Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Siri skrev:

Jeg ville nok insistert på å få tilbake pengene - og evt skrevet en mail til klubben/hundeskolen om at slik steinalderundervisning med inkompetent instruktør ikke bør foregå nå til dags. Eller noe sånt  (jeg er ikke kjent for å være så diplomatisk anlagt :aww:). 

 

2 minutter siden, Perfect Image skrev:

HELT enig!

Me 2

Kapteinkjeks med kreps i aioli :heart: Men dermed har jeg spist opp alt det fiiiine pålegget jeg kjøpte til jul, nå blir det striskjorte, havrelefse og magert & billig pålegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest lijenta
11 minutter siden, Vilje skrev:

 

 

Det er sure penger for en student, men hovedtanken her var valpekurs så samboeren kunne lære litt. Jeg har hatt valp før og vi trener flere ganger i uka med NRH. Men dette vil jeg strengt tatt ikke at han skal lære. Hun mente også at det var tull å bruke godbiter i hverdagslydigheten, for da måtte man jo alltid gå med pølsebiter på seg. Ett eldre ektepar med en dvergschnauzervalp fikk beskjed om at hvis valpen la seg ned på asfalten og ikke ville gå tur skulle de bare dra den etter kobbel/halsbånd om den så må slepes i 200 meter. En annen eier med en setter-valp på 12 uker spurte hva hun skulle gjøre for å få valpen til å slutte og pipe når den lå på plassen sin, og fikk beskjed om at da måtte det korrigering til, men metoden man skulle bruke for å korrigere ville hun ikke ta høyt i plenum for da kunne folk misforstå. Hun hadde da altså ingen løsning annet enn en løsning som hun ikke ville si høyt. 

Reagerte også litt på at hun at det ikke var mulig å lære en hund å gå pent i bånd i en sele, og at å leke som belønning ikke var bra. 

Oj  dette er da til og med lengere enn ur gammelt. Den gangen i steinalderen som  jeg fikk meg hund så var det lek som belønning vi brukte. Ja 23 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vilje: jeg hadde droppet valpekurs. Ta heller samboeren din med på noen treninger, la han få se andre trene hund, høre folk diskutere og heller veiled han hjemme.. han vil høyst sannsynlig lære veldig mye mer da enn et vanlig valpekurs.. så kan dere heller bruke pengene på et lydighetskurs. Min erfaring er st nivået på kunnskap er noe høyere på instruktørene da.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Vilje skrev:

 

 

Det er sure penger for en student, men hovedtanken her var valpekurs så samboeren kunne lære litt. Jeg har hatt valp før og vi trener flere ganger i uka med NRH. Men dette vil jeg strengt tatt ikke at han skal lære. Hun mente også at det var tull å bruke godbiter i hverdagslydigheten, for da måtte man jo alltid gå med pølsebiter på seg. Ett eldre ektepar med en dvergschnauzervalp fikk beskjed om at hvis valpen la seg ned på asfalten og ikke ville gå tur skulle de bare dra den etter kobbel/halsbånd om den så må slepes i 200 meter. En annen eier med en setter-valp på 12 uker spurte hva hun skulle gjøre for å få valpen til å slutte og pipe når den lå på plassen sin, og fikk beskjed om at da måtte det korrigering til, men metoden man skulle bruke for å korrigere ville hun ikke ta høyt i plenum for da kunne folk misforstå. Hun hadde da altså ingen løsning annet enn en løsning som hun ikke ville si høyt. 

Reagerte også litt på at hun at det ikke var mulig å lære en hund å gå pent i bånd i en sele, og at å leke som belønning ikke var bra. 

Et kurs er vel også en vare? Og når den overhodetvikke svarer til forventningene, må det være greit å kreve pengene tilbake?

Forøvrig bare trist å lese at det holdes slike valpekurs i 2017...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Vilje skrev:

Hjemme fra teorikveld på valpekurs med en litt vond klump i magen. Blant annet ble det sagt at vi skal roe ned valpene (altså da små valper på 3-6 måneder) ved å ta tak i halsbåndet og vri til de kjenner ubehag (altså effektivt kvele valpen til den overgir seg). Er det noe dere hadde reagert på, eller er jeg overhysterisk her? Det føles så veldig feil å skulle behandle en liten valp sånn.

:|:|

31 minutter siden, Vilje skrev:

 

 

Det er sure penger for en student, men hovedtanken her var valpekurs så samboeren kunne lære litt. Jeg har hatt valp før og vi trener flere ganger i uka med NRH. Men dette vil jeg strengt tatt ikke at han skal lære. Hun mente også at det var tull å bruke godbiter i hverdagslydigheten, for da måtte man jo alltid gå med pølsebiter på seg. Ett eldre ektepar med en dvergschnauzervalp fikk beskjed om at hvis valpen la seg ned på asfalten og ikke ville gå tur skulle de bare dra den etter kobbel/halsbånd om den så må slepes i 200 meter. En annen eier med en setter-valp på 12 uker spurte hva hun skulle gjøre for å få valpen til å slutte og pipe når den lå på plassen sin, og fikk beskjed om at da måtte det korrigering til, men metoden man skulle bruke for å korrigere ville hun ikke ta høyt i plenum for da kunne folk misforstå. Hun hadde da altså ingen løsning annet enn en løsning som hun ikke ville si høyt. 

Reagerte også litt på at hun at det ikke var mulig å lære en hund å gå pent i bånd i en sele, og at å leke som belønning ikke var bra. 

Tok du tidsmaskin til 70-tallet?:blink: Denne personen hadde jeg ikke brukt penger på, ville krevd pengene tilbake, og samtidig gitt tilbakemelding på hva du synes om metodene. En del av disse er jo faktisk lovstridige, sånn i tillegg til å være uetiske og ufine mot valpene/hundene. 
Kjenner jeg fikk helt vondt i meg, stakkars valpene, og stakkars kursdeltagere som får prakket slike barbariske steinaldermetoder nedover hodet:no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Vilje skrev:

 

 

Det er sure penger for en student, men hovedtanken her var valpekurs så samboeren kunne lære litt. Jeg har hatt valp før og vi trener flere ganger i uka med NRH. Men dette vil jeg strengt tatt ikke at han skal lære. Hun mente også at det var tull å bruke godbiter i hverdagslydigheten, for da måtte man jo alltid gå med pølsebiter på seg. Ett eldre ektepar med en dvergschnauzervalp fikk beskjed om at hvis valpen la seg ned på asfalten og ikke ville gå tur skulle de bare dra den etter kobbel/halsbånd om den så må slepes i 200 meter. En annen eier med en setter-valp på 12 uker spurte hva hun skulle gjøre for å få valpen til å slutte og pipe når den lå på plassen sin, og fikk beskjed om at da måtte det korrigering til, men metoden man skulle bruke for å korrigere ville hun ikke ta høyt i plenum for da kunne folk misforstå. Hun hadde da altså ingen løsning annet enn en løsning som hun ikke ville si høyt. 

Reagerte også litt på at hun at det ikke var mulig å lære en hund å gå pent i bånd i en sele, og at å leke som belønning ikke var bra. 

 

26 minutter siden, Siri skrev:

Jeg ville nok insistert på å få tilbake pengene - og evt skrevet en mail til klubben/hundeskolen om at slik steinalderundervisning med inkompetent instruktør ikke bør foregå nå til dags. Eller noe sånt  (jeg er ikke kjent for å være så diplomatisk anlagt :aww:). 

Gjør som Siri sier!

For OMG! Altså jeg er ingen "pølsetante" selv, men det som beskrives der er jo rett og slett utdatert, ufint og kan skade hundene...

Om de leier av Drammen Hundepark så tror jeg nesten jeg hadde sendt en kopi til de også, for tviler litt på at de ønsker få rykte på seg for at dette er "deres" opplegg. (om det er deres instruktør så lurer jeg på hva de driver med....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å ikke ville si hvilke metoder man skal bruke høyt... hvis man trener på en sånn måte at man ikke kan fortelle det til andre så bør man jaggu se seg selv i speilet litt... veldig spesiellt...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra julebord med lokalavdelingen til belgerklubben, og har hatt det super-koselig :ahappy: Er stappmett og god-sliten, og passelig tilfreds med at formen holdt til hele dagen, selv om jeg er passelig trøtt nå :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra teorikveld på valpekurs med en litt vond klump i magen. Blant annet ble det sagt at vi skal roe ned valpene (altså da små valper på 3-6 måneder) ved å ta tak i halsbåndet og vri til de kjenner ubehag (altså effektivt kvele valpen til den overgir seg). Er det noe dere hadde reagert på, eller er jeg overhysterisk her? Det føles så veldig feil å skulle behandle en liten valp sånn.

Høres ut som den som har kurset egentlig ikke er så veldig glad i hunder...
Som andre har sagt, klag! Overalt.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Jeg ville nok insistert på å få tilbake pengene - og evt skrevet en mail til klubben/hundeskolen om at slik steinalderundervisning med inkompetent instruktør ikke bør foregå nå til dags. Eller noe sånt  (jeg er ikke kjent for å være så diplomatisk anlagt :aww:). 

Jeg gjorde nettopp det, for noen år siden. Pga instruktør som hadde EN metode: Rykk-og-napp. Helst hardt.
Fikk aldri noe svar. Vet ikke om instruktøren fikk fortsette. Jeg slutta å bruke den hundeklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
  • Interessant å få meldinger fra kameraten etter at han har tatt sovemedisin. Han lurte på om min Google chrome fortsatt er på italiensk. Og det var ikke lett å forstå hva han skreiv. Jeg måtte gjette litt. Og midt i samtalen ble det stille,så der gikk visst lyset:ahappy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ganzie skrev:

:|:|

Tok du tidsmaskin til 70-tallet?:blink: Denne personen hadde jeg ikke brukt penger på, ville krevd pengene tilbake, og samtidig gitt tilbakemelding på hva du synes om metodene. En del av disse er jo faktisk lovstridige, sånn i tillegg til å være uetiske og ufine mot valpene/hundene. 
Kjenner jeg fikk helt vondt i meg, stakkars valpene, og stakkars kursdeltagere som får prakket slike barbariske steinaldermetoder nedover hodet:no:

Tenkte det samme..'hva slags årstall snakker vi om??' Er dette kurset i regi av en klubb eller en privat 'ekspert'? Helt horribelt, du skal da ikke betale kursavgift for å lære mishandling..:mad: Som flere andre sier; Klag! Slike tilfeller som dette burde bli rapportert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ikke skjønner dette raseriet mot Rema jeg. Ærlig talt. 

Det er en lavpriskjede.  Det er fryktelig dyrt å skulle være biligst og samtidig ha stort utvalg. Så de gjør noen nødvendige grep. 

So what..

MÅ man ha cola og ikke kan drikke Pepsi, så får man handle et annet sted når man trenger cola da. Uncle bens er uspiselig og Toro/ Knorr blir vel lagd på samme fabrikk etter omtrent samme oppskrift.  

Øl kjøper jeg to ganger i året.  

Jeg er kanskje ikke gjennomsnittsforbrukeren :P

Men jeg skjønner ikke at folk blir sure på kjeden  når de gjør grep for å bli enda billigere og det selvfølgelig går på bekostning av utvalg. De gjør strengt tatt bare det handlemønsteret til kundene befaler. 

Og hvis de i tilegg virkelig gir plassen til lokale aktører blir utvalget i praksis større.  

Jepp, vi sto opp 04 vi... Da ga mor i huset opp å få poden til å sove mer.  Nei,  jeg har ikke baby...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Kommet hjem fra julebord med lokalavdelingen til belgerklubben, og har hatt det super-koselig :ahappy: Er stappmett og god-sliten, og passelig tilfreds med at formen holdt til hele dagen, selv om jeg er passelig trøtt nå :yawn: 

Herlig - men du må vel nesten passe deg litt så du ikke blir oversosialisert :lol: 

3 timer siden, Mud skrev:

MÅ man ha cola og ikke kan drikke Pepsi, så får man handle et annet sted når man trenger cola da. Uncle bens er uspiselig og Toro/ Knorr blir vel lagd på samme fabrikk etter omtrent samme oppskrift.  

Øl kjøper jeg to ganger i året.  

Jeg er kanskje ikke gjennomsnittsforbrukeren :P

Jeg har sagt farvel til Rema for lenge siden - de har ikke Tassimo Evergood... bare noe skvip som ikke er drikkendes :aww: . Cola og Pepsi kan jo ikke engang sammenlignes.  

3 timer siden, Mud skrev:

Jepp, vi sto opp 04 vi... Da ga mor i huset opp å få poden til å sove mer.  Nei,  jeg har ikke baby...

Men han er vel stor nok til at han kan være oppe alene? Du er jo verre enn sånne nybakte valpeeiere du :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, laikamor skrev:

Takk for tips, ikke hørt om de før! Men de har heller ikke på lager, får ikke inn før 22. Januar :(

 

Æsj da! Men Stavanger har jo mange ulike apotekkjeder, du får tusle litt rundt og se hva du finner. Noen ganger er det dessverre enkelte legemidler som det er vanskelig å få tak i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte Heidi tok med laptopen så hun har noe å holde på med mens bilen blir eu-kontrollert. Sitter i en sofagruppe sammen med fire smågretne menn som konkurrerer om et eksemplar av Adresseavisen, Heidi har alle verdens aviser et par tastetrykk unna. :aww:

Download computers 22

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer legekontoret ti over åtte og blir møtt med den automatiske telefonsvareren som kan fortelle meg at de ikke åpner før åtte :lol: Litt irriterende, skulle ikke tro det var for mye å forvente at linjene deres er åpne etter åpningstid ... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Smarte Heidi tok med laptopen så hun har noe å holde på med mens bilen blir eu-kontrollert. Sitter i en sofagruppe sammen fire smågretne menn som konkurrerer om et eksemplar av Adresseavisen, Heidi har alle verdens aviser et par tastetrykk unna. :aww:

Download computers 22

Mens vi moderne har sånn derre smarttelefon :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Mens vi moderne har sånn derre smarttelefon :aww: 

Det har jeg også det sjø, men det er nå greit med skikkelig tastatur og skjerm da. Og gubbene som sitter sammen med meg her har definitivt ikke smarttelefon, de bruker den ikke i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MarieR skrev:

Ringer legekontoret ti over åtte og blir møtt med den automatiske telefonsvareren som kan fortelle meg at de ikke åpner før åtte :lol: Litt irriterende, skulle ikke tro det var for mye å forvente at linjene deres er åpne etter åpningstid ... 

Sånn var gamle legekontoret mitt også. Der stengte de også før de egentlig stengte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...