Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

25 minutter siden, Raksha skrev:

Takk :)  Skifta på senga et par ganger, men etter siste runde så klarte hun å tulle litt med meg, så øyner håp. 

 

God bedring og lykke til! Her var vi heldige og fikk en forholdsvis mild variant, frøkna spøy 4 ganger tolt, og henrik 6, ingen senger måtte skiftes på.. men henrik prøvde å svømme i spyet til kaisa når hun brått spydde uten varsel når samboer var alene med de :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Just now, Krilo said:

God bedring og lykke til! Her var vi heldige og fikk en forholdsvis mild variant, frøkna spøy 4 ganger tolt, og henrik 6, ingen senger måtte skiftes på.. men henrik prøvde å svømme i spyet til kaisa når hun brått spydde uten varsel når samboer var alene med de :P 

:lol: Akkurat nå  er jeg glad jeg bare har ett barn. :lol:  Men ja ser ut som en ganske mild variant her og, hun sover tungt nå. Krysser fingre for at vi voksne slipper unna og hun er frisk og rask igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah - der begynte barnet å kaste opp igjen, skal ikke dette gi seg da?  Andre gangen nå vi tror hun er bra og så begynner hun å kaste opp igjen. Frustrerende! Har ikke spist noe særlig i dag, men får i henne greit med drikke, tror jeg... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah - der begynte barnet å kaste opp igjen, skal ikke dette gi seg da?  Andre gangen nå vi tror hun er bra og så begynner hun å kaste opp igjen. Frustrerende! Har ikke spist noe særlig i dag, men får i henne greit med drikke, tror jeg... 
 

Er en rar variant som går nå. Sett flere si barnet kaster opp en dag, så ingenting i noen dager før de kaster opp igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Enits said:


Er en rar variant som går nå. Sett flere si barnet kaster opp en dag, så ingenting i noen dager før de kaster opp igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Åh yey... Bare å smøre seg med tålmodighet da, skjønner jeg. Hun starta torsdags kveld i 8tiden, sluttet i 2 tiden, var fin, bare slapp, frem til 1 i går natt gav seg rundt 4, og har vært ekstremt pjusk i hele dag, og kasta opp igjen nå i ettermiddag. Blir en telefon til legevakt i morgen om hun spyr da og tenker jeg, ikke at de kan gjøre noe, men jeg er redd for dehydrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Baaah - der begynte barnet å kaste opp igjen, skal ikke dette gi seg da?  Andre gangen nå vi tror hun er bra og så begynner hun å kaste opp igjen. Frustrerende! Har ikke spist noe særlig i dag, men får i henne greit med drikke, tror jeg... 

 

Det er bra at hun vil drikke ihvertfall. Her i sør har det også vært sånn at flere unger har fått det om igjen. God bedring.

Jeg får opp reklame for fertilitetsklinikk i Stavanger. Nei, altså, selv om det ikke er ventetid, så: 1: er jeg nok for gammel allerede, 2: hadde jeg ikke hatt råd til privatklinikk, 3: er veldig fornøyd med de 4 avkom jeg allerede har. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

Det er bra at hun vil drikke ihvertfall. Her i sør har det også vært sånn at flere unger har fått det om igjen. God bedring.

Hun vil ikke, men jeg er ond og truer med at hun må til lege om hun ikke drikker. Hun liker leger like dårlig som mora. :aww:  

Takk! Håper det gir seg nå. Hun går glipp av nissefest i barnehagen på mandag :(  Kjedelig å være sjuk når det skjer mye gøy i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hun vil ikke, men jeg er ond og truer med at hun må til lege om hun ikke drikker. Hun liker leger like dårlig som mora. :aww:  

Takk! Håper det gir seg nå. Hun går glipp av nissefest i barnehagen på mandag :(  Kjedelig å være sjuk når det skjer mye gøy i barnehagen. 

Ofte er en streng mamma forskjellen på om lege er nødvendig eller ei med oppkast hos de små ;) Du kan jo også prøve få i henne litt smoothie med masse næring i, det er ofte (av erfaring den siste uken) lettere å få opp. Også loff med smør er fint og saft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Absolute Entertainer said:

Ofte er en streng mamma forskjellen på om lege er nødvendig eller ei med oppkast hos de små ;) Du kan jo også prøve få i henne litt smoothie med masse næring i, det er ofte (av erfaring den siste uken) lettere å få opp. Også loff med smør er fint og saft :)

Ja, jeg regner med det. Kan ikke la hun styre inntaket selv, for da blir det lite. :( Hun får det hun vil ha, så veklser mellom saft, vann, cola (!) og eplejuice. Får også tilbud om melk, og om det er noe hun vil ha fra butikken, men hun vil ikke ha noen ting. Så når jeg tvinger i henne så får hun velge hva hun vil drikke, men hun må drikke litt, og små mengder. Spent på formen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja, jeg regner med det. Kan ikke la hun styre inntaket selv, for da blir det lite. :( Hun får det hun vil ha, så veklser mellom saft, vann, cola (!) og eplejuice. Får også tilbud om melk, og om det er noe hun vil ha fra butikken, men hun vil ikke ha noen ting. Så når jeg tvinger i henne så får hun velge hva hun vil drikke, men hun må drikke litt, og små mengder. Spent på formen i morgen. 

Eplejuice gir god saltbalanse og er veldig godt for en sliten kropp. Tenk at selv om det ikke er mye du får i henne så er det nok ikke så mye som skal til med mindre dette fortsetter mange dager :)

Håper hun er bedre imorgen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja, jeg regner med det. Kan ikke la hun styre inntaket selv, for da blir det lite. :( Hun får det hun vil ha, så veklser mellom saft, vann, cola (!) og eplejuice. Får også tilbud om melk, og om det er noe hun vil ha fra butikken, men hun vil ikke ha noen ting. Så når jeg tvinger i henne så får hun velge hva hun vil drikke, men hun må drikke litt, og små mengder. Spent på formen i morgen. 

Hun burde få litt salt. Salte kjeks eller litt chips hvis du har. Man mister mye salter ved oppkast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Absolute Entertainer said:

Eplejuice gir god saltbalanse og er veldig godt for en sliten kropp. Tenk at selv om det ikke er mye du får i henne så er det nok ikke så mye som skal til med mindre dette fortsetter mange dager :)

Håper hun er bedre imorgen ❤️

Takk :heart:

Just now, Tricolor said:

Hun burde få litt salt. Salte kjeks eller litt chips hvis du har. Man mister mye salter ved oppkast. 

Hun får potetgull om hun vil ha, men vil egentlig ikke ha noen ting. :(  I dag har hun kun ligget på sofa, i går orket hun å skravle litt hull i huet på meg innimellom, i dag har hun ikke gjort det. Så hun bli bedre i morgen. Lovet henne å vekke henne og ta henne med inn til meg når jeg legger meg, så da får jeg tatt en statusjekk av formen også straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha nå bor jo du rimelig langt unna meg , men her er det en heftig runde med omgangssyke som går nå. Flere som normalt ikke blir særlig berørt har liggi syke i opp til en uke. Får håpe vesla føler seg bedre i dag. Omgangsske er det verste :hug:

 

Poden er så søt. 

Jeg gir han mye positiv tilbakemelding på å vise omtanke for andre. Han er god på det av seg selv forsåvidt, men jeg synes det er superviktig å forsterke en sånn egenskap og skryter masse av han. 

I går var vi ute å gikk tur med Toddy da vi passerte en sånn liten el-bil/rullestol som sto helt random parkert på fortauet med en gammel mann inni. Det var jo småkjølig, så jeg stoppet og forsikret meg om at alt var ok og det ikke var noe motorstopp inn i bildet. Kjipt hvis gammern frøys i hjel fordi doningen slo seg vrang i kulda liksom. 

Alt var ok og vi slo av en hyggelig prat før vi tuslet videre. Når vi hadde kommet et stykke videre smeller det fra poden :

"Jeg blir så utrolig stolt av deg når du viser omtanke for fremmede mamma, sånt er utrolig viktig! " :D

 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mud said:

@Raksha nå bor jo du rimelig langt unna meg , men her er det en heftig runde med omgangssyke som går nå. Flere som normalt ikke blir særlig berørt har liggi syke i opp til en uke. Får håpe vesla føler seg bedre i dag. Omgangsske er det verste :hug:

 

Poden er så søt. 

Jeg gir han mye positiv tilbakemelding på å vise omtanke for andre. Han er god på det av seg selv forsåvidt, men jeg synes det er superviktig å forsterke en sånn egenskap og skryter masse av han. 

I går var vi ute å gikk tur med Toddy da vi passerte en sånn liten el-bil/rullestol som sto helt random parkert på fortauet med en gammel mann inni. Det var jo småkjølig, så jeg stoppet og forsikret meg om at alt var ok og det ikke var noe motorstopp inn i bildet. Kjipt hvis gammern frøys i hjel fordi doningen slo seg vrang i kulda liksom. 

Alt var ok og vi slo av en hyggelig prat før vi tuslet videre. Når vi hadde kommet et stykke videre smeller det fra poden :

"Jeg blir så utrolig stolt av deg når du viser omtanke for fremmede mamma, sånt er utrolig viktig! " :D

 

Sagt det før, men sier det igjen! Ask altså! :wub:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er frisk! :ahappy:  Det snudde kl 3 i natt, da var hun plutselig oppe og gikk for egen maskin. Kvart på fire lurte hun på om hun kunne spise havregryn hvis hun ikke hadde vondt i magen, så da ble pappan ansvarlig for å fikse mat. Spiste litt havregryn, masse potetgull og drakk masse juice! :D  Hun er selvsagt redusert,  men er en helt annen unge enn i går.  Snudde like brått som det kom, gitt.  

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en vellykket bursdagsfeiring med familien så skal jeg krype til sengs:ahappy: 

Poden var veldig fornøyd med gaver og sovnet fort i dag. Værre for morra som har ryddet og vasket som en helt i dag og bakt kake :sweat: så merker det at  ryggen og hofter ikke er som det skal.

Kom jo faktisk på akkurat nå at jeg har jo ikke no pentøy som passer til julaften heller. Neste gang skal jeg ikke være gravid i jula assa :frantics:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maren skrev:

Etter en vellykket bursdagsfeiring med familien så skal jeg krype til sengs:ahappy: 

Poden var veldig fornøyd med gaver og sovnet fort i dag. Værre for morra som har ryddet og vasket som en helt i dag og bakt kake :sweat: så merker det at  ryggen og hofter ikke er som det skal.

Kom jo faktisk på akkurat nå at jeg har jo ikke no pentøy som passer til julaften heller. Neste gang skal jeg ikke være gravid i jula assa :frantics:

Hvor langt er du på vei nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med mini-Raksha! Man bekymrer seg jo fort for disse små vesenene.

I går var jeg på julemarked, og herrgeud så det rasla i eggstokkene da... :wub:  Julemarked er virkelig 60% for kidsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

I går var jeg på julemarked, og herrgeud så det rasla i eggstokkene da... :wub:  Julemarked er virkelig 60% for kidsa!

En utmerket kur for 'raslende eggstokker' er aleneansvaret for et barn med 3-måneders kolikk, eventuellt med et par småsøsken som blir vekket av babyens gråting og som også krever oppmerksomhet, midt på natta når du er i koma fra før av søvnmangel..:thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...