Den store barne og babytråden 2017

2,466 innlegg i emnet

På 10.11.2017 at 4:11 PM, Marie skrev:

Nervepirrende... XXX

Har lært et nytt ord på "trassalderen," nemlig selvstendighetsalderen. Mulig noen syntes det er teit at noen ord skal byttes med mer "politisk korrekte", men jeg likte det kjempegodt. Barnet oppdager seg selv og hva det vil. Og å kunne kjenne på hva man vil og å sette grenser for seg selv, er faktisk kjempeviktig også i voksen alder :)

Lurer på om det var Jesper Juul som tok navnet i bruk, husker hvertfall jeg leste en bok av han(om jeg ikke husker helt feil) får 4-5år siden. Så glad jeg gikk inn i den alderen  med det synet, istedenfor å tenke at alt var trass bare for å trasse! 

Tenker også at vi som jobber i med småbarn generelt er nødt til å kunne se og akseptere hvert enkelt barn som et eget individ. Å kunne se at hvert enkelt barn er likeverdige på lik linje som oss voksne, og utifra det prøve å forstå hva som ligger bak "trassen", og legge til rette for barna skal oppleve mestring, egenverd og få et godt grunnlag for en god selvfølelse. Istedenfor å kjempe mot de helt naturlige, og ikke minst sunne, forsøkene på å bli kjent med seg selv og sine omgivelser som en del av det å være menneske. 

Jeg synes forresten at 4års-alderen var desidert verst, holdt på å rive av meg håret daglig:frantics::lol:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i huset har trassen startet i 1,5års-alderen og vart til lenge etter passert 2,5.. nå har jeg ei som er straks 4, og hun er null stress enda.. 

så jeg håper vi tok både 2- og 4-Års trassen samtidig.. særlig nå som yngste har kommet i den artige alderen 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min yngste kom i selvstendighetsalderen da hun var året, og er vel forsåvidt i den fortsatt :P 

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

3 av 4 modne, 2 befruktet med hjelp (ICSI). Så da er det bare å vente og håpe på at telefonen ikke ringer før vi skal inn onsdag.. Planen er visst at jeg skal sette inn på mandag (3-dagers) om kun ene har overlevd til da, mens onsdag om begge utvikler seg fint slik jeg skjønte det. Håper virkelig de to eggene vi sitter igjen med gjør jobben sin. Blir mildt sagt noen lange lange dager dette..

Se lenger ned

2 timer siden, giggi skrev:

Lurer på om det var Jesper Juul som tok navnet i bruk, husker hvertfall jeg leste en bok av han(om jeg ikke husker helt feil) får 4-5år siden. Så glad jeg gikk inn i den alderen  med det synet, istedenfor å tenke at alt var trass bare for å trasse! 

Tenker også at vi som jobber i med småbarn generelt er nødt til å kunne se og akseptere hvert enkelt barn som et eget individ. Å kunne se at hvert enkelt barn er likeverdige på lik linje som oss voksne, og utifra det prøve å forstå hva som ligger bak "trassen", og legge til rette for barna skal oppleve mestring, egenverd og få et godt grunnlag for en god selvfølelse. Istedenfor å kjempe mot de helt naturlige, og ikke minst sunne, forsøkene på å bli kjent med seg selv og sine omgivelser som en del av det å være menneske. 

Jeg synes forresten at 4års-alderen var desidert verst, holdt på å rive av meg håret daglig:frantics::lol:

Veldig enig. :)

Åja? :lol: Vår er snart 5. Syntes året har vært kjempefint, men litt hårriving her også gitt! 

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Gruer meg til å vente på om de ringer imorgen :( 

De skal helst ikke ringe da, hvis jeg forstår det rett? Men vi heier på onsdag!! :heart:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

@Marie Stemmer :) Ringer de imorgen er det fordi enten ene eller begge eggene ikke har utviklet seg slik at vi enten blir avbrutt på nytt eller må sette inn imorgen. Ringer de ikke så er mest sannsynlig begge eggene med og vi må på nytt vente til onsdag, og håpe på at vi ikke får kontrabeskjed om at det ikke blir innsett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

@Marie Stemmer :) Ringer de imorgen er det fordi enten ene eller begge eggene ikke har utviklet seg slik at vi enten blir avbrutt på nytt eller må sette inn imorgen. Ringer de ikke så er mest sannsynlig begge eggene med og vi må på nytt vente til onsdag, og håpe på at vi ikke får kontrabeskjed om at det ikke blir innsett. 

Herlighet... Det betyr jo så mye. :heart:

Tør ikke lese mer i tråden her de neste dagene nesten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen trenger en oppmuntring innimellom!178410196d533b2e861eb18f7549c5d2.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

14 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Marie skrev:

Herlighet... Det betyr jo så mye. :heart:

Tør ikke lese mer i tråden her de neste dagene nesten...

Blir noen nervepirrende dager dette.. 3 dager igjen til jeg kan forhåpentligvis puste lettet ut :icon_redface:

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Navnefesten er ferdig! Nå blir det et par dager pause og total avslapping :aww:

20171110_230800.jpg

14 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ble det en liten feiring av farsdagen på morgen med frokost. Kort laget av ungene i bhg/skolen, marsipankake&gris og en morsom greie som vi laga. Droppet gave, snart jul
Eller... farsdagsgaven var å få være med ungene hele helgen alene :P6d89365bb1a9a94243d4bc05d7f84939.jpg078394707ef0932fe1c9ea4e73e52b75.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

11 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Ikke hørt noe foreløpig! Blir en lang dag dette.. Og ikke minst morgendagen!

:D 

3602327D-40A7-430D-B139-DA151DB47E60.jpeg.957574f85f09bd032815b1ba0bd5f0fd.jpeg

28 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 år i dag hun her :o

5a09c3bc66077_2017-10-3117_00_38.thumb.jpg.ad3b2a12b50f23757b357af4526d716c.jpg

23 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med to-åring! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fin! ❤

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11/13/2017 at 5:10 PM, MarieR skrev:

5a09c3bc66077_2017-10-3117_00_38.thumb.jpg.ad3b2a12b50f23757b357af4526d716c.jpg

Gratulerer🎈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.11.2017 at 5:10 PM, MarieR skrev:

For ei vakker lita jente, gratulerer så masse med dagen <3 Det er klisje, men jeg merker hvor fort tiden går når sonen ungene har jo bursdag hver gang man blunker jo :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med jenta @MarieR!

Og spennende @Absolute Entertainer nå krysser jeg alt jeg har!

Her rekker jeg knapt å lese litt innimellom, dagene flyr! Men vi storkoser oss!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11/13/2017 at 1:22 PM, Absolute Entertainer skrev:

:D 

3602327D-40A7-430D-B139-DA151DB47E60.jpeg.957574f85f09bd032815b1ba0bd5f0fd.jpeg

Spent!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren :D

57770711-54BF-40BC-BAB0-295A69BB814C.thumb.jpeg.a46fad6506f7d79bf52f29090a18349c.jpeg

37 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren :D

57770711-54BF-40BC-BAB0-295A69BB814C.thumb.jpeg.a46fad6506f7d79bf52f29090a18349c.jpeg

:D:D:D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Fineste lille celleklump! Måtte dette bli vinneregget! 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg dyttet i Milo med foten for å få han til å flytte på seg. Han datt...   
    • Det er ikke alltid enklest at en som har flest hunder, er den som må passere en stillestående hund. Noen ganger, men ikke alltid, mtp plass. Hvis det er enklere for deg, kan du gå til side og stoppe, mens du ber bikkjene holde seg i ro. Jeg ville droppet go'bitene, det blir bare styrete med mange hunder.
    • Istedetfor jobb burde han heller komme seg til legen og få tatt en ny crp og en sykemelding.
    • Jeg fikk min første hund for et drøyt år siden. Alene. Det har gått veldig fint, så fint at jeg allerede nå har begynt å fortvile over at hun ikke alltid vil være her. Sånn er det når man er en melankoliker som alltid tar sorgene på forskudd ...   Jeg har en såkalt aktiv rase, men hun er ekstremt tilpassningsdyktig og tålte fint tre-fire dager med veldig lite aktivitet den gangen jeg var syk. Jeg merket faktisk ikke noe på henne i det hele tatt - før vi kom oss skikkelig ut på tur igjen. Da kom det en slags reaksjon hvor hun var helt vill en halvtimes tid. Det jeg av og til synes er litt tungt er at det blir litt intenst innimellom. Hun er ekstremt kontaktsøkende og på alerten hele tiden. Hun følger etter meg over alt. Og når vi er sammen 24-7 (hjemmekontor) så kan det av og til bli litt mye. Først og fremst siden det trigger dårlig samvittighet hos meg når hun sitter og ser håpefullt på meg. Men jeg har nå valgt å gjøre det slik. Det morsomme er at hvis jeg forsøker å overse henne bevisst, så blir hun sittende håpefullt å se på meg, men hvis jeg blir oppslukt av noe og glemmer henne så forsvinner hun og finner på noe selv. Som regel soving på plassen sin. Hun merker altså forskjell. Men jeg merker at når jeg er hos gamlingene på ferie, så er det av og til godt med den avlastingen det gir når hun ikke er så fokusert på meg hele tiden. Og det er ikke til å stikke under stol at enkelte dager så hopper jeg ikke akkurat ut av godstolen i gledesrus over å få gå tur med henne. Det hadde vært godt å kunne få noen andre til å ta den turen de få gangene i måneden det bare føles som et pliktløp. Til sist så har mitt sosiale liv fått seg en smell etter at jeg fikk henne. Det er ikke alle som ønsker at jeg har med hund, og når det ikke skyldes annet enn at de har frykt for hundehår og ser for seg at hun skal ramponere de nye fine husene deres, så blir det dårlig med besøk fra min side. Tenkte det skulle gå greit, men det knyter seg fullstendig i magen om jeg har henne liggende i bilen i flere timer. Noen ganger så passer det seg rett og slett ikke å ha henne med, type festlige lag med masse forskjellige folk som kan være alt fra redde til allergiske, og i slike tilfeller blir det bare en kort gjesteopptreden på en time eller to fra min side. Når det er sagt, så er det jo, selv om man er alene, ikke umulig å skaffe hundepass. Jeg har bare ikke alliert meg med noen ennå, og man må jo finne noen som man stoler på. Kanskje spesielt siden hun er en såpass livlig hund at hun ikke passer for alle.  
    • I teorien en meget god ide! I praksis så vet jeg så inderlig godt at den blir ikke sjekket (av meg vel og merke)  
  • Nylig opprettede emner