Gå til innhold
Hundesonen.no

Til Lazita og alle andre som har hatt valpekull!


Marianne

Recommended Posts

Som sikkert noen av dere har fått m dere så skal jeg sette valper på Tequila når hun får løpetid (som jeg har ventet på en stund nå.... :D )

også lurer jeg på om det er noe jeg må tenke på i forhold til hva jeg må gjøre m Tequila før/under/etter drektighet...

Jeg har snakket m 2 forskjellige dyrleger.. Den ene sier at jeg skal vente m å vaksinere henne til valpene er født og den andre sier at hun skal ha en vaksine når hun går drektig.. Vet ikke helt hva jeg skal tro på jeg da.. :? :-s

Så da syns jeg det er litt bedre å spørre noen som har hatt noen kull og gjort dette noen ganger... :)

Hørte også noe om at hun skal ha ormekur før parring..

Hadde blitt VELDIG VELDIG GLAD for en liten "oppskrift" på hva du/dere pleier å gjøre...! :):):):):D:D:D:x:P:P:P

Gule påskeklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg så hadde jeg vaksinert enten like før parring eller når drektigheten nærmer seg slutten.

selv skal jeg snart vaksinere alle hundene men har ikke penger akkurat nå så det blir vell ikke helt enda.

men venter selv på at den rette tispen skal få løpetid (altså Småen), no er det Aiwa og Tinka som har lpetid men de skal ikke parres nå.

men jeg vil annbefale deg i gi henne ormekur før parring og ca to uker før fødsel og valpene skal han en kur sammen med moren 1-2 uker etter fødsel. på grunn av at orm formerer seg og slikt unger drektighet og fødsel. :wink:

Når fikk hunden din vaksine sit egntlig ? for hvis det ikke er så lenge siden så er det ikke nødvendig å vaksinere den for stoffene i vaksinen vare jo i et år og valpene vil få det igjennom moren. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk hunden din vaksine sit egntlig ? for hvis det ikke er så lenge siden så er det ikke nødvendig å vaksinere den for stoffene i vaksinen vare jo i et år og valpene vil få det igjennom moren. :wink:

Hun skal ha vaksinen sin i april, så det er snart på tide nå! Det er flere som har sakt at jeg må vaksinere henne i slutten av drektigheten, så da stoler jeg på det...! :D

Tusen takk for svar, håper jeg kan "bruke" deg litt sånn underveis i drektigheten og når valpene kommer...?!? :D:D:D

Har jo liksom aldri gjort dette før og da syns jeg det er litt greit å kunne spørre noen som har vært igjennom det samme...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...