Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2017


Teserere
 Share

Recommended Posts

24 minutter siden, Ilosan skrev:

Med mindre det er gjerder rundt banen så står vi 'an av! :whistle:

I fjor var det gjerder mellom ringene sånn at det ikke var åpent mellom de. Altså 2 sider av ringene ytterst var med gjerde. Ringen i midten hadde gjerde på 3 sider :)

Fantastisk bra arrangement, anbefales! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var utetreninga i gang. Flyttet ut hindrene i dag, og tok en liten økt. Nå har vi bom, møne, vippe, en tunnel, slalom og 6 hopphindre stående ute fast på ene treningsbanen [emoji1] Og skulle man tr

Luiz gikk årets første konkurranse, som var hans andre konkurranse i kl 2 i helga. Han fikk en slalomvegring i hopp, og feilfri i ag(!!!). Det gjorde sånn at han vant AG!!!  Første nappet i kl 2! 

Vi bygget en hopp 1 bane i dag (med noen justeringer pga plass). Lykke har slitt mye med klasse 1 baner tidligere fordi mye rett frem fort resulterer i stress. Veldig fornøyd med dagens trening, men t

Posted Images

Hvordan har folk fått målebrev på hundene sine, stevner, treninger eller andre steder? Er det noe krise for largehunder i praksis, selv om det teoretisk skal være i orden? :) 

Lyn er en largehund selvsagt, men en liten sådan. Hun er vell ikke stort mer enn cirka 47cm om jeg husker riktig, men largehund. Keo er jo veldig greit med sine 60cm, så han har jeg faktisk ikke orket måle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maysofie skrev:

Hvordan har folk fått målebrev på hundene sine, stevner, treninger eller andre steder? Er det noe krise for largehunder i praksis, selv om det teoretisk skal være i orden? :) 

Lyn er en largehund selvsagt, men en liten sådan. Hun er vell ikke stort mer enn cirka 47cm om jeg husker riktig, men largehund. Keo er jo veldig greit med sine 60cm, så han har jeg faktisk ikke orket måle..

Jeg gjorde det på stevne. Da hadde jeg konkurrert i flere måneder. Luiz er 38,5 cm så det var ikke noen tvil om hvilke klasse han skulle i :) Jeg gjorde det bare når det passet sånn. 

Uavhengig av størrelsen til hunden så skal man i teorien ha et målebrev. Helt greit å ha ordnet det før man er i klasse 3 og på landslaget :P Men om jeg var deg, så hadde jeg bare målt begge når det passet seg :-) Det koster ikke mer enn to utskrevne A4-sider og mest sannsynlig 1 sekund mtp at det ikke er noen tvil over hvilken klasse hunden skal i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Hvordan har folk fått målebrev på hundene sine, stevner, treninger eller andre steder? Er det noe krise for largehunder i praksis, selv om det teoretisk skal være i orden? :) 

Det er jo ikke tvil om at hunden er large, men om det får noe konsekvens dersom det mangler ved eventuell kontroll vet jeg ikke. 

9 timer siden, maysofie skrev:

Lyn er en largehund selvsagt, men en liten sådan. Hun er vell ikke stort mer enn cirka 47cm om jeg husker riktig, men largehund. Keo er jo veldig greit med sine 60cm, så han har jeg faktisk ikke orket måle..

Harly ble målt på stevne av dommer og Birk ble målt på kurs av samme person som var instruktør. Lykke ble målt på stevne av en dommer som var deltager der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var utetreninga i gang. Flyttet ut hindrene i dag, og tok en liten økt. Nå har vi bom, møne, vippe, en tunnel, slalom og 6 hopphindre stående ute fast på ene treningsbanen [emoji1] Og skulle man trenge mer, har vi kodelås på containeren. Skikkelig deilig å ha så fri tilgang.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tonjek skrev:

Da var utetreninga i gang. Flyttet ut hindrene i dag, og tok en liten økt. Nå har vi bom, møne, vippe, en tunnel, slalom og 6 hopphindre stående ute fast på ene treningsbanen emoji1.png Og skulle man trenge mer, har vi kodelås på containeren. Skikkelig deilig å ha så fri tilgang.

Hundeklubben jeg trener i har ikke tilgang på utetrening i år :hmm::bye: Da område den er på renoveres, og er ferdig i 2018 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklubben jeg trener i har ikke tilgang på utetrening i år :hmm::bye: Da område den er på renoveres, og er ferdig i 2018 ..

Åhh [emoji30] Vi har stor gressbane og mindre kunstgressbane (men stor nok til komplett bane med alle felthindre osv), til fri disposisjon. Har hatt abstinenser i vinter, med bare 2 treninger i ridehus i uka [emoji28]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tonjek skrev:


Åhh emoji30.png Vi har stor gressbane og mindre kunstgressbane (men stor nok til komplett bane med alle felthindre osv), til fri disposisjon. Har hatt abstinenser i vinter, med bare 2 treninger i ridehus i uka emoji28.png

Heldig! :o Men oi, ja, jeg hadde fått abstinenser om jeg bare kunne ha trent på 2 treninger i ridehus i uka! Vi har heldigvis tilgang på egnet hall, hele uka:sweat: Men nå skulle jeg gjerne ha hatt utebane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi kommer vel i mål en gang :P Veldig sakte for min del, Sinner hadde masse fart på forje trening, men heldigvis så sluttet han med det igjen i hagen siden vi for det meste svinger :lol:  Tunnel har han lært og begynt så smått på slalåmen.

Dette er første gangen med litt "høyde" på hinderene (35 cm) har akkurat vært på joggetur og jeg har bare snudd i dusjen og skiftet imens han lekte ute med Talli så benyttet meg av at han var varm i kroppen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! [emoji33] Men oi, ja, jeg hadde fått abstinenser om jeg bare kunne ha trent på 2 treninger i ridehus i uka! Vi har heldigvis tilgang på egnet hall, hele uka:sweat: Men nå skulle jeg gjerne ha hatt utebane...

Ja, det er kjempekjipt [emoji28] Er snakk om at vi også skal få hall, så blir spennende å se om vi da slipper ridehuset til vinteren [emoji16]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp! 

Etter dagens trening er det klart. Vi har startproblemer. Tiltross for at jeg ALLTID har belønnet at hun sitter og blir i start (utenom på de 3 konkurransene vi har startet selvsagt), og vi aldri ha hatt problemer med dette før, så har jeg nå fått et stort problem. I dag satt hun seg ned, men hun reiste seg med en gang jeg gikk i fra, og når hun først reiser seg, så sniker hun seg avgårde. I dag var hun litt mykere i denne situasjonen, ikke like hard som før, så i dag tok hun faktisk til seg at jeg brukte streng stemme, men det virket egentlig på en veldig negativ måte. Nesten som hun ble redd fordi jeg var streng. Jeg vil jo ikke at hun skal bli redd eller syns det er kjipt heller! 

Det spilte ingen rolle at det var nytt hinder @maysofie. I dag gjorde hun det på aller første hinderet jeg kjørte sitt og bli i start på. Jeg fikk henne tilslutt til å bli 1-2 ganger, belønnet dette og kjørte resten av økten uten noe bli i start. Jeg som har vært så nøye på at jeg ikke skal få en hund som skjulstarter :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Jeg trenger hjelp! 

Etter dagens trening er det klart. Vi har startproblemer. Tiltross for at jeg ALLTID har belønnet at hun sitter og blir i start (utenom på de 3 konkurransene vi har startet selvsagt), og vi aldri ha hatt problemer med dette før, så har jeg nå fått et stort problem. I dag satt hun seg ned, men hun reiste seg med en gang jeg gikk i fra, og når hun først reiser seg, så sniker hun seg avgårde. I dag var hun litt mykere i denne situasjonen, ikke like hard som før, så i dag tok hun faktisk til seg at jeg brukte streng stemme, men det virket egentlig på en veldig negativ måte. Nesten som hun ble redd fordi jeg var streng. Jeg vil jo ikke at hun skal bli redd eller syns det er kjipt heller! 

Det spilte ingen rolle at det var nytt hinder @maysofie. I dag gjorde hun det på aller første hinderet jeg kjørte sitt og bli i start på. Jeg fikk henne tilslutt til å bli 1-2 ganger, belønnet dette og kjørte resten av økten uten noe bli i start. Jeg som har vært så nøye på at jeg ikke skal få en hund som skjulstarter :no:

Lani var ram på tjuvstarter i sine yngre dager. Der ble det brukt time out for å løse det. Idet hunden bare løftet på en fot så var det bort fra banen. Hun hadde et bur stående i nærheten. Hun var 100% konsekvent og fikk veldig gode resultater :)

Både Harly og Lykke tjuvstartet og endel, der løste det seg ved å endre startposisjon. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mokken skrev:

Lani var ram på tjuvstarter i sine yngre dager. Der ble det brukt time out for å løse det. Idet hunden bare løftet på en fot så var det bort fra banen. Hun hadde et bur stående i nærheten. Hun var 100% konsekvent og fikk veldig gode resultater :)

Både Harly og Lykke tjuvstartet og endel, der løste det seg ved å endre startposisjon. 

Ja, jeg har tenkt på det å gå av banen. Det må være veldig effektivt. 

Eneste start posisjonen jeg kan endre til er dekk. Hun sniker seg alltid fremover i stå, så det er umulig. Jeg ville egentlig ha stå start, men det la jeg fra meg fort ?

Takk for tips! Hvis noen har flere tar jeg gjerne i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Ja, jeg har tenkt på det å gå av banen. Det må være veldig effektivt. 

Eneste start posisjonen jeg kan endre til er dekk. Hun sniker seg alltid fremover i stå, så det er umulig. Jeg ville egentlig ha stå start, men det la jeg fra meg fort ?

Takk for tips! Hvis noen har flere tar jeg gjerne i mot!

Så kjedelig med tjuvstart!

Mitt tips er å være helt konsekvent hver eneste gang. Med mine hunder så betyr stå/sitt/dekk, at de ikke skal løfte på en labb, og stå fryst i den posisjonen de er i. Om de beveger en labb, så går jeg tilbake til dem, og gjør startprosedyren på nytt. Jeg lar dem aldri snike seg nærmere o.l. og likevel lar dem starte. For da har dem ikke utført oppgaven riktig. Tjuvstart setter seg så raskt, og man må egentlig bare aldri la dem tjuvstarte :P Bortsett fra de som må det for å gi hunden motivasjon osv, men den kategorien er ikke du i :ahappy: 

Mitt andre tips er å ha et klart og godt start signal, sånn at hunden ikke kommer på kroppsspråket (løping, heving av armer). Sånn at du i teorien kan løpe hele banen alene som en gærning, mens hunden enda sitter på start, og venter på startsignalet. Om hunden kommer rett før du sier startsignalet, så er det rett til start og posisjon igjen :)

 

edit: jeg er aldri streng, og bare "tuller bort" når hunden tjuvstarter. Akkurat sånn som de fleste ville ha gjort under lydighetstrening. Jeg har sett eksempler hvor eier blir streng (pga hunden ikke kan nok bli/får tjuvstarte ofte i situasjonen), og da demper de seg veldig og blir usikre - og da blir motivasjon/fart deretter..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MegaMarie skrev:

Jeg trenger hjelp! 

Etter dagens trening er det klart. Vi har startproblemer. Tiltross for at jeg ALLTID har belønnet at hun sitter og blir i start (utenom på de 3 konkurransene vi har startet selvsagt), og vi aldri ha hatt problemer med dette før, så har jeg nå fått et stort problem. I dag satt hun seg ned, men hun reiste seg med en gang jeg gikk i fra, og når hun først reiser seg, så sniker hun seg avgårde. I dag var hun litt mykere i denne situasjonen, ikke like hard som før, så i dag tok hun faktisk til seg at jeg brukte streng stemme, men det virket egentlig på en veldig negativ måte. Nesten som hun ble redd fordi jeg var streng. Jeg vil jo ikke at hun skal bli redd eller syns det er kjipt heller! 

Det spilte ingen rolle at det var nytt hinder @maysofie. I dag gjorde hun det på aller første hinderet jeg kjørte sitt og bli i start på. Jeg fikk henne tilslutt til å bli 1-2 ganger, belønnet dette og kjørte resten av økten uten noe bli i start. Jeg som har vært så nøye på at jeg ikke skal få en hund som skjulstarter :no:

Jeg hadde en slik, og trente mye på selve "dekk og bli" i alle situasjoner, til jeg kunne hoppe galning rundt henne uten noe tegn til bevegelse før ny kommando. Deretter tok vi det med inn på banen. Trente masse på starten(men lot henne alltid "fullføre" banen, da å gjøre den kortere ville oppfattes som straff/feil.) Tjuvstartet hun stoppet jeg og kommanderte henne på nytt i dekk, og gjorde det litt lettere for henne igjen, slik hun skulle mestre(f.eks tydeligere kroppsspråk/vente litt kortere). 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Elita2005 skrev:

Så kjedelig med tjuvstart!

Mitt tips er å være helt konsekvent hver eneste gang. Med mine hunder så betyr stå/sitt/dekk, at de ikke skal løfte på en labb, og stå fryst i den posisjonen de er i. Om de beveger en labb, så går jeg tilbake til dem, og gjør startprosedyren på nytt. Jeg lar dem aldri snike seg nærmere o.l. og likevel lar dem starte. For da har dem ikke utført oppgaven riktig. Tjuvstart setter seg så raskt, og man må egentlig bare aldri la dem tjuvstarte :P Bortsett fra de som må det for å gi hunden motivasjon osv, men den kategorien er ikke du i :ahappy: 

Mitt andre tips er å ha et klart og godt start signal, sånn at hunden ikke kommer på kroppsspråket (løping, heving av armer). Sånn at du i teorien kan løpe hele banen alene som en gærning, mens hunden enda sitter på start, og venter på startsignalet. Om hunden kommer rett før du sier startsignalet, så er det rett til start og posisjon igjen :)

 

edit: jeg er aldri streng, og bare "tuller bort" når hunden tjuvstarter. Akkurat sånn som de fleste ville ha gjort under lydighetstrening. Jeg har sett eksempler hvor eier blir streng (pga hunden ikke kan nok bli/får tjuvstarte ofte i situasjonen), og da demper de seg veldig og blir usikre - og da blir motivasjon/fart deretter..

Jeg har alltid vært konsekvent, og hun har aldri fått tjuvstarte.. Derfor det er så kjipt at det likevel nå har blitt et problem :| Jeg har som sagt ALLTID belønnet henne for å bli i start, og hun har vanligvis aldri tjuvstartet. Men det med å ha et klart signal var lurt. Jeg har kanskje ikke vært så flink på det :) Så det er noe jeg kan prøve. 

Jeg pleier heller ikke å kjæfte på henne i start om hun ikke blir (vi har jo ikke hatt problemer med at hun ikke blir heller). Men forrige trening hun gjorde dette på (og på konkurranse) så låste hun seg skikkelig og ingenting nådde inn. Hun er til vanlig en veldig myk hund, men akkurat i den situasjonen med start så låste hun seg helt og brydde seg ikke om noe. Så jeg testet denne gangen å først gi en litt streng beskjed om at nei, det er ikke lov. Men denne gangen reagerte hun faktisk på det, så hun var ikke like låst denne gangen som forrige gang. 

15 minutter siden, giggi skrev:

Jeg hadde en slik, og trente mye på selve "dekk og bli" i alle situasjoner, til jeg kunne hoppe galning rundt henne uten noe tegn til bevegelse før ny kommando. Deretter tok vi det med inn på banen. Trente masse på starten(men lot henne alltid "fullføre" banen, da å gjøre den kortere ville oppfattes som straff/feil.) Tjuvstartet hun stoppet jeg og kommanderte henne på nytt i dekk, og gjorde det litt lettere for henne igjen, slik hun skulle mestre(f.eks tydeligere kroppsspråk/vente litt kortere). 

Vi har jo trent sitt og bli - løp i fra ved rally trening, så hun burde jo i teorien kunne sitte og bli uansett hva jeg gjør omtrent. I tillegg kommanderer jeg henne ofte til sitt og bli mens jeg legger ut felt gjenstander som hun skal finne. Da og sitter hun og blir veldig fint. Det er kun på agilitybanen, akkurat i det vi skal starte at det er et problem.

Takk for tips, alle sammen! Flere innspill taes i mot. Jeg skal prøve dette med å gå av banen om hun ikke blir neste gang og være tydelig på mitt startsignal. Også får jeg heller kjøre en del løpende starter når vi bare skal trene på andre ting. Det er skikkelig kjipt at nesten hele treningsøkten blir ødelagt av dette. Det er vanskelig med rask hund som ikke kan bli i start, jeg får jo aldri plassert meg riktig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Superfin trening i dag! :ahappy:

Lykke har hatt en lengre pause og begynte med trening igjen i begynnelsen av april. De første treningen var hun relativt høyt oppe i starten, men i dag var hun veldig fin og ganske så styrbar helt fra start. Stige- og mønefelt er som det var før pausen, men slalomen må gjøres litt mer med. Har ikke hoppet på full høyde enda men har variert mellom 40 og 55 cm i dag. Nå skal jeg se litt filmer fra kurset vi var på i begynnelsen av mars og hente litt inspirasjon derfra :)

Harly er det vanskelig å si så mye om. Han er jevn og fin, alltid. Han gjør sitt ytterste, alltid. Er det noe som går skeis så har jeg tatt en feil avgjørelse. Jeg elsker den hunden :wub:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg går på handlingkurs med Peter Holmberg - han er helt fantastisk! Så enkle prinsipper. Ting som man ikke har tenkt på som er helt logisk når han sier det.

Twiggy er jo fersk, litt usikker og treg i banen. Det har gjort at jeg bremser og venter mye på henne, som egentlig bremser henne enda mer :P Så når jeg bare løp på idag og stolte på henne etter at jeg hadde lagt opp til gode linjer, så ble det jo både fart og riktig :D Dritkult! Håper på en bratt progresjon gjennom mai måned!

Likte svært godt prinsippet om at en trygg hund gir fart, med fart kommer avstand, og med avstand kommer selvstendigheten. Og at man trener ut ifra disse prinsippene :) Dvs at man feks ikke kan trene selvstendighet uten å ha fart. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på handlingkurs med Peter Holmberg - han er helt fantastisk! Så enkle prinsipper. Ting som man ikke har tenkt på som er helt logisk når han sier det.
Twiggy er jo fersk, litt usikker og treg i banen. Det har gjort at jeg bremser og venter mye på henne, som egentlig bremser henne enda mer [emoji14] Så når jeg bare løp på idag og stolte på henne etter at jeg hadde lagt opp til gode linjer, så ble det jo både fart og riktig [emoji3] Dritkult! Håper på en bratt progresjon gjennom mai måned!
Likte svært godt prinsippet om at en trygg hund gir fart, med fart kommer avstand, og med avstand kommer selvstendigheten. Og at man trener ut ifra disse prinsippene [emoji4] Dvs at man feks ikke kan trene selvstendighet uten å ha fart. 

Fine prinsipper, jeg har erfart mye det samme selv. [emoji4] Og jeg har også en tendens til å vente på hunden min, slik at han løper enda treigere. Dum fører [emoji849]
Dog trener jeg mye selvstendighet uten nødvendigvis å ha farten, så det er vel en sannhet med noen modifikasjoner. Men det blir definitivt lettere med farten i bunnen!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kurskveld igår. Jobbet med linjer slik at man får "gratishindre" pluss å hente inn hunden fra utsiden av hinderet med god fart videre i banen. Merker at noe blir litt vanskelig siden vi er urutinerte og ikke har trent så mye slike kombinasjoner.

MEN. Fikk en skikkelig AHA-opplevelse. Både god og vond på en gang. Når jeg gjør som Peter sier, så får vi til mye mer enn jeg tror vi kan. Det betyr at Twiggy er flinkere enn jeg har trodd, så lenge jeg gjør riktig. Det er jo bra, men det betyr jo at jeg har hemmet henne i treningen, og ikke hatt rask nok progresjon. Jeg har holdt oss igjen på et lavt nivå. Og gjort ting som jeg tror er å hjelpe, men som i realiteten er overhandling eller bremsing... Men fremover blir det pushing og mer krevende nivå, og jeg får bare prøve å stole mer på henne og tørre å feile :) 

Det som var det beste igår var at Twiggy fikk en helt super fart som jeg aldri har sett på agilitybanen før :D Så jeg må bare løpe på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt input. Er det noen her som har selvutløsende vippe (eller noen tanker rundt det)? Jeg ønsker i utgangspunktet at hunden løser ut seg selv av smellet i bakken, og sparker godt ifra med bakbeina idet det smeller. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal trene det. Koda har hatt 2av2på på vippa, som jeg har videreutviklet til at han løser ut seg selv, og det fungerer jo stort sett ganske bra, men jeg syntes han har en lei tendens til å "sparke" ifra med frambeina, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker. Samtidig har han jo egentlig ingen voldsom forståelse for kriteriene, så det hender innimellom at han går av for tidlig.

 

Men én ting er Koda sin vippe, en annen ting er valpen sin når den tid kommer. Jeg har rett og slett ingen anelse om hvordan jeg skal trene det inn fra starten av, for å få adferden jeg ønsker.

 

Jeg har lett rundt på Youtube og ellers på nettet, men finner egentlig kun innlæring for 2av2på eller 4på hvor hunden blir til fører løser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1 minutt siden, Poter skrev:

Synes jeg leste et sted at det er snakk om dele opp i flere klasser, stemmer det?

 

Folk vil gjerne ha 5 størrelsesklasser ja. Sverige har allerede innført dette, og flere mener vi etterhvert kommer til å følge etter (men jeg tror ikke det er noe som kommer til og skje med det første). 

Altså: SX, S, M, L, XL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...