Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente bitt i ansikt av hund


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Fra vg:

Jente bitt i ansiktet av hund

 

En sju år gammel jente ble kjørt til sykehus etter å ha blitt bitt i ansiktet av en hund.

– Vi har vært i kontakt med hundeeier og tatt beslag i hunden. Den er inntil videre plassert i kennel, sier operasjonsleder Martin Ugland i Agder politidistrikt til NTB.

Hunden, som trolig er av rasen Cane corso, sto bundet utenfor et kjøpesenter da den bet jenta, ifølge politiet. Hun ble kjørt til Kristiansand sykehus. Skadeomfanget er ukjent.

– Saken blir etterforsket videre av Kristiansand politistasjon på dagtid i morgen, sier operasjonsleder Ugland til VG.

Politiet har ikke har oversikt over hvor hardt skadet jenta er.

Hvorfor binder folk hundene sine offentlig å går fra dem enda?? Seriøst? Stakkar jente.. 

Jeg har null sympati for eier her som har bundet hunden utenfor butikken. Han har ansvar for bikkja si og ikke alle værken voksne eller barn, vet like mye om hunder. En kan værtfall ikke uten videre forvente at varn skal kunne vite bedre.. huff så fælt..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mange grunner til å ta med seg hunden når man skal innom en butikk. Om man er på vei et sted man skal ha med hunden, man må likevel gå et stykke så det blir en ekstra luftetur... for min del er jeg kronisk syk og har ikke nødvendigvis kapasitet til å både gå tur med hundene og handle hvis mannen er bortreist. Jeg planlegger såklart rundt det og ville aldri forlatt hundene mine bundet, men jeg ser godt at folk kan ha behov for den løsningen i blant, uten at det bare er latskap.

Likevel vil jeg aldri sette mine hunder i den situasjonen. Den er forøvrig ganske lik en jeg var i som barn, jeg ble bitt i ansiktet av en schæfer valp/unghund som stod bundet utenfor butikken. Jeg løp bort til hunden før foreldrene mine rakk å stoppe meg. Det ble aldri noen stor sak av det, og det skremte meg aldri fra hunder, men det kunne jo gått mye verre både for meg og den.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk og trist! :(

Jeg er forøvrig enig at det finnes flere grunner til å ha med hunden når man skal på butikken. Jeg har bodd uten bil med 2 hunder 4 km fra nærmeste butikk. Det betyr at en tur til butikken er 8 km. Å la hundene ligge hjemme når man da går på butikken for å handle, for deretter å gå en tur med hundene sier seg selv at er uaktuelt og tidkrevende.. Så mine hunder har vært mye med på butikken. Jeg var riktignok superkjapp i butikken, og bandt hundene langt unna inngangen. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Heidihj skrev:

Jeg var riktignok superkjapp i butikken, og bandt hundene langt unna inngangen. 

Det der hjelper så lite når noen pøbelunger i nabolaget står og kaster stein på hunden din... jeg kjenner en som stoppet akkurat et slikt tilfelle for ikke så lenge siden.

Jeg vil påstå at det er å hensette et dyr i forsvarsløs tilstand, og dermed forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, simira skrev:

Det der hjelper så lite når noen pøbelunger i nabolaget står og kaster stein på hunden din... jeg kjenner en som stoppet akkurat et slikt tilfelle for ikke så lenge siden.

Jeg vil påstå at det er å hensette et dyr i forsvarsløs tilstand, og dermed forbudt.

Jeg er fullstendig klar over det. Men som jeg sa, det er ikke så lett når man er uten bil og det er 8 km til butikken. Her er det 11 km en vei til butikken. Hadde jeg måtte gått en dag, så står ikke bikkjene hjemme om jeg trenger egg og brød liksom. 

Folk kan være så i mot det de bare vil, men i noen situasjoner så må bikkjene stå bindt 2 minutter. 

Og klart jeg er enig at midt k byen med mye folk går man ikke fra en hund. Dette tilfellet virker hodeløst. Men jeg kommenterer på de som mener det er latskap å ha med hundene på butikken uansett. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kaisen skrev:

Jeg skjønner ikke greia med å ta med seg hunden når man skal handle...de tenker vel det er greit å slå to fluer i en smekk. Luftet hunden og handle samtidig. Latskap kalles det. Stakkars jente.:no: Stakkars hund og forsåvidt. Eier kan bare ha det så godt, spør du meg...

Latskap ja. Særlig om det er en time å gå til butikken og man ikke har lappen. Jeg har bodd to steder hvor dette var tilfelle. Og lat som jeg er så tok jeg med meg hundene på butikken, siden en slik tur tok to timer minst. Men fint at du har forståelse for at alle ikke er like heldig stilt her i livet. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie skrev:

Latskap ja. Særlig om det er en time å gå til butikken og man ikke har lappen. Jeg har bodd to steder hvor dette var tilfelle. Og lat som jeg er så tok jeg med meg hundene på butikken, siden en slik tur tok to timer minst. Men fint at du har forståelse for at alle ikke er like heldig stilt her i livet. 

Det er forskjell på å binde hunder et godt stykke unna butikken i utkantstrøk der det kanskje går 30 min mellom hver person som kommer innom og å binde hund midt i sentrum en ettermiddag i ferien mens alle butikker er åpne?  Jeg syns ikke det siste er godkjent selv om eier har gått to timer for å komme dit...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
49 minutter siden, Emilie skrev:

Latskap ja. Særlig om det er en time å gå til butikken og man ikke har lappen. Jeg har bodd to steder hvor dette var tilfelle. Og lat som jeg er så tok jeg med meg hundene på butikken, siden en slik tur tok to timer minst. Men fint at du har forståelse for at alle ikke er like heldig stilt her i livet. 

Kjekt å ta SUV'en til butikken etter en liter melk, mere tid til andre ting. :)

34 minutter siden, yurij skrev:

Det er forskjell på å binde hunder et godt stykke unna butikken i utkantstrøk der det kanskje går 30 min mellom hver person som kommer innom og å binde hund midt i sentrum en ettermiddag i ferien mens alle butikker er åpne?  Jeg syns ikke det siste er godkjent selv om eier har gått to timer for å komme dit...

Lund "sentrum" med alle butikkene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kåre Lise skrev:

Kjekt å ta SUV'en til butikken etter en liter melk, mere tid til andre ting. :)

Lund "sentrum" med alle butikkene? 

Midt i sentrum var kanskje litt overdrevet , du må vel gå 1000 m for å komme til kvadraturen fra Sør Arena

Bikkja stod nå allikevel bundet utenfor kjøpesenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende denne hunden ville bitt noen før eller siden uansett, bundet utenfor en butikk eller ei. Selv om det i utgangspunktet er en uting å binde hunden sin utenfor butikken, så har jeg full forståelse for at noen gjør det likevel. Har selv gjort det flere ganger, selv om det ikke er noe jeg har for vane å gjøre. Jeg stoler på hunden min, hun ville ikke bitt noen og har en veldig avslappa og stabil psyke. Jeg har bundet henne utenfor butikken når vi har vært på reiser (med kollektiv transport, fortrinnsvis tog) og hadde pauser i byer hvor jeg trengte å kjøpe meg mat. Har også gjort det hjemme hvis det har passet best slik. Men vanligvis handler jeg på vei hjem fra jobb uten hunden. Det er kanskje ikke alle som har den muligheten. Hvis jeg ikke hadde den hunden jeg har hadde jeg nok ikke gjort det. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer om agder:

Etter knivdrapet på en 14åring og en tilfeldig forbigående voksen dame - har det kommet for lyset at det er mye gjeng-aktivitet i kristiansand og omegn. Hvor 11-12åringer og godt voksne menn er i gjenger hvor ting handler om ???? dop, våpen, dyre biler etc? Ikke rart sånne folk henter seg "tøffe" hunder (i utseende). Status...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, yurij skrev:

Det er forskjell på å binde hunder et godt stykke unna butikken i utkantstrøk der det kanskje går 30 min mellom hver person som kommer innom og å binde hund midt i sentrum en ettermiddag i ferien mens alle butikker er åpne?  Jeg syns ikke det siste er godkjent selv om eier har gått to timer for å komme dit...

Det var et svar på at det å ta med seg hunden på butikken, alltid bunner i latskap. Jeg bodde fem år langt ute i distriktet, to forskjellige steder i landet. Jeg har ikke lappen og på den tiden, overhodet ikke en krone ekstra til å ta den heller. Selv det å ta bussen ble for dyrt "bare" for en handletur. Da tok jeg gjerne hundene med meg for å handle. For etter to timer med gange, én av veiene med ganske tung last, så føltes det litt meningsløst og mildt sagt slitsomt å ta med hundene på en separat tur. Det er ikke alle som kan sette seg i bilen og frese til butikken. Det betyr ikke at jeg som valgte å ta med hundene på handletur er LAT. Jeg har aldri vært komfortabel med å binde hundene utenfor butikker, og jeg har aldri plassert dem direkte i glaningen mot forbipasserende. Jeg unnskylder ingen som går fra en hund hvor det auler med folk sånn bare fordi. Det er alltid en risiko å gå fra en bundet hund og det er ikke ideelt, men NOEN ganger er det flere fordeler enn ulemper med nettopp dette. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Emilie skrev:

Latskap ja. Særlig om det er en time å gå til butikken og man ikke har lappen. Jeg har bodd to steder hvor dette var tilfelle. Og lat som jeg er så tok jeg med meg hundene på butikken, siden en slik tur tok to timer minst. Men fint at du har forståelse for at alle ikke er like heldig stilt her i livet. 

Det er mange som tar med hunden til butikken selv om de bor 15 min ifra. Det var de jeg siktet til, det skjønte du vel.

Jeg syns uansett ikke det finnes noen unnskyldning for å sette hunden sin i den situasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være så mange som går der, bare den "rette" (feil?) personen(e)...

Jeg innrømmer jo glatt at jeg er skadeskutt på dette, det går jo som oftest bra, men ikke verdt sjansen i mine øyne. 2 timer unna butikk uten lappen eller sammen med noen som har, og ikke forbi butikk på vei til eller fra skole/jobb heller, er nok ikke veldig vanlig situasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaisen skrev:

Det er mange som tar med hunden til butikken selv om de bor 15 min ifra. Det var de jeg siktet til, det skjønte du vel.

Jeg syns uansett ikke det finnes noen unnskyldning for å sette hunden sin i den situasjonen

Disse nyansene kom ikke spesielt godt fram i ditt første innlegg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, simira skrev:

2 timer unna butikk uten lappen eller sammen med noen som har, og ikke forbi butikk på vei til eller fra skole/jobb heller, er nok ikke veldig vanlig situasjon.

En time pr vei, som jeg skrev. Tja, vanlig eller uvanlig? Det er en situasjon som er/var en realitet for noen av oss. Og det er ikke særlig hyggelig å bli stemplet som lat, selv om man prøver å gjøre en vanskelig situasjon så overkommelig som mulig, for seg selv og hundene sine. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emilie skrev:

Disse nyansene kom ikke spesielt godt fram i ditt første innlegg. 

Altså, folk flest bor vel ikke 2 timer unna nærmeste butikk uten bussforbindelse. Men uansett så er det vel ikke noe mer å diskutere fordi hunden som bet jenta faktisk stod bundet utenfor et kjøpesenter, ikke den nærmeste lokale matbutikken. så hvorfor du følte deg så truffet når jeg skrev at det var latskap, vet jeg ikke. Men beklager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...