Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2017


Teserere
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
1 time siden, mokken skrev:

Gratulerer! :D Ekstra deilig når noe man har slitt med endelig løsner :ahappy:

 

Takk! Ja, skikkelig deilig!! Det har vært en smule demotiverende med løp som har vært knallbra, men bare med en ekstra tunell og resten feilfritt :aww: Det har også vært ganske kjipt med en hund som har løpt på meg, hoppet ut av slalåm, samt løpt mellom bena mine (!) for å ta den ene tunellen hun har låst seg på.. Utrolig godt å ha funnet en løsning som ser ut til å fungere - nå må jeg bare fortsette å være konsekvent når hun låser seg :) Klar for NO, og så starter vinterprosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var utetreninga i gang. Flyttet ut hindrene i dag, og tok en liten økt. Nå har vi bom, møne, vippe, en tunnel, slalom og 6 hopphindre stående ute fast på ene treningsbanen [emoji1] Og skulle man tr

Luiz gikk årets første konkurranse, som var hans andre konkurranse i kl 2 i helga. Han fikk en slalomvegring i hopp, og feilfri i ag(!!!). Det gjorde sånn at han vant AG!!!  Første nappet i kl 2! 

Vi bygget en hopp 1 bane i dag (med noen justeringer pga plass). Lykke har slitt mye med klasse 1 baner tidligere fordi mye rett frem fort resulterer i stress. Veldig fornøyd med dagens trening, men t

Posted Images

Vi har vårt første stevne på nesten 2 år neste helg, vet ikke om jeg gruer eller gleder meg mest :lol: 

Det var to dager med min klubb som arrangør, 1km hjemmefra og i en hall Keo har 'vokst opp i', så da får vi håpe det hjelper litt på vei. Melde på uten å ha trent på over 1,5 år er smart... Men Keo er Keo, han kan man ta ut av skuffen når man vil, han husker og kan, innimellom ser det til og med ut som at han har lært seg nye ting underveis :D 

Dere som har hatt tidlige startnummer før, hvordan gjør dere det fra briefing til start? Vi er nummer 2 ut, jeg trenger all tid jeg kan få på briefing. Deles briefingene i AG opp på antall? Vi er 40stk i klassen, kan ikke huske hva vi har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vårt første stevne på nesten 2 år neste helg, vet ikke om jeg gruer eller gleder meg mest :lol: 
Det var to dager med min klubb som arrangør, 1km hjemmefra og i en hall Keo har 'vokst opp i', så da får vi håpe det hjelper litt på vei. Melde på uten å ha trent på over 1,5 år er smart... Men Keo er Keo, han kan man ta ut av skuffen når man vil, han husker og kan, innimellom ser det til og med ut som at han har lært seg nye ting underveis [emoji3] 
Dere som har hatt tidlige startnummer før, hvordan gjør dere det fra briefing til start? Vi er nummer 2 ut, jeg trenger all tid jeg kan få på briefing. Deles briefingene i AG opp på antall? Vi er 40stk i klassen, kan ikke huske hva vi har gjort tidligere.

Tror ikke det pleier å deles opp på 40 (selv om jeg føler det burde, har gått MANGE for trange briefinger i år...)
Tror vi har vært over 50 de gangene vi har fått delt briefing, hvis jeg ikke husker feil.

Når man er tidlig ute, har man ferdig oppvarmet hund før briefing. Og når briefingen er ferdig, løper man hodestups og henter hunden, og håper den får jogget kroppen halvveis i gang igjen innen start [emoji23] Et bedre alternativ, er å ha en medhjelper som kan tusle rundt i nærheten av banen med hunden mens du briefer, men det er ikke alle som har medhjelpere [emoji28]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tonjek skrev:


Tror ikke det pleier å deles opp på 40 (selv om jeg føler det burde, har gått MANGE for trange briefinger i år...)
Tror vi har vært over 50 de gangene vi har fått delt briefing, hvis jeg ikke husker feil.

Når man er tidlig ute, har man ferdig oppvarmet hund før briefing. Og når briefingen er ferdig, løper man hodestups og henter hunden, og håper den får jogget kroppen halvveis i gang igjen innen start emoji23.png Et bedre alternativ, er å ha en medhjelper som kan tusle rundt i nærheten av banen med hunden mens du briefer, men det er ikke alle som har medhjelpere emoji28.png

Ååh, jeg hater breifing med mye folk... Føler bare jeg er i veien for alle andre.

Tjoda, men plent umulig å treffe breifingstart, får håpe de holder tidsskjema :lol: Keo tørr jeg ikke overlate til noen medhjelper på slike trange steder med fyrrige hunder overalt, rett og slett, hvis ikke hadde jo saken vært enkel :rofl:

Nå ser det ut til at vi vare fikk én start med nummer 2, så da får vi håpe det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg hater breifing med mye folk... Føler bare jeg er i veien for alle andre.
Tjoda, men plent umulig å treffe breifingstart, får håpe de holder tidsskjema :lol: Keo tørr jeg ikke overlate til noen medhjelper på slike trange steder med fyrrige hunder overalt, rett og slett, hvis ikke hadde jo saken vært enkel :rofl:
Nå ser det ut til at vi vare fikk én start med nummer 2, så da får vi håpe det holder!

Bare å varme opp i nærheten av banen, og følge med på banebygging. Når dommeren begynner å nummere banen, nærmer det seg briefing [emoji4]

Har aldri hatt medhjelper selv, og jeg har greid meg likevel, altså, selv om det blir en smule stress [emoji23]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon søkes! 

Jeg savner å trene agility, og hunden liker det. Trente agility i en annen klubb med amerikaneren og stortrivdes, nå har det blitt totalt stopp, føler liksom ikke jeg finner min klubb... Storkoser oss på kurs, men det er dyrt i lengden. Dra tilbake for å trene agility i gamle klubben hvor jeg trivdes da, eller vente til våren og se om jeg får en ny start i nåværende klubb(hvor jeg trener lp)? Eventuelt noen som har motivasjon til overs? :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tonjek skrev:


Bare å varme opp i nærheten av banen, og følge med på banebygging. Når dommeren begynner å nummere banen, nærmer det seg briefing emoji4.png

Har aldri hatt medhjelper selv, og jeg har greid meg likevel, altså, selv om det blir en smule stress emoji23.png

Det bruker vell ordne seg på er vis :lol: Vi skal jobbe på stevnet også, mistenker derfor vi er blitt plassert langt frem :P 

27 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Motivasjon søkes! 

Jeg savner å trene agility, og hunden liker det. Trente agility i en annen klubb med amerikaneren og stortrivdes, nå har det blitt totalt stopp, føler liksom ikke jeg finner min klubb... Storkoser oss på kurs, men det er dyrt i lengden. Dra tilbake for å trene agility i gamle klubben hvor jeg trivdes da, eller vente til våren og se om jeg får en ny start i nåværende klubb(hvor jeg trener lp)? Eventuelt noen som har motivasjon til overs? :lol:

Komme og trene sammen med oss, så skal jeg sparke motivasjon i dere om så var :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nathalie98 skrev:

Motivasjon søkes! 

Jeg savner å trene agility, og hunden liker det. Trente agility i en annen klubb med amerikaneren og stortrivdes, nå har det blitt totalt stopp, føler liksom ikke jeg finner min klubb... Storkoser oss på kurs, men det er dyrt i lengden. Dra tilbake for å trene agility i gamle klubben hvor jeg trivdes da, eller vente til våren og se om jeg får en ny start i nåværende klubb(hvor jeg trener lp)? Eventuelt noen som har motivasjon til overs? :lol:

 

Jeg gikk på en real smell i fjor etter et kurs og vurdere å kutte ut agility. Jeg tok  en pause, satt meg ned å så "Foundation fun" noen ganger,  deretter gikk vi noen skritt tilbake å begynte å trene grunnferdigheter og små kombinasjoner. Litt etter litt kom motivasjonen krypende tilbake. Etter et kurs med Irene Yrstad nå i vinter fikk motivasjonslageret en solid dose påfyll :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vist på vårt første blåbærstevne fredag 04 hos Stovner HK. Noen andre som skal? 

Må bare klaffe med å komme meg tidlig nok avgårde fra jobb for å rekke det, også håper jeg komme med på kårningsprøve 29 oktober og ikke 5 november. Da ryker nok dessverre blåbærstevne om jeg skal på stevne neste dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, JeanetteH said:

Skal vist på vårt første blåbærstevne fredag 04 hos Stovner HK. Noen andre som skal? 

Må bare klaffe med å komme meg tidlig nok avgårde fra jobb for å rekke det, også håper jeg komme med på kårningsprøve 29 oktober og ikke 5 november. Da ryker nok dessverre blåbærstevne om jeg skal på stevne neste dag :P 

Vi skal :) (Men det er fredag 3. november, 4. er lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...