Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

2 hours ago, Annik said:

:lol::lol:

Jeg har begynt å gå med håret i en topp, og det er omtrent så langt som jeg har lyst å strekke meg når det kommer til håret mitt :icon_redface: Planer om å ta litt av lengden(det er plutselig ned til korsryggen), men tror nok ikke jeg blir helt fortrolig med barbert på sidene :lol:

Jo, men jeg vil jo ikke gjøre noe som ikke er bra for henne heller. Samtidig er jeg en veldig lite hysterisk mamma og nysgjerrig på hva og hvorfor :P 

Men utifra hvor lite vi bruker bæresele, så ser jeg for meg at det er lite av det vi gjør som kan utvikle seg til et problem :)

Er du medlem i gruppen Norsk Bæregruppe på facebook? Jeg har lært utrolig mye der hvertfall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wachita skrev:

Er du medlem i gruppen Norsk Bæregruppe på facebook? Jeg har lært utrolig mye der hvertfall!

Nei. Jeg vurderte å melde meg inn, men så for meg at det ble litt som i babymatgruppene(og ikke minst hundegruppene). En gjeng høner hvor ting skal sies og gjøres 100% rett hele tiden :icon_redface:

Men jeg får ta en ny vurdering på det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annik skrev:

Nei. Jeg vurderte å melde meg inn, men så for meg at det ble litt som i babymatgruppene(og ikke minst hundegruppene). En gjeng høner hvor ting skal sies og gjøres 100% rett hele tiden :icon_redface:

Men jeg får ta en ny vurdering på det :)

Det er kommet en ny bæregruppe på fb også, Bæregruppe for nybegynnere. (hvor man ikke blir henvist til lagrete innlegg og tidligere svar) :) 

så lenge hun sitter riktig ergonomisk og trives med å sitte utover uten at hun blir overstimulert er det jo ikke noe problem, bare veldig viktig at hun sitter eregonomisk riktig for hennes del, akkurat der er jeg blitt litt hysterisk siden vi har barn med veldig alvorlig hd..

så gjør alt man kan for å ikke skade kroppen dems når de er så små :) (senoppdaget hd er f.eks. Hakket mer styrete enn det vi står i nå liksom..)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Krilo skrev:

Det er kommet en ny bæregruppe på fb også, Bæregruppe for nybegynnere. (hvor man ikke blir henvist til lagrete innlegg og tidligere svar) :) 

så lenge hun sitter riktig ergonomisk og trives med å sitte utover uten at hun blir overstimulert er det jo ikke noe problem, bare veldig viktig at hun sitter eregonomisk riktig for hennes del, akkurat der er jeg blitt litt hysterisk siden vi har barn med veldig alvorlig hd..

så gjør alt man kan for å ikke skade kroppen dems når de er så små :) (senoppdaget hd er f.eks. Hakket mer styrete enn det vi står i nå liksom..)

Takk for tips! Får se på den gruppa også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taptatalk tullet til hele innlegget.

Idag er jeg stolt som fy! Lille vesle jenten min hadde mot nok til å stå imot 10 åringer som drev på med å kalle andre første og andre klassinger stygge ting på bussen. Ikke bare hadde hun mot nok til å stå opp for de andre mot eldre elever, men hun sa ifra til både bussjåføren og læreren og satt seg ved siden av eleven som gjaldt på vei hjem og hadde sagt at alle skal ha det bra <3 Læreren ringte meg og sa jeg kunne være ordentlig stolt av å ha ei så fin og empatisk jente som alltid står opp for de stille og forsiktige, inkluderer alle i lek og så flink til å se om det er noen som ikke har funnet noen andre å leke med og drar dem med seg. Flink til å stå opp mot urettferdighet mot andre, og veldig opptatt av at alle må være snille mot hverandre <3 Tenk at jeg har skapt noe så fint inni seg! Jeg er så stolt av henne. (Hjelper å tenke på når ting ikke går på skinner her hjemme og hun er ei lite wannabe tenåringsdramaqueen :P

21268823_10155536561450256_1793609810_n.jpg?oh=e4c7f27f7a108444135fad6b03796bec&oe=59AB5595

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Perfect Image said:

Taptatalk tullet til hele innlegget.

Idag er jeg stolt som fy! Lille vesle jenten min hadde mot nok til å stå imot 10 åringer som drev på med å kalle andre første og andre klassinger stygge ting på bussen. Ikke bare hadde hun mot nok til å stå opp for de andre mot eldre elever, men hun sa ifra til både bussjåføren og læreren og satt seg ved siden av eleven som gjaldt på vei hjem og hadde sagt at alle skal ha det bra <3 Læreren ringte meg og sa jeg kunne være ordentlig stolt av å ha ei så fin og empatisk jente som alltid står opp for de stille og forsiktige, inkluderer alle i lek og så flink til å se om det er noen som ikke har funnet noen andre å leke med og drar dem med seg. Flink til å stå opp mot urettferdighet mot andre, og veldig opptatt av at alle må være snille mot hverandre <3 Tenk at jeg har skapt noe så fint inni seg! Jeg er så stolt av henne. (Hjelper å tenke på når ting ikke går på skinner her hjemme og hun er ei lite wannabe tenåringsdramaqueen :P

21268823_10155536561450256_1793609810_n.jpg?oh=e4c7f27f7a108444135fad6b03796bec&oe=59AB5595

Det er akkurat slik trygge, selvstendige og viljesterke jenter er! :heart:De vet forskjellen på rett og galt og tør å stå opp for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her altså :wub: han imponerer med hver eneste dag, så mye pågangsmot og ren glede i en sånn liten kropp som har hvert gjennom så mye alt nå i livet :heart: 

10 mnd har han rukket å bli også, tiden går bare bittelitt fort med 2 små barn i hus altså :sweat:

 

 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Alltid så lykkelig @Krilo :wub:

Stort sett :D han har et sikkelig temperamant da, og blir illsint om du leger han fra deg for å ordne noe å han ikke ser deg, og illsint om det er noe han vil ha han ikke får tak i eller man tar fra han noe, særlig vannflaska hans :aww: men utenom det er han så og si blid døgnet rundt, som samboer sa her en natt kl 03.30, han er irriterendes blid, da lå han og sang, skravlet og klappet i hendene i senga si :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Taptatalk tullet til hele innlegget.

Idag er jeg stolt som fy! Lille vesle jenten min hadde mot nok til å stå imot 10 åringer som drev på med å kalle andre første og andre klassinger stygge ting på bussen. Ikke bare hadde hun mot nok til å stå opp for de andre mot eldre elever, men hun sa ifra til både bussjåføren og læreren og satt seg ved siden av eleven som gjaldt på vei hjem og hadde sagt at alle skal ha det bra <3 Læreren ringte meg og sa jeg kunne være ordentlig stolt av å ha ei så fin og empatisk jente som alltid står opp for de stille og forsiktige, inkluderer alle i lek og så flink til å se om det er noen som ikke har funnet noen andre å leke med og drar dem med seg. Flink til å stå opp mot urettferdighet mot andre, og veldig opptatt av at alle må være snille mot hverandre <3 Tenk at jeg har skapt noe så fint inni seg! Jeg er så stolt av henne. (Hjelper å tenke på når ting ikke går på skinner her hjemme og hun er ei lite wannabe tenåringsdramaqueen :P

21268823_10155536561450256_1793609810_n.jpg?oh=e4c7f27f7a108444135fad6b03796bec&oe=59AB5595

Jeg ønsker et arrangert ekteskap i mellom min sønn og din datter, er det innafor ? :lol:

Jeg er redd han er mye borte ( til skogs), men han er god på å lage mat og har ( en genetisk uforklarlig) ordenssans og en oppriktig kjærlighet til alle dyr :P

Hun er så fin den frøkna di :wub:

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillekrapyl skrev:


Det var på søskenforsøk, og har fremdeles et igjen på frys fra det forsøket. Hadde to fryseforsøk fra forsøket, men dessverre negative.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Men. Førstemann kom med IVF, mens tvillingene da satt på egenhånd etter de to negative FER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Om man er i fare for overstimulering eller ei. Jeg hadde mange egg ut, men er i god form. Så grunnet eggene her at de fryser ned alle. 

Overstimulering...?

Kanskje ikke rett tidspunkt å spørre mer på da. :hug:

 

43 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

3 av 22 egg befruktet bare.. Jeg er helt knust :icon_cry:

Så dårlige nyheter! :(:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...