Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor krevende er en Groenendael vs Aussie?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Og hva er hovedforskjellene på disse to rasene? 

Skal brukes aktivt i bl.a agility og rally (konkurranserettet) og litt diverse annet arbeid/oppgaver.

Uten å kjenne til belgeren så ser jeg for meg at aussien er enklere fordi den ikke er like lynkjapp=større feilmargin? Tenker jeg riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
4 timer siden, Nuka skrev:

Og hva er hovedforskjellene på disse to rasene? 

Skal brukes aktivt i bl.a agility og rally (konkurranserettet) og litt diverse annet arbeid/oppgaver.

Uten å kjenne til belgeren så ser jeg for meg at aussien er enklere fordi den ikke er like lynkjapp=større feilmargin? Tenker jeg riktig da?

Ja, det gjør du nok, men på den andre siden får du mer (uhensiktsmessig?) vokting på aussien. Belgere vokter helt klart de også, men det er oftest ikke noe man må tenke på med hunden i hverdagen. Det kan det fort bli på aussi. Strengt tatt tror jeg det går mer på smak og behag enn hva som er enklest. Og det er stor forskjeller på linjene på begge raser. Du kan få daffe utstillingsvarianter av begge raser og heftige brukshunder av begge raser. Pluss alt i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det ikke er store forskjellen mtp aktivitets nivå, men at aussien kan være staere, seigere, voktete og mer hund en mange andre gruppe 1 hunder. Skal man ha noe brukandes, så må man se etter oppdrettere som bruker hundene sine. Spesielt om du vil nå opp i klassene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...