Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

I dag imponerte jeg meg selv stort. Jobbmøte, 3 timer langt, og en konfekteske ble plassert rett foran meg. Da fikk man jo kjenne på viljestyrken. Vurderte frem og tilbake, og kom frem til at nei, det er ikke lurt å ta "bare" en, for det blir aldri en når først søtsuget tar deg.

Så jeg klarte å styre meg, og forlot rommet med konfekten urørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

14 minutter siden, Klematis skrev:

I dag imponerte jeg meg selv stort. Jobbmøte, 3 timer langt, og en konfekteske ble plassert rett foran meg. Da fikk man jo kjenne på viljestyrken. Vurderte frem og tilbake, og kom frem til at nei, det er ikke lurt å ta "bare" en, for det blir aldri en når først søtsuget tar deg.

Så jeg klarte å styre meg, og forlot rommet med konfekten urørt.

Åå sånt burde man slutte med! Sett heller frem frukt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, SiriEveline skrev:

Åå sånt burde man slutte med! Sett heller frem frukt! 

Det var en gave til forsamlingen, så det var forsåvidt greit. De fleste hadde viljestyrken i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Noen som vet om kaloriene som står bak på sånne ferdigposer gjelder ferdig produkt eller kun pulveret i posen? 

Jeg vet ikke om det er et fasitsvar på det, men noen ganger står det jo "ferdig tilberedt rett" eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Noen som vet om kaloriene som står bak på sånne ferdigposer gjelder ferdig produkt eller kun pulveret i posen? 

Det pleier som regel å stå om det er tørrvekt, per porsjon i gram eller per gram ferdig vare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvorfor jeg går svært sakte ned når jeg beveger meg mer og spiser betraktelig mindre enn jeg gjorde?
Kan det være at siden jeg var flink og gikk mye ned for et par år siden, at min metabolisme nå rett og slett fortsatt er lavere enn vekta og normalforbrenning skulle tilsi, og at jeg må enda mer ned i inntak av den grunn?
Jeg ligger på 1300-1500 kcal pr dag på 3. uka nå (med noen dager på ca 2000kcal de 3 uken, mest i uke 1). Siste uke 0 g ned. De to foregående 1,2 kg til sammen. Jeg kan jo knipe inn litt mer på middagen, men til frokost og lunsj ligger jeg på rundt 200 kcal og føler ikke jeg kan spise noe særlig mindre (2 knekkebrød med pålegg). 
Hender også at jeg spiser mellommåltid som noen bær, litt frukt eller lignende. Logger dette også så er med i totalinntaket pr dag. Det jeg derimot ikke logger er  kokte grønnsaker og salat til middagen, men dette utgjør jo ikke så mye totalt sett.
Forrige runde jeg gikk ned så lå jeg enda lavere, maks 1200kcal pr dag, men da gikk jeg ned i snitt 0,7kg pr uke i over et år. Vektnedgangen varierte selvsagt litt, og enkelte uker stod en jo stille. Men det er bare så umotiverende når vekta ikke flytter seg nedover...
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal knipe igjen enda mer på inntaket, eller om jeg skal la det gå noen flere uker først. Ville gjerne ligget på 0,5-0,7kg ned pr uke. Har mer enn nok å ta av :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snøfrost skrev:

Noen her som vet hvorfor jeg går svært sakte ned når jeg beveger meg mer og spiser betraktelig mindre enn jeg gjorde?
Kan det være at siden jeg var flink og gikk mye ned for et par år siden, at min metabolisme nå rett og slett fortsatt er lavere enn vekta og normalforbrenning skulle tilsi, og at jeg må enda mer ned i inntak av den grunn?
Jeg ligger på 1300-1500 kcal pr dag på 3. uka nå (med noen dager på ca 2000kcal de 3 uken, mest i uke 1). Siste uke 0 g ned. De to foregående 1,2 kg til sammen. Jeg kan jo knipe inn litt mer på middagen, men til frokost og lunsj ligger jeg på rundt 200 kcal og føler ikke jeg kan spise noe særlig mindre (2 knekkebrød med pålegg). 
Hender også at jeg spiser mellommåltid som noen bær, litt frukt eller lignende. Logger dette også så er med i totalinntaket pr dag. Det jeg derimot ikke logger er  kokte grønnsaker og salat til middagen, men dette utgjør jo ikke så mye totalt sett.
Forrige runde jeg gikk ned så lå jeg enda lavere, maks 1200kcal pr dag, men da gikk jeg ned i snitt 0,7kg pr uke i over et år. Vektnedgangen varierte selvsagt litt, og enkelte uker stod en jo stille. Men det er bare så umotiverende når vekta ikke flytter seg nedover...
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal knipe igjen enda mer på inntaket, eller om jeg skal la det gå noen flere uker først. Ville gjerne ligget på 0,5-0,7kg ned pr uke. Har mer enn nok å ta av :P 

 

 

Kan det være at du bygger muskler som "spiser opp" vektnedgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snøfrost skrev:

Noen her som vet hvorfor jeg går svært sakte ned når jeg beveger meg mer og spiser betraktelig mindre enn jeg gjorde?
Kan det være at siden jeg var flink og gikk mye ned for et par år siden, at min metabolisme nå rett og slett fortsatt er lavere enn vekta og normalforbrenning skulle tilsi, og at jeg må enda mer ned i inntak av den grunn?

Det er jo mange meninger om dette med vektnedgang, hva som funker og ikke, og forklaring på hvorfor så mange av oss går rett opp igjen etter at de har vært flinke og gått ned noen kilo. En som jeg synes er interessant er en kanadisk lege som mener at "kalorier inn, kalorier ut" ikke fungerer for veldig mange nettopp fordi kalorier ut ikke holder seg konstant, men faktisk justerer seg etter kalorier inn og at kroppen har en "trivselsvekt" som den strekker seg langt for å opprettholde. Da hjelper det jo ikke om du spiser aldri så lite og trener aldri så mye, hvis kroppen bare justerer forbruk etter inntak. Han mener det hele handler om insulin. Jeg har ikke lest alt og satt meg inn i alt, men jeg synes det er veldig spennende og logisk. Her er lenke til noen bloggposter om metabolisme, men det finnes mye annet interessant lesestoff der også :) f.eks om "body set weight".

https://intensivedietarymanagement.com/fix-broken-metabolism/

https://intensivedietarymanagement.com/how-caloric-reduction-wrecks-your-metabolism-calories-part-vi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Pixie skrev:

Kan det være at du bygger muskler som "spiser opp" vektnedgangen?

Man kan jo alltids håpe, men jeg tror nok heller ikke fettprosenten går nevneverdig ned. Dessverre. 

 

26 minutter siden, Sona skrev:

Det er jo mange meninger om dette med vektnedgang, hva som funker og ikke, og forklaring på hvorfor så mange av oss går rett opp igjen etter at de har vært flinke og gått ned noen kilo. En som jeg synes er interessant er en kanadisk lege som mener at "kalorier inn, kalorier ut" ikke fungerer for veldig mange nettopp fordi kalorier ut ikke holder seg konstant, men faktisk justerer seg etter kalorier inn og at kroppen har en "trivselsvekt" som den strekker seg langt for å opprettholde. Da hjelper det jo ikke om du spiser aldri så lite og trener aldri så mye, hvis kroppen bare justerer forbruk etter inntak. Han mener det hele handler om insulin. Jeg har ikke lest alt og satt meg inn i alt, men jeg synes det er veldig spennende og logisk. Her er lenke til noen bloggposter om metabolisme, men det finnes mye annet interessant lesestoff der også :) f.eks om "body set weight".

https://intensivedietarymanagement.com/fix-broken-metabolism/

https://intensivedietarymanagement.com/how-caloric-reduction-wrecks-your-metabolism-calories-part-vi/

Det er helt klart interessante teorier, som jeg til dels er kjent med. Men jeg tror ikke noe på at kroppen klarer å justere seg 100%, på et eller annet tidspunkt blir den nødt til å tære av de reservene som finnes når tilførselen ikke er stor nok. Spørsmålet er bare, hvor langt ned i kalorinntak må jeg? 
For lite kalorier er jo neppe positiv for da tror vel kroppen den må spare på alt som er, i alle fall i følge en del kilder.  
For meg er nok årsaken til vektoppgagen etter nedgangen at jeg ikke holdt kaloriinntaket like lavt over lang nok tid + at det var litt livsendringer som gjorde det vanskelig å opprettholde både aktivitet og kaloriinntak. Sur som en potte på megselv for det selvsagt. Men det hjelper jo lite ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snøfrost skrev:

Man kan jo alltids håpe, men jeg tror nok heller ikke fettprosenten går nevneverdig ned. Dessverre. 

 

Det er helt klart interessante teorier, som jeg til dels er kjent med. Men jeg tror ikke noe på at kroppen klarer å justere seg 100%, på et eller annet tidspunkt blir den nødt til å tære av de reservene som finnes når tilførselen ikke er stor nok. Spørsmålet er bare, hvor langt ned i kalorinntak må jeg? 
For lite kalorier er jo neppe positiv for da tror vel kroppen den må spare på alt som er, i alle fall i følge en del kilder.  
For meg er nok årsaken til vektoppgagen etter nedgangen at jeg ikke holdt kaloriinntaket like lavt over lang nok tid + at det var litt livsendringer som gjorde det vanskelig å opprettholde både aktivitet og kaloriinntak. Sur som en potte på megselv for det selvsagt. Men det hjelper jo lite ;) 

 

Nei, til slutt vil man gå ned uansett - hvis ikke hadde ikke sult vært et problem :P

(Sier ikke at det ikke er noe i teoriene altså - for det tror jeg det er.)

Det virker som du har god kontroll da. Hva med å logge kokte grønnsaker i tillegg? Om du ligger å vipper kan det jo være at disse utgjør nok til at du ikke går ned? Føler du at du får nok energi? Føler deg ikke uopplagt eller lignende? Jeg ville holdt meg 1-2 uker der du er nå og så heller redusert litt til og sett hva som skjedde.

 

Om du er interessert i å teste andre spisemønstre så ville jeg lest litt om intermittent fasting (12-14 timer sammenhengende fasting om dagen). Ved intermittent fasting har man et fast spisevindu hver dag, der man spiser alle kaloriene en tidligere fordelte utover hele dagen. Deler av fastevinduet er i søvnperioden, så det er ikke så voldsomt som det høres ut som. 

Jeg har mange venner som spiser etter det og som trives. Jeg har selv spist sånn nesten hele livet, bare var ikke klar over at det hadde et navn. Jeg har spist etter min naturlige matlyst (aldri likt frokost og lunch) og det har tilfeldigvis sammenfalt med 12-14 timer fasting. Dessverre kan jeg ikke spise etter det mønsteret lengre fordi jeg tar medisiner som krever at jeg spiser om morgenen, og jeg kan ikke faste på kvelden siden det er da jeg har mest matlyst (og mitt problemer er å få i meg nok kalorier). 

 

7.33, ting som øker neurogenesis, der er intermittent fasting inkludert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snøfrost, grønnsaker og salat inneholder så lite kalorier at det logger jeg aldri. 1200 kalorier om dagen er lite, jeg ligger på rundt 1600 og går ned en kilo i uka. Uten å ha skygga deg høres det ut som det er aktiviteten du har litt å hente på. Det er SÅ mye lettere å gå ned om du virkelig bruker kroppen skikkelig i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snøfrost skrev:

Noen her som vet hvorfor jeg går svært sakte ned når jeg beveger meg mer og spiser betraktelig mindre enn jeg gjorde?
Kan det være at siden jeg var flink og gikk mye ned for et par år siden, at min metabolisme nå rett og slett fortsatt er lavere enn vekta og normalforbrenning skulle tilsi, og at jeg må enda mer ned i inntak av den grunn?
Jeg ligger på 1300-1500 kcal pr dag på 3. uka nå (med noen dager på ca 2000kcal de 3 uken, mest i uke 1). Siste uke 0 g ned. De to foregående 1,2 kg til sammen. Jeg kan jo knipe inn litt mer på middagen, men til frokost og lunsj ligger jeg på rundt 200 kcal og føler ikke jeg kan spise noe særlig mindre (2 knekkebrød med pålegg). 
Hender også at jeg spiser mellommåltid som noen bær, litt frukt eller lignende. Logger dette også så er med i totalinntaket pr dag. Det jeg derimot ikke logger er  kokte grønnsaker og salat til middagen, men dette utgjør jo ikke så mye totalt sett.
Forrige runde jeg gikk ned så lå jeg enda lavere, maks 1200kcal pr dag, men da gikk jeg ned i snitt 0,7kg pr uke i over et år. Vektnedgangen varierte selvsagt litt, og enkelte uker stod en jo stille. Men det er bare så umotiverende når vekta ikke flytter seg nedover...
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal knipe igjen enda mer på inntaket, eller om jeg skal la det gå noen flere uker først. Ville gjerne ligget på 0,5-0,7kg ned pr uke. Har mer enn nok å ta av :P 

 

 

Har du lest denne? http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Jeg hadde selv en "stopp" på to uker i min vektnedgang nå nettopp, selv om jeg lå på 1200 kalorier per dag (logger alt), og vekta gikk til og med litt opp. Erfaringsmessig vet jeg at sånt kan skje, og at jeg bare må fortsette å jobbe på, selv om det er skikkelig umotiverende å se at vekta står bom stille (eller øker!). Plutselig løsnet det igjen, og vektnedgangen fortsatte.

Det er mye som kan påvirke vekta (hormoner, vanninnhold i kroppen, avføring i tarm osv), men om man ligger i kontinuerlig kaloriunderskudd, så går man ubønnhørlig ned i vekt til slutt. Men ikke nødvendigvis fra en uke til en annen!

Jeg hadde nok ikke gjort noe med kalorimengden, men kanskje se på hva du faktisk spiser? Hvordan er fordelingen karbohydrater, proteiner og fett? Personlig ser jeg i alle fall nytten av å spise mye protein og fett, og mindre karbohydrater - det gjør større forskjell på vekta enn om jeg spiser tilsvarende mengde kalorier i karbohydrater. Har du en god balanse av næringsstoffer i alle måltider? Spiser du nok protein hver dag? Skal man gå ned i vekt uten å miste muskelmasse, så bør man spise rundt 2g protein/kg hver dag.

Ellers liker jeg denne artikkelen, den er enkel og to the point:

http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-vektnedgang-maksimal-fettforbrenning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Nei, til slutt vil man gå ned uansett - hvis ikke hadde ikke sult vært et problem :P

(Sier ikke at det ikke er noe i teoriene altså - for det tror jeg det er.)

Det virker som du har god kontroll da. Hva med å logge kokte grønnsaker i tillegg? Om du ligger å vipper kan det jo være at disse utgjør nok til at du ikke går ned? Føler du at du får nok energi? Føler deg ikke uopplagt eller lignende? Jeg ville holdt meg 1-2 uker der du er nå og så heller redusert litt til og sett hva som skjedde.

 

Om du er interessert i å teste andre spisemønstre så ville jeg lest litt om intermittent fasting (12-14 timer sammenhengende fasting om dagen). Ved intermittent fasting har man et fast spisevindu hver dag, der man spiser alle kaloriene en tidligere fordelte utover hele dagen. Deler av fastevinduet er i søvnperioden, så det er ikke så voldsomt som det høres ut som. 

Jeg har mange venner som spiser etter det og som trives. Jeg har selv spist sånn nesten hele livet, bare var ikke klar over at det hadde et navn. Jeg har spist etter min naturlige matlyst (aldri likt frokost og lunch) og det har tilfeldigvis sammenfalt med 12-14 timer fasting. Dessverre kan jeg ikke spise etter det mønsteret lengre fordi jeg tar medisiner som krever at jeg spiser om morgenen, og jeg kan ikke faste på kvelden siden det er da jeg har mest matlyst (og mitt problemer er å få i meg nok kalorier). 

 

7.33, ting som øker neurogenesis, der er intermittent fasting inkludert :)

Skal se videoen seinere :)
Jeg tror jeg allerede ganske ofter faster i 12-14 timer, for som deg er jeg ikke spesielt glad i frokost. Det tar i alle fall litt tid fra jeg står opp til jeg spiser de to knekkebrødene. 
Sånn som det er nå føler jeg meg i grei form, og med greit energinivå. 

Noe som derimot ikke er så bra er søvnmønsteret, men det er pga at skolen er såpass langt unna at jeg flere ganger i uka må opp kl 4 i om natta for å rekke frem til 0830. Da blir det ikke så orden på sånt. Noen hevder jo at dårlig/for lite søvn er direkte negativt for vektnedgang. Tror ikke det har hele skylda altså, men noe kanskje?

 

7 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

@Snøfrost, grønnsaker og salat inneholder så lite kalorier at det logger jeg aldri. 1200 kalorier om dagen er lite, jeg ligger på rundt 1600 og går ned en kilo i uka. Uten å ha skygga deg høres det ut som det er aktiviteten du har litt å hente på. Det er SÅ mye lettere å gå ned om du virkelig bruker kroppen skikkelig i løpet av dagen. 

Som sagt spiser jeg pr nå 1300-1500, og forbruker ca 2400 i følge fitbiten pr døgn (den tar kanskje litt hardt i, men underskudd bør det definitivt være). 

 

3 timer siden, Tuvane skrev:

Har du lest denne? http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Jeg hadde selv en "stopp" på to uker i min vektnedgang nå nettopp, selv om jeg lå på 1200 kalorier per dag (logger alt), og vekta gikk til og med litt opp. Erfaringsmessig vet jeg at sånt kan skje, og at jeg bare må fortsette å jobbe på, selv om det er skikkelig umotiverende å se at vekta står bom stille (eller øker!). Plutselig løsnet det igjen, og vektnedgangen fortsatte.

Det er mye som kan påvirke vekta (hormoner, vanninnhold i kroppen, avføring i tarm osv), men om man ligger i kontinuerlig kaloriunderskudd, så går man ubønnhørlig ned i vekt til slutt. Men ikke nødvendigvis fra en uke til en annen!

Jeg hadde nok ikke gjort noe med kalorimengden, men kanskje se på hva du faktisk spiser? Hvordan er fordelingen karbohydrater, proteiner og fett? Personlig ser jeg i alle fall nytten av å spise mye protein og fett, og mindre karbohydrater - det gjør større forskjell på vekta enn om jeg spiser tilsvarende mengde kalorier i karbohydrater. Har du en god balanse av næringsstoffer i alle måltider? Spiser du nok protein hver dag? Skal man gå ned i vekt uten å miste muskelmasse, så bør man spise rundt 2g protein/kg hver dag.

Ellers liker jeg denne artikkelen, den er enkel og to the point:

http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-vektnedgang-maksimal-fettforbrenning/

Skal lese etter på, vet ikke om jeg har lest tidligere :)

Er klar over at mye kan påvirke, men forrige runde gikk jeg knapt nok nedover på 3 mnd, og håper da ikke det samme skjer nå. MEN jeg beveger meg litt mer denne gangen og er flinkere med spisingen. 
Jeg får kanskje i meg litt for mye karbohydrater i følge hva enkelte mener er bra, men protein inntaket er de fleste dager på plass sånn ca. Er som regel proteiner til middagen. Fett er noe jeg ikke liker nevneverdig, bortsett fra ost. Men prøver å la karbohydratene være av den grove typen og ikke rafinert sukker i det minste. 

Jeg kommer nok til å fortsette 2 uker til før jeg ser om jeg MÅ ta flere grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snøfrost skrev:

Er klar over at mye kan påvirke, men forrige runde gikk jeg knapt nok nedover på 3 mnd, og håper da ikke det samme skjer nå. MEN jeg beveger meg litt mer denne gangen og er flinkere med spisingen. 

Jeg får kanskje i meg litt for mye karbohydrater i følge hva enkelte mener er bra, men protein inntaket er de fleste dager på plass sånn ca. Er som regel proteiner til middagen. Fett er noe jeg ikke liker nevneverdig, bortsett fra ost. Men prøver å la karbohydratene være av den grove typen og ikke rafinert sukker i det minste. 
 

Kan nok henne at mye kan endres om du kutter karbohydrater og øker inntaket av fett. Liker du ikke noe av nøtter, frø, osv? Olivenolje på salat? Tar du tilskudd av fiskeolje (kapsler)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Kan nok henne at mye kan endres om du kutter karbohydrater og øker inntaket av fett. Liker du ikke noe av nøtter, frø, osv? Olivenolje på salat? Tar du tilskudd av fiskeolje (kapsler)?

Liker peanøtter (også uten salt), ikke olivenolje osv. Har vurdert å ta omega-3 tilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Liker peanøtter (også uten salt), ikke olivenolje osv. Har vurdert å ta omega-3 tilskudd. 

Bare å sette i gang å ta tilskudd, det trenger kroppen din. :) Har du smakt alle typer nøtter? Peanøtter er jo egentlig ikke en nøtt, men tåler du dem, så kan du jo spise det. :) Det er bedre enn karbohydrater i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Bare å sette i gang å ta tilskudd, det trenger kroppen din. :) Har du smakt alle typer nøtter? Peanøtter er jo egentlig ikke en nøtt, men tåler du dem, så kan du jo spise det. :) Det er bedre enn karbohydrater i alle fall.

Har ikke smakt alle typer, men de fleste ekte nøtter klør jeg i munn/svelg av (mild allergi). Peanøtter går derimot helt strålende siden de ikke er nøtter. Skulle kanskje nevnt det i første runde.
Jeg tåler heller ikke de fleste ukokte grønnsaker (gulrøtter f.eks.), mens salat, bær og noe frukt (f.eks. sitrus og banan som egentlig er et bær) går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye tid til trim om dagen, med flytting og alt som hører med, men fikk sparka meg ut på først en skogstur på drøye 3 km med alle fire hundene løse, så de fikk trimme i sitt tempo (sånn er det med to gamliser), og så løp jeg 8,5 km senere på kvelden. Formen holder jo greit, blir ikke nevneverdig andpusten, men kroppen føltes tung. Kom meg dog gjennom på grei tid (41 min) med noen kjappere intervaller når musikken ga meg litt ekstra å gå på :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 km langrenn i dag, inkludert en ca 2 km lang oppoverbakke :) Hadde ikke med Mona - hvilket er veldig rart, men sånn er det vel når dyra blir gamle :( Dog var det også litt deilig å kunne gå i raskt tempo uten å tenke på hunden. Gikk til og med forbi flere andre skiløpere opp superbakken, og fikk flere kommentarer på farten mid. Sånt liker jeg :lol: (Så trenger vi ikke nevne at det egentlig ikke gikk så fort....)

Bilde fra toppen av bakken - det er så nydelig i dalen "min".

2017-02-05 12.05.14.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte upp en löparplan med Endomondo.
Om jag tar mig ut 3 gånger i veckan skall jag den 28 maj vara i skick att löpa 5 km hävdar den...
Gjorde första passet idag och klarade mig faktiskt över förväntan (enligt min egen förväntan dvs, Endomondon vart nog mindre imponerad). :P
 

Capture.PNG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 at 10:14 PM, Elita2005 skrev:

Hei! Melder meg inn i denne tråden, på ordentlig:) I fjor prøvde jeg litt halvhjertet og gikk ned 5-8kg, men er tilbake på akkurat startvekt nå...

Nå må både samboeren og jeg gå ned i vekt, dog er samboeren min lettere enn meg og 20 cm høyere. Men det sier mest om meg:P

Mål for 2017:

Hovedmål

- passe inn i bunaden til 17. mai. I fjor var jeg rundt 95 kg, og den var djevelsk trang.. (Sydd for 14 åring på 70 kg og uten pupper)..

- gå ned 30 kg

- bedre kondis og hurtighet, sånn at jeg kan ta agility til neste nivå med agilityhundnr 2, som er 7 mnd nå.

 

Delmål

- Gå ned 5 kg før 8. februar 

- Ha gått ned 10 kg før april

- starte å løpe ute når snøen forsvinner (om den kommer), og jeg har blitt 5-10 kg lettere. 

- trene agility minst 2 ganger i uken (det gjør jeg allerede :D)

I dag skal jeg ha nådd mitt første delmål :shocked: 5 kg ned til 8. februar.

Startvekt var 103,3 kg (4. januar med masse julemat og godteri i magen) og dagens vekt var 94,6 kg (dog har hatt influensa et par dager nå), men det er uansett 8,7 kg ned det (!!!):D  Så delmålet er klart. Men jeg tror det nye delmålet mitt må bli: 

- ha gått ned 14 kg til 1. april. 

Men det her ser lovende ut for bunaden 2017!:D Det eneste er at vekten min er veeeldig fordelt, sånn at jeg har tjukke ankler, legger, knær, lår, hofter, midje, ryggen, armer, skuldre og bittelitt nakke, ikke noen tynne armer/ben med tjukk mage kropp.. Og de stedene som det er viktigst å bli smalere på til bunaden er rygg og midje. Men nå skal jeg allerede i teorien få på meg bunaden, men jeg får kanskje ikke puste:icon_redface:

Note til meg selv: 

bryst: 107 cm (må finne et gammelt mål å sammenligne med..)

midje: 92 cm (minsket minst 6 cm)

hofter: 109 cm (minsket minst 8 cm)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...