Gå til innhold
Hundesonen.no

Spansk vannhund


Nea
 Share

Recommended Posts

Hvordan er spansk vannhund i gemytt?

Hvis man lar pelsen på en spansk vannhund vokse så blir det cords, dreads. Jeg har sett at når pelsen er ca 5-7 cm så klipper dem hunden. Hva skjer hvis man ikke klipper dem? Kommer de til å se ut som en puli eller komondor pels da? Hvis man kun tar å splitter cordsene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt spansk vannhundene selv, men bor i Spania og møter på flere daglig, og snakket med en del eiere.

De hundene som vi har møtt har alle hatt herlig gemytt. De bjeffer generelt lite på vår hund og er ganske rolige. Datteren vår digger de og hilser ofte på vannhundene. Det har ikke vært problem med noen av de.

Noen av de er litt reserverte, men ikke sky eller aggressiv.

Eierne beskriver se som morsomme, aktive, glade i vann, glad i å leke og krever en del aktivitet og mental stimuli. Vennlige og svært knyttet til eierne sine.

Ang pels har jeg sett en del kortklipt, og en del med dreads, og heldigvis en del som er børstet. Eierne jeg har snakket med har sagt at det er mye pelsstell og at de egentlig ikke skal ha tette tovet hår, Men snorer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nabo med to, og den er antakelig den grusomste bjeffeduoen jeg har vært i nærheten av. Ekstremt høyfrekvent og hyppig, og av tilsynelatende helt vilkårlige årsaker. Opplever dem som veldig skjøre, voktete og sære, og ikke helt i vater, om du skjønner hva jeg mener. 

Når det er sagt, har jeg en gang fått skyss med en oppdretter av spansk vannhund, som hadde et helt annet sett med hunder. Også disse hadde helt ****** med lyd, men var mye triveligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på valpekurs med en spansk vannhund når min pumi var valp - min holdt på å gjøre alle døve mens vannhunden var det omtrent ikke lyd i [emoji846] min var alt for opptatt av alt annet enn meg mens vannhunden var veldig opptatt av fører og lærte veldig fort [emoji846] fikk veldig godt inntrykk av det individet iallefall, virkert som en veldig fin familiehund med godt gemytt [emoji846]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...