg irriterer meg grønn hver gang jeg skal åpne en slik drikkekartong med skrukork... det er jo komplett umulig å få tak på korka slik at man kan bruke litt mer enn den styrken man bare har i fingrene for å få den opp :aww: 
Så kanskje en "dings" for å åpne slike skrukorker på kartonger med? :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har ingen gode idéer, men jeg irriterer meg grønn hver gang jeg skal åpne en slik drikkekartong med skrukork... det er jo komplett umulig å få tak på korka slik at man kan bruke litt mer enn den styrken man bare har i fingrene for å få den opp :aww: 
Så kanskje en "dings" for å åpne slike skrukorker på kartonger med? :lol: 

Her:

https://www.enklereliv.no/apner-for-juice.html?___store=no&nosto=nosto-page-product1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske meg en huskelapp-app som var knyttet til kalenderen min. Sånn at jeg fikk fine post-it lapper med  handleliste og sånn lagt på forsiden av telefonen min og at jeg kunne knytte de opp mot datoer så de bare dukket opp når jeg hadde behov for dem. Jeg skulle ønske jeg kunne skrive på dem for hånd (med fingeren eller pen) og at de var gode å skrive på så det ble litt tydelig skrift på dem. 

Ellers ønsker jeg meg et integrert verktøy som kan koble nettversjonen av outlook opp mot onenote eller iallefall få kalenderfunksjon i onenote. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Jeg kunne ønske meg en huskelapp-app som var knyttet til kalenderen min. Sånn at jeg fikk fine post-it lapper med  handleliste og sånn lagt på forsiden av telefonen min og at jeg kunne knytte de opp mot datoer så de bare dukket opp når jeg hadde behov for dem. Jeg skulle ønske jeg kunne skrive på dem for hånd (med fingeren eller pen) og at de var gode å skrive på så det ble litt tydelig skrift på dem. 

Ellers ønsker jeg meg et integrert verktøy som kan koble nettversjonen av outlook opp mot onenote eller iallefall få kalenderfunksjon i onenote. 

Tusen takk for tips :D Jeg tar med alle forslag til møtet med gruppen min i morgen.

1 time siden, Siri skrev:

Hhahahaa, selvsagt fantes den :lol: Noe sier meg at jeg ikke er å vel bevandret i dingseverdenen :lol: 

Selvsagt, det er det som er vanskelig! Nesten alt finnes! Vi tenker på en ting vi tror er helt genialt, men så googler vi, også finnes den.. Men takk for forslag uansett! :D

Kom med flere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Mangler fortsatt den suverene hundetrenings appen...

Og såvidt jeg vet finnes det ingen norsk utgave av den appen som regner ut poengene på lp konkurranser? iallefall ikke for det nye programmet ;) Og finnes det for bruks? 

Godt forslag! Tror det dog blir litt vanskelig å få med alle de andre på gruppen på en hundeapp, haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens jeg først kommer på ønsker så ønsker jeg meg en app som fungerer som en god gammeldags timeplan i google docs. En timeplanlegger app for elever og lærere. Som gjør at man kan legge inn lenker direkte i en kalender, en riktig god timeplanlegger... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en billigere utgave av Garmin, altså en skritt/km teller for hunder?

Sammenleggbart sitteunderlag med pels eller ull- for de som er nå er så himla store, tar mye plass.

En dings som både støvsuger og vasker samtidig- så slipper en å gå over to ganger:)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

En dings som både støvsuger og vasker samtidig- så slipper en å gå over to ganger:)

Det finnes allerede :| Kjempe god idé da!

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/stovsuger-og-rengjoring/FC7088/philips-aquatrio-pro-gulvrengjoring-fc7088-01 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...