Gå til innhold
Hundesonen.no

Mulig bittsår


Recommended Posts

Selv om dette er om en katt, så håper jeg det går greit likevel?

For litt siden så fant jeg et sår som sannsynligvis er et bitt på yngste katten her. Og etter det jeg kan se, så går det gjennom huden. Dyrlegene som finnes her er stengt både i morgen og på Søndag. Så kunne jo ikke vært et værre tidspunkt. Så jeg lurer, har noen råd om hva som kan gjøres med såret frem til jeg kan få tatt han til en sjekk på Mandag? Katten virker i fin form, og såret ser rent ut, selv om det er dypt, og han har ikke vært interessert i det, etter det jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp vekk pels og rens regner med at det er samme med katt som med hund at dem ikke skal slikke for mye. Men stemmer det at du bor i Moss så regner jeg med at dem har dyr legevakt. Ring til de forskjellige i morgen så får du greie på det hvis det er satt opp vakt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om bostedet ditt stememr men Jeøya har åpent  både lørdager og søndager http://www.anicura.no/jeloy-dyreklinikk/?gclid=CjwKEAiAqJjDBRCG5KK6hq_juDwSJABRm03hKPrLPBqW_oU97RokLoAacz43FirFt01LPa3F8ZWuURoCUnXw_wcB  så da er det greit å prøve der hvis det trengs vetrinær Beklager så det for seint  dem er stengt i morgen og søndag. men ville ringt og sjekket om det finnes vakt hvis det trengs vetrinær til såret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærvakt finnes :) Om du ikke får tak i noen nærmere Moss så har Holstad veterinærkontor vakt.

Kattebitt går det velsig fort infeksjon i så akkurat der er det bedre å være føre var og faktisk få en veterinær til å se på det før det blir noe værre.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen. Har fått renset såret, og det holder seg åpent hittil. Han skal selvfølgelig til dyrlege så tidlig som mulig på Mandag uansett, men fortsetter å rense og krysser fingrene. Har ikke bil, og kan være vanskelig å finne noen som kan kjøre nå i Nyttårshelga om jeg skal komme meg til dyrlegen som har vakt. Men, prøver så klart å finne en løsning om jeg må.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...