Gå til innhold
Hundesonen.no

valg av gulv med stor hund?


Alfie
 Share

Recommended Posts

Jeg skal pusse opp 2. etasje i huset mitt, og er veldig usikker på hvilket gulv jeg skal velge. Det er vegg til vegg teppe der nå, og jeg ønsker å bytte det ut til noe som er lett å vaske og holde fritt for hundehår. Har en stor hund som lett lager riper i gulv, så jeg er veldig usikker på hvilket gulv jeg skal velge. Har vurdert laminat, men har hørt at det er veldig kaldt å gå på uten varmekabler. Kikket på klikkvinyl eller kork, men usikker på hvor godt de tåler hunder. Jeg er derfor ute etter tips.

Hva slags gulv har dere? Er det noen gulv som dere vil anbefale eller fraråde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Du skal i hvertfall IKKE ha lakkert tregulv :P

Kommer vel litt ann på. Hjemme hos foreldrene mine har det vært hund de siste 20 årene, gulvet har vært slipt og lakka opp igjen en gang på den tida. Det ser faktisk ikke hakkende galent ut. Litt hardt gulv og god lakk, så går det fort ganske bra. Fordelen er jo at det kan slipes opp når det blir for fullt av klomerker, det kan en jo som oftest ikke med laminat. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laminat på alle gulv og synes hverken det er kaldt eller glatt. Men det er store kvalitetsforskjeller på laminatgulv også. Vi har bevisst valgt gulv som er ment å tåle røff bruk i stue, kjøkken og gang, men har billigere typer på soverommene. De sistnevnte tåler mindre av både slitasje og vannsøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Pergo sitt vinylgulv nå.

Har hatt det i en del år, og er veldig fornøyd.

Vårt er av den første generasjonen av vinylgulv Pergo laget.

Det føles mykt å gå på, er slitesterkt og ikke glatt for hundene.

Dessverre har vi vært uheldig i jula og det ser ut til at vi må bytte gulvet i over halve huset da gulvet har gått ut av produksjon...

Kombinasjonen lekk juletrefot, masse vann og knall rød julegave har gitt et veldig lite kledelig relativt stort rødt merke som ikke går bort.

Blir garantert samme gulvet denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har parkett i "løpebanen" til Midas og det er ikke lurt :P Gulvet ser ikke ut...
Han får slite det med helsen så pusser vi det ned når han har løpt sin siste gledestur rundt i huset her.

Ville valgt et hardt slitesterkt gulv, men ikke for glatt heller. De er også lette å rengjøre vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har gjennom ca 23 år som hundeeier hatt flere forskjellige laminater pga bytte av bosted. De jag la sev tålte hundeklør veldig godt, men det jeg har på stue/kjøkken/gang nå har dype striper etter klørne. Så ja det kommer akkurat an på kvaliteten på laminatet. Når en skal handle må en kjøpe de som skal tåle stor slitasje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laminat. Da har du stort utvalg, og det finns mange flotte gulv. Det lønner seg selvsagt ikke å kjøpe den billigste typen. Jeg tror både pergo og berryalloc har gulv som tåler bedre vann. 

Jeg så at rightpricetales hadde en type klikk vinyl som tåler vann mye bedre  enn de fleste laminater.  De så ikke så alt for verst ut heller. Jeg er ikke fan av vinyl. Men disse så ok ut.  

http://rightpricetiles.no/Produkter.aspx?SortBy=&SortOrder=desc&GroupFilter=ParkettLaminat&RomFilter=Utendors

Vi har laminat i litt over middels prisklasse. Men la ett slags lim imellom hvert spor på steder med fare for mer fukt. Pergo har dette limet. Det har virket fint i 3 år nå hvertfall. Gulvet har ikke en eneste ripe, og vi har en hund som spinner bananas på det flere ganger daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...