Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

WTF? :o Hva er poenget med det der? :o 

Ikke bare skremmer de ungene, men når de voksne står med ytterjakker (og pels!) på seg, så syns jo ikke jeg at det mest naturlige er å kle en baby naken og dyppe den i vann! :o 

The absurdities of religion..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringlen skrev:

Men hvis du ikke sier hva slags kjøkkenting dere "ønsker" dere, kjøper de bare noe tilfeldig ræl da?

Eller så kan du jo smøre på med ny komfyr, kjøleskap etc.

Ja da kjøper de bare noe ? Vi har bygget nytt hus så d meste her er ikke så gammelt. Dessuten tørr jeg ikke ønske meg så dyre ting da jeg ikke aner prisklasse de tenker på. For alt jeg vet kan det være alt i fra 500-4/5 tusen.. aner ikke.

 

3 timer siden, Debbie skrev:

Eller du kan bare la de kjøpe sølvbestikk, og legge det i en skuff. Når jeg prøver å hinte om at jeg kanskje ikke er så giret på alt sølvbestikket jeg får, så får jeg til svar: det er greit å ha, får dere en pengeknipe kan sølvet brukes.

Har ikke plass til å oppbevare alt dette. Trur de har hatt hinte om sølvbestikket for det har jeg sluttet å få? men nå gnåler de om kaffeservise og vi har besøk her 2 ganger i året. Når varna har brsdag!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari skrev:

@QUEST @Siri Polyamori er at man har kjærlighetsforhold med flere personer samtidig, og at det er ærlighet, åpenhet og aksept om dette fra alle involverte parter. Sex har en like stor (eller liten) del av slike forhold som i andre kjærlighetsforhold. Det samme med trofasthet. Det er gjerne like viktig i polyamorøse forhold som i parforhold. Polyamori er altså en type samlivsforhold. 

 

Takk, jeg vet faktisk hva polyamori betyr.. ;) Jeg mener også at humoristisk sans ikke er å forakte.. Det er ikke et så alvorlig tema ( i mine øyne) at man ikke kan spøke med det. Hvis man skal være så 'korrekt' at ingenting kan spøkes med eller diskuteres for den del..uten at man blir beskylt for å være moraliserende, så har vi tapt litt vel mye av den yttringsfriheten som vi liksom skal ha her på berget..  At den i realiteten har blitt kraftig vingeklippet  i de senere år, ja det er en annen diskusjon.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 2ne skrev:

WTF? :o Hva er poenget med det der? :o 

Ikke bare skremmer de ungene, men når de voksne står med ytterjakker (og pels!) på seg, så syns jo ikke jeg at det mest naturlige er å kle en baby naken og dyppe den i vann! :o 

:blink: stakkars barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Siri skrev:

 

Det er nesten så man gruer seg til å våkne hver morgen nå, i redsel for hva tullingen i USA har funnet på i løpet av natta... 

 

Sant.

7 timer siden, Mackenzie skrev:

Fått meg hodelykt, og kan endelig gå etterlengtede turer i skogen/ikke-opplyste veier også etter kl. 17 når det mørkner :ahappy:  Det var på tide! 

 

Bare ikke kall det pannelykt, det gjorde jeg en gang og ble grundig mobba på sonen. :aww:

Jeg er så samfunnsnyttig for tida at det halve kunne vært nok. At jeg faktisk ikke har tid til å kikke innom sonen før sent på kveld sier sitt.

Og når det gjelder polyamori, jeg slår (som kjent) et slag for zeroamori! FREEDOM!! :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dicte skrev:

Ja enig, men når man går med halsbånd i offentligheten så antar jeg at de ikke vil holde det hemmelig :P

:P

Med tanke på alle dei som gjør så rare ting i full offentlighet, så må det da vere enda rarare ting som skjer bak lukka gardiner? Eg tenker herved mitt om absolutt alle fram til det motsatte er bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, QUEST skrev:

Takk, jeg vet faktisk hva polyamori betyr.. ;) Jeg mener også at humoristisk sans ikke er å forakte.. Det er ikke et så alvorlig tema ( i mine øyne) at man ikke kan spøke med det. Hvis man skal være så 'korrekt' at ingenting kan spøkes med eller diskuteres for den del..uten at man blir beskylt for å være moraliserende, så har vi tapt litt vel mye av den yttringsfriheten som vi liksom skal ha her på berget..  At den i realiteten har blitt kraftig vingeklippet  i de senere år, ja det er en annen diskusjon.. 

Ytringsfrihet handler ikke om å beskytte deg fra å bli motsagt. Ingen har forsøkt å kneble hverken deg, Siri eller meningene deres. Jeg støtter retten til deres meninger og friheten til å ytre dem hele veien inn i graven. Men det er min ytringsfrihet å påpeke det som for meg fremstår som fordomsfulle holdninger, noe jeg personlig ikke ser så mye god humor i. Med ytringsfriheten kommer også ansvar, konsekvensen kan være at ordene man sier går ut over andre. Så får man selv velge hvordan man håndterer å bli konfrontert med sine utsagn. Du kan avvise det totalt slik du gjør her, en annen mulighet kan være å ta det til etterretning og vurdere om det er hold i det eller ikke. 

Men klart, det er nok jeg som mangler humor. Hva var egentlig vitsen her? Punchlinen gikk rett over hodet på meg, jeg var nok for opptatt med å ta meg selv altfor høytidelig og å velte meg i min egne selvgode politiske korrekthet til å få med meg hva som egentlig var essensen av humoren. Det hadde vært fine med litt teskje altså. ;) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Men klart, det er nok jeg som mangler humor. Hva var egentlig vitsen her? Punchlinen gikk rett over hodet på meg, jeg var nok for opptatt med å ta meg selv altfor høytidelig og å velte meg i min egne selvgode politiske korrekthet til å få med meg hva som egentlig var essensen av humoren. Det hadde vært fine med litt teskje altså. ;) 

Nå er jo dette dine ord..men når du nå først nevner det så..:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nå er jo dette dine ord..men når du nå først nevner det så..:P 

Ja, ikke sant. Kan ikke la det påstanden om at jeg mangler humor stå vettu. ;) Men forklar meg gjerne altså. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, QUEST skrev:

Takk, jeg vet faktisk hva polyamori betyr.. ;) Jeg mener også at humoristisk sans ikke er å forakte.. Det er ikke et så alvorlig tema ( i mine øyne) at man ikke kan spøke med det. Hvis man skal være så 'korrekt' at ingenting kan spøkes med eller diskuteres for den del..uten at man blir beskylt for å være moraliserende, så har vi tapt litt vel mye av den yttringsfriheten som vi liksom skal ha her på berget..  At den i realiteten har blitt kraftig vingeklippet  i de senere år, ja det er en annen diskusjon.. 

Det der ser jeg flere hevder, og jeg blir nysgjerrig jeg. Hvor mange er egentlig arrestert eller bøtelagt for å ytre seg? Hva ytret de? Jeg kan ikke si at jeg har sett noe til den vingeklippinga - hadde det vært opp til meg f.eks, så måtte alle som ytret seg i et kommentarfelt både tatt en IQ-test og en norsk rettskrivningsprøve, men ut fra det jeg ser så er det manko på begge deler, i full offentlighet :aww: Skal jeg være skikkelig kresen, burde alle forstå sarkasme også, men uheldigvis for meg så får ikke jeg bestemme en dritt om sånt :P 

20 minutter siden, QUEST skrev:

:blink: stakkars barn..

Ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Huffeda..er det DEN tiden i måneden..:D

Ntaaaw! Et skikkelig mannesvar jo! Det er så søtt når man prøver å slå i hjel andres argumenter med nedlatende barneskoleargumenter! :wub: 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Polfarer skrev:

Nå gjorde du meg nysgjerrig også! Skal spørre prof. H ouszka neste gang vi har han i noe. Er det noen som vet om ryper kan bli snøblinde så er det han :lol: 

Må holde oss oppdatert her, jeg ble også nysgjerrig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffeda..er det DEN tiden i måneden..[emoji3]


Det er sjelden jeg begir meg ut i diskusjoner som dette, men virkelig? Skal vi bruke dette som motargument?

--

Tenker jeg tar tidlig kvelden, har nylig oppdaget lydbøker - av en eller annen grunn har jeg aldri gitt de en sjangs tidligere. Men det er jo så praktisk! Så kan man høre når man rydder, mens man løper eller som nå, når jeg egentlig er litt for trøtt til å orke å lese


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wildlife skrev:

Har prøvd å si dette? men neida..

Det der er så merkelig. Hvorfor spør folk hvis de allerede har bestemt seg hva de skal gi? Jeg har nettopp hatt bursdag selv, og skal ha selskap snart. 3 stykker som spurte hva jeg ønsker meg, svarte at det var ikke noe de ønsket å gi, når jeg fremla ønskene mine. Really?? Jeg har det meste jeg trenger jeg, og da ønsker jeg meg hvertfall ikke støvsamlere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...