Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

13 minutter siden, Pringlen skrev:

Regner med at det er alle de som har gått sammen for å kjøpe stort, de vil prøve å få til å handle i butikk. Så spørs det om det fungerer, eller om de bare mister enda fler kunder?

Ja, jeg antar jo også det. Sånne som meg - som har bare to hunder som ikke direkte ruinerer meg på fôrutgifter - kan jo like gjerne handle i butikk (men jeg har litt fordommer mot den butikken jeg må handle i... :aww:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, jeg antar jo også det. Sånne som meg - som har bare to hunder som ikke direkte ruinerer meg på fôrutgifter - kan jo like gjerne handle i butikk (men jeg har litt fordommer mot den butikken jeg må handle i... :aww:). 

Ja, sånne som deg :D

 

Red: vi ender vel heller ikke på gata om vi følger på prisøkningen. Det blir en 50 lapp om dagen ca. Men jeg synes det er litt frekt, etter 10 år som trofast kunde, som også har generert mange nye kunder (til butikk) Før hadde de utmerket kundeservice til storforbrukere. Alltid en julehilsen sammen med nye prislister. Nå hørte vi ikke et kvekk om prisøkningen, før vi spurte selv. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, sånne som deg :D

:P 

12 minutter siden, Pringlen skrev:

Red: vi ender vel heller ikke på gata om vi følger på prisøkningen. Det blir en 50 lapp om dagen ca. Men jeg synes det er litt frekt, etter 10 år som trofast kunde, som også har generert mange nye kunder (til butikk) Før hadde de utmerket kundeservice til storforbrukere. Alltid en julehilsen sammen med nye prislister. Nå hørte vi ikke et kvekk om prisøkningen, før vi spurte selv. 

Men 50 kr dagen blir fort en del tusen kroner ekstra pr år, så ja... Men det er en dårlig måte å behandle kunder på, det er helt sikkert og visst.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Først var det snø. 
Så ble det mildvær slik at snøen begynte å tine opp. 
Så ble det frost, slik at slapset frøs til igjen. 
Nå er det blitt mildvær, slik at slapset har begynt å tine opp igjen. 

 

Det var sleipt og ufyselig å gå ute. Turen utsettes til føret er mer stabilt. Enten får det tine opp ordentlig, eller så får det fryse på igjen. Hater vestlandsvinter :P 
Joda, han skal få tur uansett. Men ikke før jeg ser utviklingen i været :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første sparketur er unnagjort. :ahappy:  På gamlesparken, og du huttemegtu så mye bedre gli den har enn den nye :o  :lol: Nå er lukisen og barnet fornøyd, de to andre var med løse først da, så de er i grunnen fornøyde de og. :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare kjøpt via dyrebutikk og får heldigvis gode rabatter på den nærmeste dyrebutikken - så vi kommer til å fortsette der. 

400 kr for en eske med 0,5kg pølser er ikke galt. Husker ikke hvor mange hun sa det var i esken da - 30 ellerno? Fortsatt billig :D  
Bruker det til pusene, bestiller 5kg til hundene. 110 kr :D Nå har vi bare to da, en på 3,5kg og en på 43 ish, så det er helt overkommelig uansett, forstår det er verre for de som har fler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det fremdeles er mulig å kjøre til Trøgstad og kjøpe vom til utsalgspris der? Det er jo et alternativ for noen av oss. Hvis 200 kg skal gå fra 2.000 til minst 3.000 så er jeg rimelig sikker på at jeg skal klare å kjøre tur-retur uten å bruke en tusenlapp...

Vi har vært på finfin tur i skogen, med sola som slikker oppover åsen og skaper idyll. Kjente på kondisen til både hunder og meg at vi har gått litt mye i flatt terreng, nå trengte vi pust og pes-toppen vår :P Også savner jeg jo snø, da...

15781769_10157844255110136_2170581445050

Nei, Foenix hadde ikke tid til å posere i dag, det var for mye annet som fristet på tur i dag. Løpe tulling, grave etter gjørme og vann, spise noe dyremøkk, hoppe og sprette, og gnage på pinner. Alt det er viktigere!

Nå må jeg vel gjøre noe fornuftig i heimen. Har to timer før vi må kjøre til Foenix sin veterinærtime. Jeg hadde håpet forsikringspengene fra forrige besøk kom på konto i dag, for da kunne de dekke dagens besøk :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Siri skrev:

:P 

Men 50 kr dagen blir fort en del tusen kroner ekstra pr år, så ja... Men det er en dårlig måte å behandle kunder på, det er helt sikkert og visst.

Ja, det gjør det jo. Så da betaler jeg heller 15 kr dagen for baltofôr. Har hørt med dem nå. Bare å kjøre til Maura og hente i kveld. Ingen minstekvantum. Og de selger også bein, samt vom fra provit.

@SFX: de nye prisene for 200kg er uten frakt. Vil du ha det tilkjørt, kommer det i tillegg...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det fremdeles er mulig å kjøre til Trøgstad og kjøpe vom til utsalgspris der? Det er jo et alternativ for noen av oss. Hvis 200 kg skal gå fra 2.000 til minst 3.000 så er jeg rimelig sikker på at jeg skal klare å kjøre tur-retur uten å bruke en tusenlapp...

De nye prisene er også den nye utsalgsprisen ved å hente selv i Trøgstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ja, det gjør det jo. Så da betaler jeg heller 15 kr dagen for baltofôr. Har hørt med dem nå. Bare å kjøre til Maura og hente i kveld. Ingen minstekvantum. Og de selger også bein, samt vom fra provit.

Tror det blir sånn her og, C kjører jo forbi Maura til og fra jobb så da blir det nok kyllingföret dems og vom'en til Kjøttnils :)

Vært en tur på FK nå og kjøpt Provit, v&h har mistet meg og. Ikke at det merkes så mye med mine 400 kg i året, men er prinsippsak :lol:

Fikk ullbokser av C i julestrømpa, og den fungerer! Bokser underst, så stilongs, så ullbokser og turbukse over, ikke fryst på ræva i dag :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Tror det blir sånn her og, C kjører jo forbi Maura til og fra jobb så da blir det nok kyllingföret dems og vom'en til Kjøttnils :)

Vært en tur på FK nå og kjøpt Provit, v&h har mistet meg og. Ikke at det merkes så mye med mine 400 kg i året, men er prinsippsak :lol:

Fikk ullbokser av C i julestrømpa, og den fungerer! Bokser underst, så stilongs, så ullbokser og turbukse over, ikke fryst på ræva i dag :D 

Jepp, blir litt mer jobb. Men når de skal være så teite i Trøgstad, så får det gå :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Vi har vært på finfin tur i skogen, med sola som slikker oppover åsen og skaper idyll. Kjente på kondisen til både hunder og meg at vi har gått litt mye i flatt terreng, nå trengte vi pust og pes-toppen vår :P Også savner jeg jo snø, da...

Bli med oss på skitur på Budor :D Der er det snø i hvert fall :D 

5 minutter siden, SFX skrev:

Nei, Foenix hadde ikke tid til å posere i dag, det var for mye annet som fristet på tur i dag. Løpe tulling, grave etter gjørme og vann, spise noe dyremøkk, hoppe og sprette, og gnage på pinner. Alt det er viktigere!

Du er SIKKER på at det var DYREMØKK? :whistle: 

3 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, det gjør det jo. Så da betaler jeg heller 15 kr dagen for baltofôr. Har hørt med dem nå. Bare å kjøre til Maura og hente i kveld. Ingen minstekvantum. Og de selger også bein, samt vom fra provit.

Høres lurt ut ja :D Skal se de får så stor etterspørsel fra overløpere at de må øke prisene og endre ting, de også? :o 

Akkurat nå, Stine skrev:

Tror det blir sånn her og, C kjører jo forbi Maura til og fra jobb så da blir det nok kyllingföret dems og vom'en til Kjøttnils :)

Bare navnet Kjøttnils får jo fordommene mine til å blomstre :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Bare navnet Kjøttnils får jo fordommene mine til å blomstre :lol: 

Litt enig :lol:

Tuva får nytt utstilingsbånd til bursdag og premie for beste tispe fra Moria showleads :D Var på tide, det gamle er teipet sammen liksom... :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst ikke ferdig likevel. Men bikkja har fått tur, og skjønner at formen til matmor er laber, så nå ligger han sammenkrøllet ved føttene mine i sofaen. Så nå skal vi ligge her og dele pledd en stund kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, Siri skrev:

 

Bare navnet Kjøttnils får jo fordommene mine til å blomstre :lol: 

Så det var slik det gikk med Nysgjerrige Nils? :o  :lol: 

Nei, nå må jeg ut med Sjef. Han har begynt å oppføre seg som valp igjen, og klabber til meg med labben for så å gå i vinduet :aww:  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Så det var slik det gikk med Nysgjerrige Nils? :o  :lol:  

Han har jeg ikke hørt om, men da jeg vokste opp, hadde vi en som ble kalt Pittj-Nils.... og jeg har ikke tenkt å forklare ikke-trøndere hva pittj betyr :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Så det var slik det gikk med Nysgjerrige Nils? :o  :lol: 
 

OMG :D Det var dagens :P

Akkurat nå, Siri skrev:

Han har jeg ikke hørt om, men da jeg vokste opp, hadde vi en som ble kalt Pittj-Nils.... og jeg har ikke tenkt å forklare ikke-trøndere hva pittj betyr :aww: 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Kjenner ingen, men legg ut en forespørsel på noen trekkhundsider på facebook så får du kanskje napp :) 

Har lagt ut på en for området her uten å fått napp, så får utvide søket litt :) Eier skal også høre med sine kontakter, så satser på at det ordner seg. Om ikke får det bli en tur til Røros for å se Femundløpet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Pringlen skrev:

 

@SFX: de nye prisene for 200kg er uten frakt. Vil du ha det tilkjørt, kommer det i tillegg...

Selvfølgelig... 

Lurer på hva slags avtaler de kommer til å gi til de som kjører rundt med logoen deres på bilen, har jakkene deres, logo på hjemmeside og på mange måter synliggjør at de er sponset av dem. 

44 minutter siden, Perfect Image skrev:

De nye prisene er også den nye utsalgsprisen ved å hente selv i Trøgstad.

Nei, da er jeg jo like langt...

37 minutter siden, Siri skrev:

Bli med oss på skitur på Budor :D Der er det snø i hvert fall :D 

Ski? Ski??? Ski!

Nei takk!

37 minutter siden, Siri skrev:

Du er SIKKER på at det var DYREMØKK? :whistle: 

Jeg har aldri sett mennesker oppi der, så ja, jeg er egentlig det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Selvfølgelig... 

Lurer på hva slags avtaler de kommer til å gi til de som kjører rundt med logoen deres på bilen, har jakkene deres, logo på hjemmeside og på mange måter synliggjør at de er sponset av dem. 

Ja, si det. Er vel bare de få som er direkte sponset som gidder det nå? Før fikk vi jo jakker, valpefôr og litt ekstra greier fra dem. Etter at de begynte med VOM greia si, ble det jo slutt på den slags... Må vel slutte å bruke yndlingsjakka mi nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...