Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til V&H


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg sa ifra om en manglende faktura (ikke første gang det har skjedd) og at jeg ville ha den tilsendt FØR de sendte purring med gebyr... men klarte de det? NOPE- så da fikk de en mindre blid mail- og jeg fikk endelig betalt for meg :P

Men selv etter 3 mailer har de ikke klart å svare på hvordan jeg skal gjøre det i fremtiden (bor langt unna, er en av de småforhandlerene som de tydeligvis vil bli kvitt- og har lang frakt)

Så da gidder jeg ikke mer- og venter til jeg faktisk MÅ ha mer for- har andre alternativer klare om de da ikke "oppfører seg" ;)

Det finnes dårlig service, også finnes det DÅRLIG service :icon_confused:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei da, ikke vi heller. Den infoen var de så greie å gi i dag, da vi skulle bestille fôr til neste uke. Den bestillingen ble det ikke noe av, for å si det sånn  SÅ, nå har jeg vært på Maura og hen

Nå har vi akkurat delt baltoblokker. De er jo "bare" 15 kg, og mye mer håndterbare enn v&h blokkene (som jeg virkelig ikke kan fordra) rutet dem lett med sag, og kakket opp med øks. Delte seg veld

Her har prisene (i butikk) økt fra 125/375 til 140/390 for 5 og 20 kilos. Helt overkommelig, men synes v&h har håndtert dette på en veldig snål måte. Det er ikke sånn man kaprer kunder akkurat...

Jeg er glad jeg kan fortsette med v&h siden vi har bare en medium hund... handlet i dag, kjørte 4,5 mil for å komme til en Buddy-butikk som selger 5kg-pølser til 90 kr og ellers 14 kr pr 0,5pølse(prisen vil øke med et par kroner etterhvert). Der kan jeg si fra via fb om jeg vil de skal ta med en kartong småpølser eller flere 5kg-pølser til meg når de bestiller, så får vi de til innkjøpspris. 1 5kg-pølse og 20 små for 350 kr, det duger når vi ikke har fryser eller mulighet til 20-kg blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fryktelig lyst til å reise til V&H og fortelle de en ting eller to!!

Etter å ha mast for å få regning, for å unngå å få purring, for så å få purring, for så å nekte å betale og forlange å få my regning, til å få ny regning, betale den, for så å få regning på purregebyret fra purreregningen som jeg ikke skulle ha....................

:gaah::gaah:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Har fryktelig lyst til å reise til V&H og fortelle de en ting eller to!!

Etter å ha mast for å få regning, for å unngå å få purring, for så å få purring, for så å nekte å betale og forlange å få my regning, til å få ny regning, betale den, for så å få regning på purregebyret fra purreregningen som jeg ikke skulle ha....................

:gaah::gaah:

Sorry, men :lol: 
Jeg vet, det er ikke noe å le av, men... det føyer seg jo bare inn i rekka liksom.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Hvor handlet du og har du pris? :)

Lurer på om vi skal forsøke oss på NP neste omgang, nemlig.

Rundes Hundefòrservice på Nøtterøy. Var vel en hundrelapp dyrer enn VOM, 470 for 20 kg. Men gud så praktisk, enkel å dele opp, takket være de 'rillene' som er pressa ned i blokka. Men jeg håper at bikkjene tåler det. Kjøpte bare en blokk for å teste fòret over en periode for å se. Neste gang kjører vi opp til fryselageret på Hillestad om de fremdeles har åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 14.1.2017 at 9:36 AM, Red Merle skrev:

Rundes Hundefòrservice på Nøtterøy. Var vel en hundrelapp dyrer enn VOM, 470 for 20 kg. Men gud så praktisk, enkel å dele opp, takket være de 'rillene' som er pressa ned i blokka. Men jeg håper at bikkjene tåler det. Kjøpte bare en blokk for å teste fòret over en periode for å se. Neste gang kjører vi opp til fryselageret på Hillestad om de fremdeles har åpent. 

Hmmm, NP har fungert greit. Men nå sjekker jeg ut om det er mulig å få tak i denne typen Provit :
3275-9556_Storfekjtt_14kg_web.jpg
Skal være ferdig oppkuttene kjøttbiter som man tilsetter vitaminer og evnt vann. Virker enklere en å kappe blokker -for det er jeg lei av, selvom NP er mye mer praktisk enn VOM.. Så er jo ikke NP rått. 
*Rive seg i håret *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Red Merle skrev:

Hmmm, NP har fungert greit. Men nå sjekker jeg ut om det er mulig å få tak i denne typen Provit :
3275-9556_Storfekjtt_14kg_web.jpg
Skal være ferdig oppkuttene kjøttbiter som man tilsetter vitaminer og evnt vann. Virker enklere en å kappe blokker -for det er jeg lei av, selvom NP er mye mer praktisk enn VOM.. Så er jo ikke NP rått. 
*Rive seg i håret *

Bare helt greit?

De fleste dyrebutikker har Provit inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Bare helt greit?

De fleste dyrebutikker har Provit inne. :)

Altså hundene har ikke fått noen voldsomme reaksjoner på NP, og de liker smaken godt. De var litt fisete i starten da. Men det er ikke rått, og jeg foretrekker å fòre rått, samtidig er det kjekt om det er lettvint.
 
Ja de har Provit, men ikke den versjonen jeg er ute etter. De har enten pølser eller blokker. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Red Merle skrev:


Ja de har Provit, men ikke den versjonen jeg er ute etter. De har enten pølser eller blokker. 
 

Felleskjøper på kløfta er enste her som selger provit i pølser og blokker. Ellers har dyrebutikkene her i område bare slike sekker og kan bestille opp til 14 kg sekker er det vel? Snakk med de i kassen rett og slett :) Normalt tar de bare inn små sekker, men på bestilling tar de inn store. 

Du kan finne forhandlere på provit.no. 

Edit: står på siden til provit at kun felleskjøpet selger pølser og blokker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Red Merle skrev:

Altså hundene har ikke fått noen voldsomme reaksjoner på NP, og de liker smaken godt. De var litt fisete i starten da. Men det er ikke rått, og jeg foretrekker å fòre rått, samtidig er det kjekt om det er lettvint.
 
Ja de har Provit, men ikke den versjonen jeg er ute etter. De har enten pølser eller blokker. 
 

Nei, dyrebutikker har ikke pølser eller blokker, de har den versjonen du ser etter. Jeg har jobbet i x antall dyrebutikker og vi har alltid hatt den typen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Felleskjøper på kløfta er enste her som selger provit i pølser og blokker. Ellers har dyrebutikkene her i område bare slike sekker og kan bestille opp til 14 kg sekker er det vel? Snakk med de i kassen rett og slett :) Normalt tar de bare inn små sekker, men på bestilling tar de inn store. 

Da skal jeg forhøre med med småsjappene rundt her, vet iallefall om èn som selger Provit. Felleskjøpet har jeg hørt med, men de har ikke de sekkene i sortimentet sitt sa da, så ikke mulig å bestille engang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Red Merle skrev:

Hmmm, NP har fungert greit. Men nå sjekker jeg ut om det er mulig å få tak i denne typen Provit :
3275-9556_Storfekjtt_14kg_web.jpg
Skal være ferdig oppkuttene kjøttbiter som man tilsetter vitaminer og evnt vann. Virker enklere en å kappe blokker -for det er jeg lei av, selvom NP er mye mer praktisk enn VOM.. Så er jo ikke NP rått. 
*Rive seg i håret *

Jeg kjøpte en liten sånn sekk på Buddy for å teste. Funker greit, men jeg bruker det sammen med v&h for å drøye vommen. Smaker tydeligvis greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Red Merle skrev:

Da skal jeg forhøre med med småsjappene rundt her, vet iallefall om èn som selger Provit. Felleskjøpet har jeg hørt med, men de har ikke de sekkene i sortimentet sitt sa da, så ikke mulig å bestille engang :/

Leste akkurat på siden til provit at FK selger pølser og blokker. Så det er nok andre forhandlere du må snakke med om du vil ha 14 kg. Aldri vært noe problem hos forhandlerene her, man må bare komme hente det samme dag som det leveres om de ikke har frysekapasitet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

@Pringlen, hva er dine tanker om Baltofôr så langt?

Jeg er offisielt DONE med V&H, årsaken står i AN-tråden.

Vi har brukt det i et par uker nå, og er i grunn fornøyd. Bikkjekreka spiser det jo faktisk, de nekta v & h på slutten. Det er jo ikke fullfor, så vi blander det med tørt (det gjorde jeg forsåvidt med v & h også, er så forbanna klinete å for rått på tur). Bæsjen er fin, folka som selger er trivelige og det er billig. Kanke klage så langt, ihvertfall :)

 

(Også orker jeg ikke lese AN-tråden, skjer a?)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, sagaen om isblokkene.
30. desember satt jeg og fikset på praktiske ting i livet, og foretok en opptelling som viste at jeg hadde hundemat cirka ut januar, og tenkte det var på tide å bestille ny forsyning, jeg får jo sjelden levert samme dag som jeg bestiller, så greit å legge inn litt god tid. Jeg spurte også i mailen om det var mulig å få levering siste halvdel av januar, fordi jeg nettopp hadde lagt igjen en god del penger hos veterinæren, og måtte ha igjen på forsikringsoppgjøret for å kunne betale storlevering av vom. 
Jeg nevnte vel her inne at nå har jeg fått bestilt mat til hundene, så nå må jeg finne på en middag til meg selv, eller noe sånt. Så forteller noen at prisene skal gå opp fra 2017, så jeg ringer med en gang til V&H for å høre om jeg får 2016-priser, og hvis ikke - hva er 2017-prisene? Og er bestillingen registrert? Jeg får til svar at jeg har vel fått en epostbekreftelse? Joda, jeg har fått en standard epost om at bestillingen er registrert, men ikke noe om når det blir levert. Så vi avtaler onsdag 25. januar, for da har de kjøring i mitt nærområde. Flott, supert - og jeg blir garantert 2016-priser.
Så går det et par dager, og det kommer en faktura. Jeg svarer på denne og sier som sant er at hittil har jeg alltid fått levert maten først og fått faktura etterpå, og at jeg hadde bestilt levering senere i januar pga litt stram økonomi etter en del veterinærutgifter i desember, så om det var mulig å få utsatt regningen? Ikke noe problem, slett eposten du har fått, så sender jeg deg ny med forfallsdato etter levering, er svaret jeg får. Så jeg gjør det.
Det kommer ingen ny epost med faktura, men jeg har opplevd at faktura kommer flere uker etter levering, så jeg stresser ikke med det.
Så går ukene, og jeg skal ha veterinærtime til Foenix ondag 25. januar, samme dag som det er levering av mat. Vanligvis har de kommet ganske tidlig på morgenen, så jeg bestiller time så sent som mulig, men for å få den veterinæren jeg vil må jeg ta en time klokka 1100. Jaja, tenker jeg, om de leverer etter at jeg har dratt kan de jo bare sette igjen maten på gårdsplassen, det har de gjort før - for eksempel den gangen de kom to dager før avtalt og jeg satt og spiste frokost med min far i Østfold da de ringte for å si at de var framme.
Så glemmer jeg litt det med levering i går mens jeg er hos veterinær, Foenix må dopes ned, så treffer jeg ei venninne, og timene går. Men når jeg kjører inn på gårdsplassen hjemme ser jeg at her har intet skjedd, og jeg ringer til Trøgstad for å høre hva som har skjedd.
Damen jeg snakker med kan ikke finne min bestilling, og jeg sier at det er jo rart når jeg har bekreftelse på at den er mottatt. Hun spør når jeg bestilte, jeg svarer 30. desember, og da får jeg høre hvor dumt det er å bestille vom så langt i forveien. Jeg svarer litt matt at jeg som regel uansett har fått levering et par uker etter bestilling, siden de ikke kjører ut hver dag, og at det uansett var DE som foreslo den datoen. Og årsaken til at min bestilling var borte? De byttet datasystem i år, og da tar en åpenbart ikke med seg bestillinger og eposter som er sendt sent i 2016. Flott.
Så blir jeg konfrontert med at fakturaen ikke er betalt, så da er ikke bestillingen tatt hensyn til. Så jeg henviser til epostkorrespondanse med navngitt person og avtale om ny forfallsdato. Da vet ikke damen hva mer hun kan si, og ber meg sende en epost til denne navngitte personen - for hun har gått for dagen, men er tilbake på jobb klokka syv. Jeg skriver en høflig mail hvor jeg gir et kort sammendrag av hva som har skjedd, og at jeg forventer å få min bestilling som avtalt, til 2016-priser.

Når jeg står opp i dag har jeg ikke fått noe svar på eposten, men det kan jo være mye å gjøre på en morgen og post å gå gjennom, så det plager meg ikke. Jeg suller litt rundt med morgenrutiner og styr, og er litt opptatt når jeg hører telefonen ringe. Jeg rekker ikke å ta den, og den ringer på nytt med en gang til ringetonen er spilt ferdig, men når den ringer for tredje gang like tett  rekker jeg å ta telefonen. Det er da en engelsktalende person som lurer på om jeg kan møte ham i Storgata i Hamar for å hente hundemat? Nei, det kan jeg ikke, det skal leveres hos meg. Men han har Storgata i Hamar på en lapp, og han har kjørt forbi Espa, han er kanskje 20 minutter unna Hamar. Vel, jeg er hjemme, jeg klarer ikke å ta ham igjen på E6, jeg har blitt lovet levering hjem - og jeg visste ikke at det kom mat i dag. Han virker litt sur, og sier han må tenke ut hva han skal gjøre, og avslutter samtalen.

Sjåføren ringer en drøy halvtime etterpå, og spør om jeg bor i et rødt hus. Jeg svarer litt nølende at nei, det er oransje. Om jeg har en oransje garasje også? Ja. Okay, jeg står i en svart bil i oppkjørselen din, og you are in very big trouble.

Så da er det jo bare å tre på seg muckboots og fleecejakke, og gå ut med litt klump i halsen :P 

Jeg ser ingen bil, for han står i bunnen av bakken til meg bak noen trær, men han ser meg og begynner å kjefte på meg - for det var ikke plass for ham å snu, og jeg var så heldig, for det skulle egentlig kommet en semitrailer (?). Jeg svarer at dere ("you") har vært her før og vet hvordan plassen er, og det har alltid kommet kassebil som har klart seg fint. Jeg har ikke vært her før, freser sjåføren og hopper ut av bilen, og jeg skynder meg å forklare at jeg mente firmaet, de har levert her mange ganger. Han insisterer fremdeles på at han skulle møte meg i Hamar, og dette er bare rot. Jeg sier rolig at dette er ikke min skyld, så du kan ikke kjefte på meg, jeg visste ikke en gang at du skulle komme i dag, jeg ventet levering i går. Da ser han rart på meg - de kjører da ikke ut mat på onsdager!

Så åpner han døra til tilhengeren og sukker og klager, fordi min levering er innerst i tilhengeren (min feil det også, sikkert) - og timing over all timing, da ringer et Østfoldnummer, så jeg tar telefonen og er så glad for å høre fra V&H. Hun beklager at det har vært forvekslinger og at de har glemt bestillingen, men at de skal få rettet opp i dette. Så jeg svarer litt tørt at jeg får levert mat i denne stund, av en sjåfør som har gitt meg kjeft, og det var i grunnen ubehagelig nok. Så jeg snakker med dama, mens sjåføren pælmer en og en blokk ut av hengeren, før han stabler de pent i to ranker. Jeg dobbeltsjekker at jeg har fått riktig type, og damen beklager at han er så sur, og det skal hun selvfølgelig ta opp med fraktselskapet deres. Men hun er overrasket over at jeg har fått levering i dag, så noen må ha fått ordnet det på morgenen uten at hun vet det. Tillitsvekkende. Så sier hun at jeg ikke kan forvente å få levering hjem, det er ikke alltid gjennomførbart, noen ganger må en hente på et møtested. Jeg svarer at det er greit, men denne gangen var det avtalt levering hjem, på en dato de foreslo, og om jeg skal møte noen må jeg ha mer enn 15 minutters varsel for å kjøre fire mil. Hun forsto den, og det var vel blitt forvirring med beskjeden om sted for forrige levering. Men jeg har fått levert på døra en eller to ganger i høst, og en gang i Hamar i sommer, for da var det så varmt at jeg heller ville ha vommen i bilen i kjølig p-hus mens jeg var fire timer på jobb enn at den skulle stå på gårdsplassen i sola. Så det er veldig rot å hente inn leveringsadresser for et halvt år siden, og jeg har i bestillingen understreket at jeg vil ha levering på min privatadresse.
Så snakker vi om fakturaen, som hun kan fortelle meg at vil havne hos inkasso om den ikke blir betalt, så hun skal få lagt en nota på den om at jeg betaler snart, for hun hadde glemt å endre forfallsdato, og hun får ikke skrevet ny faktura til meg fordi det er 2017-priser nå. Så jeg skal betale den regningen jeg fikk beskjed om å slette (som ligger i søpla på eposten), det er jo greit. 
Så kommer sjåføren bort for å få signatur på at varer er utlevert, og freser at han er en time forsinket og vifter lappen med Hamaradressen som levering, og jeg sier kaldt til ham at jeg snakker med Trøgstad nå, og de sier at dette er deres rot, og slutt å kjefte på meg. Jeg signerer, avslutter telefonen med V&H med å gjenta hvor ubehagelig dette var, og går inn. Jeg gadd ikke en gang forsøke å hjelpe sjåføren å snu eller rygge med tilhengeren, ikke når han var på det humøret.

Kundeservice, altså <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

@Pringlen, hva er dine tanker om Baltofôr så langt?

Jeg er offisielt DONE med V&H, årsaken står i AN-tråden.

Ha ha, kan ikke si jeg savner kontakten med sure polakker :P Var andre greier når Ørjan kjørte for v&h. Og de ønsket å ha privatkunder, faktisk...

Så langt er min erfaring med Balto omtrent lik som Mumle mu's.  Ut over det ser jeg at hundene trenger noe mindre, enn de gjorde av v&h. Ikke rart egentlig, det er jo et mye renere kjøttprodukt, og bikkjene nyttiggjør seg nok mer. Siden det ikke egentlig er et fullfôr, blander jeg inn noe tørrfôr, men det gjorde jeg også med v&h, så det blir ingen forskjell her. 

Avføring er fint, vovver er fornøyde. Det lukter mye bedre enn av v&h (ikke så rart, kalkunkjøtt lukter jo mye hyggeligere enn fiskeavfall og innmat, liksom) Nevnte for gubben her en kveld, om han så en forskjell på hundene, som jeg ikke hadde forventet. Det gjorde han selvsagt ikke... Men jeg kan sverge på at pelsene er (enda) blankere. Særlig det svarte på korthårshundene er helt glinsende.

Nå blir det jo spennende å se om de kommer med et fullfôr, som baltomannen pratet om. Hvis ikke kommer jeg nok til å kjøpe noe vom el kjøtt, for å få noe mer bredde i råvarene. Kjøttavskjæret som turb(?) nevnte, ser jo fint ut, og enkelt å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...