Gå til innhold
Hundesonen.no

Svinger

Recommended Posts

Har lært hunden min å snurre mot høyre og venstre på kommando. Brukte lokking stort sett. Skulle egentlig bare bruke det å snurre rundt som oppvarming til agilitytrening, men tok det litt videre så nå er det blitt et gøy triks også. 😄

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.1.2017 at 9:48 PM, Lottemor skrev:

Til dere som lærer hunden deres forskjell på høyre og venstre, hvordan lærer dere det inn?

Jeg begynte også med å lære hunden å snurre rundt seg selv, til høyre og til venstre. Så brukte jeg ett hinder og sendte henne over med kommando for høyre eller venstre. Senere har jeg tatt det videre til en rett tunell og så til andre hinder. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Snuste så vidt på kjettingtrekk med gamla før hun forlot meg, her er planen å begynne med det når valpen er stor nok. Kun for variasjon og styrke, tror ikke vi skal prøve oss på noe mer.
    • Midas ble obdusert av veterinæren som var hjemme her og avlivde han. Jeg hadde jobbet på den klinikken, og de kjente han godt. Siden det var så mye uavklart med han og at det virket som han hadde en svulst på hjertet ville hun undersøke han med min godkjenning. Hodet hans ble ikke obdusert og i ettertid tror vi det var der svulsten og hovedproblemet lå. Vi fikk dessverre ingen oppklarende svar etter obduksjon av hjerte og indre organer (minus hodet).  Der var så mye som var uavklart med han, men han var så dårlig. Samtidig så ble jeg usikker på om jeg hadde gjort det riktige. Nå i ettertid ser jeg at jeg gjorde det, for hans del. Jeg skulle bare så gjerne hatt han hos meg i mange år til 💙 Jeg føler iallfall at det er en trøst å ha han her. At det ble verdig for han liksom. Den eneste trøsten er at tiden letter litt på den verste sorgen 😢 
    • Ah okei, takk for svar! Har også hatt tennisballen som nødinnkalling og følt meg trygg, men nå føler jeg ikke den når så langt lenger i forhold til lyd. Min som din lukker ørene i en sånn situasjon, men er meget interessert i alt som har en høy pitched lyd. Får prøve fremover å trene godt inn fløyte, så får jeg gå til innkjøp av flere om jeg ser den virker mer tilfredsstillende😄
    • Nei, fløyta er sånn nødinnkalling. Jeg roper på de også, da får de bare godbiter. Så bruker jeg fløyta når det er skikkelig vanskelig. En god fløyteinnkalling har virkelig redda nervene mine med en unghund som kan være litt bølle med andre hunder, og som tidvis har skrudd av ørene. Fløyta har alltid virka, så det har vært en liten støtte. Jeg VET at jeg får henne inn. Det er såklart en greie med å huske å ta med fløyta, men jeg har rett og slett gått til innkjøp av mange. Har fløyte hengende på de fleste turjakkene mine, henger den da i glidelåsen på jakken. For de som bruker samme bånd hver gang, kan du henge den på båndet. I tillegg har jeg fløyter liggende i godbitveska og treningsbelte. Jeg har også en krisefløyte som henger på nøkkelknippet, for det er med 99% av alle turene jeg går.
    • Vi startet med weightpull høsten 2018. Har drevet en del med kjettingtrekk før vi begynte med vogntrening. Dette er utrolig god trening for hunden, både mentalt og fysisk. Et stort pluss er at samtlige av folkene vi har møtt i dette miljøet har vært hyggelige og hjelpsomme. Jeg er også veldig fornøyd med at alle slags hunder er velkommen, uansett rase(r) og størrelse. Bikkjene mine elsker denne sporten og det gjør jeg også! Akira bestilte jeg egen sele til allerede etter første vogntrening. Hun har hatt en enorm fremgang siden vi begynte og har en nydelig teknikk når hun trekker. Hun har fått mye bedre selvtillit og er tøffere når det gjelder å hilse på fremmede mennesker. Planen er å komme i gang med konkurranser dette året.  Mira har jeg tatt det veldig med ro med, med tanke på tidligere skader. Men etter rolig opptrening har vi nå kommet ordentlig i gang og jeg tenker å bestille egen sele til hun riktig så snart. Teknikken hennes under trekk kommer seg. Mira er egentlig med bare fordi hun syns det gøy, men jeg skal ikke legge skjul på at det hadde vært gøy å prøvd seg på konkurransebanen med hun også.  Det hadde vært veldig hyggelig å bli kjent med flere som driver med dette, enten du konkurrerer og/eller trekker kjetting for å variere treningen av hunden😊 
  • Nylig opprettede emner