Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Godt nytt år fra V&H, liksom.

140 kr for 5 kg pølser til privatkunder. 90 kr ved kjøp av 200 kg + frakt. Det blir 3600 for 200 kg. Økning på 50% faktisk. Forunder meg egentlig at de har økonomi til å miste så mange kunder som det de gjør nå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Godt nytt år fra V&H, liksom.

140 kr for 5 kg pølser til privatkunder. 90 kr ved kjøp av 200 kg + frakt. Det blir 3600 for 200 kg. Økning på 50% faktisk. Forunder meg egentlig at de har økonomi til å miste så mange kunder som det de gjør nå. 

Håper ikke det stiger så mye i butikkene også :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

 

Håper ikke det stiger så mye i butikkene også :shocked:

Det gjør det nok ikke. Dette er for å utgjevne priser mellom forhandler og privatkunder (eller, de vil ikke ha storforbrukere/privatkunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mokken skrev:

Huff så grusomt! Håper han blir godt ivaretatt av familie og kollegaer.

Det samme skjedde med en kollega av eksen for mange år siden, stakkaren kom seg aldri tilbake på jobb igjen :( 

Huff :( Det har skjedd han her en gang før, men da overlevde personen. Han er ganske tøff og har gode kollegaer og familie så håper det går bra :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pringlen skrev:

Det gjør det nok ikke. Dette er for å utgjevne priser mellom forhandler og privatkunder (eller, de vil ikke ha storforbrukere/privatkunder)

Hadde det bare vert utjevning så. Betaler 115,- pr 5kg nå :/ Men får vel bare vente å se, min forhandler hadde ikke fått oppdatert prisliste enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, QUEST skrev:

Altså..jeg inviterer deg herved til å komme å kooose deg med snøen her..laaang innkjørsel og greit stor gårdsplass..:P

Man må da ordne seg praktisk vet du... hva skal man med lang innkjøring f eks? Mye enklere å bo langs den kommunale vegen som blir brøyta og strødd når det er behov :P 

19 minutter siden, Stine skrev:

Fy ****, noen ganger skal man ha så jævelig flaks! C og en kollega skulle til Nord Norge igår, men de fikk plass til alt på en bil så C sa kollegaen kunne dra så kunne heller C kjøre til Stavanget. Gjett hvem som har fått (mest sannsynlig selvmord) en bil i fronten som endte med døden.... Det går bra med kollegaen, han er heldigvis såpass tøff at han tåler det, men **** ta...

Fy så jæv... det må være :o 

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

I dag var det faktisk en elev som påpekte at jeg skrev "sammen" i stedet for "sammen med" på tavla! :lol:

:lol: 

7 minutter siden, Pringlen skrev:

Det gjør det nok ikke. Dette er for å utgjevne priser mellom forhandler og privatkunder (eller, de vil ikke ha storforbrukere/privatkunder)

Jeg forstår jo egentlig det, jeg. Det er jo mye enklere for dem å forholde seg til bare større forhandlere enn masse privatpersoner egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
47 minutter siden, Raksha skrev:

Lurer på en ting - tenk dere at jeg går tur med galskapene mine, og naboens elghundvalp/unghund kommer glad og lykkelig og roter seg inn i gjengen min (den går løs) og får grisebank. Det er jo fryktelig teit, men er det min feil når jeg går med mine i bånd? jeg vil jo selvfølgelig prøve å stoppe det så godt jeg kan. Jeg vet jo at mine er teite...  Bør jeg for alt i verden unngå å gå den veien, eller kan jeg gå og håpe at hunden har vett til å holde avstand fra brølapene mine og tenke at så lenge jeg gjør mitt beste for å unngå at den blir spist, så er det strengt tatt ikke min feil siden den går løs? 

 


Jeg tenker jo at om du VET at valpen/unghunden garantert kommer bort - og at den da kommer til å få deng, ja - så har du to valg, du lar være å gå der, ELLER du ringer til naboen og sier ifra at du har tenkt til å gå der sånn at de kan hanke inn valpen.

 

10 minutter siden, Pringlen skrev:

Godt nytt år fra V&H, liksom.

140 kr for 5 kg pølser til privatkunder. 90 kr ved kjøp av 200 kg + frakt. Det blir 3600 for 200 kg. Økning på 50% faktisk. Forunder meg egentlig at de har økonomi til å miste så mange kunder som det de gjør nå. 

OM jeg kjøper i butikk nå, så betaler jeg kr 180 for 5 kilo. Jeg har imidlertid til nå betalt kr 260,- for 20 kilo i 5 kilos pølser, Nå blir det altså 560,- for 4 x 5 kilo. Jeg synes kanskje det er pittelitt drøyt.
Det er det samme jeg betaler for oppdrettersekk med RC tørrfôr - 20 kilo.  Og det holder i litt over 3 måneder til de to jeg har nå.
20 kilo kjøtt varer i ca. 50 dager. 
Tror mine kommer til å få tørrfor fremover ser jeg - så får jeg heller øke kortisondosa til frallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pringlen skrev:

Godt nytt år fra V&H, liksom.

140 kr for 5 kg pølser til privatkunder. 90 kr ved kjøp av 200 kg + frakt. Det blir 3600 for 200 kg. Økning på 50% faktisk. Forunder meg egentlig at de har økonomi til å miste så mange kunder som det de gjør nå. 

Alternativet hadde nok vært at de mistet veldig mange dyrebutikker som kunder... Mye misnøye rundt med hvor dårlig de behandler forhandlerene sine. Og jeg tipper de nok tjener mer på å selge til dyrebutikker enn de gjør på å selge ekstremt billig til privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Jeg tenker jo at om du VET at valpen/unghunden garantert kommer bort - og at den da kommer til å få deng, ja - så har du to valg, du lar være å gå der, ELLER du ringer til naboen og sier ifra at du har tenkt til å gå der sånn at de kan hanke inn valpen.

Nei, jeg VET forsåvidt ikke at den kommer bort, men ja jeg vet den får deng om den kommer bort og jeg ikke får avverget det, jeg håper den har vett til å holde seg unna. De mener den skal lære seg å holde seg innafor tomtegrenser, kan jo hende de lykkes.  Tenker jeg tester med en hund først og ser om den holder avstand eller om den oppsøker hunder.  Jeg har ikke turet hundene mine den veien på to mnd, pga min manglende førlighet - men nå begynner jeg å bli frisk nok til å klare å gå med dem i bånd. 

Men nei, jeg tviler på at jeg gidder å ringe naboen hver gang jeg har tenkt å gå den veien, det blir da fryktelig masete både for dem og meg. Putte grimer i turjakka heller da, så kan jeg hekte på dem om vi skal gå forbi, så har jeg kontroll på den spisse enden av mine hvertfall :aww:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

 

Jeg forstår jo egentlig det, jeg. Det er jo mye enklere for dem å forholde seg til bare større forhandlere enn masse privatpersoner egentlig. 

Ja, og tja. Hundekjørere har vel alt valgt bort v&h, nå mister de også de fleste andre større forbrukere. Selger de virkelig så mye kjøttboller og småprodukter at de har råd til det?

1 minutt siden, Belgerpia skrev:

 

OM jeg kjøper i butikk nå, så betaler jeg kr 180 for 5 kilo. Jeg har imidlertid til nå betalt kr 260,- for 20 kilo i 5 kilos pølser, Nå blir det altså 560,- for 4 x 5 kilo. Jeg synes kanskje det er pittelitt drøyt.
Det er det samme jeg betaler for oppdrettersekk med RC tørrfôr - 20 kilo.  Og det holder i litt over 3 måneder til de to jeg har nå.
20 kilo kjøtt varer i ca. 50 dager. 
Tror mine kommer til å få tørrfor fremover ser jeg - så får jeg heller øke kortisondosa til frallen.

Det finnes heldigvis andre alternativer, fra produsenter som lager fôr til hundekjørere. Baltofôr har kylling og kalkunfôr, og kjøttnils har vom. Blir spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vilje skrev:

Alternativet hadde nok vært at de mistet veldig mange dyrebutikker som kunder... Mye misnøye rundt med hvor dårlig de behandler forhandlerene sine. Og jeg tipper de nok tjener mer på å selge til dyrebutikker enn de gjør på å selge ekstremt billig til privatpersoner.

Det er ikke akkurat samme kundegruppe, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ja, og tja. Hundekjørere har vel alt valgt bort v&h, nå mister de også de fleste andre større forbrukere. Selger de virkelig så mye kjøttboller og småprodukter at de har råd til det?

Det finnes heldigvis andre alternativer, fra produsenter som lager fôr til hundekjørere. Baltofôr har kylling og kalkunfôr, og kjøttnils har vom. Blir spennende å prøve.

Du kjenner ikke til rørosslakteriet sitt egenproduserte hundefor? Har ikke rota meg til å gå innom og sjekke pris og sånt, men kunne vært aktuelt å teste på Hottie og Kasko om prisen er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Du kjenner ikke til rørosslakteriet sitt egenproduserte hundefor? Har ikke rota meg til å gå innom og sjekke pris og sånt, men kunne vært aktuelt å teste på Hottie og Kasko om prisen er ok. 

Nei, aldri hørt om. Men et kjapt søk sier at det er laget av og for hundekjørere, så sikkert bra saker! Fint å støtte lokale produkter også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, og tja. Hundekjørere har vel alt valgt bort v&h, nå mister de også de fleste andre større forbrukere. Selger de virkelig så mye kjøttboller og småprodukter at de har råd til det?

Jeg sa ikke at det var lurt... :P Og det er vel neppe kjøttboller og småprodukter de tjener mest på vil jeg anta... jaja, kæm veit. Jeg er glad jeg har funnet et tørrfôr som ser ut til å fungere utmerket på hundene her, uten at de legger fra seg enorme, blaute ruker i hvert fall :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pringlen skrev:

Det er ikke akkurat samme kundegruppe, da :)

Skjønner dere som har mange hunder, men det er flere som sutrer her som har 2-3 hunder og det er nå samme kundegruppe i bunn og grunn. Når vom og hundemat står på parkeringsplassen til enkelte dyrebutikker og selger blokker til privatpersoner (som de fint da kunne bestilt gjennom forhandlere) så skjønner jeg at dyrebutikkene blir litt irritert. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

Jeg sa ikke at det var lurt... :P Og det er vel neppe kjøttboller og småprodukter de tjener mest på vil jeg anta... jaja, kæm veit. Jeg er glad jeg har funnet et tørrfôr som ser ut til å fungere utmerket på hundene her, uten at de legger fra seg enorme, blaute ruker i hvert fall :).

Regner med at det er alle de som har gått sammen for å kjøpe stort, de vil prøve å få til å handle i butikk. Så spørs det om det fungerer, eller om de bare mister enda fler kunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Vi har blitt svindlet ja, akkurat dèt er det ikke tvil om lenger. Nå spørs det bare om vi har blitt svindlet for ca 45.000 eller nærmere 100.000 kr. Fatter ikke hvor grusomme mennesker kan være. Han var her, han så at vi ikke akkurat levde et fett liv, og likevel klarte han å gå ut herifra med hevet hode og med viten og vilje svindle oss. Jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal klare å komme oss over den smellen her. Eller om vi i det hele tatt klarer det. Hverdagsøkonomien har vært grei, nå er den ikke det foråsidetsånn. Det kommer til å ta oss flere år for å komme ovenpå igjen etter dette her. Syntes igrunn vi har hatt nok bekymringer jeg, var klar for å starte et familieliv og virkelig kose oss. Det kan vi bare glemme på noen år. 

Forliksrådssaken blir på toppen av den fantastiske kransekaken tatt i Sandnes. Dvs at vi må bruke masse penger på å komme oss dit og å få fraktet advokaten dit og tilbake igjen til Oslo. Herlige greier! Han har også sagt at "hvis vi ikke kommer til en enighet i forliksrådet skal det tas til retten" - dvs sikkert enda en tur til Sandnes. Og vipps var vi langt over hva forsikringen dekker i advokatutgifter. 

I tillegg går vi (iallefall jeg) rundt og er livredde for at han/de skal dukke opp på døra her slik han sa han skulle gjøre. Å leve i konstant frykt i tillegg gjør ikke saken noe bedre... 

Det er lov å bare våkne opp igjen i 2018 og satse på at saken er ferdig da, eller? :sleep: 

Bilsaken igjen :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Eh, jo det gjør vel det :lol:

Fy ****, noen ganger skal man ha så jævelig flaks! C og en kollega skulle til Nord Norge igår, men de fikk plass til alt på en bil så C sa kollegaen kunne dra så kunne heller C kjøre til Stavanget. Gjett hvem som har fått (mest sannsynlig selvmord) en bil i fronten som endte med døden.... Det går bra med kollegaen, han er heldigvis såpass tøff at han tåler det, men **** ta...

:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Poter skrev:

Vet dere tilfeldigvis noen som skal nordover fra Røros etter Femundløpet? Til Tromsø-ish. Jeg trenger å få fraktet mitt nye gull hjem :) 

Kjenner ingen, men legg ut en forespørsel på noen trekkhundsider på facebook så får du kanskje napp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Paranomia skrev:
  Vis skjult innhold

Vi har blitt svindlet ja, akkurat dèt er det ikke tvil om lenger. Nå spørs det bare om vi har blitt svindlet for ca 45.000 eller nærmere 100.000 kr. Fatter ikke hvor grusomme mennesker kan være. Han var her, han så at vi ikke akkurat levde et fett liv, og likevel klarte han å gå ut herifra med hevet hode og med viten og vilje svindle oss. Jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal klare å komme oss over den smellen her. Eller om vi i det hele tatt klarer det. Hverdagsøkonomien har vært grei, nå er den ikke det foråsidetsånn. Det kommer til å ta oss flere år for å komme ovenpå igjen etter dette her. Syntes igrunn vi har hatt nok bekymringer jeg, var klar for å starte et familieliv og virkelig kose oss. Det kan vi bare glemme på noen år. 

Forliksrådssaken blir på toppen av den fantastiske kransekaken tatt i Sandnes. Dvs at vi må bruke masse penger på å komme oss dit og å få fraktet advokaten dit og tilbake igjen til Oslo. Herlige greier! Han har også sagt at "hvis vi ikke kommer til en enighet i forliksrådet skal det tas til retten" - dvs sikkert enda en tur til Sandnes. Og vipps var vi langt over hva forsikringen dekker i advokatutgifter. 

I tillegg går vi (iallefall jeg) rundt og er livredde for at han/de skal dukke opp på døra her slik han sa han skulle gjøre. Å leve i konstant frykt i tillegg gjør ikke saken noe bedre... 

Det er lov å bare våkne opp igjen i 2018 og satse på at saken er ferdig da, eller? :sleep: 

Bilsaken igjen :sleep: 

Fy**** :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...