Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, Siri skrev:

Men elsker hun kos av alle, eller er det helst fra foreldrene og de hun er nærmest? Det vil jo også variere liksom :) 

Hun vil ikke ha kos fra alle, men hun er veldig avhengig av tryggheten og nærheten ifra de som passer henne.. Føler hun seg ikke trygg, nekter hun å være igjen.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

7 minutter siden, 2ne skrev:

Selvsagt er det leit å høre at de som tilbringer store deler av dagen med barnet ditt, ikke går så godt overens med det :hmm: Jeg håper de kunne fortelle deg hvordan de kunne gjøre det bedre, i det minste, ikke bare komme med en sånn opplysning uten å ha noen plan for hvordan det skulle forandre seg. 

Ja, de skulle komme opp med en handlingsplan og vi får også oppfølging av PPT blandt annet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Ta høyde for at jeg overhodet ikke har pedagogisk bakgrunn, ikke har barn, og ikke har noe forhold til barn - bare at jeg selv har vært barn en gang i fordums tid :aww: Men hva gjør dere i forhold til disse blå barna? Får de mulighet til å styre denne oppmerksomheten selv eller blir de på en måte "påtvunget" mer oppmerksomhet? Kanskje er de slik de er fordi de liker å ikke ha så stort fokus på seg selv? Jeg tror jeg kunne ha vært et slikt barn... men jeg hadde heller ikke noe ønske om at noen skulle se meg mer, eller gi meg så mye oppmerksomhet egentlig. Jeg levde i min egen trygge bakgrunn liksom og hadde det fint med det. 

Det vi gjorde var å sammenligne resultater, for noen barn var kanskje grønne hos en ansatt og rød hos en annen liksom. Så gikk vi gjennom hvert enkelt barn og diskuterte hva vi kunne gjøre bedre for det enkelte barnet. Så om det var en barn som trivdes mye for seg selv var det kanskje ikke så mye mer vi skulle gjøre, fordi vi så at barnet hadde det bra sånn det var.

 

Vi diskuterte forresten aldri resultatene med foreldre, dette var kun innad oss ansatte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask kan informere om at mr er gøy faktisk. Man får ligge inn i et romskip,  ha på astronaut- maske og høre på alle de kule lydene. 

Ingen var helt forberedt på den gitt. Mr- fyren var dypt imponert over hvor tøff han var og han fikk beskjed om at han var mye modigere enn mange voksne. 

Det er faktisk sant :lol:

Han fikk plukke ut premie etterpå , og da ble det kompass,  fleksibel drikkeflaske og knall orange lue så han synes godt i skogen..  Praktisk type . 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Annik skrev:

Hvorfor kan ikke kynnerne bare gjøre som jeg vil(enten gi seg, eller gå over til å bli regelmessige)? Det hadde vært så mye enklere enn å gå rundt slik som dette :P

Fordi det bare er sånn :lol: Jeg hadde kynnere og maserier i nesten 2 uker, måtte settes igang tilslutt :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Fordi det bare er sånn :lol: Jeg hadde kynnere og maserier i nesten 2 uker, måtte settes igang tilslutt :teehe: 

Her har det vært slik i ei uke, og jeg holder på å bli gal. Våknet minst to ganger per time i natt, fordi det kom en skikkelig vond kynner. Så det gjør nok at verden føles enda mer urettferdig, siden jeg føler meg helt utslitt i dag :lol:

Tok en paracet i løpet av natta, den tok i det minste bort de konstante smertene som ligger og murrer i bakgrunnen. Får vurdere å ta en til i løpet av kvelden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Annik skrev:

Her har det vært slik i ei uke, og jeg holder på å bli gal. Våknet minst to ganger per time i natt, fordi det kom en skikkelig vond kynner. Så det gjør nok at verden føles enda mer urettferdig, siden jeg føler meg helt utslitt i dag :lol:

Tok en paracet i løpet av natta, den tok i det minste bort de konstante smertene som ligger og murrer i bakgrunnen. Får vurdere å ta en til i løpet av kvelden :P

Åååh husker det der så godt :lol: Og den derre lille skuffelsen når man våkner og ting ikke har skjedd :teehe: Men huff, jeg håper virkelig du slipper å gå og plages lenge. Jeg kan ihvertfall love deg at ventetida er glemt når mini endelig kommer :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aslan skrev:

Åååh husker det der så godt :lol: Og den derre lille skuffelsen når man våkner og ting ikke har skjedd :teehe: Men huff, jeg håper virkelig du slipper å gå og plages lenge. Jeg kan ihvertfall love deg at ventetida er glemt når mini endelig kommer :heart: 

"Lille" skuffelsen?! Det føltes som om verden hadde gått under da jeg våknet og skjønte at jeg måtte fortsette litt til :lol: Litt fascinerende egentlig. Hadde man spurt meg for et par uker siden, så kunne jeg uten problemer ha vært gravid i 9 måneder til :lol:

Ja, det er det jeg går rundt og trøster meg med :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Annik skrev:

"Lille" skuffelsen?! Det føltes som om verden hadde gått under da jeg våknet og skjønte at jeg måtte fortsette litt til :lol: Litt fascinerende egentlig. Hadde man spurt meg for et par uker siden, så kunne jeg uten problemer ha vært gravid i 9 måneder til :lol:

:teehe: Den følelsen kom faktisk sent hos meg, var først morgenen jeg uansett skulle igangsettes. Da var jeg skuffa da. Men så var det bare å busse inn til sykehuset og få igangsettelse bekreftet, også var det jo liksom greit igjen. Frem til da var jeg liksom "null stress joggedress, formen er flott". Man kommer liksom til et punkt når man PLUTSELIG blir utålmodig tror jeg, og da starter gjerne fødselen :P 

4 timer siden, Annik skrev:

Ja, det er det jeg går rundt og trøster meg med :D

Åh, misunner deg jeg, det er så mindblowing det der :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så innstilt på når fødselen kom til å skje. Laget et helvette fordi gubben skulle egentlig på en jobbtur en torsdag til fredag, og nei! Det gikk ikke altså! På søndagskvelden ble jeg mobbet for styret mitt, for ingenting hadde skjedd den helga jeg hadde forutsett alt! 

Vel, mandagsmorgen gikk vannet :aww: 

men dere må da ikke tro jeg hadde pakket noen fødebag for det da :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg var så innstilt på når fødselen kom til å skje. Laget et helvette fordi gubben skulle egentlig på en jobbtur en torsdag til fredag, og nei! Det gikk ikke altså! På søndagskvelden ble jeg mobbet for styret mitt, for ingenting hadde skjedd den helga jeg hadde forutsett alt! 

Vel, mandagsmorgen gikk vannet :aww: 

men dere må da ikke tro jeg hadde pakket noen fødebag for det da :lol: 

Men altså.. Man drar jo ikke vekk når en fødsel kan skje hvert øyeblikk må jo gubben skjønne :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Men altså.. Man drar jo ikke vekk når en fødsel kan skje hvert øyeblikk må jo gubben skjønne :huh:

Vel, når man egentlig har en ganske avslappet holdning fra før, det er barn nr 2 og det gikk helt fint da han missa første fødsel, så blir man ikke like stresset som man ser på film :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vel, når man egentlig har en ganske avslappet holdning fra før, det er barn nr 2 og det gikk helt fint da han missa første fødsel, så blir man ikke like stresset som man ser på film :lol: 

Skal prøve ta med meg dette (for mannens skyld) den dagen termindatoen kommer snikende :P Det siste 1,5 året har jeg fått panikk om han er bortreist da det kan havne midt eggløsningen, men med IVF nå er det heldigvis ikke like stress lengre ;) Da MÅ han jo bare møte opp på klinikken til gitte tidspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Krutsi said:

Vel, når man egentlig har en ganske avslappet holdning fra før, det er barn nr 2 og det gikk helt fint da han missa første fødsel, så blir man ikke like stresset som man ser på film :lol: 

Ha ha - siste fødselen (5/5) - 14 dager på overtid, jeg stod i dusjen fordi riene hadde starta 30 min før (og de starta skikkelig fra første øyeblikk), ringte gubben som bare skulle hente noe på jobb og sa at han hadde møtt på sjefen og der og da var blitt pålagt vakt (langfredag, vakthavende satt snøfast i nord-norge). "Dårlig tidspunkt", svarte jeg - "for nå kommer ungen".

Jeg kledde på meg, tok taxi til føden, gubben kom løpende med tre stk callinger i lomma (vaktcalling, stanscalling, pluss hans "personlige legecalling"), og måtte hele tiden ut av fødestua for å svare på telefoner fordi en av de tre callingene hans pep til stadighet.  Til slutt ble jeg lei av pipinga og ringinga - føltes som ha vakt selv der jeg lå og prøvde å få ut buddhaen (50 cm, 4520 g) som var på veg ut, og ba han om å VÆR SÅ SNILL OG GÅ! Han løp ut ;)
Føde greier man fint på egen hånd.  :D
Ringte etter han igjen idet ungen stakk ut hodet  ;) han kom innom, så på henne og løp videre  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Ha ha - siste fødselen (5/5) - 14 dager på overtid, jeg stod i dusjen fordi riene hadde starta 30 min før (og de starta skikkelig fra første øyeblikk), ringte gubben som bare skulle hente noe på jobb og sa at han hadde møtt på sjefen og der og da var blitt pålagt vakt (langfredag, vakthavende satt snøfast i nord-norge). "Dårlig tidspunkt", svarte jeg - "for nå kommer ungen".

Jeg kledde på meg, tok taxi til føden, gubben kom løpende med tre stk callinger i lomma (vaktcalling, stanscalling, pluss hans "personlige legecalling"), og måtte hele tiden ut av fødestua for å svare på telefoner fordi en av de tre callingene hans pep til stadighet.  Til slutt ble jeg lei av pipinga og ringinga - føltes som ha vakt selv der jeg lå og prøvde å få ut buddhaen (50 cm, 4520 g) som var på veg ut, og ba han om å VÆR SÅ SNILL OG GÅ! Han løp ut ;)
Føde greier man fint på egen hånd.  :D
Ringte etter han igjen idet ungen stakk ut hodet  ;) han kom innom, så på henne og løp videre  :D

Da tror jeg at jeg hadde også kasta ut gubben :lol: 

Han min stakkars fikk ikke med seg noen ting han. Han var ute på en båt utenfor Afrika i 9 uker før fødselen, og skulle komme hjem den dagen. Jeg snakket med han da han gikk av båten i Ghana og da var alt fint :P Jeg sendte han en melding om at jeg var på tur til føden, i tilfelle han slo på tlf sin på en flyplass, men nei. 

Så når han lander på Flyplassen, slår på tlf sin så får han først en melding av at faren hans har ringt han og lurte på om vi skulle spise middag, og det var greit men han måtte finne meg først (jeg skulle hente han). Så tikket meldingene mine inn om bla hans far kom og hentet han. Svigerfar hadde ikke fått beskjeden, og gubben visste jo at svigerfar ikke var der, så han tenkte "haha artig spøk" og ringte meg for å høre hvor jeg var hen. 

Joda, jeg lå i senga og spriket med beina mens de sydde :lol: ungen kom en halvtime før han landet sånn ca :P 

men ikke engang da stresset han, så han tok bussen inn til byen han istedenfor taxi og var innom et sted og kjøpte seg pizza :lol: og så var han hos oss i noen timer før han fikk klar beskjed om å dra hjem og lufte hundene :P 

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Skal prøve ta med meg dette (for mannens skyld) den dagen termindatoen kommer snikende :P Det siste 1,5 året har jeg fått panikk om han er bortreist da det kan havne midt eggløsningen, men med IVF nå er det heldigvis ikke like stress lengre ;) Da MÅ han jo bare møte opp på klinikken til gitte tidspunkt...

Han min var tilstede under lagingen av ungene da :P vi har tydeligvis ikke noen problemer å treffe på slike tidspunkt - uten planlegging til og med. 

Du skulle ha fått litt befruktningsstøv av meg du vettu.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krutsi skrev:

Han min var tilstede under lagingen av ungene da :P vi har tydeligvis ikke noen problemer å treffe på slike tidspunkt - uten planlegging til og med. 

Du skulle ha fått litt befruktningsstøv av meg du vettu.. 

Ja, hadde det bare vært så enkelt.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å ringe føden i går, og nå har vi nettopp kommet hjem igjen. Tok litt lengre tid enn jeg regnet med :P

Men alt så bra ut, hun var bare litt rolig, men samtidig litt høy puls. Men målingene ble bedre og bedre utover kvelden og morgenen. Tilbake på kontroll på onsdag :)

Edit; og jeg er nå enda mer utålmodig på at hun skal komme ut :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes raskeste svar på mr gitt. Ingen svulst eller andre skumle ting. Men en slimhinnefslimhinnefortykkelse i den ene bihulen. Litt usikker på hva det betyr , har ikke fått pratet med legen. 

Men ingenting skummelt ! Yey! :D

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Mud said:

Tidenes raskeste svar på mr gitt. Ingen svulst eller andre skumle ting. Men en slimhinnefslimhinnefortykkelse i den ene bihulen. Litt usikker på hva det betyr , har ikke fått pratet med legen. 

Men ingenting skummelt ! Yey! :D

 

Det trenger ikke bety noe annet enn at han har hatt litt bihulebetennelse den dagen han var til MR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, enna skrev:

Det trenger ikke bety noe annet enn at han har hatt litt bihulebetennelse den dagen han var til MR. 

Da har han hatt det veldig lenge uten at det har gitt utslag på blodprøver etc. 

Men han kan jo fortsatt ha migrene.  Vi får ta en runde hos øyelegen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Da har han hatt det veldig lenge uten at det har gitt utslag på blodprøver etc. 

Men han kan jo fortsatt ha migrene.  Vi får ta en runde hos øyelegen.  

Han er så utrolig tøff han der! Hils fra meg og si at han er helten min! Alle burde få litt av tøffheten hans :heart:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kaja skrev:

Han er så utrolig tøff han der! Hils fra meg og si at han er helten min! Alle burde få litt av tøffheten hans :heart:

 

Han har jo stort sett ikke noe valg stakkars. Men han er ganske tøff ja. Han synes du er tøffest da :)

 

I dag skal de prøve å trekke tennene hans igjen , jeg blir ikke med. Tror det er best med bare pappaen. Så blir det interessant å høre om han får hodepineanfall igjen. Da har han muligens en type stressmigrene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...