Gå til innhold
Hundesonen.no

Singel, turnusjobb og skaffe hund?


Sprelli
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ferdig utdannet vernepleier til våren og har så lenge jeg kan huske hatt lyst på hund. Nå som studier og pendling nærmer seg slutten har jeg begynt å tenke seriøst på å anskaffe meg en. Jeg skal skrive bacheloroppgave i 9 uker og vil under denne tiden disponere tiden fritt selv og ha mulighet til å være mye hjemme.  Tenkte det kunne passe fint å få en valp under denne perioden slik at vi får god tid til å bli kjent og den gradvis kan tilvennes å være litt alene. 
Det jeg er usikker på er om det er forsvarlig å anskaffe en hund når man bor alene og man må belage seg på at hunden blir alene 5 arbeidsdager i uka. Jeg kommer mest sannsynlig til å jobbe turnus dag/kvelds-vakter, mye mulig hunden av og til kan være med, men det kan ikke garanteres. 

Jeg bor i en leilighet hvor dyrehold er tillatt og fine skogs og turområder rundt.  Ønsker meg så veldig en turkamerat, men selvfølgelig ikke for en hver pris. Skal jeg anskaffe meg en hund vil jeg også gi den de beste forutsetningene for å trives. 


Ønsker ærlige meninger fra dere erfarne hundeeiere :) 
 

Om dere tenker at en hund kan trives hos meg, tar jeg gjerne imot tips til raser dere tenker kan passe. Helst en mellomstor, lettrent og barnekjær hunderase med middels aktivitetsbehov som ikke bjeffer for mye med tanke på naboer. (Prøver å lese meg opp i rasejungelen, men hadde vært artig med noen tips!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk meg valp i det vi var i innspurten på mastergradsoppgaven - og det gikk helt strålende det. Jeg skrev sammen med en studiekamerat og hadde med valper på "kontoret". Mulig jeg var heldig som h