Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
13 timer siden, SFX skrev:

En del av meg tenker at jeg kanskje har overreagert, men summen av alle tingene er fremdeles rot, rot, rot - og ingen ydmykhet eller unnskyldning når de har tabbet seg ut, det plager meg vel så mye. De skal leve av og for kundene, det er ikke vi som skal bukke dypt i takknemlighet over at de finnes.

 

Tjah. Godt mulig. Men det er ikke akkurat noe som er akseptabelt tenker jeg. Hvor mange har de egentlig på det kontoret? Så vanskelig skal det ikke være å holde styr på alt etter min mening. 
Når de ikke en gang vet at det er en sur og ufordragelig sjåfør som står og kjefter på deg synes jeg de har vært såpass uproffe at de fortjener en ekstra liten overhaling når de klarer å purre gjennom et inkassoselskap (Kredinor er vel et inkassoselskap, eller er de ikke som Lindorff f.eks?)... 

13 timer siden, SFX skrev:

Tusen takk! Jeg klarte jo ikke å sovne, hodet bare kvernet på den fakturaen, hva jeg skal si til Vom og Hundemat, om jeg skal kjøpe ny bil, om jeg skal flytte til annet hus, hvordan jeg kan få finansiert ny bil fort (flaxlodd var beste forslag), og det tok timer før jeg sovnet.

Det trenger ikke en gang å være bart for at jeg kommer opp, men været må stabilisere seg. Nå virrer det mellom to pluss og seks minus, slik at det rekker å smelte og fryse på om hverandre. Jevn kulde og snø er ikke noe problem å kjøre på, men denne vinteren har jo store identitetsforstyrrelser.

 

Skjønner deg godt. Det hender jeg også har slike netter hvor jeg bare ligger og tenker og grubler. Heldigvis er det sjelden nå for tiden, men før jeg fikk kontroll på andre ting som var relatert til psykiske skader var det mye av den slags. 

Forresten har jeg telt kranene mine nå, og jeg har en på kjøkken, en på badet, dusjen, vannkrane for vaskemaskin, vannkrane for oppvaskmaskin, og en for hageslange utenfor. Så jeg har altså 6 stk på rundt 90 kvm :P 

Og takk forresten! 
Det ble en kort men langdratt rusletur. Sjef fikk gjort det han måtte, og den tiden jeg har holdt meg våken i dag har jeg trent litt på apporten. Han har begynt å forstå at han ikke skal gnage på den i hvert fall. 
Og når jeg har reist meg opp har jeg slått to fluer i en smekk og trent på FVF når jeg først var oppe på beina. Multitasking på høyt nivå det her :lol: 
I dag er jeg veldig glad for at jeg har gått inn for å gi ham veldig rolige og kjedelige dager jevnlig. Den avknappen er gull verd å trene opp enten de er 2 eller 50 kg altså :aww: 


Har stort sett sovet i dag. Bortsett fra når hannkjønnet (han er oppgradert til hannkjønn nå fremfor eks. Sånn er det når de er snille gutter og skjønner hvor dust de har vært og vil bevise at de kan forandre seg :aww: ) bestemte at han skulle lage middagen for meg i dag. Så mens jeg lå og sov og slappet av lagde han til pølser med pommes frites og bernaise. Alt jeg trengte var å våkne og spise :)  

Og siden jeg mer eller mindre har sovet i hele dag utenom å spise, trene litt på diverse med Sjef, og se på TV innimellom er jeg ikke trøtt nå. Og jeg fikk lyst på vafler etter at jeg leste om vafler her en dag. Så nå står en røre og sveller, og er snart klar for steking. 

Jeg tar det som et tegn på at jeg har sovet ut det verste av feber og virus siden jeg har lyst på noe i det hele tatt. Satt i 26 grader og hakket tenner i dag når sola stod rett på vinduene og jeg hadde skrudd opp varmepumpa og satte redd under den :icon_redface: 

Eller kanskje vafler og slikt går under søtsug og ikke mat? :huh: Samma det, jeg spiser noe i hvert fall :P  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Hodet ville visst ikke sove for tredje natta på rad, så nå sitter jeg og titter gjennom NKKs terminlister. Vi får ikke trent noe gjeting for tiden, samt har ikke NSG noe terminliste ute, så litt abstinenser for å gjøre noe... Kanskje litt overkill å dra med seg Lyn i hall (aldri trent eller konkurrert i hall tidligere) på stevne uten å ha trent målrettet rally på et halvår, litt over tre uker til stevne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kaja locked this emne
  • Mirai unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...