Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Pøbel har vært på joggetur med ei venninne i dag! Nå tipper jeg han er rolig en liten stund. :lol:

Og jeg sitter fortsatt fast på valgets kvaler når det gjelder makroobjektiv. Noen med erfaring her? Vil jeg absolutt ha Canon? Må det være L-glass og IS? IS er en fordel - samme som L-glasset, men det koster jo litt. Etter å ha lest litt forskjellige reviews er det ikke så mye som skiller på bildekvaliteten til de to jeg vil ha. Men IS-en har mye å si. Men det med IS koster 4k mer enn det andre. Skal jeg sitte litt på gjerdet og vente til prisen går litt ned? Den hadde gått ned med en tusenlapp 26. desember, men gått opp igjen nå. Er det flere salg som kommer i nær fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Ja, altså - jeg føler meg faktisk nesten enda lettere i kroppen i dag enn jeg gjorde i går - så det var nok bra slankekost faktisk :D 

Jeg sitter og slanker meg litt i dette øyeblikk, faktisk...

1 time siden, Siri skrev:

Du har spurv, kråke, orrhøne, fugl - og storfugl - også kalt tiur og røy :D 

Røy har jeg hørt om i andre sammenhenger også, og da tror jeg de er større :D

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Noe sier meg at du var LITT påvirket av gårsdagens diskusjonstema :D 

Mulig jeg bearbeidet litt - men rart det ikke dukket opp ulv i drømmen også...

1 time siden, Siri skrev:

Her ser jeg helt til skogkanten - på alle kanter :) 

Nå har tåka letta, så da må jeg bare bli enig med meg selv om hvor vi skal gå i dag. Jeg hadde egentlig lagt store planer, men de punkterte da jeg så all tåka, og nå orker jeg ikke å finne energi til de store planene igjen. Så det blir bare tur. Men her eller der?

Kanskje der, så jeg kan sjekke om det er like glatt der som sist uke, siden jeg tenkte å gå tur der etter jobb i morgen hvis vi kan holde oss på beina. Men da må jeg skrape is av bilen. Jeg får syte litt til for meg selv, men klokka to skal vi ut, for hundene og jeg har fri i dag, og da skal vi utnytte i det minste litt dagslys, selv om jeg er sen i avtrekkeren i dag.

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Ja nei, det er kanskje ikke noe stas å putte hodet mellom to som tannfekter nei.. :P 

Han er litt forvirra i dag, stakkar... Jeg har fått mensen, så han lukter på meg eller der jeg har sittet, så går han og snuser Foenix bak og klaprer med tennene. Også må han flørte med henne, men tannfekting er greit, utidig riing er ikke greit.

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Det hørtes veldig slitsomt ut :P 

Jeg er glad noen skjønner hvor fælt det var :D

1 time siden, 2ne skrev:

AN diskuterer Leahs oppdretter og jeg hannhunder igjen, som vanlig, alt er som normalt osv :P Så nå lurer jeg på hvorfor danskene er så dårlige til å helsesjekke mellompudlene sine (PL og øyne blir alltid sjekket i Norge, men ikke i Danmark.. Why?). Da er det vel bare å leite og diskutere videre da.. *sukk* :P 

Jeg leter etter en hannhund, men han finnes antagelig ikke. Det er en flott finsk hannhund jeg har sett live og hilst på, og liker veldig godt. Jeg spurte om å få bruke ham, men fikk nei fordi eier syntes han hadde nok valper etter seg. Så da må jeg jo lete blant avkommene om det er noe der å bruke i stedet. Så da har vi to rene tispe-kull, ikke så lett for meg å parre noen med gitt. Så er det to kull i Estland, hvor en sønn er langt vekk i Russland, og den sønnen som bodde i Estland døde før jul. Et annet kull i Finland er med ei tispe som har D på hoftene, og det siste finske kullet er med ei tispe som har C på hoftene. Det er pokker så vanskelig å finne noe en kan bruke, når folk ikke blunker over å bruke HD-hunder i avl. Jeg kan se bort fra søsken for å få nytt blod, men jeg må ha fri foreldre. Så da får jeg lete videre... Kanskje han jeg opprinnelig likte så godt har brødre et sted som har gått i avl. Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sfx Fikk ikke helt med meg at det var en drøm første gangen jeg leste innlegget ditt, så jeg var helt paff av hvor ille vanskelig du kunne få det. Toppet seg jo med den dommeren og agility da xD Ble letta når jeg så en gang til og så at det var en drøm, hørtes innmari slitsomt ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, kjære elev, du kan ikke begynne på vgs før du har vitnemål fra grunnskolen. Det hjelper ikke at du er flinkere i matematikk enn fetteren din som allerede går der. Vitnemål. read my lips.

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev:

Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

Evt man skulle hatt en Sherlock som man kunne spurt, som kunne tryllet frem en snasen hannhund man ikke har tenkt over innen rimelig nærhet!

Jeg er helt ferdig. Gleder meg til å komme meg hjem og tylle i meg piller og ta en dupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, kjære elev, du kan ikke begynne på vgs før du har vitnemål fra grunnskolen. Det hjelper ikke at du er flinkere i matematikk enn fetteren din som allerede går der. Vitnemål. Read my lips.

Vi kan nok godt fortsette denne her på vgs. Kjære elev, det hjelper ikke at du har seksere i norsk om du ikke står i matematikk, du får ikke vitnemål alikevel. Nei, din stryk på eksamen på vg1 blir ikke magisk borte på vg2 eller vg3. 

sukk... jeg kan også rapportere at jeg i år har en del elever som tror på diffusjonsprinsippet av lærdom. Om man sover med hodet på boka så går sikkert noe av stoffet inn..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SFX skrev:

Jeg sitter og slanker meg litt i dette øyeblikk, faktisk...

:lol: 

54 minutter siden, SFX skrev:

Røy har jeg hørt om i andre sammenhenger også, og da tror jeg de er større :D

:teehe:

54 minutter siden, SFX skrev:

Mulig jeg bearbeidet litt - men rart det ikke dukket opp ulv i drømmen også...

Den kommer i natt.... og spiser dere alle sammen *moahahahahahahah*

54 minutter siden, SFX skrev:

Nå har tåka letta, så da må jeg bare bli enig med meg selv om hvor vi skal gå i dag. Jeg hadde egentlig lagt store planer, men de punkterte da jeg så all tåka, og nå orker jeg ikke å finne energi til de store planene igjen. Så det blir bare tur. Men her eller der?

Du vet at det går an å gå tur selv om det er tåke? :whistle: 

Har jeg planlagt å lage suppe til middag... litt sånn suppe på mitt eget hode... eller noe sånt. Skal lage med basis i pinnekjøtt-fett, ha restene av pinnekjøttet i suppa, og fylle på med blomkål og brokkoli... Det kan jo hende det blir godt - blir det ikke det, så spiser jeg det sikkert like vel :aww: Jeg skal da ikke være kresen, jeg :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg har det relativt ofte, så... :lol: Og jeg gidder ikke å fjerne sånt før jeg legger meg heller :aww: 

Ikke jeg heller, så jeg har maskara på i dag og :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg liker heller ikke å fryse liksom, selv om jeg liker vinteren :D Så ja - ull er min beste venn :D

Ull er gull :D 

2 timer siden, Siri skrev:

Det er ingen dans på roser å være mamma altså :lol: 

Nei, det er hardere enn en skulle tro :aww: 

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg skjønner barna dine... eggehvite smaker jo ingenting, eggeplommen derimot *nammmm*

Eggehvite smaker godt, det :P 

1 time siden, SFX skrev:

Han er litt forvirra i dag, stakkar... Jeg har fått mensen, så han lukter på meg eller der jeg har sittet, så går han og snuser Foenix bak og klaprer med tennene. Også må han flørte med henne, men tannfekting er greit, utidig riing er ikke greit.

Stakkars, det ække lett å værra mann :aww: 

Sitat

Jeg er glad noen skjønner hvor fælt det var :D

Ja, jeg er en medfølende sjel, jeg er kjent for det :D 

Sitat

Jeg leter etter en hannhund, men han finnes antagelig ikke. Det er en flott finsk hannhund jeg har sett live og hilst på, og liker veldig godt. Jeg spurte om å få bruke ham, men fikk nei fordi eier syntes han hadde nok valper etter seg. Så da må jeg jo lete blant avkommene om det er noe der å bruke i stedet. Så da har vi to rene tispe-kull, ikke så lett for meg å parre noen med gitt. Så er det to kull i Estland, hvor en sønn er langt vekk i Russland, og den sønnen som bodde i Estland døde før jul. Et annet kull i Finland er med ei tispe som har D på hoftene, og det siste finske kullet er med ei tispe som har C på hoftene. Det er pokker så vanskelig å finne noe en kan bruke, når folk ikke blunker over å bruke HD-hunder i avl. Jeg kan se bort fra søsken for å få nytt blod, men jeg må ha fri foreldre. Så da får jeg lete videre... Kanskje han jeg opprinnelig likte så godt har brødre et sted som har gått i avl. Sherlock Holmes go home, du vet ikke hva detektivarbeid er før du har forsøkt deg på oppdrett. 

Det høres sånn omtrent riktig ut, det er sånn hannhundjakt er her også, minus nei fordi at den har nok avkom, det tror jeg ikke puddeleiere gjør :P Men resten er tydeligvis likt på berner og puddel :aww: Sherlock har ikke peiling! 

12 minutter siden, Siri skrev:

Du vet at det går an å gå tur selv om det er tåke? :whistle: 

Men da ser hun jo ikke ulven som lusker rundt i skogen? :P 

--

AN har tante vært innom, hun har sydd fleecegensere til pudlene som de måtte prøve (da ble de skikkelig glad, de liker klær de *kremt*), og selvsagt måtte hun sette seg ned og skravle litt :ahappy: 

Endret av 2ne
EDIT: Glemte å svare på alt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Turb skrev:

sukk... jeg kan også rapportere at jeg i år har en del elever som tror på diffusjonsprinsippet av lærdom. Om man sover med hodet på boka så går sikkert noe av stoffet inn..

Helt klart! Hilsen ho som deler av vgs faktisk var veldig trøtt og fullt i stand til å sovne i timene. Det var ikke det at jeg ikke sov om natta, ble bare så trøtt på dagen også... Jeg overlevde dog og kom meg videre i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Helt klart! Hilsen ho som deler av vgs faktisk var veldig trøtt og fullt i stand til å sovne i timene. Det var ikke det at jeg ikke sov om natta, ble bare så trøtt på dagen også... Jeg overlevde dog og kom meg videre i verden. 

Hahahaha :D Det tipper jeg det fleste av mine også gjør. De er ganske greit oppgående når de er våkne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre.... sa jeg

GUD ropte lillemor. Yep yep, lære seg å passe kjeften :aww:  

 

Ooooooooooooooorker ikke drive med denne natteranglingen lenger, det går bare ikke. Jeg er for gammel *gjesp* Men jeg er full av tiltakslyst etterkl 22 på kvelden. Det er jo fullstendig håpløst.  

Nå prøver jeg å jage mann og barn på butikk, så jeg får kaffe og sendt pakker, men han er heller ikke skapt for sånn natterangling, så han er ikke så reaktiv i dag han heller :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Turb skrev:

sukk... jeg kan også rapportere at jeg i år har en del elever som tror på diffusjonsprinsippet av lærdom. Om man sover med hodet på boka så går sikkert noe av stoffet inn..

Hæ! Funker det ikke slik? :shocked: 

Og jeg som hadde tenkt til å legge pensumboka under hodeputa i håp om å huske alle detaljer til de alt for mange prøvene vi har de neste ukene...

Neivel, får vel fortsette å lese da :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legetime på onsdag, men fordi fastlegen min trapper ned arbeidsmengden er det vikarlege jeg skal til. Liker ikke sånne forandringer, jeg er fornøyd med fastlegen min :P Nesten så jeg vurderte å si at jeg kunne vente til februar når han hadde tid :lol: 

Nå har vi vært en tur i skogen og jeg vurderer å ta en dupp før middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke jeg heller, så jeg har maskara på i dag og :lol: 
 

:lol: 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Ull er gull :D 

Det er det :ahappy:

34 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det er hardere enn en skulle tro :aww: 

Ja, altså - jeg vet jo ikke, jeg har jo bare vært datter, men det er jammen hardt nok det også da :aww: 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Eggehvite smaker godt, det :P 

Du er bare rar, du :P 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Men da ser hun jo ikke ulven som lusker rundt i skogen? :P 

:lol: Poeng!!! 

Suppa ble kjempegod, den... kanskje litt salt, men det går fint. Bare drikke litt mer så.... men rundstykker uten smør er jo bare tørt og smakløst. Det ser dermed ut som om hundene får seg hvert sitt halverundstykke til "middag" i dag... jeg har ikke tenkt å tygge på dem i hvert fall. Ble mett nok av suppa, jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Næh :lol:

Men tenk så genialt da - lydbok som man setter på repeat på natta!

:lol: 

Det er faktisk sant! 

Har jo noen forelesninger på opptak, men å høre på Dronningen (vi har to lærere som heter Konge og Dronning direkte oversatt) sine problemer med uttale av helt enkle ord sånn som "heart" som blir til "hurrt" gir meg lyst til å gråte:P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Har jo noen forelesninger på opptak, men å høre på Dronningen (vi har to lærere som heter Konge og Dronning direkte oversatt) sine problemer med uttale av helt enkle ord sånn som "heart" som blir til "hurrt" gir meg lyst til å gråte:P 

Ugh.. Husker jeg hadde en foreleser i amerikansk samfunn som snakket så dårlig engelsk at jeg faktisk ikke forsto det hun sa :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...