Gå til innhold
Hundesonen.no

IATAT godkjent bag til kabin i fly, ikke sherpia


Recommended Posts

Akkurat nå, Line skrev:

Da trenger du jo ikke store saken. Google reiseveske hund så finner du mange treff. Den trenger ikke være IATAT-godkjent, bare vanntett i bunnen, og liten nok til å gå under setet foran.

Hvorfor stresser så mange med at den skal være godkjent da? ?? kan ikke alle bare være godkjente liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette IATA-kravet er mer for flykassene som skal nede i lasterommet. Kan ikke forestille meg at enhver person som sitter ved innsjekkingen skulle ha den minste peiling på hva slags bag hundene blir båret rundt i eller noen mulighet til å sjekke det heller der og da. Og hvis det er en myk bag er de heller ikke så nøye på målene - bare den kan skvises innunder der, liksom.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SusanneL skrev:

Tror dette IATA-kravet er mer for flykassene som skal nede i lasterommet. Kan ikke forestille meg at enhver person som sitter ved innsjekkingen skulle ha den minste peiling på hva slags bag hundene blir båret rundt i eller noen mulighet til å sjekke det heller der og da. Og hvis det er en myk bag er de heller ikke så nøye på målene - bare den kan skvises innunder der, liksom.

Susanne

Enig. De gangene jeg har henta valp og hatt i kabinen så er det ingen som har målt verken bag i cm eller tatt vekta på valp+ bag. Tror de tar det litt på øyemål. Min reisebag er noen cm for stor etter kravene, men den går fint under setet foran, så det har aldri blitt sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg og en venninne reiste til Verdensutst. i Paris for noen år siden så hadde vi begge den største Sherpabaggen, hennes hadde også hjul på (bygger jo opp ennå et par/tre cm) - og det var ikke noen som stusset på det. Men på flyplassen i Paris ble hun faktisk bedt om å veie hunden sin, og det var jo litt moro da han (coton de tulear) bare veide sånn rundt 4 kilo, mens min boston veide rundt 8. (8 kg inkl. bag var maksimum tillatte vekt) Men han ser jo klart mer massiv ut (pga pelsen) enn bostonen, men endog...

Bag'ene var det ingen som brydde seg om, og hennes gikk ikke særlig under setet heller (pga den ekstra høyden).

Ellers så ser jo disse Sturdi-baggene stilige og praktiske ut, da - men de er vel minst så dyre som Sherpa'ene..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...