Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

On 11.3.2017 at 4:02 PM, TrasselTrollet said:

7 kilo ner sedan jag startade 17/1.
Har lång väg kvar till målvikt men känner att jag faktiskt gillar resan!
Energin ökar, liksom konditionen. Jag löper fortfarande inga maraton, faktum är att jag inte ens löper 5 km. Men idag sprang jag 3 kilometer i sträck och för mig som aldrig ens tänkt tanken löpning som motionsform är detta en gigantisk vinst i sig.


Träningarna på klubben tar sig också. Jag är inte längre den som får ge mig först när vi värmer upp. Teknikerna faller mer och mer på plats liksom balansen. Jag är fortfarande stel som ett mindre kylskåp dock och musklerna i överkroppen kommer inte tillbaka fullt så snabbt som jag önskar men vad gör väl det när jag har fantastiskt kul och längtar tillbaka till varenda pass.

Fy flate, er det ikke bare helt magisk når man plutselig får til? :D  Flink du er! Det krever viljestyrke å komme seg så langt som du har nå!

 

Jeg har gått ned til 65,5 kg. Det er lavere enn på årevis, så jeg måtte få Musikeren til å gå på vekten for å sjekke om den stemte :rolleyes: Særlig siden jeg ikke har trent på tre-fire uker nå... En halv kilo igjen til det første målet, og jeg tror ikke egentlig jeg trenger å gå ned noe særlig mer nå. :D  BMI på 23,5 er fint på meg, tror jeg. Pupper og rumpe har jeg bevart og greier. :lol: Jeg gjorde det ved å logge hva jeg spiste i et par uker, og etter at det gradvis skled ut, så har det gått av seg selv å kontrollere porsjoner og sånn :) 

I helgen var jeg og klatret, i går jogget/powerwalk-et jeg en tur med Kuro i skogen (en time med gjennomsnittspuls på 158, det er jeg fornøyd med! Føret er jo grusomt for tiden), og i dag tok jeg en halvtime yoga på gulvet. Yoga tror jeg jammen at jeg skal prøve å begynne med daglig, for jeg trenger å ha et stressutløp med lav terskel for tiden. Jeg fant en "Ease into it - 30 days of yoga"-introduksjon, det tipper jeg at blir bra. (Og nå angrer jeg litt på at jeg ikke fortalte fitbiten at jeg faktisk var i aktivitet, for jeg føler at den halvtimen burde gå innunder weekly exercise :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er ikke bra mål for helse da. Burde heller måle fettprosent, og sørge for at den er på et sunt nivå (15-30% for kvinner). 

 

Litt mer detaljert:

  • Faretruende lav: < 12 %
  • Ekstremt tynn: 12-15 %
  • Atletisk: 15-25 %
  • Normalvektig: 25-30 %
  • Overvektig: 30 % +

For de fleste kvinner vil 23-26 % tilsvare et sunt, veltrent nivå som er mulig å opprettholde over tid.

Kilde: professor i ved Norges idrettshøgskole, Jorunn Sundgot-Borgen

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elisabeth00 said:

BMI er ikke bra mål for helse da. Burde heller måle fettprosent, og sørge for at den er på et sunt nivå (15-30% for kvinner). 

 

Litt mer detaljert:

  • Faretruende lav: < 12 %
  • Ekstremt tynn: 12-15 %
  • Atletisk: 15-25 %
  • Normalvektig: 25-30 %
  • Overvektig: 30 % +

For de fleste kvinner vil 23-26 % tilsvare et sunt, veltrent nivå som er mulig å opprettholde over tid.

Kilde: professor i ved Norges idrettshøgskole, Jorunn Sundgot-Borgen

Det har jeg tenkt å måle litt på når mageboeren har flyttet ut :)

Kjenner jeg gleder meg til Aquafitness imorgen, trening i vann er skikkelig gøy! Så PT time onsdag, småbarnssvømming torsdag og denne uken er vipps ganske aktiv! Blir nok en tur i svømmehallen med C på lørdag og da tenker jeg å prøve å få inn en 30min effektiv svømming siden både mann og svigermor er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosent ja, jeg har aldri fått målt det ordentlig, bare sånn med målebånd, og jeg vet ikke hvor pålitelig det er egentlig. Kanskje jeg faktisk skulle bestilt en sånn målegreie. 

Har vært skikkelig støl i dag. Ble en real skogstur i går. Ikke så langt, men krevende terreng og underlag. Kjente i går kveld at det reiv i magemusklene bare jeg skulle løfte vannmugga fra bordet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skritteller er litt motiverende. Har begynt å ha på denne appen, både på jobb og ellers, parallelt med Endomondo, som jeg kun bruker til treningsøkter. Ble utstasjonert på eksteriørlinja på jobb i dag, og da genererte arbeidsdagen min over 12000 skritt. Resten er turen i dag, som skulle være en kort løpetur, og det ble det jo også, men så ble det litt lengre, og så ble det glatt (speilholke), og så ble jeg nysgjerrig på om det var den runden jeg har sett meg ut (det var det), og da ble det langt, og det ble mørkt :P 12,5 km med delt gåing og løping. 

17308877_10158334521135641_8383963182065

Og dagen er ennå ikke helt over :P Men tror resten blir på sofaen, ettersom jeg har vært oppe siden 04.30 og egentlig har holdt det gående i ett siden jeg dro herfra 05.15.

edit: kødda, jobb var bare 12000, fikk det ikke til å stemme med at turen var så lang :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk hele tiden, og jeg blir gal. Hver gang jeg endelig kommer inn i rutine så blir jeg sjuk... 

Formen er ræva omdagen selvom jeg nå er frisk. Men kommer vel fort inn i det igjen. Siden sist tirsdag har jeg vært tre ganger på gymmen, klatret to ganger og yoga hjemme hver dag. 

 

IMG_20170315_225004_153.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 13 km løpetur i dag. Var så tungt i starten at jeg måtte virkelig pushe meg for å ikke snu etter en km, men etter 2-3 gikk det seg til, og på slutten hadde jeg mer å gi :) Den forbanna dørstokkmila er fortsatt litt lang, men det kommer seg i takt med lysere kvelder, og fra neste uke er jeg tilbake på skift, og skal gå kveld, så da har jeg ihvertfall muligheten hele uka på dagtid.

Endomondo er utrolig irriterende for tiden, den stopper uten videre, så jeg mister liksom totalen min. Denne gangen stoppa den akkurat halvveis da, for jeg løp t/r Goksjø og så det da jeg skulle snu, så jeg har begge halvpartene :P I følge kartet skal det være en runde der som blir litt lengre, men jeg hadde knapt med tid mtp lyset, så jeg snudde i dag. Ja, tidsmessig så det også greit ut, selv om jeg var litt seig, og måtte gå en 50-100 meter et par ganger på noen bakketopper, men klarte å presse meg opp nesten alle. Ja, og ellers ble det 12000 skritt på jobb først, har ikke totalen på skritt, men 21,61 km totalt i bevegelse med telefonen på meg :P 

17358881_10158349711715641_3718668367373

17350016_10158349712885641_1731522173512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Caroline said:

Nesten 13 km løpetur i dag. Var så tungt i starten at jeg måtte virkelig pushe meg for å ikke snu etter en km, men etter 2-3 gikk det seg til, og på slutten hadde jeg mer å gi :) Den forbanna dørstokkmila er fortsatt litt lang, men det kommer seg i takt med lysere kvelder, og fra neste uke er jeg tilbake på skift, og skal gå kveld, så da har jeg ihvertfall muligheten hele uka på dagtid.

Endomondo er utrolig irriterende for tiden, den stopper uten videre, så jeg mister liksom totalen min. Denne gangen stoppa den akkurat halvveis da, for jeg løp t/r Goksjø og så det da jeg skulle snu, så jeg har begge halvpartene :P I følge kartet skal det være en runde der som blir litt lengre, men jeg hadde knapt med tid mtp lyset, så jeg snudde i dag. Ja, tidsmessig så det også greit ut, selv om jeg var litt seig, og måtte gå en 50-100 meter et par ganger på noen bakketopper, men klarte å presse meg opp nesten alle. Ja, og ellers ble det 12000 skritt på jobb først, har ikke totalen på skritt, men 21,61 km totalt i bevegelse med telefonen på meg :P 

 

Du er gæren! :o

 

Kroppen min er ikke helt på lag for tiden. Nå er jeg ikke syk lenger, da, det er jo deilig, men jeg er så stressa for tiden at jeg er stiv OVER ALT. Hadde litt dårlig tid på morgenturen i går, så jeg jogget den istedenfor å gå den, det var ikke så verst egentlig, men jeg klarte å få en skikkelig kink i ryggen... Heldigvis var det rett til fysioterapeut etterpå, så han fikk fikset litt, men herregud, jeg er så stiv at han ønsket meg god bedring da jeg gikk :lol: 

Nå skal jeg på min første planlagte utejoggetur på lenge, det er sol og friskt og jeg gleder meg! Det blir asfalttur, da, for jeg er lei snø og is, men asfalten er bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på rundt 10.000 skritt i gjennomsnitt daglig. Fornøyd med det så lenge jeg ikke er i jobb. Var i stallen i går og da ble det plutselig 21k skritt, 5k var til hest ca. 

Idag skeier jeg helt ut! Ikke planlagt, men påskegodtet er kommet i butikken og viljestyrken min revner fullstendig når jeg finner dragé egg fra cloetta. Så vekta har bare såvidt beveget seg ned på 84kg ila siste ukene. :icon_redface: Må finne fram stålviljen fremover, for alt i alt så er gleden mer langvarig med vektnedgang enn den posen med godis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vitacost.com/quest-nutrition-protein-chips-bbq-8-bags

Må bare tipse om disse! :) Det har blitt min lørdagssnacks - 120 kalorier per pose, 21 gram protein, 2 gram fett og 5 gram karbohydrater. Gode og krydrede, ikke HELT lik potetgull, men bra nok, og god snacks. Er mett etter en pose, så liten sjans for å forspise seg. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-03-13 at 5:47 PM, Tinkie skrev:

Fy flate, er det ikke bare helt magisk når man plutselig får til? :D  Flink du er! Det krever viljestyrke å komme seg så langt som du har nå!

Tusen tack för de uppmuntrande orden, och du har rätt, magiskt är helt rätt ord på känslan faktiskt, för inte trodde jag att det fanns i mig.

På 2017-03-15 at 11:01 PM, Kaja skrev:

IMG_20170315_225004_153.jpg

Trist att du inte mår bra, men jag måste bara kommentera bilden med WOW! Jag blir så sjukt imponerad av folk som får till sådant där, jag hade nog knäckt både handleder och nacke i försöket...


Här går det framåt, det faktum att jag tog mig 3 kilometer utan att stoppa häromdagen fick mig verkligen att känna att JAG KAN. Så nu har jag travat 5 kilometer i ett sträck både i fredags och idag. Jag är så vidrigt stolt över mig själv för tillfället så det är nästan lite löjligt faktiskt.
Endomondo.PNG.23929fcc1bd5c6acf3b4770ebe16b63d.PNG
Nu längtar jag tills snön försvinner så jag kan ta min nyfunna energi med mig ut i skogen och slippa löpa längs tråkiga cykelvägar och på hård asfalt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet det perfekte treningstipset! Jeg skal trene hver gang jeg har lyst på sjokolade! :D Haha, da blir det masse trening på meg.

Jeg hadde en gang et prosjekt om å jogge hver gang det regnet, og når man kommer fra Bergen, så blir det fort mye jogging da! Men det varte ikke så lenge. Jeg har troen på at dette prosjektet når lenger. Det er lov å faktisk spise den sjokoladen jeg har lyst på en gang i uken, men utenom det skal det trenes! :sleep: Jogging, yoga, styrketrening, dansing. You name it! Jeg skal gjennomføre det når lysten på sjokolade kaller. 

I dag var jeg på dansing i 1,5 time. Vi kalte det for bikram dansing i dag, fordi det var skikkelig varmt i dansesalen (for en gangs skyld, jeg har holdt på å fryse tærne av meg der inne før). Da ble man god og svett :ahappy:. Det ble den beste oppvarmingen og pre-workouten, for rett etterpå stakk jeg på styrketrening og hadde så mye energi! :D Kjørte en overkroppsøkt på ca 45 min. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble det ikke noe tur, ettersom det var fest med jobben, og vi begynte tidlig. Hundene fikk trim hos sine respektive hundepassere, da. Søndag ble det skogstur på 4,3 km, fin dagen-derpå-tur (formen var fin den, så det kunne godt blitt mer). Mandag ble det rusletur på griseføre, siden det begynte å snø/sludde søndag ettermiddag. 3,9 km før jobb, men jeg går jo ganske mye på jobb, så det ble 11 km totalt. I går ble Tonks med på løpetur, nesten ei mil, totalt med jobb ble det 17,3 km. I dag er planen vanlig tur igjen. Prøver å ta 2-3 løpeøkter i uka. Lettere å gjennomføre på dagtid, og denne uka har jeg kveldsskift, så da blir det sikkert 3. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så ****** insomnia i det siste, etter en litt bedre periode der jeg har sovet rundt 6-7 timer i gjennomsnitt per døgn, så har den vært helt dritt igjen etter jeg hadde influensa. Får lyst til å bryte sammen, er så sykt sliten. Sover i gjennomsnitt 4 timer nå, så det er ikke ekstremt ille i forhold til hva det kan være, men jeg har lite dyp søvn (drømmer mye, er svært urolig og har mange oppvåkninger). Skulle nesten ønske det var noe psykisk som var årsaken, men det er det ikke, så ikke noe jeg kan jobbe med heller. Annet enn søvnhygienen, har ikke orket å stå opp i det siste, så har ligget i sengen i timesvis våken og utslitt istedet...

 

Og med lite søvn følger dårligere matlyst som gjør at jeg blir for tynn. Jeg veier det samme da, så det vil si at jeg har hatt økning i muskelmasse. Det er visst mindre usunt å ha lav fettprosent når man har høyere muskelmasse (enn å ha lav fettprosent og også lav muskelmasse). Så jeg har blitt sunnere tror jeg, selv om fettprosenten er litt lav.

 

Og så går tøyingen fremover. I går klarte jeg å ta i bakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00 :hug: Søvnproblemer er så utrolig slitsomt. Jeg var veldig plaget med søvnløse perioder før, så jeg føler virkelig med deg. Man føler seg smått fyllesyk hele tiden :(

----

Jeg hadde time hos PT forrige fredag, og skal ha en ny en i morgen. Han skal hjelpe meg med å sette sammen en mer optimal styrketrening for å bli kvitt kne-, skulder-, og ryggplagene. Jeg har fått meg noen aha-opplevelser når det gjelder teknikk, for å si det sånn :lol: Kjørte en styrkeøkt på tirsdag, og det tok mye lengre tid enn vanlig...å legge om teknikken krever tydeligvis mye av hjernecellene :P Nå skal jeg bare komme i gang med dette, så håper jeg at jeg kan starte med rolig opptrening til løping snart. (Vel...jeg løp litt på tirsdag, da, og skal prøve litt i helga. Men det går foreløpig bare i å legge12-15 minutter rolig jogging inn i gåturene.)

Har gått opp 2-3 kg da, så det er positivt. Noe av det er nok muskelmasse, siden jeg har trent en del styrke i det siste. Men som @Elisabeth00 sier må det jo tross alt være bedre å ha høyere muskelmasse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Mona said:

@Elisabeth00 :hug: Søvnproblemer er så utrolig slitsomt. Jeg var veldig plaget med søvnløse perioder før, så jeg føler virkelig med deg. Man føler seg smått fyllesyk hele tiden :(

----

Jeg hadde time hos PT forrige fredag, og skal ha en ny en i morgen. Han skal hjelpe meg med å sette sammen en mer optimal styrketrening for å bli kvitt kne-, skulder-, og ryggplagene. Jeg har fått meg noen aha-opplevelser når det gjelder teknikk, for å si det sånn :lol: Kjørte en styrkeøkt på tirsdag, og det tok mye lengre tid enn vanlig...å legge om teknikken krever tydeligvis mye av hjernecellene :P Nå skal jeg bare komme i gang med dette, så håper jeg at jeg kan starte med rolig opptrening til løping snart. (Vel...jeg løp litt på tirsdag, da, og skal prøve litt i helga. Men det går foreløpig bare i å legge12-15 minutter rolig jogging inn i gåturene.)

Har gått opp 2-3 kg da, så det er positivt. Noe av det er nok muskelmasse, siden jeg har trent en del styrke i det siste. Men som @Elisabeth00 sier må det jo tross alt være bedre å ha høyere muskelmasse.

Her er en litt interessant artikkel om økning i muskelmasse. Det er faktisk ikke så sykt mye man nødvendigvis øker, men det er heldigvis veldig stor forskjell på 1kg fett og 1kg muskler i størrelse :)

http://fitnessbloggen.no/muskelvekst-aarlig/ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mona skrev:

@Elisabeth00Har gått opp 2-3 kg da, så det er positivt. Noe av det er nok muskelmasse, siden jeg har trent en del styrke i det siste. Men som @Elisabeth00 sier må det jo tross alt være bedre å ha høyere muskelmasse.

Jeg har sluttet helt å se påpå hva vekten sier og heller se på hva jeg ser i speilet. Jeg veide 5 kg mindre før jeg begynte å trene styrke. Før jeg begynte å trene følte jeg at jeg ville være komfortabel så lenge jeg lå under 60 kg. Etter å ha trent styrke i flere år veier jeg et par kg over 60 og har aldri vært mer fornøyd med kroppen min. 

Håper du blir kvitt alle plagenene dine! Det suger å være skadet og hindret pga det tiltross for at man vil så gjerne!

Jeg fikk lyst på sjokolade i dag, så da ble det trening. 1 times beinøkt. Jeg spiste også heller en gulerot enn sjokolade i dag ? Gleder meg til lørdag, da skal sjokoladen nytes med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Mona :flowers: Lykke til videre med treningen, jeg driver selv å trener opp en skadet arm, og i det siste har jeg sett en del fremgang. Det er motiverende. :D

 

Jeg har faktisk gått opp 1 kg, jeg er så utrolig fornøyd. Følt at spisingen har gått skikkelig dritt i det siste, men da har det altså gått bedre enn jeg har trodd :D Jeg kan ikke ha ligget på så mye underskudd når jeg faktisk har gått opp i vekt, til tross for liten reduksjon i fettprosent. 

Vekt i seg selv sier lite ja, man må se på det i sammenheng med fettprosent. Jeg har alltid hatt høy vekt i forhold til fettprosent, fordi jeg genetisk har stor muskelmasse (i forholdt til fysisk form) og jeg bygger muskler veldig lett. 

Eneste grunnen til at jeg følger såpass med på fettprosenten min nå er at jeg mistet over 25% av håret mitt i fjor da jeg hadde fettprosent på 12 (56 kg, 176 høy, så BMI avslørte ikke i det hele tatt hvor undervektig jeg var), og det vil jeg ikke at skal skje igjen. Nå tipper jeg den er rundt 15 (60 kg), vil gjerne opp til 17 så jeg har litt å gå på (kan gjerne ha høyere også altså, jeg bare tenker det er et reelt mål som ikke er så fjernt å nå, siden det er det jeg har ligget på før). Målvekten min er 63 kg - da vet jeg at jeg er godt innenfor sunne verdier, og jeg vil ha litt å gå på i forhold til sykdom og slik. 

 

Er man innenfor sunne grenser hadde jeg ikke gidder å bruke tid på å veie meg eller måle fettprosent, da hadde jeg gått etter hvordan jeg følte meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri målt min fettprosent skikkelig, men jeg regner med min var for lav i november, for da begynte jeg også å røyte, fikk litt uregelmessig menstruasjon, og hadde så og si ikke fett på magen (så blodårene). Jeg har ikke så mye fett fra navelen og opp uansett, så jeg ser f.eks. når jeg er aktiv, eller har spist, spesielt karbohydrater, at blodårene på armene kommer fram veldig tydelig. Prøver å finne "min" vekt, egentlig. Har variert fra i fjor sommer der jeg nådde målet med under 60, og jeg landa på rundt 58, til at jeg ble enda mer aktiv med jobb OG trening, og gikk ned til 54-55 i november, og da merka jeg som sagt at det ble litt drøyt. Nå er jeg på rundt 58 igjen, så det er kanskje der jeg bør ligge. Må bare strukturere maten bedre, har faktisk begynt å spise frokost, men synes det er utrolig slitsomt, for da er jeg konstant sulten, HELE dagen. Og jeg har en magekapasitet som ikke ligner grisen, så det å stoppe når jeg skal er kjempevanskelig. Har jo slutta å røyke også, så det er ikke bare å ta en røyk når jeg vil ha mat. Drikke vann hjelper ikke, kaffe hjelper der og da, men ikke utover det. Ønsker meg sperrer. Det er jo det her jeg sliter med når det gjelder sukker også. Eier virkelig ikke hemninger :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Caroline skrev:

 Må bare strukturere maten bedre, har faktisk begynt å spise frokost, men synes det er utrolig slitsomt, for da er jeg konstant sulten, HELE dagen. Og jeg har en magekapasitet som ikke ligner grisen, så det å stoppe når jeg skal er kjempevanskelig. Har jo slutta å røyke også, så det er ikke bare å ta en røyk når jeg vil ha mat. Drikke vann hjelper ikke, kaffe hjelper der og da, men ikke utover det. Ønsker meg sperrer. Det er jo det her jeg sliter med når det gjelder sukker også. Eier virkelig ikke hemninger :icon_redface:

Haha, jeg kjenner igjen den der altså! Jeg har alltid spist frokost og føler meg døds sulten om morgenen, alltid! Men jeg merker at desto tidligere jeg står opp, desto mer sulten er jeg den dagen, desto oftere spiser jeg og gjerne også mer. Men jeg tenker at jeg sikkert har brukt for den maten, når jeg beveger meg såpass mye. Det har sikkert du også. Hvis du er flink til å ha mellommåltid tilgjengelig i løpet av dagen, så føler ihvertfall jeg at det hjelper. Da blir det ikke så store måltider når jeg først spiser. En muslibar, en banan, en smoothie, en yoghurt eller noe, så holder jeg meg greit en stund. 

I går var min cheat day, og det var en god cheat day altså :D Jeg var på jobb som servitør og det var mat til overs! En kjempe deilig kalvesteik med deilige poteter toppet med en søtpotets purré. Jummy! Til dessert fikk vi en supergod sjokolade mousse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.treningsfrue.no/2016/03/19/verdens-enkleste-proteinrundstykker

Får tispe om disse også! :) Veldig gode og enkle, og kan fryses og varmes igjen, uten å bli tørre. Krever null skills, går kjapt (bare å blande og sette i ovnen) og blir lite oppvask. Jeg pleier å tilsette ekstra frø for variasjonens skyld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, MegaMarie said:

Haha, jeg kjenner igjen den der altså! Jeg har alltid spist frokost og føler meg døds sulten om morgenen, alltid! Men jeg merker at desto tidligere jeg står opp, desto mer sulten er jeg den dagen, desto oftere spiser jeg og gjerne også mer. Men jeg tenker at jeg sikkert har brukt for den maten, når jeg beveger meg såpass mye. Det har sikkert du også. Hvis du er flink til å ha mellommåltid tilgjengelig i løpet av dagen, så føler ihvertfall jeg at det hjelper. Da blir det ikke så store måltider når jeg først spiser. En muslibar, en banan, en smoothie, en yoghurt eller noe, så holder jeg meg greit en stund. 

I går var min cheat day, og det var en god cheat day altså :D Jeg var på jobb som servitør og det var mat til overs! En kjempe deilig kalvesteik med deilige poteter toppet med en søtpotets purré. Jummy! Til dessert fikk vi en supergod sjokolade mousse! 

Jeg har nesten aldri spist frokost, men det er mange timer å være våken uten mat til 11 når man er oppe rundt 5. Tidligere ble jeg kvalm bare av en liten munnfull, men nå klarer jeg som regel å spise. Litt lettere å regulere måltidene på kveldsskift, men spiser jeg først frokost går det aldri lenge mellom hvert måltid før jeg er sulten, så på kveldsskift er det vanskelig å time sultfølelsen til pausetidene våre (har en jobb der man ikke akkurat kan spise i farta eller stikke fra utenom pauser). Har alltid klart meg på 2-3 måltider om dagen, med da frokost til lunsj, så enten mellommåltid og sen middag, eller bare middag sånn halvseint. Lurer på hva pokker jeg gjør når vi begynner med nattskift i tillegg over påske. Man spiser liksom ikke på natta... Mat og søvn, det er jeg spent på når vi begynner med den løsningen. Jaja, den tid, den sorg.

I dag ble det løpetur, og gud så hardt det var når det brått var varmt! 15 grader på morran, og tæla har sluppet i bakken, så grusveiene var rimelig tunge. 8 km klarte vi å få til, da. Hele neste uke er det jobb 6-14 og truckkurs fra 15-21.30, så jeg kan nok se langt etter noe trim den uka :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Jeg har nesten aldri spist frokost, men det er mange timer å være våken uten mat til 11 når man er oppe rundt 5. Tidligere ble jeg kvalm bare av en liten munnfull, men nå klarer jeg som regel å spise. Litt lettere å regulere måltidene på kveldsskift, men spiser jeg først frokost går det aldri lenge mellom hvert måltid før jeg er sulten, så på kveldsskift er det vanskelig å time sultfølelsen til pausetidene våre (har en jobb der man ikke akkurat kan spise i farta eller stikke fra utenom pauser). Har alltid klart meg på 2-3 måltider om dagen, med da frokost til lunsj, så enten mellommåltid og sen middag, eller bare middag sånn halvseint. Lurer på hva pokker jeg gjør når vi begynner med nattskift i tillegg over påske. Man spiser liksom ikke på natta... Mat og søvn, det er jeg spent på når vi begynner med den løsningen. Jaja, den tid, den sorg.

Kjipt at det skal være vanskelig å få spist noen lunde jevnt på jobb. Men jeg ser den med rare jobbtider. Jeg har aldri jobbet natt, men begynte på jobb klokken 4 om natten av og til, da stod jeg opp halv 3, 3 om natten. Jeg var sulten som alltid :lol: Så jeg spiste frokost midt på natten klokken 3, deretter ny frokost igjen klokken 6 om morgenen når jeg fikk første pause, hadde lunsj rundt klokken 9 som var type middagsrester, var sulten igjen da jeg fikk siste pause klokken 11, og var sulten med en gang jeg kom hjem fra jobb klokken 13. Ble fort mye mat på de vaktene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...