Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

Så er det ikke alltid man har tid eller ork til å være i veldig mye aktivitet. Har man gått ned endel kg så "må" man være på evig slankern for at de ikke skal komme på igjen. Hvis man ikke vil være en super atlet, og jeg er ikke der.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh. Skipper 6 ukersen å går rett på 12 ukersen, siden jeg "desverre" er i god nok form :lol:

Begynner pent da. Er ikke alle dager det er mulig å gjennomføre, pga. Jobb, men det får være. Skal ned i pulsintensitet nå i starten, litt usikker på hvorfor, men jeg gjør som jeg får beskjed om. Vistnok noe om oksygenopptak 

20170107_213815.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Neida om dere er aktive nok så kan dere spise snop innimellom. Jeg spiste masse (typ ekstremt) masse en periode, og var samtidig like aktiv som før, la på meg en kg ellerno. Det er håp :lol:

 

Det er dessverre ikke så lett, kroppen er laget for å holde vekta.

Det er nok noe av grunnen til at du ikke gikk opp så mye, kroppen holdt vekten. Mens for meg f.eks. som har gått ned 20kg når jeg når ønsket vekt, vil kroppen strebe etter å komme tilbake dit den var. Det tar vel minst 3 år før den begynner å kalibrere seg noe, men har man vært overvektig vil man dessverre ha en utfordring resten av livet.

Derfor lønner det seg med total omveltning av livsstil, så mye aktivitet og sunt kosthold har selvfølgelig mye å si, men det holder nok ikke med bare mye aktivitet. 

 

Har lyst til å trene imorgen, men vet jeg feiger ut om jeg ikke har en avtale, så da skriver jeg her at jeg SKAL ta en økt imorgen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SiriEveline skrev:

Det er dessverre ikke så lett, kroppen er laget for å holde vekta.

Det er nok noe av grunnen til at du ikke gikk opp så mye, kroppen holdt vekten. Mens for meg f.eks. som har gått ned 20kg når jeg når ønsket vekt, vil kroppen strebe etter å komme tilbake dit den var. Det tar vel minst 3 år før den begynner å kalibrere seg noe, men har man vært overvektig vil man dessverre ha en utfordring resten av livet.

Derfor lønner det seg med total omveltning av livsstil, så mye aktivitet og sunt kosthold har selvfølgelig mye å si, men det holder nok ikke med bare mye aktivitet. 

 

Har lyst til å trene imorgen, men vet jeg feiger ut om jeg ikke har en avtale, så da skriver jeg her at jeg SKAL ta en økt imorgen!

Altså, jeg er 20 kg lettere nå, enn på mitt tyngste. Det er klart det er individforskjeller også, og det er forskjell på mengder med godteri, og et mer moderat forhold til det. Poenget er at man ikke må ta sorgene på forskudd, og man må velge hva som er viktigst for seg. Men man legger ikke på seg kilovis av litt godis i ny og ne om man ellers har et sunt kosthold og er i nok aktivitet. Det er forskjell på å spise moderate kosemengder godteri en dag i uka, og å dytte i seg flere chipsposer og kg med sjokolade. 

For mange (inklusiv meg) så minsker søtsuget også drastisk i perioder med mye hard aktivitet, samt godt nok kosthold. Men det er kanskje ikke greia når man er gravid, da :lol:

Treningen i morgen tar du! Skrives det på sonen må man

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Nå er det 3 år siden jeg gikk ned det jeg la på meg etter røykeslutt, så jeg veit hva slags utfordringer jeg har ved å holde vekten, så det er ikke å ta sorgene på forskudd.

Som jeg skrev; "om dere er aktive nok". Uten aktivitet kan man selvsagt ikke putte i seg hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Som jeg skrev; "om dere er aktive nok". Uten aktivitet kan man selvsagt ikke putte i seg hva som helst. 

Nei sier du det? Det var jo en grunn til at jeg la på meg, kcal inn og ut, så jeg er fullstendig klar over hvordan ting funker. Men når kroppen skriker etter fett og sukker så er det ***** vanskelig å holde seg unna dag ut og dag inn.

Ja, jeg blir litt sur når det virker som at det er så sabla enkelt, for mange er det faktisk ikke enkelt! Og jeg blir ekstra sur når søtsuget herjer :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Nei sier du det? Det var jo en grunn til at jeg la på meg, kcal inn og ut, så jeg er fullstendig klar over hvordan ting funker. Men når kroppen skriker etter fett og sukker så er det ***** vanskelig å holde seg unna dag ut og dag inn.

Ja, jeg blir litt sur når det virker som at det er så sabla enkelt, for mange er det faktisk ikke enkelt! Og jeg blir ekstra sur når søtsuget herjer :lol:

Men kjære deg, litt humor må man jo ha oppi det kjipe? Jeg skrev det litt på spøk, understreket med "om man er aktiv nok". 

Men for all del, la oss fokusere på det negative å være seriøse. 

Jeg hater å trene liksom, og har alltid lyst på mer enn jeg spiser. Men skal man fokusere på det så blir det jo ganske kjipt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Men kjære deg, litt humor må man jo ha oppi det kjipe? Jeg skrev det litt på spøk, understreket med "om man er aktiv nok". 

Men for all del, la oss fokusere på det negative å være seriøse. 

Jeg hater å trene liksom, og har alltid lyst på mer enn jeg spiser. Men skal man fokusere på det så blir det jo ganske kjipt :)

Noen ganger er det ganske kjipt ja, og idag er en sånn dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg kommer nok aldri til å trene. Jeg går tur. Og har bytta ut light-safta med vann med sitron oppi. Ingen godteri-smeller i det siste. Bare masse frukt. Og fisk og kylling og svinekjøtt.Tenkte faktisk jeg skulle unne meg en kopp kakao på jobb i dag, men det kom bare vann med skum. Like greit, da.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noe mål med å gå ned i vekt, er ikke overvektig. I fjor høst bestemte jeg meg for at det var på tide å ta grep, for selv om jeg ikke er overvektig, så merka jeg at kiloene har sneket seg på, sakte men sikkert. Fast food og masse godteri er ikke det lureste xD Jeg har alltid vært bortskjemt med å kunne spise akkurat hva jeg vil, jeg var i mange år undervektig. Da ble det plutselig litt vanskelig når jeg ikke kunne spise hva jeg ville lenger uten å merke det på vekta :P 

Så mitt mål er å gjennomsnittlig trene 2-3 ganger i uka. Spinning og yoga. Jeg meldte meg inn i Sats i fjor og har bundet meg for 12 mnd. Det hjelper litt på motivasjonen når jeg vet hvor mye jeg betaler for dette i måneden :P pluss at det er ganske mye mer motiverende å trene i grupper enn alene. Jeg pusher meg mye mer på gruppetrening for å greie å holde følge. I tillegg kutter jeg godteri i ukedagene, kun helger det er lov å spise godteri og ikke i voldsomme mengder. Nå har jeg jo gått opp i vekt etter jeg begynte å trene, men det har vel sannsynligvis noe med muskler å gjøre. Målet er å kunne få bort litt magefett egentlig. Sånn ut over dette turer jeg jo hund hver dag stort sett, men det gjorde jeg jo før også :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
2 timer siden, Mirai skrev:

Haha, for en skuffelse når du først skal unne deg noe! :lol: 

Haha blei litt lang i maska ja:ahappy: Men i dag gikk jeg til den andre kaffemaskina og DER var det kakao:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser dere på en dag sånn cirka? :)

Jeg veier ikke maten (syns egentlig det er stress), spiser ikke store mengder vanlig mat, men sliter med "alt ekstra". Vurderer jo egentlig bare skrive ned alt jeg spiser noen uker for å kartlegge, men gjett hva hjernen gjør da? Jo, da er man kunstig flink helt til notatboken legges vekk.. Håpløst. Er 170 og veier cirka 80. Alltid vært litt stor, men lagt på meg de siste 10 etter jeg startet på hormoner i forbindelse med IVF. Har anstrengelsesastma (kan ikke løpe og trene lenge uten å spy, men får inn 3 økter nå fremover og skal prøve få svømt jevnlig). 

Kom gjerne med generelle tips :) Sliter med alt utenom av "mat".. Godteri, bakst.. Men har blitt flinkere siste ukene, og planen er å kunne spise litt på fredag og lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Hvor mye spiser dere på en dag sånn cirka? :)

Frokost, lunsj og middag. Er ikke så nøye på hvor mye det veier, passer mer på at det er sånn passe sunt det som puttes inn i munnen. I mitt tilfelle så vil middagen stort sett alltid ut i retur igjen etter ganske kort tid, så trur jeg får mest i meg av frokost og lunsj uansett liksom. Spiser meg mett, ikke stappmett. Skal prøve med litt mindre middagsporsjoner og se om det hjelper på toalettbesøk etter middag ;)

Sjeldent vi har noe å knaske på utenom, men for fem minutter siden tok jeg en piruett på gulvet da jeg tok meg selv i å være på vei bort til pepperkakeboksen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Hvor mye spiser dere på en dag sånn cirka? :)

Jeg veier ikke maten (syns egentlig det er stress), spiser ikke store mengder vanlig mat, men sliter med "alt ekstra". Vurderer jo egentlig bare skrive ned alt jeg spiser noen uker for å kartlegge, men gjett hva hjernen gjør da? Jo, da er man kunstig flink helt til notatboken legges vekk.. Håpløst. Er 170 og veier cirka 80. Alltid vært litt stor, men lagt på meg de siste 10 etter jeg startet på hormoner i forbindelse med IVF. Har anstrengelsesastma (kan ikke løpe og trene lenge uten å spy, men får inn 3 økter nå fremover og skal prøve få svømt jevnlig). 

Kom gjerne med generelle tips :) Sliter med alt utenom av "mat".. Godteri, bakst.. Men har blitt flinkere siste ukene, og planen er å kunne spise litt på fredag og lørdag. 

For meg funker lifesum appen, veier ikke slavist men scanner strekkoder og beregner sånn ca da det gjerne står feks "en porsjon rugbrød, tynn/tykk skive ost o.l." Det har funket for meg og jeg gikk godt ned i vekt når jeg fulgte den. Det jeg lærte av den var også alt jeg trodde var bra. Eller det er sunne ting, men mengden jeg spiste gav veldig mange kalorier (selv om innholdet i seg selv var veldig sunn variant av mat). Så jeg lærte meg hva jeg kunne spise mer av og hva jeg kunne spise mindre av.

Om jeg skal ned i vekt så ligger jeg, uten å beregne inn trening, på rundt 1300-1400 kalorier. Når jeg trener, alt etter hvor hardt, alt fra 1500-2000 kalorier. Og for meg er det motiverende å vite at hvis jeg trener bra en dag så kan jeg spise masse :lol:  Også innførte jeg "spise dager" en dag i uken og når jeg jobber nattevakter - da telte jeg ikke.

Har pause fra dette systemet nå, men holder fortsatt vekten greit pga jeg lærte hva jeg kunne spise mer/mindre av kalorimessig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

For meg funker lifesum appen, veier ikke slavist men scanner strekkoder og beregner sånn ca da det gjerne står feks "en porsjon rugbrød, tynn/tykk skive ost o.l." Det har funket for meg og jeg gikk godt ned i vekt når jeg fulgte den. Det jeg lærte av den var også alt jeg trodde var bra. Eller det er sunne ting, men mengden jeg spiste gav veldig mange kalorier (selv om innholdet i seg selv var veldig sunn variant av mat). Så jeg lærte meg hva jeg kunne spise mer av og hva jeg kunne spise mindre av.

Om jeg skal ned i vekt så ligger jeg, uten å beregne inn trening, på rundt 1300-1400 kalorier. Når jeg trener, alt etter hvor hardt, alt fra 1500-2000 kalorier. Og for meg er det motiverende å vite at hvis jeg trener bra en dag så kan jeg spise masse :lol:  Også innførte jeg "spise dager" en dag i uken og når jeg jobber nattevakter - da telte jeg ikke.

Har pause fra dette systemet nå, men holder fortsatt vekten greit pga jeg lærte hva jeg kunne spise mer/mindre av kalorimessig :) 

Men blir du ikke stresset av å veie? Problemet her kom når jeg ikke kunne veie og hjernen da gikk helt i stå.. Brukte lifesum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Men blir du ikke stresset av å veie? Problemet her kom når jeg ikke kunne veie og hjernen da gikk helt i stå.. Brukte lifesum..

Jeg veide svært lite, det meste kommer jo opp som porsjoner i appen. Kjøpte jeg to indrefile som totalt veide 320 gram og spiste en så la jeg inn 160 gram liksom. Og det fins jo alternativene "liten avocado/stor avocado" osv. 

Ellers fulgte jeg gjerne oppskriftene på matprat.no som man får opp kaloriinnholdet i når man følger oppskriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg veide svært lite, det meste kommer jo opp som porsjoner i appen. Kjøpte jeg to indrefile som totalt veide 320 gram og spiste en så la jeg inn 160 gram liksom. Og det fins jo alternativene "liten avocado/stor avocado" osv. 

Det er der jeg svikter, tvangstankene må liksom ha eksakte tall.. Hm. Får se om jeg skal bruke det. Da må jeg nesten gå 100 prosent inn for det, noe som betyr lite middagsbesøk hos andre og lite take-away..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått trent noe denne uken, pga av fingeren. Skal bytte bandasje idag, så håper det har bygget seg en skorpe sånn at jeg får til et par økter neste uke. Jeg bruker også lifesum appen for å holde en oversikt over hvor mye jeg faktisk putter i meg, og om jeg feks har lyst på en sjokolade en dag så spiser jeg en liten sjokolade, men mindre av noe annet. Synes det funker greit for meg så langt :-) Neste uke skal jeg på hyttetur med noen venninner fra torsdag til søndag, så målet for neste uke er vel og ikke ta helt av med matmengden og godisen der, haha :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Det er der jeg svikter, tvangstankene må liksom ha eksakte tall.. Hm. Får se om jeg skal bruke det. Da må jeg nesten gå 100 prosent inn for det, noe som betyr lite middagsbesøk hos andre og lite take-away..

Jeg har inntrykk av at du er "alt eller ingenting", og på den måten stikker kjepper i hjulene for deg selv? Du kan gå 100% inn for en kostholds/livsstilsendring som er vellykket - og samtidig spise middag hos andre :) . Det skal være noe du kan leve med resten av livet. Med mindre du spiser middag borte tre dager i uka har du STOR kontroll over resten av inntaket. Take-away er jeg derimot enig i at du bør kutte ned på hvis du skal ha suksess.
Også er det ikke krise om du gjør som JeanetteH, er du i tvil om en avocado er stor eller liten og velger "feil" i appen spiller det ingen rolle. Endringer over tid VIL bidra til vektnedgang, selv om appen regner ut 100 kalorier feil her og der. 
Prøv å senke kravene litt for deg selv, jeg tror du har mye å vinne på det :) . 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...