Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

17 minutter siden, Stine skrev:

Hva? Er ikke det lenger en god grunn for å holde seg borte fra andre folk? :lol:

Holder det ikke å ikke like folk, mener du? :o:lol: 

--

Jeg burde skrive at jeg venter på hjemmesykepleier 5 over 9 hver dag, tror jeg, for hver gang jeg skriver det, så triller bilen deres inn på gårdsplassen her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det litt drama på nyttårsaften da gubben, den dusten, slapp ut katta kl 24. Han syntes jeg var helt overhysterisk som ikke ville la ham gå ut siden han ville ut. Han kom jo bare til å løpe inn igjen hvis han syntes det var skummelt. NOT..Det endte med ei vettskremt katte som løp som en gal uten mål og mening. Jeg brølte som en gal idet han passerte meg, så han bråsnudde i lufta og pilte inn i hundehuset. Fikk ham ikke ut igjen, så jeg stengte åpningen til alt roet seg. Da kom han å løp rett inn. Stakkars pusen. Men han har oppført seg helt normalt etterpå. Men spørs om ikke dustegubbe har lagd et "problem" til neste nyttårsaften.  Gubben presterte å bli sur på meg, da :|. Det var jo spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi ser ut til å like det nye fòret for kløe/sensitiv hud. Det er riktignok rc, men så lenge brit care enda ikke har funnet veien til døra mi, så er det viktigste akkurat nuh at hun slipper å klø seg gjennom dagen.

50% sykemeldt denne uka, 6 dagers uke ble plutselig 3, gitt. Greit å ta det litt med ro den første uka, spesielt siden det er akkurat like kaotisk og dårlig stemning som da jeg forsvant.:ahappy: Greit at jeg ikke skal dit før torsdag og fortsatt har noen dager å psyke meg opp på.

Jeg må til byen og handle mer maling, her brukes samme fargen på både dører og skap, så det gjør jo ikke noe om det blir litt rester til overs.:P Må male gulvene i kjelleren også før visning til våren, men det er lenge til våren, og det påvirkes vel ikke av taksten om gulvet der er malt eller ei, kanskje. Så det haster vel ikke.

Jeg er så redd for at de som evt. kjøper her skal stikke av med lysekrona over spisestuebordet mitt, så det er best å få det avklart med megler med en gang. Det er nesten det viktigste, liksom.:DDen har jeg fått av søskena mine, nemlig, så den er nærmest hellig.

I dag kunne jeg tenkt meg å bestukket noen for å gå tur med Bizi, men jeg skal jo ned 8 kg så jeg har faktisk bare godt av å gjøre det sjøl. Kan ikke bli lat nå. Ta med henne til byen da, så kan vi se litt på livet sammen. 

6 minus i dag, det var en viss overgang. 9 pluss for to dager siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Iggy skrev:

AN lurer jeg på når smerten etter at mannen brått dro skal gå over og at jeg skal være fornøyd og glad igjen...:no:

Dro, som i forlate for alltid?

Det har i så fall jeg også opplevd. Helt forferdelig, enda det var han som hadde ei på si, så jeg burde vært lyn forbanna. Men jeg knakk helt. Gikk "under møkka, under kjellerlemmen" og måtte faktisk ty til antidepressiva for å klare å holde meg oppe for ungene sin skyld. Men det gikk seg til etter hvert, uke for uke. Plutselig følte jeg meg inderlig takknemlig for at han hadde dratt.

Klem til deg. Du fikser det. Bare ta tiden til hjelp og prøv å holde deg opptatt med noe. Spesielt til å begynne med, da alt er leit.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro som i for godt, ja. For 2 mnd siden. Fortalte en ettermiddag til meg at det "ikke funker mer, det er for sent", fortalte det til barna 30 min senere og flyttet så ut. Hans bonusbarn, min datter på 15 som han har vært bonuspappa for i 11 år, har han ikke kontaktet overhodet. Hun er helt knust og rasende. Han henter sine egne barn (som han skal ha 50 %), mens hun sitter igjen, knust. Jula har vært et sant mareritt. Jeg vil jo bare videre! Jeg vil ikke savne og ha det sånn. Dritt, ass. Han ville ta med seg hunden også, men gudskjelov er hun registrert i mitt navn. Håper inderlig 2017 byr på gode ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iggy skrev:

Dro som i for godt, ja. For 2 mnd siden. Fortalte en ettermiddag til meg at det "ikke funker mer, det er for sent", fortalte det til barna 30 min senere og flyttet så ut. Hans bonusbarn, min datter på 15 som han har vært bonuspappa for i 11 år, har han ikke kontaktet overhodet. Hun er helt knust og rasende. Han henter sine egne barn (som han skal ha 50 %), mens hun sitter igjen, knust. Jula har vært et sant mareritt. Jeg vil jo bare videre! Jeg vil ikke savne og ha det sånn. Dritt, ass. Han ville ta med seg hunden også, men gudskjelov er hun registrert i mitt navn. Håper inderlig 2017 byr på gode ting...

Uff, det der er ikke lett. Også bare å dra slik uten noe forvarsel. Tenker ikke mye på ungene da. Og du får jo et sjokk som naturligvis sitter godt i enda. èn ting er jo når forholdet skranter og man er på vei bort fra hverandre, men når det kommer som lyn fra klar himmel er man jo ikke forberedt. Stakkars deg:icon_cry: jeg føler så med deg.

Vi hadde heldigvis ikke felles barn, men allikevel. Mine barn skal uansett ikke behøve å oppleve slikt etter at deres far og jeg skilte oss. Man vil jo ha stabilitet i livet deres og at de skal føle seg trygge.

Syns veldig synd i jenta di, som ser på han som far. Må være utrolig sårt. Men nå er hun i det minste så stor at det går an å snakke med henne. La henne rase ut sine følelser. Det er sikkert ikke helt enkelt når man sliter selv, men utrolig hva man klarer når det gjelder barnas ve og vel.

Jeg har ingen gode råd til deg annet enn å ta en dag av gangen. Det er utrolig, men det går seg til. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Iggy skrev:

Dro som i for godt, ja. For 2 mnd siden. Fortalte en ettermiddag til meg at det "ikke funker mer, det er for sent", fortalte det til barna 30 min senere og flyttet så ut. Hans bonusbarn, min datter på 15 som han har vært bonuspappa for i 11 år, har han ikke kontaktet overhodet. Hun er helt knust og rasende. Han henter sine egne barn (som han skal ha 50 %), mens hun sitter igjen, knust. Jula har vært et sant mareritt. Jeg vil jo bare videre! Jeg vil ikke savne og ha det sånn. Dritt, ass. Han ville ta med seg hunden også, men gudskjelov er hun registrert i mitt navn. Håper inderlig 2017 byr på gode ting...

:console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:til @Iggy

Jeg tror jeg endelig er frisk igjen etter gårsdagens matforgiftning... har aldri vært så dårlig av noen omgangssyke ihvertfall. Syns det var skummelt de timene jeg ikke klarte å beholde en liten slurk vann engang mens det bare rant fra begge ender, men klarte heldigvis å gå i meg litt vann her og der gjennom natta. Nå har jeg klart å få meg et halvt rundstykke uten pålegg og et lite glass biola, så langt uten krise, så jeg krysser fingrene! Gubben skal på jobb i dag så jeg må bare fungere nok til å gå tur med Uno!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig at jeg skulle gå til butikken for å kjøpe meg frokost, men så oppdaget jeg at pakken min har forventet levering i dag, og den må hentes på nevnte butikk... Da er spørsmålet; utsette frokosten slik at jeg får gjort alt på en gang, eller ta en tur på butikken nå og en litt senere, når pakken har kommet fram? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
55 minutter siden, Iggy skrev:

Dro som i for godt, ja. For 2 mnd siden. Fortalte en ettermiddag til meg at det "ikke funker mer, det er for sent", fortalte det til barna 30 min senere og flyttet så ut. Hans bonusbarn, min datter på 15 som han har vært bonuspappa for i 11 år, har han ikke kontaktet overhodet. Hun er helt knust og rasende. Han henter sine egne barn (som han skal ha 50 %), mens hun sitter igjen, knust. Jula har vært et sant mareritt. Jeg vil jo bare videre! Jeg vil ikke savne og ha det sånn. Dritt, ass. Han ville ta med seg hunden også, men gudskjelov er hun registrert i mitt navn. Håper inderlig 2017 byr på gode ting...

Jeg kjenner jeg blir helt på gråten for deg her :icon_cry:  
Fy søren for en idiot! 

Håper du har mange å snakke med midt i det hele :hug: 


Her våknet jeg til snø. Med en god del regn i vel og merke... 
Nå skal jeg ut å handle snart, før jeg tar fatt på tur. Må teste hvordan det er å bevege seg utenfor før jeg bestemmer meg for hvor jeg skal gå. Sjef har et litt spesielt forhold til snø, så dette krever planlegging om jeg skal komme meg helskinnet ut av det. Godt det ikke er mye, for på vei til Lillestrøm endte jeg jo opp med å ligge strekk ut i den samme snøfonna han gravde seg ned i :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klematis skrev:

Bizi ser ut til å like det nye fòret for kløe/sensitiv hud. Det er riktignok rc, men så lenge brit care enda ikke har funnet veien til døra mi, så er det viktigste akkurat nuh at hun slipper å klø seg gjennom dagen.

Brit care selges på nett, hvis det var tilgjengelighet du tenkte på? Jeg kjøper her 

https://www.zoopermarked.no/merker/brit/

1 time siden, Iggy skrev:

AN lurer jeg på når smerten etter at mannen brått dro skal gå over og at jeg skal være fornøyd og glad igjen...:no:

:hug: 

 

 

Vi har fått snø! :D Kjøkkenet er ryddet, klær er vasket og skal henges opp, litt frokost nå bare så skal vi ut å kose oss i det hvite :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: @Iggy

 

Og så kjenner jeg at det er helt greit å ikke diskutere på FB etter referatene jeg får her :lol:  

 

Snør her i dag :D 

 

Nå driver jeg å legger middagskabal - skal prøve å leve på det vi har i fryser, skuffer og skap og ikke handle noe særlig middag de neste 14 dagene. Blir litt kjedelige middager, men det får gå. :D (ingen fare for at vi sulter ihjel altså :lol: ) Greit å gjøre sånn innimellom for å får ryddet opp litt og spare litt pæng. 

Hipp hurra for @Line

Sov dårlig i natt, så trøtt som en strømpe. Kaffe nr to og så finne på noe mer givende med barnet. Hun leker for seg selv nå da, blitt såååå flink til det :wub:  

 

Lurer på en ting - tenk dere at jeg går tur med galskapene mine, og naboens elghundvalp/unghund kommer glad og lykkelig og roter seg inn i gjengen min (den går løs) og får grisebank. Det er jo fryktelig teit, men er det min feil når jeg går med mine i bånd? jeg vil jo selvfølgelig prøve å stoppe det så godt jeg kan. Jeg vet jo at mine er teite...  Bør jeg for alt i verden unngå å gå den veien, eller kan jeg gå og håpe at hunden har vett til å holde avstand fra brølapene mine og tenke at så lenge jeg gjør mitt beste for å unngå at den blir spist, så er det strengt tatt ikke min feil siden den går løs? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, @Line

Jeg forsøker å slippe TV-lisensen nå som jeg ikke har kanaler, men om jeg plomberer TV'en får jeg ikke brukt DVD-spilleren, for den har bare en scart-utgang og ikke noe annet. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Eller kan jeg argumentere overfor NRK at jeg ikke har HDMI-utgang, som var det jeg fikk i utstyret til Eidsiva som førte til kanselleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Holder det ikke å ikke like folk, mener du? :o:lol: 

--

 

Eh, jo det gjør vel det :lol:

Fy ****, noen ganger skal man ha så jævelig flaks! C og en kollega skulle til Nord Norge igår, men de fikk plass til alt på en bil så C sa kollegaen kunne dra så kunne heller C kjøre til Stavanget. Gjett hvem som har fått (mest sannsynlig selvmord) en bil i fronten som endte med døden.... Det går bra med kollegaen, han er heldigvis såpass tøff at han tåler det, men **** ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Eh, jo det gjør vel det :lol:

Fy ****, noen ganger skal man ha så jævelig flaks! C og en kollega skulle til Nord Norge igår, men de fikk plass til alt på en bil så C sa kollegaen kunne dra så kunne heller C kjøre til Stavanget. Gjett hvem som har fått (mest sannsynlig selvmord) en bil i fronten som endte med døden.... Det går bra med kollegaen, han er heldigvis såpass tøff at han tåler det, men **** ta...

Huff så grusomt! Håper han blir godt ivaretatt av familie og kollegaer.

Det samme skjedde med en kollega av eksen for mange år siden, stakkaren kom seg aldri tilbake på jobb igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...