Gå til innhold
Hundesonen.no

Etne utstilling 11.-12. Feb


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da kan det høres ut som at jeg ikke trenger stol likevel :lol:

Men med reservertheten og umodenheten som sitter i lenge så trenger han treningen og sosialisering.  

Men forventningene til dagen blir stadig lavere :teehe:

Jaja, er det betalt så skal jeg gjennomføre. :P

 

Det kan jo godt hende hun liker din hund da, men hun likte åpenbart ikke min spesielt godt. XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Storm kjempet hardt mot seg selv både i rase og gruppe (som vanlig) og han fikk CK, BIR og BIG i går for Marianne Holmli.  I BIS ble han (som naturlig er ) uplassert.  Men det er viktig å få vist fra

For en trivelig dommer børge espeland var. Jeg var veldig enig i grunnen til han holdt igjen ck. Vi fikk exc. Da. Var fornøyd med det☺ dog fikk ingen i rasen ck.   

Det er jo stor forskjell på hvor godt utviklet en hund er som junior/unghund - noen er godt utviklet, men dårlig bygd. De får ikke gode premieringer. Noen er dårlig utviklet men godt bygd, de kan godt

Posted Images

28 minutter siden, Tuvane skrev:

Det kan jo godt hende hun liker din hund da, men hun likte åpenbart ikke min spesielt godt. XD

Jeg stilte forrige tispa mi, Babs, for henne - da fikk hun sitt internasjonale championat :D
Kritikk: Langstrakt velformet feminint hode. Bra proporsjoner. Meget bra øyne.Velbårne ører. Utmerket hals og overlinje. Meget velbåren og korrekt hale. Velutviklet kropp, bra lengde. Passende benstamme, harmonisk vinklet. Utmerkede bevegelser. Bra steglengde. Bra pels og farge. Bra sporer. Velpresentert. 1 Bkl, 1 Bkkl, CERT, 1 BTK, CACIB, BIM 

... men hun ga ikke ved dørene på den utstillingen så jeg :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Siri skrev:

Jeg stilte forrige tispa mi, Babs, for henne - da fikk hun sitt internasjonale championat :D
Kritikk: Langstrakt velformet feminint hode. Bra proporsjoner. Meget bra øyne.Velbårne ører. Utmerket hals og overlinje. Meget velbåren og korrekt hale. Velutviklet kropp, bra lengde. Passende benstamme, harmonisk vinklet. Utmerkede bevegelser. Bra steglengde. Bra pels og farge. Bra sporer. Velpresentert. 1 Bkl, 1 Bkkl, CERT, 1 BTK, CACIB, BIM 

... men hun ga ikke ved dørene på den utstillingen så jeg :) 

Det høres jo bra ut! :)  
Men hun er visstnok veldig streng. Fokus på rasestandard. Så vil tro at hun kan trekke om de ikke er helt ferdig utviklet. Det kan jo bli en fordel for vår del siden jeg har sett flere skrive andre steder at hun liker litt smale og ikke veldig kraftige hunder. Sjef skal jo enda vokse i bredden :lol:  

Men ja, hva som helst kan skje, så jeg er spent der :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det høres jo bra ut! :)  
Men hun er visstnok veldig streng. Fokus på rasestandard. Så vil tro at hun kan trekke om de ikke er helt ferdig utviklet. Det kan jo bli en fordel for vår del siden jeg har sett flere skrive andre steder at hun liker litt smale og ikke veldig kraftige hunder. Sjef skal jo enda vokse i bredden :lol:  

Men ja, hva som helst kan skje, så jeg er spent der :)  

Man skal ikke alltid høre på hva andre folk sier - det beste er å stille hunden og se hva som skjer. Man kan jo få en viss formening om dommerens preferanser, men man vet aldri før man selv har stilt hunden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siri skrev:

Jeg stilte forrige tispa mi, Babs, for henne - da fikk hun sitt internasjonale championat :D
Kritikk: Langstrakt velformet feminint hode. Bra proporsjoner. Meget bra øyne.Velbårne ører. Utmerket hals og overlinje. Meget velbåren og korrekt hale. Velutviklet kropp, bra lengde. Passende benstamme, harmonisk vinklet. Utmerkede bevegelser. Bra steglengde. Bra pels og farge. Bra sporer. Velpresentert. 1 Bkl, 1 Bkkl, CERT, 1 BTK, CACIB, BIM 

... men hun ga ikke ved dørene på den utstillingen så jeg :) 

Måtte finne fram kritikken igjen, og ser at den ikke er SÅ dårlig som jeg husket, men det er den dårligste kritikken bikkja har fått, og den eneste gangen han har fått VG. Mistenker vel at det var fordi han hadde sluppet all ulla i løpet av sommeren. Har oversatt til norsk fra svorsk:

Kraftig, maskulint hode. Noe dype lepper. Neseryggen kan være rettere. Velformede mørke øyne. Velbygde, noe store ører. Utmerket hals og manke. Bra rygg, kort kryss. Noe flate sider på brystkassen. Utmerket beinstamme. Gode mellomhender. Føtter ok. Tilstrekkelig vinklet. Steget kan være litt mer effektivt og stabilt sett foran og bak. Utmerkede dekkhår (?), men kraftig avrøytet, nesten helt uten ull, derfor vanskelig å bedømme pelskvaliteten. Bra farge og pigment. V1

Det jeg stusser litt på er a) ørene (som er korrekte), b) mellomhendene (de er jo ikke helt korrekte), c) vinklene (han er meget godt vinklet, skulle han hatt mer vinkler hadde han vært overvinklet) og d) stegene (ja, han var litt løs, men han travet med så gode bevegelser som det var mulig i den lille NKK-ringen). :P

Konklusjonen er vel at det er ingen vits å stille for henne med nedrøytet hund... XD Det rare var dog at en hund som knapt så langhåret ut (den var mye, mye, mye mer nedrøyta enn det Jaro var), fikk full pakke... så om det var pelskvaliteten det sto på, så var det litt spesiell bedømming.

Bilde fra dagen:

1185682_10153368337350165_708630324_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Da kan det høres ut som at jeg ikke trenger stol likevel :lol:

Men med reservertheten og umodenheten som sitter i lenge så trenger han treningen og sosialisering.  

Men forventningene til dagen blir stadig lavere :teehe:

Jaja, er det betalt så skal jeg gjennomføre. :P

Jeg har stilt for vedkommende to ganger, og synes det er en veldig koselig dommer, som er tålmodig og flink med hundene. Jeg stilte valp for henne, som var på sitt første utendørs valpeshow, og det var rett og slett fantastisk artig å få løpe rundt i gresset mens hun lekte blodhund - syntes Mira. Syntes ikke jeg. Men vi fikk nye sjanser til å vise bevegelser, og fikk en fair kritikk. Jeg stilte Foenix som ikke var i full pelskondisjon etter valpekull, så hun fikk excellent med en kritikk som trakk for det som var å trekke for, og hun ble nummer tre uten CK nettopp fordi pelsen manglet - fair enough, pelsen er en del av pakka.

Dette var april 2015, og jeg stilte for henne igjen i oktober i fjor - da hadde jeg med Foenix og Glam. Det var en utrolig trang hall uten noe som helst rom for å varme opp, så Glam var rimelig høy i ringen, og slet litt med underlaget fordi han var så i farta, så det ble både galopp og trav, men hun fikk sett nok til å gi ham CK i junior. Han ble 2 BHK, fordi han løp seg bort - han blir ikke akkurat dempet av ubehagelige ting, så jo mer han spolte rundt i ringen jo morsommere hadde han det, og jo høyere haleføring fikk han. Så med en større ring og bedre underlag er jeg sikker på at han hadde blitt beste hanne, men ringen er lik for alle. Så stilte jeg Foenix i champion, det var fire championtisper, 11 tisper - Foenix var eneste tispe som fikk CK, og spør du meg så var ikke det usedvanlig strengt dømt. En champion haltet, så den skal ikke ha CK. En annen var feit, den skal ikke ha CK. Foenix har god kroppskontroll og erfaring, så hun klarte å vise et godt trav til tross for omstendighetene - som er like for alle, men håndteres forskjellig. Så vi løp oss oppover og ble til slutt BIR. Kritikken var faktisk ganske streng, men helt fair, tok henne på feil og mangler hun har. 

For meg er denne dommeren både koselig og dyktig, og det er ofte slik at nordiske dommere - som går gjennom en grundig utdannelse før de får dømme - er opptatt av både konstruksjon, sunnhet og rasetype. Jeg stiller gjerne for henne igjen, for jeg har opplevd hennes kritikker og bedømmelse som rettferdig, forståelig og med en rød tråd. De tingene hun sa om Foenix i 2015 var ting hun fant igjen i i fjor også; for meg er det en stabilitet og forutsigbarhet i dommeren som jeg respekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2017 at 11:54 PM, *Kat84* skrev:

 Jeg skal stille for Nina Karlsdotter på søndagen, og hun liker visst slike som er litt små og nette. Ikke for muskuløse, og hun er veldig opptatt av rasestandarden. 

Jeg stilte Amigo for henne på NKK Rogaland i 2015; da var han 10,5 år.  Det var 4 hanner og 2 tisper med og Amigo skilte seg ut i det å være større og kraftigere enn de andre.  Det ble delt ut 2 CK og det var til Amigo som ble BIR og ei lita tispe som ble BIM.  

Amigo sin kritikk: 
“Kraftfullt maskulint hode, neseparti kunne vært lengre.  Bra øyenform, mellombrun farge, velbårne ører, utmerket hals og overlinje, hale OK.  Kraftig velutviklet kropp, passe beinstamme, bra føtter, litt svake mellomhender.  Harmonisk vinklet, spenstig steg, bra pelskvalitet.  I utmerket kondisjon”.

Still bikkja du; det kan hende du blir positivt overrasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Wildlife skrev:

Den hunden din er vare rålekker altså!!:wub:

Tusen takk! :) Han er en kjekkas, også i nedrøyta tilstand. Men ingen NKK-hund, dessverre, vi gjør det best på spesialutstillinger, der hans middels størrelse blir satt litt mer pris på enn av hos allrounddommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, SFX skrev:

Jeg har stilt for vedkommende to ganger, og synes det er en veldig koselig dommer, som er tålmodig og flink med hundene. Jeg stilte valp for henne, som var på sitt første utendørs valpeshow, og det var rett og slett fantastisk artig å få løpe rundt i gresset mens hun lekte blodhund - syntes Mira. Syntes ikke jeg. Men vi fikk nye sjanser til å vise bevegelser, og fikk en fair kritikk. Jeg stilte Foenix som ikke var i full pelskondisjon etter valpekull, så hun fikk excellent med en kritikk som trakk for det som var å trekke for, og hun ble nummer tre uten CK nettopp fordi pelsen manglet - fair enough, pelsen er en del av pakka.

Dette var april 2015, og jeg stilte for henne igjen i oktober i fjor - da hadde jeg med Foenix og Glam. Det var en utrolig trang hall uten noe som helst rom for å varme opp, så Glam var rimelig høy i ringen, og slet litt med underlaget fordi han var så i farta, så det ble både galopp og trav, men hun fikk sett nok til å gi ham CK i junior. Han ble 2 BHK, fordi han løp seg bort - han blir ikke akkurat dempet av ubehagelige ting, så jo mer han spolte rundt i ringen jo morsommere hadde han det, og jo høyere haleføring fikk han. Så med en større ring og bedre underlag er jeg sikker på at han hadde blitt beste hanne, men ringen er lik for alle. Så stilte jeg Foenix i champion, det var fire championtisper, 11 tisper - Foenix var eneste tispe som fikk CK, og spør du meg så var ikke det usedvanlig strengt dømt. En champion haltet, så den skal ikke ha CK. En annen var feit, den skal ikke ha CK. Foenix har god kroppskontroll og erfaring, så hun klarte å vise et godt trav til tross for omstendighetene - som er like for alle, men håndteres forskjellig. Så vi løp oss oppover og ble til slutt BIR. Kritikken var faktisk ganske streng, men helt fair, tok henne på feil og mangler hun har. 

For meg er denne dommeren både koselig og dyktig, og det er ofte slik at nordiske dommere - som går gjennom en grundig utdannelse før de får dømme - er opptatt av både konstruksjon, sunnhet og rasetype. Jeg stiller gjerne for henne igjen, for jeg har opplevd hennes kritikker og bedømmelse som rettferdig, forståelig og med en rød tråd. De tingene hun sa om Foenix i 2015 var ting hun fant igjen i i fjor også; for meg er det en stabilitet og forutsigbarhet i dommeren som jeg respekterer.

Dette er en av de tingene jeg har funnet ut om henne. Hun er veldig opptatt og grundig i forhold til rasestandard. Men da også størrelse. Folk reagerer på hvor stor og høy Sjef er, og etter å ha lest om den som ble sendt rett ut ovenfor her pga 2 cm høyere så begynte jeg jo å lure på om det egentlig er noe poeng å stille. 

Men det er klart det kan være at hun er strengere på en rase som skal være 30 cm som har 2 cm mer, enn en rase som skal være 70 cm og har en eller to ekstra. Jeg vet jo ikke helt, men jeg målte ham til 70 før han var 12 mnd gammel, så jeg har mine tvil om at han er veldig nær normalen egentlig. 
Jeg sluttet å sjekke det da :lol:  

1 time siden, jaktlykke skrev:

Jeg stilte Amigo for henne på NKK Rogaland i 2015; da var han 10,5 år.  Det var 4 hanner og 2 tisper med og Amigo skilte seg ut i det å være større og kraftigere enn de andre.  Det ble delt ut 2 CK og det var til Amigo som ble BIR og ei lita tispe som ble BIM.  

Amigo sin kritikk: 
“Kraftfullt maskulint hode, neseparti kunne vært lengre.  Bra øyenform, mellombrun farge, velbårne ører, utmerket hals og overlinje, hale OK.  Kraftig velutviklet kropp, passe beinstamme, bra føtter, litt svake mellomhender.  Harmonisk vinklet, spenstig steg, bra pelskvalitet.  I utmerket kondisjon”.

Still bikkja du; det kan hende du blir positivt overrasket :)

Jada, stille skal jeg :) 
Og ut fra hva du skriver her så ser det ut som at det avhenger litt av hvordan en rase skal være i forhold til både konstruksjon generelt og størrelse. Kan jo være at hun tenker litt som meg; Når man først kommer opp i den størrelsen der så har ikke en centimeter eller to så veldig mye å si :lol: 

At hun er grundig er jo bare positivt, for da får jeg en ordentlig vurdering av ham. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men det er klart det kan være at hun er strengere på en rase som skal være 30 cm som har 2 cm mer, enn en rase som skal være 70 cm og har en eller to ekstra. Jeg vet jo ikke helt, men jeg målte ham til 70 før han var 12 mnd gammel, så jeg har mine tvil om at han er veldig nær normalen egentlig. 
Jeg sluttet å sjekke det da :lol:  

 

Spørsmålet er vel litt hvordan du målte? Min erfaring er i alle fall at de fleste som måler hundene sine selv, har rimelig stor feilmargin. XD

Jeg skulle forøvrig ønske at allrounddommere var flinkere til å måle min rase, da vi har problemer med størrelse, og jeg har av en dommer fått beskjed om at "min hund var for liten"... Det var jo ikke så rart, de andre hundene i ringen var jo ifølge standard store eller for store, og hadde hun faktisk målt og sjekket rasestandard, så hadde hun sett at min hund var absolutt middels stor og overhodet ikke liten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Dette er en av de tingene jeg har funnet ut om henne. Hun er veldig opptatt og grundig i forhold til rasestandard. Men da også størrelse. Folk reagerer på hvor stor og høy Sjef er, og etter å ha lest om den som ble sendt rett ut ovenfor her pga 2 cm høyere så begynte jeg jo å lure på om det egentlig er noe poeng å stille. 

Men det er klart det kan være at hun er strengere på en rase som skal være 30 cm som har 2 cm mer, enn en rase som skal være 70 cm og har en eller to ekstra. Jeg vet jo ikke helt, men jeg målte ham til 70 før han var 12 mnd gammel, så jeg har mine tvil om at han er veldig nær normalen egentlig. 
Jeg sluttet å sjekke det da :lol:  

Nå vet jeg ikke om du målte med målestav, men selv det er jo en liten kunst, og en skal vite nøyaktig hvor en skal måle, og en god dommer måler minst to ganger for å se at de får samme tall begge ganger. Det er også vanskelig å måle alene, når hunden skal stå i ro. Den forrige tispa mi ble målt på en eneste utstilling, og fikk henne til 72. Hun var 66,5. Men han målte en gang, kjapt og gæli, ville sikkert bare konstatere at hun var stor og stygg, før vi ble sendt ut :P Hun var en halv centimeter over maksmålet, men ikke 6 cm over, det var det bare den belgieren som kom fram til i løpet av åtte og et halvt år.

Poenget mitt er at det er jo ikke sikkert at han er så stor som du frykter. Min erfaring er også at hunder i den alderen på store raser kan tilsynelatende krympe litt, fordi de setter seg mer i vinklene. Når de får mer vinkler, vil jo kroppen synke litt sammen, framfor om den er helt utstrekt i vinklene og strekt ut. Når kroppsmassen kommer, gir det tyngde til at vinklene setter seg på plass, mens i vektfasen virker det som om noen deler av kroppen har det så travelt med å gro at de bare gror rett ut av vinklene sine. Jeg ser det ofte på unge bernere - de er så rake og kjipe i vinklingen som unge, men kommer tilbake som velvinklet et år etterpå. Også ser vi de som er rake og kjipe i vinklingen fra de er et år til de dør, selvfølgelig.

Du må også skjele til hva som står i rasestandarden, hva som er angitt på størrelse og hva som er definert som liten feil, stor feil, diskvalifiserende feil. Det er ikke slik at en feil bedømmes likt på alle raser.

Og hva folk sier om hunden din skal du ta med en klype salt, for det er mange verdensmestre rundt omkring, og det er vanskelig å bedømme størrelsen på en hund på et bilde eller selv live uten referanserammer - for eksempel noen å sammenligne med. 

Jeg har fått høre av andre bernerfolk at Glam er bitteliten - men de som sier det har selv hannhunder som er opp mot makshøyden, og da blir jo Glam som er middels stor light liten - han er ikke liten i forhold til centimeter eller beinstamme, han er bare mindre enn de på maks. Logisk nok. Det er ikke en eneste dommer som har sagt at han er liten på kritikken, han får alltid "middels stor" eller "massiv", selv om han kan ha vært lavest av syv-åtte i klassen. Så lær deg med en gang å lukke ørene når folk snakker om de ikke vet hva de snakker om ;) Folk sier så mye rart...

Angående  dommeren, så var det vel en 40-50 bernere med da hun dømte i 2015, og jeg la ikke merke til at hun favoriserte en viss høyde over andre - det gikk på konstruksjon, bevegelser, type, sunnhet. Hun liker velstelte og velpresenterte hunder - men det gjør de fleste dommere, ingen koser seg med å ta på 80 skitne og redde hunder i løpet av en utstillingsdag. Men som sagt, hun er tålmodig med sånne som har racer-gir, er min erfaring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Målestav har jeg ikke. Men både jeg, gubben, og andre sjekket det også. Stilte ham opp nær en vegg, holdt en linjal over ryggen og målte med tommerstokken der linjalen traff på veggen. 
Men ja, han kan jo ha blitt mindre også. Det er så mye som skjer før de er utvokste. 

Jeg har jo også fått høre at han ikke bare er diger, men han er kalv, hest, beist, aaalt for stor, sint (pga farge og størrelse :blink: ), og alt mulig annet. 
Og et par andre beauceroner har sett små ut ved siden. 
Selv hun som har stilt ut i mange år som var i Lillestrøm mente at han måtte være over standarden, og hun har nå sett sin del av både store og middels innenfor rasestandard, så når selv hun sier det så tror jeg på det :lol: 

Neida, vi får se. Når han er mer rutinert og mer moden kommer jeg til å be om å få ham målt. Han er den han er uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Målestav har jeg ikke. Men både jeg, gubben, og andre sjekket det også. Stilte ham opp nær en vegg, holdt en linjal over ryggen og målte med tommerstokken der linjalen traff på veggen. 
Men ja, han kan jo ha blitt mindre også. Det er så mye som skjer før de er utvokste. 

Jeg har jo også fått høre at han ikke bare er diger, men han er kalv, hest, beist, aaalt for stor, sint (pga farge og størrelse :blink: ), og alt mulig annet. 
Og et par andre beauceroner har sett små ut ved siden. 
Selv hun som har stilt ut i mange år som var i Lillestrøm mente at han måtte være over standarden, og hun har nå sett sin del av både store og middels innenfor rasestandard, så når selv hun sier det så tror jeg på det :lol: 

Neida, vi får se. Når han er mer rutinert og mer moden kommer jeg til å be om å få ham målt. Han er den han er uansett :) 

Brukte du vater for å være sikker på at linjalen traff veggen på korrekt punkt? Vet du at linjalen, som antageligvis var litt bred, klarte å ligge rett oppå skulderbladstoppen, og ikke skled ut av posisjon?

Det er vanskelig med måling. Jeg var på et kurs hvor fem personer målte en hund, og de kom fram til forskjellig tall. Står hunden stramt, eller henger den litt, for eksempel? Det kan gjøre en centimeter på en stor hund, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tuvane skrev:

Det kan jo godt hende hun liker din hund da, men hun likte åpenbart ikke min spesielt godt. XD

Er glad vi ikke skal stille for henne i hvert fall... Men hun dømmer ikke sankt bernhardshund og bullmastiff i Etne heldigvis. 

Med andre ord, vi drar nedover med de tre guttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest *Kat84*

Dagen i dag gav ikke noe premiering å skryte av, men med tanke på at det er en nøye dommer som er tro til rasestandard er jeg fornøyd med tanke på hvor i utviklingen Sjef er i forhold til hva som er normalt for rasen :) 

Hun var veldig flink til å begrunne sine valg, og var veldig hyggelig. 
Hun sa også at han var meget lovende, og at han vil gjøre det svært bra når han er ferdig i kroppen. Hun nevnte også at han hadde et svært trivelig temperament. 
På ett tidspunkt når jeg prøvde å tvinge til meg oppmerksomheten ved å huke meg ned foran ham og snakke til ham fremfor at han skulle snuse etter det som viste seg å være tispe med løpetid ikke så langt unna oss, fikk han for seg at han skulle være helt tett på meg og gav en suss :lol: 
Så litt fjoll ble det i dag også, men akkurat det var jo av det positive slaget ;) 

20170212_165751.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, *Kat84* skrev:

Dagen i dag gav ikke noe premiering å skryte av, men med tanke på at det er en nøye dommer som er tro til rasestandard er jeg fornøyd med tanke på hvor i utviklingen Sjef er i forhold til hva som er normalt for rasen :) 

Hun var veldig flink til å begrunne sine valg, og var veldig hyggelig. 
Hun sa også at han var meget lovende, og at han vil gjøre det svært bra når han er ferdig i kroppen. Hun nevnte også at han hadde et svært trivelig temperament. 
På ett tidspunkt når jeg prøvde å tvinge til meg oppmerksomheten ved å huke meg ned foran ham og snakke til ham fremfor at han skulle snuse etter det som viste seg å være tispe med løpetid ikke så langt unna oss, fikk han for seg at han skulle være helt tett på meg og gav en suss :lol: 
Så litt fjoll ble det i dag også, men akkurat det var jo av det positive slaget ;) 

20170212_165751.jpg

Har han blitt to år allerede? Han kom jo nettopp til landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, SFX skrev:

Har han blitt to år allerede? Han kom jo nettopp til landet!

Neida, han blir 2 år i juni :)  
Men joda, synes det har gått alt for fort :o Enda godt at de er barnslige og mentalt umodne lengre enn andre. Fordi jeg ser på ham som lille søte valpen min enda :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, *Kat84* skrev:

Neida, han blir 2 år i juni :)  
Men joda, synes det har gått alt for fort :o Enda godt at de er barnslige og mentalt umodne lengre enn andre. Fordi jeg ser på ham som lille søte valpen min enda :teehe: 

Ah, da har jeg ikke mistet helt begrep på hvor tiden ble av :D Jeg bare antok han var passert to siden han stilte i åpen klasse, selv om jeg ikke fikk alderen til å stemme :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Neida, han er bare for gammel til å stille som junior, så jeg bare valgte noe :P

 

Skjønner. Om du skal stille ham igjen før han blir to år, så ville jeg personlig ha valgt unghundklasse - det er som regel mer aksept for å være uferdig i unghund, mens i åpen klasse blir en i større grad bedømt som en ferdig hund.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Skjønner. Om du skal stille ham igjen før han blir to år, så ville jeg personlig ha valgt unghundklasse - det er som regel mer aksept for å være uferdig i unghund, mens i åpen klasse blir en i større grad bedømt som en ferdig hund.

Ja, det gikk litt fort i svingene fordi jeg bestemte meg akkurat i det påmeldingsfristen var i ferd med å gå ut, og jeg var så trøtt at jeg så nesten i kryss :P  
Men ja, han blir ikke påmeldt i noen annen klasse enn hva han har lov til å stille i :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...