Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Etter 2 tette graviditeter er jeg veldig klar for å få startet opp styrketreningen igjen til torsdag! Håper også å få tatt opp jogginga ute igjen, men venter litt til bekken og alt er litt mer på plass og stabilt etter sist fødsel ;) 

kommer ikke til å kutte ut eller ned på godteri og sånn før jeg er ferdig med å fullpumpe, det er min godbit for å holde ut den jobben :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

Jeg skal ned 8-10 kg før august. Jeg gifter meg 26. august, og jeg gidder ikke føle meg så tett. Jeg kommer til å slite med vekta hele livet, men denne våren er ennå viktigere enn på lenge. Jeg har også tenkt til å prøve ingen godteri frem til påske. :) Trening får gå som det går - vi har kjøpt hus, så målet er å være aktiv enten på den ene eller den andre måten. 

Heier på dere alle sammen! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg er veldig fornøyd med gårdsdagens matinntak, og i dag føler jeg meg ikke som en stappa julepølse heller. Enda.:lol:

Må innom butikken etterpå, og da gjenstår det å se om jeg klarer å gå forbi godterihylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg er også nødt til å hive meg med her! 

Fikk et lite slag i trynet når jeg skulle ut og prøve bukser, og det kun var tøybukser som moren min og bestemoren min gikk med, eller stretch, eller med strikk i livet. 

I tillegg har jeg vært så dum å gå på vekta og sett at jula ikke har vært snill med meg :aww:  

Jeg er den typen som ikke kan se mat uten at kaloriene kommer og sniker seg innpå. Jeg kan ikke tenke på mat uten at det setter seg fast... 

I dag har jeg kjøpt inn masse grønnsaker, og litt frukt. Så nå blir det hjemmelagde supper, mest grønnsaker som tilbehør til middag, og jeg skal begynne å sykle på trimsykkel i tillegg til å gå den daglige mila. Som oftest har jeg gått en mil eller mer i løpet av en dag, og har lett 15000 skritt daglig. Så at jeg skal legge så fort på meg forstår jeg ikke helt. 

Jaja, uansett skal jeg ned ca 10 kg nå. Da er jeg nede i 55 kg, og det er passelig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

I dag har jeg kjøpt inn masse grønnsaker, og litt frukt. Så nå blir det hjemmelagde supper, mest grønnsaker som tilbehør til middag, og jeg skal begynne å sykle på trimsykkel i tillegg til å gå den daglige mila. Som oftest har jeg gått en mil eller mer i løpet av en dag, og har lett 15000 skritt daglig. Så at jeg skal legge så fort på meg forstår jeg ikke helt. 

Det er jo dessverre sånn at en kan gå så langt en vil om ikke kostholdet er bra og en ikke bruker seg fysisk (svette og høyere puls), så med bevissthet knytta til måltidene går det nok snart veien for deg også! Vi skal ned omtrent akkurat det samme, så vi kan jo heie vilt på hverandre for hver minste kilo ned! :banana: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Det er jo dessverre sånn at en kan gå så langt en vil om ikke kostholdet er bra og en ikke bruker seg fysisk (svette og høyere puls), så med bevissthet knytta til måltidene går det nok snart veien for deg også! Vi skal ned omtrent akkurat det samme, så vi kan jo heie vilt på hverandre for hver minste kilo ned! :banana: 

Jaaa!!! :D  

Og du har nok rett med kostholdet... Når jeg har vært alene har jeg spist det jeg har fått lyst på. Og egentlig bare noe som har vært tilgjengelig i det jeg blir sulten :icon_redface:  

Men nå skal jeg bli mer påpasselig med å gå i slike dumme feller :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her! 2017 er året hvor jeg skal begynne og fokusere mer på å ha et sunt kosthold og spise mindre porsjoner. Det hjelper ikke så mye og trene jevnlig når kostholdet ikke er på plass. Målet er å bli sterkere, få bedre kondisjon å gå ned noen kilo og stramme opp kroppen i samme slengen. Kostholdet og porsjonsstørrelse begynte jeg og fokusere mer på i starten av desember, og så langt går det veldig fint. Treningsmessig så vil jeg få tilbake joggegleden, og få til minst to treningsøkter i uken. Startet opp godt sist uke, med hele 3 joggeturer! Det er lenge siden. :-) I går klarte jeg og kutte meg ganske alvorlig i fingeren, så må nok vente til såret begynner og gro skikkelig før jeg kommer i gang denne uken. Det siste halvåret har jeg også blitt smålig avhengig av cola zero, drikker det så og si hver dag, og det sliter godt på lommeboken hehe. Så målet er og slutte og drikke så mye brus som jeg gjør nå.

Dette skal jeg klare! :) Heier på dere andre også!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære kom hjem med badevekt, og det var ganske stas å oppdage at jeg veide akkurat under 75 kg når jeg var sikker på å veie 80. :lol: En liten overdrivelse, men likevel. Ikke spist godis i dag heller, men litt skuffa over at jeg er så dårlig på å organisere ettermiddagene mine at jeg ikke får klemt inn 30 min med yoga før jeg er alt for trøtt. Så her må planneren på banen! I morgen blir det derfor to økter i stedet... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk de også. :) Bruker lifesum og logger alt jeg spiser, samt vekt og mål med jevne mellomrom. Har ikke hatt en eneste sprekk, og søtsuget er så å si borte, så er utrolig stolt av meg selv.

Lykke til til alle som har satt seg mål for 2017! :D

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk de også. :) Bruker lifesum og logger alt jeg spiser, samt vekt og mål med jevne mellomrom. Har ikke hatt en eneste sprekk, og søtsuget er så å si borte, så er utrolig stolt av meg selv.

Lykke til til alle som har satt seg mål for 2017! :D

Woow!! Så flink du har vært!!

 

Gleder meg litt til å ta av siste 10kg jeg føler må av, dvs nå har det jo kommet på ca 10 nye, men det er jo naturlig i et svangerskap. Blir vel å starte smått til sommeren når baby er ute, først fokus på mosjon og trening og riktig mat, så etterhvert fokus på matmengde når amming er stabilt og fungerer som det skal (om det går like greit som sist vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Dumt av meg å kikke innom tråden her når jeg skulle dusje og legge meg. 
Nå har jeg lastet ned Lifesum, lagt inn mål, og lagt inn daglig matinntak. Jeg har definitivt forbedringspotensiale der, selv om det ikke var så all verdens galt. Jeg hadde trodd det var verre :lol: 

Men jeg er litt skuffa over at det er så lite som skal til for at kalorier inn blir så mye, men det skal så alt for mye til før de kommer ut igjen. 
Og det var det jeg hadde lært så langt :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kaloritelling på meg også. "orker" ikke å trene, for jeg bor langt fra slike innretninger. Så det blir å gå tur de dagene jeg ikke er på jobb. Går så mye på jobb at hoftene/knærne tåler ikke mer de dagene. 

Gikk ned ca 20 kg. for etpar år siden. Har fått på meg 3-4 kg. Så jeg må satse på 7-8 kg. ned for å nå et realistisk mål, det vil si 75 kg. Vil fremdeles være litt overvektig om jeg greier å nå målet, men har ikke tenkt meg mer ned enn det.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2017 er definitivt året for min del, ikke noe kanskje eller forhåpentligvis. Jeg er tidenes største stabeist på godt og vondt, så har jeg først bestemt meg for noe så skjer det, uansett hva. Jeg er også såpass heldig at jeg egentlig kan spise hva jeg vil uten at det gjør kjempestore forskjeller med vekta, så det er vel grunnen til at jeg ikke har giddet å virkelig gå inn for å leve sunt tidligere. Men nå må det skje en forandring, jeg trenger mer struktur på hverdagen og med et immunsystem som virkelig har tatt kvelden det siste året har jeg sett meg lei. 

Jeg har hatt et helt normalt sunt kosthold fra før (liker ikke fastfood og sånt noe særlig, heldigvis), og litt trening har jeg jo fått "gratis" pga hunden. Men nå vil jeg ha en kickstart på hele greia, og har jo et ønske om å få tatt av meg julekiloene og strammet litt opp også. Så, nå har jeg meldt meg på Ashy Bines sin "28 day booty". Den gir både treningsøkter og matplan man skal følge, og oppstart var i dag. Fulgte planen; sto opp, drakk sitronvann og gikk en times "fat burning walk" med hunden før frokost. Frokost ble - som matplanen sa - omelett (som ble til eggerøre for min del :P) og en halv avokado. 

Tidligere har jeg prøvd å følge slike treningsprogram for å få inn litt styrketrening som jeg er så dårlig på, men ikke giddet å prøve matplanen både fordi jeg aldri har følt at jeg "trenger" det, men også fordi jeg syns at mange slike er altfor strenge og kjipe. Men denne virker lovende! Veldig greie porsjoner, mettende og godt, men også sunt. Tror dette skal gå fint, jeg! Nå skal jeg i gang med dagens treningsøkt, så får vi se hvor dårlig jeg ligger an der :lol: 

Er det tilfeldigvis noen andre her som også følger Ashy Bines sitt program? :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er å bli kvitt belastningsskaden i foten og så begynne med forsiktig løpetrening igjen. Jeg hadde egentlig lyst til å springe halvultra i sommer, men nå tror jeg at jeg skal være fornøyd om jeg klarer mila. Skal til manuellterapeuten i morgen, og håper han ihvertfall gir klarsignal til at jeg kan begynne med langrenn denne uka.

Ellers har jeg motsatt problem av mange andre - jeg skulle gjerne lagt på meg 3-4 kg i løpet av våren. Det er faktisk overraskende vanskelig :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg tror ikke helt at min definisjon av å komme i form er den samme som ellers i tråden her, så kanskje jeg ikke passer inn her (heller) :P Men.. Målene for 2017 er 2-delt. 

Første del: 
- Helst gå opp i vekt, men jeg er fornøyd om jeg ikke går ned
- Bli i god nok form til å ikke bli helt på felgen igjen av operasjonen i april
- Bli flinkere til å spise jevnt

Andre del, som er etter april og forhåpentligvis en vellykket operasjon:
- Bli frisk
- Orke å gå tur med hundene igjen
- Orke å trene LP med hundene igjen 

Virker veldig enkelt i teorien, men det er ikke det i praksis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Hmm.. Jeg tror ikke helt at min definisjon av å komme i form er den samme som ellers i tråden her, så kanskje jeg ikke passer inn her (heller) :P Men.. Målene for 2017 er 2-delt. 

Første del: 
- Helst gå opp i vekt, men jeg er fornøyd om jeg ikke går ned
- Bli i god nok form til å ikke bli helt på felgen igjen av operasjonen i april
- Bli flinkere til å spise jevnt

Andre del, som er etter april og forhåpentligvis en vellykket operasjon:
- Bli frisk
- Orke å gå tur med hundene igjen
- Orke å trene LP med hundene igjen 

Virker veldig enkelt i teorien, men det er ikke det i praksis :) 

Klart det er rom for deg her også :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Hmm.. Jeg tror ikke helt at min definisjon av å komme i form er den samme som ellers i tråden her, så kanskje jeg ikke passer inn her (heller) :P Men.. Målene for 2017 er 2-delt. 

Første del: 
- Helst gå opp i vekt, men jeg er fornøyd om jeg ikke går ned
- Bli i god nok form til å ikke bli helt på felgen igjen av operasjonen i april
- Bli flinkere til å spise jevnt

Andre del, som er etter april og forhåpentligvis en vellykket operasjon:
- Bli frisk
- Orke å gå tur med hundene igjen
- Orke å trene LP med hundene igjen 

Virker veldig enkelt i teorien, men det er ikke det i praksis :) 

Hallo, alle kropper har jo en form, og hva som er ønska som din "form" og veien dit er jo helt opp til deg å vurdere. Velkommen i klubben, ass. :D 

Jeg hadde med masse frukt på jobb i dag for å få bukt med søtsuget, og godt var det, for jeg hadde glemt lommeboka hjemme! Fint fordi da fikk jeg ikke kjøpt meg godteri, men jeg er ganske sulten nå. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er plass til meg også så tror jeg at jeg melder meg inn :P Pga av helse så er det umulig for meg å trene, så det eneste jeg får av mosjon er å gå med hunden. Det er dessverre ikke mye fart å skryte av på turene for min del :aww: 

Jeg er lei av å føle meg tykk (er ikke tykk, og det vet jeg, men jeg har noen flere kg enn jeg liker), og jeg trives ikke i min egen kropp lengre. Tørr ikke å veie meg, så her vil alt gå på hvordan klærne sitter på kroppen :aww: 

Første mål er å ikke spise snop og andre godsaker eller å drikke bruks frem til 14.januar. Da har min mor 60års fest, så da blir det kake og brus uansett. Etter det så tar jeg det som det kommer, men har en plan om å spise helt minimalt med snop og brus. Begrense det til max en gang i uken, helst mindre. Spise mer frukt og grønnsaker som "snop", tenker da å ha egen dipp til grønnsakene. Lage sunne vafler og pannekaker osv.

Tenker at hvis vi først kjøper brus kjøper vi en liten flaske istedenfor en stor, det samme gjelder sjokoladeplate. Når det kommer til smågodt så blir det restriksjoner på hvor mange biter som kan plukkes.

Tror jeg starter der. Av vanlig mat så spiser jeg normalt sunt, og per nå så vil jeg ikke fokusere på det. Livet mitt består av så mange ting jeg ikke kan gjøre så å gå på en diet orker jeg ikke.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Klart det er rom for deg her også :hug: 

Takk :hug: 

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Hallo, alle kropper har jo en form, og hva som er ønska som din "form" og veien dit er jo helt opp til deg å vurdere. Velkommen i klubben, ass. :D 

Joda, men her har folk hårete mål som å løpe 15 mil i måneden, mens jeg har som mål å orke å gå litt mer enn 200 meter uten å bli skjelven i beina og sliten :P 

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg hadde med masse frukt på jobb i dag for å få bukt med søtsuget, og godt var det, for jeg hadde glemt lommeboka hjemme! Fint fordi da fikk jeg ikke kjøpt meg godteri, men jeg er ganske sulten nå. :P 

Flink! 

Sånn apropos frukt, så er det noe jeg burde spise mer av, men som ikke fordøyes, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal løse det :lol: Det virker litt meningsløst å spise masse frukt bare for å se de komme ut igjen i de bitene jeg har svelga, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Takk :hug: 

Joda, men her har folk hårete mål som å løpe 15 mil i måneden, mens jeg har som mål å orke å gå litt mer enn 200 meter uten å bli skjelven i beina og sliten :P 

 

Men så er de fleste av oss friske da! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, 2ne skrev:

Joda, men her har folk hårete mål som å løpe 15 mil i måneden, mens jeg har som mål å orke å gå litt mer enn 200 meter uten å bli skjelven i beina og sliten :P 

 

Det er store skritt for andre her, og du har dine store skritt. 
Heiagjeng trenger vi alle til tider :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...