Singel, turnusjobb og skaffe hund?

52 innlegg i emnet

Når jeg har valp(ekull), så ser jeg at det blir færre tisseflekker om natta hvis siste måltid før sengetid er vom, og ikke tørrfôr. Mindre væske inn = mindre væske ut. 

Det å ha valp handler jo ikke bare om å få den stueren og at den ikke er hjemme alene for mye - det skal også legges ned en betydelig innsats på sosialisering og miljøtrening, gjerne litt hver dag, så det krever jo mer av eieren. Det er jo forskjell på å få en valp som kan være med på jobb, slik at den i løpet av en dag kanskje får gå til bussholdeplassen, ta bussen, skifte til tog på Oslo S, kjøre tog, gå til jobben, være på kontor med andre mennesker, og motsatt rekkefølge på hjemturen - det var virkeligheten for en valp jeg hadde, for eksempel. Hun fikk mye mer sosialisering og miljøtrening av det, enn om jeg satt hjemme i ti timer og skrev på bacheloroppgave. Selv om jeg i prinsippet har mer fleksibilitet som student enn som arbeidende - men jeg var heldig og fikk mye gratis i løpet av arbeidstiden, og enda hadde jeg ettermiddager/kvelder å gå på.

Har TS en plan for dette?

Jeg er også single, og det å få valp krever tilrettelegging uansett om en jobber hektiske turnussykluser eller en deltidsjobb. Hele hverdagen må forberedes på valp, og det valpen krever.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, SFX skrev:

Når jeg har valp(ekull), så ser jeg at det blir færre tisseflekker om natta hvis siste måltid før sengetid er vom, og ikke tørrfôr. Mindre væske inn = mindre væske ut. 

Det skal jeg ha i bakhodet. Har tenkt å fôre valpen på v&h + tørrfôr, men da kan jo siste måltid bare være v&h. Lurt!

3 minutter siden, SFX skrev:

Det å ha valp handler jo ikke bare om å få den stueren og at den ikke er hjemme alene for mye - det skal også legges ned en betydelig innsats på sosialisering og miljøtrening, gjerne litt hver dag, så det krever jo mer av eieren. Det er jo forskjell på å få en valp som kan være med på jobb, slik at den i løpet av en dag kanskje får gå til bussholdeplassen, ta bussen, skifte til tog på Oslo S, kjøre tog, gå til jobben, være på kontor med andre mennesker, og motsatt rekkefølge på hjemturen - det var virkeligheten for en valp jeg hadde, for eksempel. Hun fikk mye mer sosialisering og miljøtrening av det, enn om jeg satt hjemme i ti timer og skrev på bacheloroppgave. Selv om jeg i prinsippet har mer fleksibilitet som student enn som arbeidende - men jeg var heldig og fikk mye gratis i løpet av arbeidstiden, og enda hadde jeg ettermiddager/kvelder å gå på.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, og ikke TS, siden jeg ender opp med valp i bachelorskrivingen jeg også. Jeg vet med meg selv at jeg greier ikke å sitte inne og skrive hele dagen. Det har jeg verken konsentrasjon eller faktisk gidda til. Jeg skriver heller litt hver dag. Det vil jo da si at de øvrige timene i døgnet kan brukes på valp, sosialisering, miljøtrening etc. Når valpen er helt liten er det ikke snakk om så voldsomt lenge man er ute heller, og så sover kanskje valpen godt etterpå en god og innholdsrik tur, og da får man forhåpentligvis skrevet litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive