Gå til innhold
Hundesonen.no

Belønning til de små?


Kristine&Mira

Recommended Posts

hei hei.. luret bare på hva dere belønner deres småttiser med-jeg har en liten tispe som allerede vil begynne å lære...(7 uker).. jeg har smurt en halv teskje med youghurt (minus sukker) rundt i en kopp, setter koppen i en vanskelig posisjon og lar henne utfolde seg...da blir det belønning og aktivisering i ett...

(det blir med en halv teskje for dagen)

noen synspunkt på dette med at hun får youghurt? jeg ser ingenting på innholdet som skal være skadeligt i små mengder... heller motsatt... magen får noe å jobbe med...

Andre tips til belønninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du belønning i trening?

I så fall trenger du noe godt som du kan dele opp i bittesmå biter, som f.eks. ost, pølse, frolic (hundefôr kjøpt i butikken, helst for småhunder), Gobiten (vom), kitbits (kattegodbiter kjøpt i butikken), yoghurtdrops (kjøpt i dyrebutikk) o.l. Alt dette deler du opp i så små biter som du får hunden til å jobbe for, jo mindre, jo bedre. (Jeg deler en frolic i nesten 20 biter).

Mener du belønning som aktivisering?

I så fall er det flott med fylt kong /fyll den med leverpostei, smøreost, ypghurt eller annet snadder), eventuelt bruk en kopp, men kongen gir nok en større utfordring. Du kan også bruke en plastkopp, legg en godbit under og la henne finne ut hvordan hun skal få tak i den. Legg godbiter inni en tom dorull og klem sammen endene, eventuelt tape. Hmm, ja, her er det bare fantasien som setter grensene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg bruker og ta en tom brusflaske! sånn liten! så legger jeg masse gobiter oppi så får hunden selv finne ut hvordan den skal få de ut!! funker kjempe bra!!!

Dette bruker vi å gjøre med hundene på gøy,men de har ikke forstått at maten kan komme ut der far heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik kube som skulle være så fantastisk, det er bare det at valpen min ikke virker innteresert i den i det hele tatt, snuser litt og dytter litt med poten, men det er alt. Har prøvd med forskjellige godbiter inni, men samme resultat. Jeg får prøve en kong og se om hun liker den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...