Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er jo ikke så ille, det er jo en justisminister som er valgt av Obama, hun skulle jo ut uansett, selv om det ikke skulle være akkurat nå. Det er verre at han innsetter ministere som ikke har peiling på hva de er minister for, sånn som Betsy DeVos..

I :heart: Trevor Noah, btw :ahappy:

 

:heart: Simpsons. De har spådd mye, de ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

1 minutt siden, Argyr skrev:

Helt enig! Og ja, om de ikke er befrukta så gjør jeg det. Kan spise de som er befrukta også altså, men om de har god størrelse og er befrukta, så går de nok helst i rugemaskinen så de kan bli kyllinger og etterhvert kalkunkjøtt. De legger ikke egg i vilden sky, disse kalkunene, så greit å utnytte eggene på best mulig måte når de først kommer. Siden jeg bare har to høner så vasser jeg ikke akkurat i dem. :P

Det høres jo litt mer fornuftig ut å klekke de som er befrukta enn å spise dem ja :D 

1 minutt siden, Argyr skrev:

HiAce med firehjulsdrift er forresten kjempefint. Man får bare littegrann øresus. :lol: Må få kjøpt meg støymatter..

Hæhhh? Øresus? Jeg hører ikke hva du sier... :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Og jeg har offentlig vann :banana:Det var privat brønn, men ble koblet på offentlig vann rett før jeg kjøpte, det var opplysning som ikke kom med i prospektet en gang, fordi det var så nytt.

Da høres det jo ut som om dette kan ha en forklaring, det graves jo både her og der. Jeg tester med spenning i kveld.

Satser på at det bare er noe graving som har forårsaket det da :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det tror jeg ikke noe på, du og har saker som virkelig teller for deg :D

Næsj.... har ikke det vøtt... ehhhhhh..... 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg tenker firehjulstrekk, ja, jeg kan jo ikke kjøre opp med en forpart som svinger den veien den vil heller :D Men nå er i hvert fall mail sendt til banken om rådgiversamtale, også tenker jeg at jeg kan jo kontakte et par andre banker og høre om tilbud samtidig, uansett om det er bare å overta de lånene jeg har, eller om de kan gi billån også. En rente her og en rente der blir penger det også.

Spennende :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg så det jeg også da jeg sjekket Finn, det lå en eneste ute til sammenligbar standard nå, og den var til salgs for 8.000.

Jaja, kjøpe BC i stedet for BS da...

:lol: 

OK - polyamorøs... er ikke det bare et fint ord for å "lovlig" kunne ligge rundt - åpenlyst :aww: Mulig jeg er prippen og konservativ på det området :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg lurer jo litt på hvordan de dusjer? For så vidt jeg husker fra min ungdom, som rett nok var i forrige årtusen, så pleide vi ikke å flashe akkurat den delen av oss selv til resten av garderoben mens vi sto i dusjen? 

Hehe..lurte på det samme..men tidene forandrer seg jo, så det er jo mulig det er HELT normalt nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@QUEST @Siri Polyamori er at man har kjærlighetsforhold med flere personer samtidig, og at det er ærlighet, åpenhet og aksept om dette fra alle involverte parter. Sex har en like stor (eller liten) del av slike forhold som i andre kjærlighetsforhold. Det samme med trofasthet. Det er gjerne like viktig i polyamorøse forhold som i parforhold. Polyamori er altså en type samlivsforhold. 

Jeg blir glad på andres vegne når de finner en samlivsform de trives i, så lenge vi snakker om samtykkende voksne mennesker. 

 

 

Akkurat nå er jeg hjemme med det som i går var et småsykt barn som i dag er et friskt barn. Vi kjeder oss litt begge to.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvorfor folk har store fordommer imot rottis. En tråd på Facebook omhandler en hund som åpnet ytterdøra selv, løp bort til naboen, som han har møtt flere ganger tidligere, hoppet på han og beit hull i jakka. Mens eieren står ved siden av og snakker med naboen.. 

og veldig mange i gruppa trøster henne med det at det er sånt som kan skje. Rottisen er jo en vakthund .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått meg hodelykt, og kan endelig gå etterlengtede turer i skogen/ikke-opplyste veier også etter kl. 17 når det mørkner :ahappy:  Det var på tide! 

Jeg bruker Pomodoro-pausen min på sonen (tidenes mest geniale studieteknikk om noen skulle lure), og må snart i gang med nye 25 minutter med lesing. Har et fag jeg enda ikke har klart å funnet ut hvordan jeg best skal notere ned fra forelesninger, han snakker alt for fort til at jeg får med meg alt (eller i det hele tatt halvparten) ved å skrive for hånd, samtidig som det er mye grafer og modeller som er håpløse å få inn på word. Han skriver kun på tavlen, så har ikke mulighet til å gå over hans notater i ettertid heller. Så nå sitter jeg altså å renskriver forelesningsnotater på word, samtidig som jeg har en egen bok med modeller og figurer. Ikke helt optimalt det heller, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det :icon_confused: Sånt frustrerer meg skikkelig, fordi jeg er perfeksjonist og trenger system i ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mari skrev:

@QUEST @Siri Polyamori er at man har kjærlighetsforhold med flere personer samtidig, og at det er ærlighet, åpenhet og aksept om dette fra alle involverte parter. Sex har en like stor (eller liten) del av slike forhold som i andre kjærlighetsforhold. Det samme med trofasthet. Det er gjerne like viktig i polyamorøse forhold som i parforhold. Polyamori er altså en type samlivsforhold. 

Jeg blir glad på andres vegne når de finner en samlivsform de trives i, så lenge vi snakker om samtykkende voksne mennesker. 

Jeg visste du kom til å kommentere det... og jeg vet hva det er, men jeg forbeholder meg faktisk retten til å ikke akseptere at det å skulle ha "i pose og sekk" skal ha et eget begrep bare fordi det høres bedre ut. At noen stadig må ha påfyll av forelskelse for å kunne fungere i sitt eget forhold, synes jeg bare virker umodent. Og jeg forbeholder meg også retten til å mene det. Du trenger ikke å argumentere i mot det, Mari.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for "Den Hvite Dronningen", (som Vera Hübental kalte henne på utstilling i fjor:P) som blir 14 år i dag! Fjortis i hus, og det merkes:aww: Sta og egen, og "skal bare først" når hun får beskjed om noe:lol:
Verdens beste Ganzie, min sjelevenn, bestevenn og pelsterapi:heart::heart:

16299483_1239854842736330_11160190270651

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av svakt manisk behov for å finne ut av ting jeg ikke vet, har jeg nå brukt en halv time på å søke etter informasjon om ryper kan bli snøblinde eller ikke... jeg har lært en hel masse om snøblindhet på veien og at reinsdyr kan se UV lys og derfor kan se helt andre ting enn oss... de tror også at de mest sannsynlig har mekanismer som beskytter dem mot snøblindhet - hvilke har de ikke funnet ut enda. Så vet dere det... 

Om noen vet noe om snøblindhet og ryper så gi lyd, er fremdeles nysgjerrig...

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul gikk jeg litt i kjelleren da nav hadde lovet å hjelpe meg med utdanning mens jeg fikk aap, men så hadde regjeringen endret reglene så det ikke gikk ann igjen. Forrige uke ringte nav meg og kalte meg inn til møte, og viser seg at de har ombestemt seg og at det nå går ann likevel. Så i august starter jeg med et års skole for å få generell studiekompetanse så jeg kan komme meg videre her i livet, og ikke bli brutt ned psykisk av en bedriten arbeidsplass!  :bananas:   Blir veeldig knapt med penger, og det blir nok tøft men fy søren så deilig at de ser at dette er en god mulighet for meg og at de er villige til å hjelpe!   Nav :wub:

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg visste du kom til å kommentere det... og jeg vet hva det er, men jeg forbeholder meg faktisk retten til å ikke akseptere at det å skulle i pose og sekk skal ha et eget begrep bare fordi det høres bedre ut. At noen stadig må ha påfyll av forelskelse for å kunne fungere i sitt eget forhold, synes jeg bare virker umodent. Og jeg forbeholder meg også retten til å mene det. Du trenger ikke å argumentere i mot det, Mari.

Du har rett til å mene og si  hva enn du vil, Siri, og jeg har rett til å både mene og si hva jeg vil. At jeg er uenig med deg betyr ikke at jeg ønsker å kneble deg.

Jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg om hva som skjer i andres privatliv, det hverken angår deg eller har noen som helst konsekvenser for deg. Vi snakker om voksne mennesker som er i stand til å ta sine valg og konsekvensene av de. Det er ikke en samlivsform som er riktig for mitt liv, men jeg har ikke noe behov for å dømme andre kun fordi deres valg er annerledes og uforståelig for meg. Vi snakker om samtykkende voksne, liksom. Så lenge de har det fint og det ikke går utover andre, who the **** cares?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

:lol: 

OK - polyamorøs... er ikke det bare et fint ord for å "lovlig" kunne ligge rundt - åpenlyst :aww: Mulig jeg er prippen og konservativ på det området :aww: 

 

1 time siden, QUEST skrev:

Nja..jeg tror det er et finere ord på 'ubesluttsom' evt beslutningsangst..:huh:

 

 

Det handler da om mye mer enn bare sex og ubesluttsomhet? Noen mennesker blir veldig glad i flere mennesker, og det er klart at det kan være vanskelig å forstå hvis man ikke har opplevd det selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Turb skrev:

På grunn av svakt manisk behov for å finne ut av ting jeg ikke vet, har jeg nå brukt en halv time på å søke etter informasjon om ryper kan bli snøblinde eller ikke... jeg har lært en hel masse om snøblindhet på veien og at reinsdyr kan se UV lys og derfor kan se helt andre ting enn oss... de tror også at de mest sannsynlig har mekanismer som beskytter dem mot snøblindhet - hvilke har de ikke funnet ut enda. Så vet dere det... 

Om noen vet noe om snøblindhet og ryper så gi lyd, er fremdeles nysgjerrig...

Nå gjorde du meg nysgjerrig også! Skal spørre prof. H ouszka neste gang vi har han i noe. Er det noen som vet om ryper kan bli snøblinde så er det han :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

 

Jeg ville i tillegg forsøkt de ulike studiestedene som bruker de bøkene, om de også har rubrikkannonser på nett eller i skoleavisa, sånt fantes i hvert fall da jeg var ung og studerte.

 

2 timer siden, Christine skrev:

@plutte ibok.no

Takk begge! Skal sjekke litt rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for "Den Hvite Dronningen", (som Vera Hübental kalte henne på utstilling i fjor[emoji14]) som blir 14 år i dag! Fjortis i hus, og det merkes:aww: Sta og egen, og "skal bare først" når hun får beskjed om noe:lol:
Verdens beste Ganzie, min sjelevenn, bestevenn og pelsterapi:heart::heart:
16299483_1239854842736330_1116019027065179837_n.jpg?oh=97698a06a782dba1a0f9ded69b459d21&oe=5902452C

Ganzie er altså så flott![emoji7] Håper Kenzie tar seg like bra ut når hun er 14 (ja, hun SKAL bli minst så gammel, for tenk)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at sperra for å gå på islagt vann er borte, nesten helt borte, må være 120% sikker på at isen er trygg :lol: Det er så deilig å gå tur på når du er litt sliten, også så god oversikt som du har! 

Lurer litt på om jeg tør å se på Dødens tjern idag, det er spilt inn et sted jeg går mye på ski.... Veit ikke om jeg tør det etter å ha sett på :lol: Eller om jeg tør å være nattevakt, eneste grunnen til at jeg ikke er mørkredd lengre er fordi jeg ikke ser på skumle ting :lol: Og jeg som meldte meg på programmet og!?! Glad jeg ikke ble valgt ut ja, skjønte ikke helt hvor skummelt det var når jeg meldte meg på :P

Og denne uken blir det morro på jobb med skiløpere og NM! :D Kommer til å bli helt starstruck :lol:

Også gumler jeg kjeks som mamma lagde til meg på søndag, egentlig ikke lov men shit samma.... Bursdagsuke jo :lol: Også fikk jeg penger av mamma og pappa til kick spark, men tror jeg skal kjøpe noen nye klær istede (på tide :P) for ingen av bikkjene har god nok helse til at den kommer til å bli flittig brukt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trennger noen innspill kjære sonen.

Vi giftet jo oss i nov uten å feire det mer enn kun oss to. Så nå vil min mor og mormor kjøpe bryllupsgave. Har sagt vi ikke trenger noe men de insisterer. Så "krever" hun å få vite hva vi ønsker oss og forstår de ønsker å kjøpe type kjøkkenutstyr/servise til oss da dette liksom er standard bryllupsgave. Jeg ønsker meg dog virkelig ikke noe slikt. Har prøvd å forklare dette på en fin måte men uten hell. Vi har hele kjøkkenet overfyllt av ting i og med at vi har kjøpt ting når vi har trengt det underveis i løp av 10 år og ting ramler bokstavelog talt ut av hyllene når jeg åpner skapene selv om jeg kaster jevnlig det vi ikke trenger og rydder i dette. (Vi har middelsstort/normalt kjøkken) i tillegg så er jeg ikke så glad i sånn fancy dyre ting fordi det bare er ting. Ikke finner jeg noe jeg synes er pent heller... vi har stor familie så får stort sett slikt til jul også. "Selskapstallerkener"  fra nille har vi og det synes jeg er helt greit. Fine er de og. Bryr meg ikke så veldig om slike ting men de vil virkelig kjøpe dette til oss (av en betydelig sum). Jeg har prøvd å hinte om at tur utstyr som sekk, sovepose og liknende er kjekt å ha og det blir vertfall brukt men de vil ikke kjøpe dette. Da ønsker jeg meg rett og slett ikke noe. Jeg vil ikke virke vanskelig og utakknemlig men vil ikke at de skal bruke mye penger på noe jeg egentlig ikke vil ha eller har plass til. Da vil jeg heller at de ikke kjøper noe for som sagt forventer jeg ikke at de skal kjøpe noe. Såå.. hva sier jeg og hva jeg jeg? Er jeg utakknemlig? ? 

Er det kun vanlig å gi slike ting i bryllupsgave? 

Ps. Jeg er første i min generasjon i slekta til å gifte seg så min mor og mormor er nok litt gammeldagse (liker gjerne godt sølvbestikk, noe jeg virkelig ikke kan fordra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Du har rett til å mene og si  hva enn du vil, Siri, og jeg har rett til å både mene og si hva jeg vil. At jeg er uenig med deg betyr ikke at jeg ønsker å kneble deg.

Jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg om hva som skjer i andres privatliv, det hverken angår deg eller har noen som helst konsekvenser for deg. Vi snakker om voksne mennesker som er i stand til å ta sine valg og konsekvensene av de. Det er ikke en samlivsform som er riktig for mitt liv, men jeg har ikke noe behov for å dømme andre kun fordi deres valg er annerledes og uforståelig for meg. Vi snakker om samtykkende voksne, liksom. Så lenge de har det fint og det ikke går utover andre, who the **** cares?

Hva folk gjør bryr meg ikke stort, men jeg synes det er meningsløst å skulle ha et eget begrep for noe de fleste bare ser på som å "ligge rundt". Men jeg kan godt komme med argumenter mot et slikt samliv, for det er jo ikke sikkert alle parter her er like begeistret for dette selv om de aksepterer det, sant? Det er ikke så uvanlig at det er en dominerende part i et forhold, og den andre dermed lett går med på ting bare for å få være i forholdet med den man elsker. Vil en slik person f eks akseptere det om partneren ikke synes det er greit? 

1 time siden, Teserere skrev:

Det handler da om mye mer enn bare sex og ubesluttsomhet? Noen mennesker blir veldig glad i flere mennesker, og det er klart at det kan være vanskelig å forstå hvis man ikke har opplevd det selv.

Jeg tror vel de fleste mennesker kan bli glade i andre mennesker samtidig som man er i et fast forhold, man definerer seg vel ikke som polyamorøs av den grunn? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Trennger noen innspill kjære sonen.

Vi giftet jo oss i nov uten å feire det mer enn kun oss to. Så nå vil min mor og mormor kjøpe bryllupsgave. Har sagt vi ikke trenger noe men de insisterer. Så "krever" hun å få vite hva vi ønsker oss og forstår de ønsker å kjøpe type kjøkkenutstyr/servise til oss da dette liksom er standard bryllupsgave. Jeg ønsker meg dog virkelig ikke noe slikt. Har prøvd å forklare dette på en fin måte men uten hell. Vi har hele kjøkkenet overfyllt av ting i og med at vi har kjøpt ting når vi har trengt det underveis i løp av 10 år og ting ramler bokstavelog talt ut av hyllene når jeg åpner skapene selv om jeg kaster jevnlig det vi ikke trenger og rydder i dette. (Vi har middelsstort/normalt kjøkken) i tillegg så er jeg ikke så glad i sånn fancy dyre ting fordi det bare er ting. Ikke finner jeg noe jeg synes er pent heller... vi har stor familie så får stort sett slikt til jul også. "Selskapstallerkener"  fra nille har vi og det synes jeg er helt greit. Fine er de og. Bryr meg ikke så veldig om slike ting men de vil virkelig kjøpe dette til oss (av en betydelig sum). Jeg har prøvd å hinte om at tur utstyr som sekk, sovepose og liknende er kjekt å ha og det blir vertfall brukt men de vil ikke kjøpe dette. Da ønsker jeg meg rett og slett ikke noe. Jeg vil ikke virke vanskelig og utakknemlig men vil ikke at de skal bruke mye penger på noe jeg egentlig ikke vil ha eller har plass til. Da vil jeg heller at de ikke kjøper noe for som sagt forventer jeg ikke at de skal kjøpe noe. Såå.. hva sier jeg og hva jeg jeg? Er jeg utakknemlig? ? 

Er det kun vanlig å gi slike ting i bryllupsgave? 

Ps. Jeg er første i min generasjon i slekta til å gifte seg så min mor og mormor er nok litt gammeldagse (liker gjerne godt sølvbestikk, noe jeg virkelig ikke kan fordra).

Det er ikke uvanlig å ønske seg alt fra A til Å i bryllup, er min erfaring når jeg ser på venner og familie i min generasjon - nå har jo de fleste vært samboer før de gifter seg, så de har opparbeidet seg det de trenger, kombinert med at de også har bodd ute av barnerommet før de flytter sammen gjerne. Det er få som trenger "alt basic" ved inngåelse av ekteskap i dag. Det er også en annen kultur i dag - besteforeldregenerasjonen min inviterte til søndagskaffe på gården hver søndag, hvor da de syv søsknene med barn ramlet inn med medbragte smørbrød og kaker, og da var det finservice og sølvbestikk. Det er virkelig ikke mange som jevnlig dekker på med sølvbestikk i dag, virker det som, med mindre det er dåp eller større anledninger. Det måtte i så fall være interiørbloggerne :P 

Forklar det som du sier her, at slik du kjenner deg og mannen din så vil dere aldri ha anledning til å bruke slikt, og du vil synes det er leit å få en så dyr gave bare for at den skal samle støv, at dere er takknemlig for at de ønsker å gi dere en fin gave i anledning bryllupet, men at det dere trenger i den livsfasen dere er i nå er en kvalitets-tursekk, eller nye soveposer, eller hva det nå enn er dere trenger. Og at dere ville tenkt gode tanker om mor og mormor hver gang dere kunne bruke det fine turutstyret, som et minne om både dem og ekteskapsinngåelsen.

Og om de ønsker at dere skal spise fra fint servise, så kan de ta dere med ut på restaurant :D 

Jeg synes i hvert fall ikke det er utakknemlig, folk har forskjellig smak og preferanser. Mamma'n min, for eksempel kan som regel kjøpe gaver til min søster uten å konferere med henne først, og treffer alltid innertier. Men hos meg er det best med spesifiserte ønskelister, for hun kjenner ikke min stil like godt. Jeg fikk ei lampe av henne til jul som jeg ønsket meg veldig, men det virket ikke som om hun syntes den var noe fin i det hele tatt - men hun syntes det var hyggelig å kunne gi meg noe jeg ønsket meg og ikke tok meg råd til, det er jo ikke hun som må glo på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wildlife skrev:

Trennger noen innspill kjære sonen.

Vi giftet jo oss i nov uten å feire det mer enn kun oss to. Så nå vil min mor og mormor kjøpe bryllupsgave. Har sagt vi ikke trenger noe men de insisterer. Så "krever" hun å få vite hva vi ønsker oss og forstår de ønsker å kjøpe type kjøkkenutstyr/servise til oss da dette liksom er standard bryllupsgave. Jeg ønsker meg dog virkelig ikke noe slikt. Har prøvd å forklare dette på en fin måte men uten hell. Vi har hele kjøkkenet overfyllt av ting i og med at vi har kjøpt ting når vi har trengt det underveis i løp av 10 år og ting ramler bokstavelog talt ut av hyllene når jeg åpner skapene selv om jeg kaster jevnlig det vi ikke trenger og rydder i dette. (Vi har middelsstort/normalt kjøkken) i tillegg så er jeg ikke så glad i sånn fancy dyre ting fordi det bare er ting. Ikke finner jeg noe jeg synes er pent heller... vi har stor familie så får stort sett slikt til jul også. "Selskapstallerkener"  fra nille har vi og det synes jeg er helt greit. Fine er de og. Bryr meg ikke så veldig om slike ting men de vil virkelig kjøpe dette til oss (av en betydelig sum). Jeg har prøvd å hinte om at tur utstyr som sekk, sovepose og liknende er kjekt å ha og det blir vertfall brukt men de vil ikke kjøpe dette. Da ønsker jeg meg rett og slett ikke noe. Jeg vil ikke virke vanskelig og utakknemlig men vil ikke at de skal bruke mye penger på noe jeg egentlig ikke vil ha eller har plass til. Da vil jeg heller at de ikke kjøper noe for som sagt forventer jeg ikke at de skal kjøpe noe. Såå.. hva sier jeg og hva jeg jeg? Er jeg utakknemlig? ? 

Er det kun vanlig å gi slike ting i bryllupsgave? 

Ps. Jeg er første i min generasjon i slekta til å gifte seg så min mor og mormor er nok litt gammeldagse (liker gjerne godt sølvbestikk, noe jeg virkelig ikke kan fordra).

Jeg ville bare sagt at "vet du, vi trenger virkelig ikke noe av det og det. Men xxx eller xx kunne jo vært kjekt. (så er det bare å finne ut hva dere trenger. Pulk, feks :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...