Gå til innhold
Hundesonen.no

Singel, turnusjobb og skaffe hund?


Sprelli
 Share

Recommended Posts

Når jeg har valp(ekull), så ser jeg at det blir færre tisseflekker om natta hvis siste måltid før sengetid er vom, og ikke tørrfôr. Mindre væske inn = mindre væske ut. 

Det å ha valp handler jo ikke bare om å få den stueren og at den ikke er hjemme alene for mye - det skal også legges ned en betydelig innsats på sosialisering og miljøtrening, gjerne litt hver dag, så det krever jo mer av eieren. Det er jo forskjell på å få en valp som kan være med på jobb, slik at den i løpet av en dag kanskje får gå til bussholdeplassen, ta bussen, skifte til tog på Oslo S, kjøre tog, gå til jobben, være på kontor med andre mennesker, og motsatt rekkefølge på hjemturen - det var virkeligheten for en valp jeg hadde, for eksempel. Hun fikk mye mer sosialisering og miljøtrening av det, enn om jeg satt hjemme i ti timer og skrev på bacheloroppgave. Selv om jeg i prinsippet har mer fleksibilitet som student enn som arbeidende - men jeg var heldig og fikk mye gratis i løpet av arbeidstiden, og enda hadde jeg ettermiddager/kvelder å gå på.

Har TS en plan for dette?

Jeg er også single, og det å få valp krever tilrettelegging uansett om en jobber hektiske turnussykluser eller en deltidsjobb. Hele hverdagen må forberedes på valp, og det valpen krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk meg valp i det vi var i innspurten på mastergradsoppgaven - og det gikk helt strålende det. Jeg skrev sammen med en studiekamerat og hadde med valper på "kontoret". Mulig jeg var heldig som h

Valper har vel svært sjeldent diaré når de maser...  Jeg tror særdeles få oppdrettere og valpemødre står opp med valper opp til flere ganger per natt. Fordelen ved å sove med valpen er jo også at valp

Jeg synes ikke det høres forenelig ut i det hele tatt å ha valp samtidig som man skriver bachelor, jeg hadde sannsynligvis ikke klart å skrive en stil på barneskolenivå engang da jeg hadde valp  Nå ha

3 minutter siden, SFX skrev:

Når jeg har valp(ekull), så ser jeg at det blir færre tisseflekker om natta hvis siste måltid før sengetid er vom, og ikke tørrfôr. Mindre væske inn = mindre væske ut. 

Det skal jeg ha i bakhodet. Har tenkt å fôre valpen på v&h + tørrfôr, men da kan jo siste måltid bare være v&h. Lurt!

3 minutter siden, SFX skrev:

Det å ha valp handler jo ikke bare om å få den stueren og at den ikke er hjemme alene for mye - det skal også legges ned en betydelig innsats på sosialisering og miljøtrening, gjerne litt hver dag, så det krever jo mer av eieren. Det er jo forskjell på å få en valp som kan være med på jobb, slik at den i løpet av en dag kanskje får gå til bussholdeplassen, ta bussen, skifte til tog på Oslo S, kjøre tog, gå til jobben, være på kontor med andre mennesker, og motsatt rekkefølge på hjemturen - det var virkeligheten for en valp jeg hadde, for eksempel. Hun fikk mye mer sosialisering og miljøtrening av det, enn om jeg satt hjemme i ti timer og skrev på bacheloroppgave. Selv om jeg i prinsippet har mer fleksibilitet som student enn som arbeidende - men jeg var heldig og fikk mye gratis i løpet av arbeidstiden, og enda hadde jeg ettermiddager/kvelder å gå på.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, og ikke TS, siden jeg ender opp med valp i bachelorskrivingen jeg også. Jeg vet med meg selv at jeg greier ikke å sitte inne og skrive hele dagen. Det har jeg verken konsentrasjon eller faktisk gidda til. Jeg skriver heller litt hver dag. Det vil jo da si at de øvrige timene i døgnet kan brukes på valp, sosialisering, miljøtrening etc. Når valpen er helt liten er det ikke snakk om så voldsomt lenge man er ute heller, og så sover kanskje valpen godt etterpå en god og innholdsrik tur, og da får man forhåpentligvis skrevet litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg vet ikke hvordan det gikk med TS, men valp i bachelorskriving gikk helt fint her. Igrunnen ikke noe stress. Nå i innspurten har hun blitt såpass stor at jeg har kunnet skrive i flere timer i strekk uten problem. For å si det med andre ord, det er ikke valpens skyld at det ble travelt i slutten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også med valp og bacheloroppgave nå (+ sønn på fire 80%). Har "skrivetid" mellom 9-15 på hverdager pga barnehage. 

Vet jo ikke om det blir "folk" av den valpen ennå, men føles ut som veldig bra timing! Tar skrivepauser og bruker da all tiden på valp. Han får også aktivitet etter 15 så klart. Hadde vært langt vanskeligere å balansere med jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...