Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Akkurat nå, Stine skrev:

Potetball :lol:

Bare å lage det! :D

Jeg spiste fjordland potetball på fredag. Komfortfood - så godt. Men savnet svinemøren også da. Den er så god

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Belgerpia skrev:

@laikamor - ehhh.... jeg tror ikke dyreidentitet sender ut sånt altså.  Det har jeg aldri hørt om, eller opplevd. Skeptisk. 

Hm.jeg fikk nettopp en melding fra Dyreidentitet (sms) at jeg måtte sjekke om oppgitte data på den aktuelle hunden og adressen var korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belgerpia skrev:

@laikamor - ehhh.... jeg tror ikke dyreidentitet sender ut sånt altså.  Det har jeg aldri hørt om, eller opplevd. Skeptisk. 

Joda, jeg fikk for en måneds tid siden, ingenting å være skeptisk for. Greit å oppdatere data med bilde, kjennetegn osv, er jo ikke blitt redigert siden de var småvalper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belgerpia skrev:

@laikamor - ehhh.... jeg tror ikke dyreidentitet sender ut sånt altså.  Det har jeg aldri hørt om, eller opplevd. Skeptisk. 

På sine hjemmesider skriver de følgende: 

Overgang til elektronisk ID-kort

For å gi deg bedre fleksibilitet fremover har vi valgt å oppgradere systemene og vi går over til elektronisk ID-kort. Vi er i uttestingsfasen, og vil tilskrive eiere fortløpende i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Værball? Okseball?

Jeg har smakt værball :sleep::x

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva skal pdf-filer være godt for? Uhåndterlig skit! *Rive seg i håret*

Det er veldig praktisk med pdf-filer når man sender menyforslag til gjester og man ikke vil at de skal endre prisene du har satt.

Her står svineknoken å putrer, og jeg gleder meg til middag!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belgerpia skrev:

@laikamor - ehhh.... jeg tror ikke dyreidentitet sender ut sånt altså.  Det har jeg aldri hørt om, eller opplevd. Skeptisk. 

Jeg har også fått det med link til riktig side :)

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hm.jeg fikk nettopp en melding fra Dyreidentitet (sms) at jeg måtte sjekke om oppgitte data på den aktuelle hunden og adressen var korrekt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

Da ser jeg ingen annen måte enn at du må holde en skikkelig innflytningsfest :aww: 

vi kan starte en sånn sonen-rulling. Vi får sjekke facebooken hans, må da alltids noen som kjenner noen :P 

----/

men over til litt seriøst; det enkleste er kanskje bare å prøve og ha litt is i magen, snakk med kompisen din og prøv å være litt på samme arrangementer som vedkommende, uten at du bryr deg så hardt om han. Vær liksom "alltid" der, men han er aldri fokuset. Uavhengig om de er sjenert eller ikke, så liker de fleste mannfolk bitte litt jakt :aww: 

men pass på at det ikke blir stalking da :P 

Tro meg, det er planen! :lol:

Og ja, jeg prøver å finne hårfin balanse mellom interessert og irriterende, livredd for å bli en creepy stalker :P 
Jeg fikk svar på melding i dag, da, så det er da noe. Babysteps og sånn. 

Og akkurat nå er jeg mett, og godtesjuk, og forbanner sukkerstoppen jeg planla skulle begynne i dag. Det er alltid på denne tiden av døgnet jeg blir sukkersugen, etter fysisk aktivitet og middag. Føler jeg fortjener minst en plate sjokolade akkurat nå :sleep: Får ta en kaffe og en snus. Sykt digg å være hos mamma en helg, med ferdig middag og greier. Det har ikke skjedd på evigheter. 
15894369_10158000564365641_5308704810538

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med blåholke og syk familie ble det innehelg med baking. Brødbaking. Har rukket å bake 40 brød av ymse slag, derav en del surdeigsbrød, rugbrød og grovbrød. Samt 64 grove rundstykker. Så har da fått gjort noe fornuftig. Regner med baksten varer 15-18 dager med gjengen i huset her.
Krysser bare fingre for at jeg ikke blir sykere enn det jeg har vært (tror jeg har sluppet billig unna med litt halsvondt og litt feber)-jeg har absolutt ikke tid til å være influensa-syk kommende uke! Gubben var skikkelig syk i natt, men frisknet raskt til utover formiddagen. Så det gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Turb skrev:

Jeg spiste fjordland potetball på fredag. Komfortfood - så godt. Men savnet svinemøren også da. Den er så god

Vi hadde bare vanlige kjøttpølser til idag, godt det og :D

Er Fjordland sin god altså?  Kjekt hvis jeg bare kan drasse med meg en sånn en når jeg er aleine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Vi hadde bare vanlige kjøttpølser til idag, godt det og :D

Er Fjordland sin god altså?  Kjekt hvis jeg bare kan drasse med meg en sånn en når jeg er aleine :)

Ja jeg synes den er god, selve potetballen smaker ordentlig potetball og ikke sånn ekkelt. Men har faktisk funnet ut at potetball er en ting som egner seg utmerket til å bli varmet i mikrobølgeovn dagen etter, så tipper det er derfor den blir så pass bra i fjordland variant også :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Turb skrev:

Ja jeg synes den er god, selve potetballen smaker ordentlig potetball og ikke sånn ekkelt. Men har faktisk funnet ut at potetball er en ting som egner seg utmerket til å bli varmet i mikrobølgeovn dagen etter, så tipper det er derfor den blir så pass bra i fjordland variant også :)

 

Nei, potetballer fra i går må stekes i smør i stekepanna! Og serveres med sirup og duppe (hvit saus med brunost i). Spesielt godt egnet for folk som trenger en kjempelass med tomme kalorier! :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Turb skrev:

Ja jeg synes den er god, selve potetballen smaker ordentlig potetball og ikke sånn ekkelt. Men har faktisk funnet ut at potetball er en ting som egner seg utmerket til å bli varmet i mikrobølgeovn dagen etter, så tipper det er derfor den blir så pass bra i fjordland variant også :)

 

Potetball smaker egentlig best dag 2 :D

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nei, potetballer fra i går må stekes i smør i stekepanna! Og serveres med sirup og duppe (hvit saus med brunost i). Spesielt godt egnet for folk som trenger en kjempelass med tomme kalorier! :lol:

 

Steiking er viktig! Blir det imorra, pytt i panne ball, med masse ketsjup! :D Men sirup og duppe? :blink: Det er sikkert dritgodt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Turb skrev:

@Carolineom han ikke blir sjarmert av nr 4 er han ikke verdt noe alikevel :P men jeg heier på deg jeg. Hilsen kronisk singel og inkompetent. 

Ellers er jeg skikkelig sløv idag, var med venninne til Sverige og kosemoste på 5 uker gamle golden retrievervalper - skikkelig ekle små kryp altså, ikke søte i det hele tatt, neida... ikke valpesyk heller. Den ene hannhunden forsøkte jeg nesten å stappe i lomma. Han var skitaktiv også sov han, og når han sov, så kunne de andre valpene leke oppå ham, eller bite og dra i ham eller vi kunne løfte ham opp og kose på ham og han bare sov... Skikkelig goding. 

Så idag er tiltakslysten nada, skikkelig sliten etter turen igår. Dessverre er jo ikke Pigg sliten, han tilbragte jo nesten hele dagen igår i bil..

Knis... Får gjøre klar noen lapper da :lol: 

Prøver å drukne søtsug med kaffe. Funker dårlig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SaraS skrev:

Baker kanelsnurrer med vaniljekrem :ahappy:

Det satt jeg og tenkte igår på at jeg hadde innmari lyst på! Men ble vaffler isteden pga vondt i viljen til å komme igang :aww:

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men de brukes visst ikke til det noe sted lenger. Hyggelige familiehunder, står det.

 

Nei aner ikke altså :lol: Søte labbetusshunder da. 

 

Har hatt så kvalmende fin dag :P Har vi koset oss i skogen i mange timer. Det var innmari godt for kropp og sjel for alle sammen :)Lillian Mariè Ydse sitt bilde.

 

Så lagde vi vafler, og Jaran både mikset og stekte alle sammen helt selv med veiledning fra meg ved siden av, og DET var en stolt gutt etterpå! Nå skal vi til svigermor for middag, kjenner jeg har brukt opp all energien min, så samboer tar legging etterpå mens jeg tar et varmt bad. Noen fordeler som gravid :aww: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Caroline skrev:

Ja :P For mye å tenke på, pluss at jeg sov lenge i morges og er vant til lite søvn. Angrer sikkert i morgen. 

Jeg blir aldri vant til lite søvn jeg. En time til eller fra går greit, men så begynner jeg å slite over tid om det blir mer timer i minus :P

Vel, jeg så dette litt sent, men du har nå fått en del tips til det du grublet på. Jeg sier som dem, go for it! ;)




...Har jeg hatt 70 min yoga, spist litt og så fortært hele 3 mokkabønner :sleep: Var alt jeg hadde lyst på så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belgerpia skrev:

@laikamor - ehhh.... jeg tror ikke dyreidentitet sender ut sånt altså.  Det har jeg aldri hørt om, eller opplevd. Skeptisk. 

Var en på jobben som fikk det også. Med chip, adresse, tlf og henvist til dyreindentitet sine sider med korrekt adresse. Den havnet heller ikke i svindel filteret på jobb som er ganske kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...