Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

Det er så herlig lesning @Absolute Entertainer - gleder meg med deg :)

-

Så nydelig hun er @Marie <3

 

Jeg har fri idag, og er hjemme med jentene. De har nå sovet i straks 4,5 time. Til vanlig sover de i 2,5- 3 timer. :P Fått gjort mye da, satt på vaskemaskin nummer fire for dagen, ryddet på plass klær, ryddet stua, satt på to oppvaskmaskiner og betalt regninger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Siden snøen faktisk har blitt liggende et par dager, så har jeg bestilt akebrett! Håper bare det kommer fram før snøen regner bort eller begynner å smelte igjen :D

Vinter på nord-vestlandet er liksom ikke det beste for aking :lol:

 

Edit; Har brukt en halv evighet på å finne akebrettet i riktig farge... Jeg kommer til å slite om Karoline bestemmer seg for å hate lilla når hun blir eldre :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.11.2017 at 11:47 AM, rosinbolle said:

Mi får ikke julekalender i år... Tror jeg er den eneste i barselgruppa osv som ikke har laga kalender, men altså. Hun er 16 måneder. Hun skjønner ikke greia likevel. 

Vi kjører heller ikke julekalender (også som eneste i barselgruppen) selv om storebror er 2,5år.

Men vi skal ha fokus på hyggelige aktiviteter og å skape god julestemning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior fikk ikke adventskalender før i fjor, da var han nesten 2,5 år. 
I år skjønte han tegninga og ble hysterisk lykkelig da han kom ut på kjøkkenet i morges og så kalenderne. (ja, i flertall:icon_redface::aww:)
I år er det nemlig innkjøpt en sjokoladekalender til junior, og to Haribo-kalendre, en til mor og en til junior:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Det er så herlig lesning @Absolute Entertainer - gleder meg med deg :)

-

Så nydelig hun er @Marie <3

 

Jeg har fri idag, og er hjemme med jentene. De har nå sovet i straks 4,5 time. Til vanlig sover de i 2,5- 3 timer. :P Fått gjort mye da, satt på vaskemaskin nummer fire for dagen, ryddet på plass klær, ryddet stua, satt på to oppvaskmaskiner og betalt regninger.

Hvor får man tak i sånne barn? Jeg vil også ha. Vi har aldri hatt så lang lur noen sinne :P vi hadde noen få på rundt tre timer, men da var jeg bra mange ganger ute i vogna og sjekka om ungen var fortsatt pusta også ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hvor får man tak i sånne barn? Jeg vil også ha. Vi har aldri hatt så lang lur noen sinne :P vi hadde noen få på rundt tre timer, men da var jeg bra mange ganger ute i vogna og sjekka om ungen var fortsatt pusta også ?

Må bare si at dette var et unntak altså, tror aldri de har sovet så lenge før :P 

Storebror hadde også et sovehjerte da. Men det er igrunn mer utrolig at to barn kan sove så lenge, at ikke en av de våkner tidligere.. 

Men du sier noe - jeg er ikke ute i vogna og sjekker, da våkner mine. Jeg har de foran huset, og åpner dør/vindu og lytter. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Må bare si at dette var et unntak altså, tror aldri de har sovet så lenge før :P 

Storebror hadde også et sovehjerte da. Men det er igrunn mer utrolig at to barn kan sove så lenge, at ikke en av de våkner tidligere.. 

Men du sier noe - jeg er ikke ute i vogna og sjekker, da våkner mine. Jeg har de foran huset, og åpner dør/vindu og lytter. :)

Det var så forferdelig stille i babycallen, ungen pleide jo aldri å sove lenger enn 1,5 time og da blir man jo nervøs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, @Absolute Entertainer, nå ble jeg GLAD!! :wub: 

 

Musikeren og jeg er herved godkjent fosterhjem med kurs. Det går veldig bra med mor og barn, såvidt vi vet, men ting kan jo endre seg. Vi venter til etter jul før vi snakker om hva vi ønsker å gjøre videre, foreløpig står vi kun til disposisjon. Jeg har jo lyst på en miniMusiker også, egentlig, så jeg mistenker at vi kommer til å bli enige om at vi venter til etter bryllupet før vi bestemmer oss for noe...

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en morsom historie om nevøen min. Jeg passet han en dag for noen år siden. Han satt naken i stolen med en skål ostepop på fanget å så på tv. Plutselig la han tissen sin oppi skålen og sa; see tante!! En STOR ostepop...:teehe: 

Og en gang når jeg skulle bade han, så stappa han tissen sin i munnen på en sånn lekefisk i plast:icon_redface:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt en rolig dag på sofaen med masse film. Guttungen endte opp med 40,5 i feber, og siden gubben er bortreist for øyeblikket så kom mamma for å se til Liam mens jeg handlet inn yoghurt og paracet. Så i morgen blir det ikke no skole og bare hjemmekos på han.

 

Vil også ønske dere en god første advent fra oss 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Red Merle said:

Om 1 uke har jeg vært mamma i 6 mnd :frantics: Kidden er 6 mnd om 1 uke :frantics:

Hvor ble tiden av? Kom hjem fra barsel i går jo :icon_confused: (føles hvertfall så fort som tida flyr):icon_redface:

Det går altfor fort :o mini her er 8 mnd 2.juledag! Han ble jo nettopp født, og var jo så bitteliten der han kom for tidlig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Det går alt for fort. Begynner å gå opp for meg at L egentlig ikke er den lille babyen min lenger. Jeg kaller han det fortsatt da, og han svarer, så jeg later som om han fortsatt er det. Lillegutt :wub:  

H kommer til å være babyen min leeenge enda, selv om han nå snart er 2... ulempen med å være minstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Marianne* skrev:

H kommer til å være babyen min leeenge enda, selv om han nå snart er 2... ulempen med å være minstemann?

Jeg spør han stadig vekk om han alltid kommer til å være babyen min. Ja, sier han, så da er det vel sånn da :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg ser mine to vokser til, er 7 og 3 år. Jeg elsker å se dem bli store. I dag sendte jeg mini i barnehagen uten bleie på (riktignok hjem for å skifte på sengene, men :P ). De blir flinkere med hunden, mer selvstendige og mye flinkere til å fortelle om ting de opplever. Skravlebøtter, begge to :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mira2.0 skrev:

Jeg ser mine to vokser til, er 7 og 3 år. Jeg elsker å se dem bli store. I dag sendte jeg mini i barnehagen uten bleie på (riktignok hjem for å skifte på sengene, men :P ). De blir flinkere med hunden, mer selvstendige og mye flinkere til å fortelle om ting de opplever. Skravlebøtter, begge to :D 

Da har du samme alder mellom som på mine. Hvordan har det vært? Har de glede av hverandre selv om det er endel i aldersforskjell? :) Leker de sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...