Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Småwhining og grov generalisering. Jeg vet av erfaring at når man har en avtale med ei dame, så er det vesentlig større sannsynlighet for at ho ikke møter opp eller at ho avlyser i siste liten, enn at hu dukker opp. Nå hadde jeg faktisk funnet ei jeg, utrolig nok, syns er et fascinerende menneske. Men hva skjer? Avlyser i siste liten. Det er femte gangen på rad det skjer. Håpløst.

Skulle vært homo ass. Det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

 

6 minutter siden, QUEST skrev:

Nope.. Som du utmerket godt vet er en temmelig utbredt hersketeknikk i diskusjoner ;) 

 

 

8 minutter siden, QUEST skrev:

Ja presis og det var med vitende og vilje også.. :D

Bare... Kleint... 

 

Passer vel fint å like greit legge seg nå tror jeg. Måtte alle drømme søtt og sove  godt, jeg skal iallfall gi det et solid forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tommy skrev:

Småwhining og grov generalisering. Jeg vet av erfaring at når man har en avtale med ei dame, så er det vesentlig større sannsynlighet for at ho ikke møter opp eller at ho avlyser i siste liten, enn at hu dukker opp. Nå hadde jeg faktisk funnet ei jeg, utrolig nok, syns er et fascinerende menneske. Men hva skjer? Avlyser i siste liten. Det er femte gangen på rad det skjer. Håpløst.

Skulle vært homo ass. Det er helt sikkert.

Hm.. Hvis det er noen trøst, så er i siste liten avlysninger, ikke noe ukjent fenomen på den skeive siden heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bananen skrev:

Karl Marx skrev noe om at religion er opium til folket. :aww:

Opium er oppskrytt :aww: 

7 minutter siden, Mardina skrev:

Verste slankekuren jeg vet om i så fall.... :P 

Jeg veit om et par som er verre :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tommy skrev:

Småwhining og grov generalisering. Jeg vet av erfaring at når man har en avtale med ei dame, så er det vesentlig større sannsynlighet for at ho ikke møter opp eller at ho avlyser i siste liten, enn at hu dukker opp. Nå hadde jeg faktisk funnet ei jeg, utrolig nok, syns er et fascinerende menneske. Men hva skjer? Avlyser i siste liten. Det er femte gangen på rad det skjer. Håpløst.

Skulle vært homo ass. Det er helt sikkert.

Hadde jeg hatt en date med en fyr som hadde gitt meg det inntrykket som du har gitt meg, så hadde jeg møtt opp en halvtime for tidlig med sommerfugler i magen.

I dag kom bilen inn på gårdsplassen med meg bak rattet og kjettinger rundt framhjula, juhu! Vannet er fremdeles møkkete og disgusting, men jeg leste på nett et tips om å la *minst* tre kraner renne i tyve minutter for å rense rørene.

Jeg har to kraner i huset. Hvor pokker har folk kraner? 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Hadde jeg hatt en date med en fyr som hadde gitt meg det inntrykket som du har gitt meg, så hadde jeg møtt opp en halvtime for tidlig med sommerfugler i magen.

I dag kom bilen inn på gårdsplassen med meg bak rattet og kjettinger rundt framhjula, juhu! Vannet er fremdeles møkkete og disgusting, men jeg leste på nett et tips om å la *minst* tre kraner renne i tyve minutter for å rense rørene.

Jeg har to kraner i huset. Hvor pokker har folk kraner? 

Sett på dusjen også. Da får du tre vannuttak samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen må jeg bake mer polarbrød. Vi har som mål å ikke kjøpe brød før i april, så da må jeg bare trå til da.

 

Kroppen har ikke vært veldig på lag i det siste, og det gjør alt jeg føler meg litt sånn der liksom... 

 

Også har jeg litt lyst til å feire bursdagen min. Er første gangen siden jeg var 11 alt jeg har hatt lyst til det. Men så er jeg litt sånn, det blir unødvendig dyrt og jeg vet at jeg kommer til å bli sliten og alt jeg ikke har lyst mer når dagene før kommer. Ikke vet jeg hvem jeg skal invitere heller... Næ.. tror det får bli som de andre årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Hadde jeg hatt en date med en fyr som hadde gitt meg det inntrykket som du har gitt meg, så hadde jeg møtt opp en halvtime for tidlig med sommerfugler i magen.

Det var skikkelig hyggelig sagt, takk! :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Det høres jo litt mer fornuftig ut å klekke de som er befrukta enn å spise dem ja :D 

Er litt bedre økonomi i det, ja.

10 timer siden, Siri skrev:

Hæhhh? Øresus? Jeg hører ikke hva du sier... :P 

:lol: 

10 timer siden, Siri skrev:

OK - polyamorøs... er ikke det bare et fint ord for å "lovlig" kunne ligge rundt - åpenlyst :aww: Mulig jeg er prippen og konservativ på det området :aww: 

 

9 timer siden, Siri skrev:

Eller mer "vil ha i pose og sekk"...

Og som kjent er det å få i pose og sekk en dårlig ting. Nei, vent... 

 

 

...skal jeg gå og legge meg. Med en gang. Jeg skal bare høre ferdig sangen. Og høre den en gang til. *dilla*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mackenzie skrev:

Fått meg hodelykt, og kan endelig gå etterlengtede turer i skogen/ikke-opplyste veier også etter kl. 17 når det mørkner :ahappy:  Det var på tide! 

Jeg bruker Pomodoro-pausen min på sonen (tidenes mest geniale studieteknikk om noen skulle lure), og må snart i gang med nye 25 minutter med lesing. Har et fag jeg enda ikke har klart å funnet ut hvordan jeg best skal notere ned fra forelesninger, han snakker alt for fort til at jeg får med meg alt (eller i det hele tatt halvparten) ved å skrive for hånd, samtidig som det er mye grafer og modeller som er håpløse å få inn på word. Han skriver kun på tavlen, så har ikke mulighet til å gå over hans notater i ettertid heller. Så nå sitter jeg altså å renskriver forelesningsnotater på word, samtidig som jeg har en egen bok med modeller og figurer. Ikke helt optimalt det heller, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det :icon_confused: Sånt frustrerer meg skikkelig, fordi jeg er perfeksjonist og trenger system i ting. 

Jeg bruker iPad med penn, tastatur og et program som heter Notability. Anbefaler den kombinasjonen til alle jeg kjenner. I notability kan du også laste inn power point-, Word- og PDF-filer, og skrive rett på de. Kan legge til flere blanke ark, bilder osv. Det oppsettet revolusjonerte studiehverdagen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QUEST skrev:

Er du sikker på at du har bare to kraner i huset? Det hørtes usedvanlig ut.. Kjapp telling og jeg kom frem til seks, inkludert 'utekrana' til hageslangen. 

Vel, nå oppdaget jeg i helga at jeg har innlagt strøm i garasjen etter å ha bodd her i 15 måneder, men jeg liker å tro at jeg har kontroll på huset. I andreetasje er det soverom og walk in-closet, samt et par boder. Så går du ned trappa til kontoret, eller du kan ta til venstre ut i stua, der er det ingen kraner. Inn på kjøkkenet er det en kran, så kan du svinge inn til venstre til den andre stua hvor det faktisk var en vask da jeg flyttet inn, men DET trenger jeg ikke i stua, så den forsvant ved første og beste anledning. Videre etter stua har jeg groomingroom og valperom, og de er uten rør - det ene rommet er endog uten strøm. Og da gjenstår badet og entreen, og på badet har jeg kran.

I råkjelleren har jeg heller ikke funnet noen kran, men jeg har ikke stålkontroll der selvfølgelig, det er jo bare rot og lager der.

Jeg har en utekran, som er slått av for vinteren for ikke å fryse. Eller, den har aldri vært påslått i min tid her, vann til hageslangen tar jeg fra badet, fordi utekrana er gammel og ikke har noe "munnstykke" som er kompatibelt med min slange.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor en plasserer seks kraner :P To kjøkken og fire bad?

Akkurat nå, AnkiogBonita skrev:

Sett på dusjen også. Da får du tre vannuttak samtidig.

Dusjen tenkte jeg ikke på, det er jo vannkilde. Takk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare to kraner og dusjen- så så sjeldent kan det da ikke være. I mine foreldres hus er det tre kraner, dusj og utekran.

AV og til er det bare vanskelig å like seg selv og verden..... får sove på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Også har jeg litt lyst til å feire bursdagen min. Er første gangen siden jeg var 11 alt jeg har hatt lyst til det. Men så er jeg litt sånn, det blir unødvendig dyrt og jeg vet at jeg kommer til å bli sliten og alt jeg ikke har lyst mer når dagene før kommer. Ikke vet jeg hvem jeg skal invitere heller... Næ.. tror det får bli som de andre årene...

Hva om du har en åpen dør-greie, hvor de du inviterer tar med en tapasrett/fingermat? Da blir det et hyggelig lag som ikke krever like mye forberedelser og økonomi av deg. Du stiller med en kake og det du føler er overkommelig, og resten kommer de andre med? Jeg har vært med på det flere ganger, og det er veldig hyggelig, veldig morsomt å få teste mat jeg ellers aldri hadde laget selv, og med et Facebook-event eller lignende er det lett å organisere så ikke alle kommer med ost og kjeks, en avtaler seg i mellom. 

3 minutter siden, Tommy skrev:

Det var skikkelig hyggelig sagt, takk! :)

I only speak the truth, and nothing but the truth.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tommy skrev:

Småwhining og grov generalisering. Jeg vet av erfaring at når man har en avtale med ei dame, så er det vesentlig større sannsynlighet for at ho ikke møter opp eller at ho avlyser i siste liten, enn at hu dukker opp. Nå hadde jeg faktisk funnet ei jeg, utrolig nok, syns er et fascinerende menneske. Men hva skjer? Avlyser i siste liten. Det er femte gangen på rad det skjer. Håpløst.

Skulle vært homo ass. Det er helt sikkert.

Så kjip erfaring :hmm:
Føler det veldig greit at jeg så og si aldri har vært på en date... 
 

 

22 minutter siden, SFX skrev:

Hadde jeg hatt en date med en fyr som hadde gitt meg det inntrykket som du har gitt meg, så hadde jeg møtt opp en halvtime for tidlig med sommerfugler i magen.

I dag kom bilen inn på gårdsplassen med meg bak rattet og kjettinger rundt framhjula, juhu! Vannet er fremdeles møkkete og disgusting, men jeg leste på nett et tips om å la *minst* tre kraner renne i tyve minutter for å rense rørene.

Jeg har to kraner i huset. Hvor pokker har folk kraner? 

Kjøkkenet, badet, dusjen, ute (som selvsagt er stengt for vinteren) og en til vaskemaskiner og sånt i kjelleren men den kan ikke stå på uten slange til sluket i alle fall. Sånn sett bare 2 kraner til servanter her i huset også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Argyr skrev:

Og som kjent er det å få i pose og sekk en dårlig ting. Nei, vent... 

Jeg kan absolutt se flere positive ting med polyamori.. Istedet for den tradisjonelle seiemonogamien med først en snekker, så en rørlegger, en elektriker og hva man nå ellers måtte behøve, så kan man få alle disse på en gang! Smart, så slipper man å vente til nestemann er i hus, før man får ting gjort! :thumbs:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kraner tja, begynne på kjøkkenet så har jeg en der, så er det en på badet + dursjen også har jeg en på  wc også har jeg to i vaskekjelleren også har jeg en ute Det skal vel bli 7 stk. 

Å i dag har jeg ikke gjort mye fornuftig en jobbet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte begynne å telle kraner jeg også, på tide å legge seg kanskje?

Leilighet på 79 kvadrat: kjøkkenkran, kran på vaskerom/bod, kran + dusj på badet og utekran.

I morgen skal vi få hengt opp de gardinstengene og gardinene vi kjøpte for en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...