Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017

Recommended Posts

Nå begynner det nesten å gå opp for meg at vi er gravide:whistle: Er jo bare litt over halvveis liksom :shocked:

Det er så mye å sette seg inni, at jeg ga egentlig opp å sette meg inni ting, tror vi tar det på magefølelse å slik:rofl:

Er 24+2 idag, og etter alle ultralydene ser det ut som vi venter ei lita jente:wub: Leser mye inne i tråden her, men ikke skrevet så mye, siden det først nå begynner å gå opp for meg:teehe:

• Like 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Sprøytestart her imorgen :) 4 runden altså.. Helt ufattelig. Både trist, vondt, irriterende og alt som følger. 

Lykke til:)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Perfect Image skrev:

Så fort året har gått når man har fulgt med på dere! Gratulerer så masse med dagen (og vel overstått første år! Det er ikke lite dere har vært igjennom, og jeg beundrer styrken deres i dette :)

Det har gått mye mye fortere enn jeg trodde det kom til å gjøre når han ble født også :blink: det går virkelig litt mer i ett med to enn en :P 

og takk, setter pris på å høre slikt :heart: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
18 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Sprøytestart her imorgen :) 4 runden altså.. Helt ufattelig. Både trist, vondt, irriterende og alt som følger. 

Masse lykke til :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Krysser så mye at jeg nesten går i krøll !! Nå må det snart gå i boks!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karoline spiser også mye av det samme som oss. Men hender innimellom at hun får egen mat. Jeg er glad i krydder, og det blir ikke alltid like barnevennlig :aww:

Eller pasta... Karoline hater pasta :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Annik said:

Karoline spiser også mye av det samme som oss. Men hender innimellom at hun får egen mat. Jeg er glad i krydder, og det blir ikke alltid like barnevennlig :aww:

Eller pasta... Karoline hater pasta :lol:

Mini her elsker krydret mat! :D  Maten det er bilde av oppi her har ne del chili i seg!
I går spiste vi tandoori kylling! Da sa han "mmmm" haha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, Wachita skrev:

Mini her elsker krydret mat! :D  Maten det er bilde av oppi her har ne del chili i seg!
I går spiste vi tandoori kylling! Da sa han "mmmm" haha!

Karoline elsker også krydret mat, men jeg bruker mange blandingskrydder som inneholder salt, feks. Hvitløk likte hun ikke, det var totalnekt da jeg prøvde å gi henne spagettisaus med hvitløk :lol:

Ellers får hun smake på "alt" annet med rent krydder :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå, gleder meg aå til ganen blir lukket snart og spising forhåpentligvis vil være enda lettere for han :ahappy: går mest i most mat enda her, men han har begynt å få en fin teknikk på små biter av bløt mat og brød.. alltid like festlig når det kommer brød ut av nesa :lol: 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Krilo skrev:

Ååå, gleder meg aå til ganen blir lukket snart og spising forhåpentligvis vil være enda lettere for han :ahappy: går mest i most mat enda her, men han har begynt å få en fin teknikk på små biter av bløt mat og brød.. alltid like festlig når det kommer brød ut av nesa :lol: 

Herlig :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Annik skrev:

Tips til alle som lager egen babymat! Dette er helt klart favoritten til Karoline :ahappy:

https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/hjemmelaget-babymat-med-karrikylling/

Så du skrev etterpå at Karoline ikke liker pasta, så du får bare overse, men til andre som leser så er denne noe tilsvarende og vi spiser den alle tre https://coop.no/extra/tid--penger/kylling-med-creme-fraiche-i-panne/ Jeg liker den kremete og dropper buljong da, og dropper sopp når jeg er lat :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine to eldste hater mat med saus/ blandingsmat. Så her hjemme er det som regel bare rene kjøtt/fisk/fugl med ris eller poteter, grønnsaker og sausen/sausgreier ved siden. Veldig babyvennlig ihveftfall, så og si aldri halv og hel fabrikata
Birk elsker mat, sitter og stapper inn selv under måltidene :)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Ad sterk mat - det beste min nevø (23 år i morgen) visste når han var liten var brødskive med roquefort - han kunne spise det hele tiden, og hadde det på matpakken i barnehagen..... muggost altså...phøy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Belgerpia skrev:

Ad sterk mat - det beste min nevø (23 år i morgen) visste når han var liten var brødskive med roquefort - han kunne spise det hele tiden, og hadde det på matpakken i barnehagen.... muggost altså...phøy...

Jamen blåmuggost er jo godt, det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min på halvannet og elsker blåmuggost, bare smakt selbu blå da, men det går ned for å si det sånn :lol: Har ikke foreslått at de skal ta det inn i barnehagen da (de får all mat ila dagen der :lol: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spist  både blåmuggost og andre kraftige oster fra jeg var lita jente :) Ridderost var en av favorittene. Elsker ost, og har tydeligvis alltid gjort det :P Da mine var små fikk de spise selv, og ingen av de var noe særlig glad i kjøtt, faktisk. De var kjempeflinke til fisk og grønnsaker. Spiste vi taco, gikk bønner og tomat ned før alt annet. De er vel nærmest altetende i dag (10 og 12).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er tåpelig, de kunne nesten spart seg de mailene når de blir sendt ut så lenge etter!

Ja, det var overraskende! Takk! Jeg er råfornøyd, så krysser fingrene for at jeg får jobb der etterhvert, det er drømmejobben!
    • Det tror jeg på! Jeg fikk en gang avslagsbrev i oktober for en sommerjobb samme året. Passe oppgitt, da ja. Skal si de var raske. Gratulerer! Ethvert intervju er en seier.
    • Gratulerer med levert bacheloroppgave! Hvordan føles det? Tok lang tid før jeg innså "på ordentlig" at jeg var ferdig med mastergraden, da jeg leverte masteroppgaven.   ----------------- Jeg tar ett fag dette semesteret, og det er eksamen på tirsdag. Her ligger jeg utslått på sofaen etter en pollenvaksine 
    • Ja, jeg lo godt når jeg fikk den mailen, det var ganske tydelig at jeg ikke fikk den liksom
      Søker på alt innen varehandel, så butikk, hotell, restaurant f.eks

Sendte en søknad til en jobb i dag, og fikk faktisk mail om førstegangsintervju bare noen timer etterpå!   Holdt på å ramle av stolen, jeg trodde helt oppriktig ikke at jeg kom til å komme SÅ langt engang, og ihvertfall ikke så fort!
    • Etter at revisorplikten ikke trådde inn før en omsetning på 5 millioner, skiftet en del revisorer over til regnskapsjobber. Hvordan opplever du markedet for regnskapsførere nå? Det er vel litt endring i den bransjen, med tanke på digitalisering og automatisering av bokføring. Jeg har troen på at det ordner seg til slutt. De trenger stadig folk på pappa sin jobb (regnskap hos Azets), så det kan være en backup. Ellers ser det ut til at jeg får mer jobb der jeg er  nå. Sjefen skal sende inn en innstilling til ledelsen i dag. Nå får jeg vel bare manne meg opp til å forlange en grei lønn. Årslønnen ved 100 % i den stillingen jeg har nå er 410 000 kr. Syns det er lite når jeg er utdannet siviløkonom, der de bruker min kompetanse fra mastergraden. Gjennomsnittlig grunnlønn for nyutdannede var på 458 000 kr (median 440 000) i privat sektor og 461 000 kr (median 430 000) i det offentlige.     Lovende! Håper du drar jobben i land. Deilig med sånt på plass. Lykke til!  Det er så latterlig at de gidder å sende avslagsbrevet flere måneder etter oppstart. Håper du får napp et annet sted. Er andre jobber enn butikk aktuelt?
  • Nylig opprettede emner