Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Den smakte godt da, den gode ideen min :aww::lol: 

32033728781_fc2372541c_k.jpg

Vente på neste brettet, så får de stå på benken til i morgen bare. Kan ikke legge dem i poser før de er helt kalde.  Kjenner jeg oss rett forsvinner alle på null komma svisj om jeg ikke fryser ned noen :lol: 

 

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg vite min forsinkede julegave fra en av mine beste venninner - digital tegning av Keo og Lyn, kom en liten tåre i øyekroken :wub: 

Gleder meg så til å se hvordan det blir ferdig, så vakkert så det allerede er! Selv om stilen er tegnet uten å streve etter fotorealisme, så var Keo så ufattelig Keo (Lyn var ikke like ferdig, men så lekker ut hun også), i den minste lille detalj var han seg selv. Nå legger jeg litt planer for hvor stort og hvor plassere prints :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stine skrev:

Fortell om Lypsyl episoden!

Forresten så møttes pappaen din og C hverandre igår :lol:

Det jeg har lært av lypsyl-episoden er å ikke spørre om tolkningsråd fra ammende personer.. *host @Thorvald og @rosinbolle) :lol: Neste gang skal jeg spørre @Line :aww:

edit: og ja, mamma har sladra om at de hadde møttes.. og at pappa hadde spurt han om det var han som kjente datra hans :lol: 

14 timer siden, Tricolor skrev:

Sikker på at det ikke var registerremmen som skulle skiftes?

 

Ja, det er jeg sikker på. For den dro jeg på verkstedet for et år tilbake for å skifte samtidig med EU-godkjenningen (og svidde av alt for mye penger på skranglekassa da).. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 timer siden, 2ne skrev:

Vi er nok det fortsatt, det er bare ikke så mye åpenhet om det lenger :aww: 

Trist når ting skal være så tabubelagt :aww: Men jeg tror på åpenhet, så jeg melder meg inn glatt. Allerede sent  på barneskolen kunne jeg finne på å rulle med øynene over hvor teit enkelte kunne være :rolleyes:

Nå skal jeg gjøre meg klar for 3,5 times jobb. Jeg må bare bytte klær, pusse tenner, flytte kaffemaskinen inn på stua, og spraye gass og ta knekken på de siste møllene først. 

Nå er det helt tomt for Møllerens her, men det er fortsatt noen kryp. Så da går jeg heller drastisk til verks! 

Og Sjef skal selvfølgelig få være på soverommet med lufting i vinduet der, skjermet for gassen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Det kan du nok ha rett i ha :aww: Vi lever i skjul.... 

Lever i skjul og lever i skjul.. Jeg føler ikke helt at jeg gjør det, jeg tror kanskje bare folk rundt meg har blitt vant til at jeg er sur og grinete :lol: 

10 timer siden, Siri skrev:

Han virker jo liksom litt sånn pertentlig på et vis... men han har nok blitt en vis mann på sine eldre dager... ja, ikke for det - han var vel ganske smart som yngre også egentlig :ahappy:

Jeg tror han var det :) 

10 timer siden, Siri skrev:

Littegranne :ahappy:

:lol: Jeg husker ikke hva vi snakka om lenger, men littegranne er sikkert riktig :lol: 

10 timer siden, Pixie skrev:

Kan man være SGT fra man er barn tro? Syns liksom jeg alltid har vært sånn... eller kanskje jeg bare skjønte tidlig at folk er teite?

Jeg har vært SGT fra jeg var sånn ca 14 år :aww: 

10 timer siden, TonjeM skrev:

Idag blåser det fælt altså, skikkelig guffent ute selvom det er blitt ganske mildt. Gubben var så lykkelig da han kom hjem "jeg er så glad jeg slipper å trimme bikkjer i sånt vær", han hadde helt glemt kveldsritualet han har innført.. Han synes han trenger litt trim i hverdagen, så han pleier å ta biskene en tur rett etter dagsrevyen.. det hadde han helt glemt.. For Shy har utviklet det kveldsritualet videre - så snart værmeldingen starter, er Shy klar - hun sitter foran gubben og titter intenst på han - og kommer med tøysevoffing mens halen går og går. Og det gjør hun helt til han reiser seg opp og tusler ut på gangen og begynne rå ta på yttertøy. Idag skulle gubben nok gjerne sluppet, men små svarte fluffyer vet å få viljen sin!

Sånne ting er grunnen til at jeg ikke har ville hatt rutiner på hverken lufting eller foring. Farfaren min syns det var håpløst å passe beaglen vi hadde da jeg var et barn fordi han aldri fikk sett Dagsrevyen, for da satt bikkja seg midt mellom farfar og tv'en og glodde på farfar til han ga etter og lufta dyret :lol: Og det har gått veldig fint det, helt til Ali kom.. Hun dør av sult sånn ca i åtte-tiden hver kveld hun, og hun lider ikke akkurat i stillhet, lille bortskjemte dyret, så hun får middagen sin kl. åtte hver kveld bare fordi at jeg ikke orker maset hennes :rolleyes: Selv Nora, som dør av sult hele døgnet stakkar, klarer ikke å gjøre så mye ut av seg som det lille svarte faenskapet gjør :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Trist når ting skal være så tabubelagt :aww: Men jeg tror på åpenhet, så jeg melder meg inn glatt. Allerede sent  på barneskolen kunne jeg finne på å rulle med øynene over hvor teit enkelte kunne være :rolleyes:

Velkommen i gjengen :aww: 

--

AN ser jeg på Ali som hopper en meter opp på døra til gangen fordi at hun så at pappa kom inn en tur.. Han er mannen i vårt liv, og vi er visst ekstatiske av lykke når vi ser ham :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter kaffe her, og det er rart, for jeg har i alle fall ikke traktet kaffe :P Kan være de oppe gjør det, men dette er i så fall første gangen jeg kjenner lukten av det. 

Tur med et par soniser senere, før det skal jeg bare fortsette å sløve i sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Når du sitter på toalettet og noen tar tak i døra og kjenner den er låst, for så å riste heftig i lengre tid i den.... 

Er det virkelig så vanskelig å forstå at det er noen andre der? Jeg hadde ikke akkurat ønsket dem hjertelig velkommen om de hadde klart å komme seg inn med den metoden, så hva er vitsen? 

Nå venter jeg på at passasjerer til neste avgang skal komme. Blir litt dødtid her når neste fly ikke går før 12.45. Helt greit egentlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 2ne skrev:

Lever i skjul og lever i skjul.. Jeg føler ikke helt at jeg gjør det, jeg tror kanskje bare folk rundt meg har blitt vant til at jeg er sur og grinete :lol: 

Hhahahaaa, nei, det er ikke alle som lever like skjult nei - men det har blitt tynnere i rekkene her inne kanskje... men nye strømmer på ser jeg *fnis*

15 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg husker ikke hva vi snakka om lenger, men littegranne er sikkert riktig :lol: 

Ikke jeg heller :lol: 

15 minutter siden, 2ne skrev:

AN ser jeg på Ali som hopper en meter opp på døra til gangen fordi at hun så at pappa kom inn en tur.. Han er mannen i vårt liv, og vi er visst ekstatiske av lykke når vi ser ham :lol: 

Klart man blir glad når helten kommer :ahappy:

Supert vær og perfekt temperatur her nå - jeg hadde tenkt å ta en skitur på Budor i dag, men så hørte jeg på radioen at det visstnok er Budorrennet der oppe i dag. Skirenn, Siri og hund er ingen god kombinasjon, så da skal vi heller bli med A4-gjengen på tur i Hamar :).

Og heldigvis har synsforstyrrelsene forsvunnet, så nå greier jeg jo å lese det som blir skrevet her også :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad i og så avhengig av App at jeg allerede nå har begynt å grue meg til søndag. Da må jeg faktisk gå å legge meg uten han i nærheten...hvordan skal det gå..? Crazydoglady :twitch:

AN fikk jeg telefon fra A-hus som ønsker at jeg møter kl.0630 i stedefor 08. Jada bare gjør dette enda enklere for meg...flotters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *Kat84* skrev:

Når du sitter på toalettet og noen tar tak i døra og kjenner den er låst, for så å riste heftig i lengre tid i den.... 

Er det virkelig så vanskelig å forstå at det er noen andre der? Jeg hadde ikke akkurat ønsket dem hjertelig velkommen om de hadde klart å komme seg inn med den metoden, så hva er vitsen? 

Nå venter jeg på at passasjerer til neste avgang skal komme. Blir litt dødtid her når neste fly ikke går før 12.45. Helt greit egentlig :P 

Hva slags jobb har du på flyplassen? Mener bestemt at jeg så deg der en dag i desember :D Men jeg vet ikke hvordan du ser ut :D Morgen den 12.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe hundegård, fordi jeg alltid har ønsket meg det... Men kommer jeg noen gang til å bruke det? Hundene kommer jo til å bo inne, og vi har jo inngjerdet hage til å ha hundene i når man vil at de skal være litt ute på dagtid. Det er også uaktuelt å ha de der når vi er på skole/jobb. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Ja, er det ikke sånn det skal foregå nå for tida??? Det hører jeg jo på radioen stadig vekk :aww: 

Den er i det minste litt søt, den til Coop Mega (trur eg) er bare pokker så irriterende med han fyren som snakker fort og anmasende, og som gjentar seg selv. Tenk om..., da kunne vi...-modellen - drittlei!

Men One Call gir meg lyst til å gå inn på en butikk, kjøpe en sjokolade, komme tilbake med emballasjen og si at jeg skal prøve en frukt i stedet :D

11 timer siden, Siri skrev:

De kan butikk på Espa... nesten som Europris, Clas Ohlson og Biltema vøtt :aww: 

Ja, som de fleste bensinstasjoner etter hvert - de kan hjelpe passasjerer og sjåfører mer enn bilen :P 

Mye bra der, men det irriterer meg at en ikke kan kjøre rundt bygget, slik at all trafikk til og fra parkeringsplassen går gjennom pumpene. Det gjør ting litt kaotisk og uframkommelig.

11 timer siden, Siri skrev:

Som lokal innbygger burde du selvsagt visst at det er full fart på Bolleland en fredag ettermiddag :aww: 

Du vet hvordan det er - de lokale kjenner ikke så godt til sine egne severdigheter :P 

11 timer siden, Siri skrev:

By The Way er jo dømt til å mislykkes... spesielt når de kjører sånn Marché-konsept som bare er ekkelt :aww:. Og by the way - ingen bør være så sultne at de vil ha frossenpizza på vei hjem fra utstilling. Du bør TAKKE Bolleland for at de tar vare på helsa di :D 

Så det er bedre å dytte innpå ti boller med sjokolade og karamell etter ei utstillingshelg, enn en grandiosa?

1 time siden, mokken skrev:

Sov godt på vei hjem fra jobb i dag. For godt.... Våknet når bybanen hadde kjørt forbi stoppet etter der jeg skulle av, så da ble det retur og gitt... :P

Nå er hunder luftet og sengen venter.

Da jeg bodde i Trondheim bodde jeg ved endeholdeplassen - det reddet meg mang en kveld når jeg hadde tatt siste bussen hjem fra byen etter en laaaaang dag på lesesalen på Dragvoll. 

Da jeg gikk på videregående, så hadde jeg rundt 40 minutter hjem med buss, så det var jo veldig lett å sovne - men da bodde jeg ikke ved en endeholdeplass. Derimot bodde jeg så langt ut på bygda at sjåførene kjente igjen de få av oss som bodde der, så de stoppet på riktig holdeplass og ropte ut om vi ville av :D 

Det ble visst litt sovedag i dag, men veldig deilig å legge seg trøtt, sovne lett uten tull og piller, og ha mulighet til å sove de 10 timene kroppen forlanger. Jeg skal vel få noe ut av denne dagen for det. Jeg har allerede luftet og fôret hunder, tømt vedovnen for aske og tatt inn en sekk med ved, nå har jeg i hvert fall fortjent frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mona skrev:

@Raksha De så knallgode ut :drool: (og så pene...skjønner ikke hvordan man får til å rulle boller så fint). 

De er knallgode :D Og takknemlige å lage, det ser veldig mye mer avansert ut enn det er :lol:  Skal definitivt lage disse igjen på dagtid og fryse ned så jeg har et lager i frysern. :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Benedicte skrev:

Vurderer å kjøpe hundegård, fordi jeg alltid har ønsket meg det... Men kommer jeg noen gang til å bruke det? Hundene kommer jo til å bo inne, og vi har jo inngjerdet hage til å ha hundene i når man vil at de skal være litt ute på dagtid. Det er også uaktuelt å ha de der når vi er på skole/jobb. :icon_confused:

Høres ut som unødvendige utgifter å kjøpe hundegår :D 

6 minutter siden, SFX skrev:

Den er i det minste litt søt, den til Coop Mega (trur eg) er bare pokker så irriterende med han fyren som snakker fort og anmasende, og som gjentar seg selv. Tenk om..., da kunne vi...-modellen - drittlei!

Hhahahaha, ja, den er jo bare enerveredne :D 

6 minutter siden, SFX skrev:

Men One Call gir meg lyst til å gå inn på en butikk, kjøpe en sjokolade, komme tilbake med emballasjen og si at jeg skal prøve en frukt i stedet :D

Kan jeg få bli med når du gjør det? :whistle: 

6 minutter siden, SFX skrev:

Ja, som de fleste bensinstasjoner etter hvert - de kan hjelpe passasjerer og sjåfører mer enn bilen :P 

Evt - de kan hjelpe passasjerer og sjåfører, men ikke bilen annet enn med drivstoff :aww: 

6 minutter siden, SFX skrev:

Mye bra der, men det irriterer meg at en ikke kan kjøre rundt bygget, slik at all trafikk til og fra parkeringsplassen går gjennom pumpene. Det gjør ting litt kaotisk og uframkommelig.

Har de stengt for den muligheten? Før kunne man faktisk kjøre rundt :) 

6 minutter siden, SFX skrev:

Du vet hvordan det er - de lokale kjenner ikke så godt til sine egne severdigheter :P 

Sant det, sant det :ahappy:

6 minutter siden, SFX skrev:

Så det er bedre å dytte innpå ti boller med sjokolade og karamell etter ei utstillingshelg, enn en grandiosa?

ALT er bedre enn å døtte innpå en grandiosa :D 

Nå har jeg børsta Yasmine, hun har fått gullstrikk i håret. Da er vi klare for bytur sammen med gjengen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hhahahaaa, nei, det er ikke alle som lever like skjult nei - men det har blitt tynnere i rekkene her inne kanskje... men nye strømmer på ser jeg *fnis*

Ja, det er vel ingen fare for at verden går tom for SGT'ere med det første :teehe: 

1 time siden, Siri skrev:

Klart man blir glad når helten kommer :ahappy:

Jaaa. Ali blir såååå :jump: glad :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Og heldigvis har synsforstyrrelsene forsvunnet, så nå greier jeg jo å lese det som blir skrevet her også :ahappy:

Lurt å ikke kjøre bil med synsforstyrrelser også, kanskje? :P 

--

AN er jeg ferdig med min første liter, så nå driver vi på min andre. Vurderer å begynne med pelsstell på Ali-baluba, da blir hun sikkert glad :lol: Eller, hun syns vel det er mindre pes enn jeg syns det er :P Er hun riktig så heldig så får hun kanskje et bad senere i dag også :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...