Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd til langhåret hund?


Recommended Posts

Fordi jeg har lite å gjøre på og er utstyrsnerd. :lol: Jeg er jo vant med korthårshund og kan igrunn putte på hva jeg måtte ønske, men har skjønt at visse halsbånd kan slite en del på langhårspels. 
Så, dere som har erfaring med langhårspels, hvilke forhåndregler tar dere for å ikke slite pels? 
Er det visse stoffer dere unngår eller foretrekker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd fôret med nylon eller kjetting (kjetting glir veldig godt i pelsen og sliter ingenting med mindre man tar i bruk strupen - og det gjør man jo ikke :aww:). Halvstrup er heller ikke greit for lang pels... har jeg halvstrup bruker jeg bare den innerste ringen slik at man ikke får slik "glidestrup" - pelsen slites veldig fort når ting gnisser fram og tilbake slik halvstrupen kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se de forskjellige svarene! 

Jeg får ta vare på det rundsydde lærbåndet med strup da, litt for stort til Rockulf så hadde egentlig tenkt å klippe det opp og bruke ringene til noe paracord relatert. 

For meg med en houdini så er jo halsbånd et sikkerhetsaspekt, han går alltid med halsbånd, uansett situasjon. For hvis ham kommer seg ut så henger det en tag på med nummeret mitt. Jeg har jo store planer om at nestemann skal ha superduper innkalling og kunne gå løst ca alltid:P, så håper på å slippe det samme sikkerhetsaspektet. Tenker jo at halsbånd blir et mye mer "av og på" utstyr, slik som f.eks en sele er for Rocky.


Husker en tråd her en gang hvor det var snakk om silkebånd og slikt, er det noe folk bruker ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...