Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Jeg starter friskt med 50 dager uten godteri, og skal også være med på en yoga-utfordring om å gjøre yoga hver dag i hele januar. Jeg elsker godteri og hater yoga, så dette skal bli spennende! :lol: 

I tillegg skal jeg ned minst 10 kg i løpet av året og være flink til å trene og fokusere på å holde meg frisk. Jeg var sjuk store deler av høsten nå, og fikk et kraftig slag for baugen der. Men 2017, dere! Pow pow!  

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

Det har ikke vært en aktiv jul akkurat, så nå er det på'n igjen med å gi jernet!

Målet for januar er 10.000 skritt daglig, så fitbiten skal lades igjen :) Og minst en styrkeøkt i uka (sannsynligvis med PT).

Forutsatt at bekkenet holder sammen, akkurat nå er det ikke der jeg vil at det skal være.. fortsetter det sånn får målet være minst 30min sammenhengende aktivitet daglig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 2017 er året? Jeg MÅ ned i vekt. Spiser ikke så mye godteri men skal kutte lettbrus og kutte ned på kakao og propud, og bli flinkere til å spise middag med kjøtt/kylling og grønt istedenfor å bare smøre et par brødskiver. Minst 10000 skritt om dagen, to styrke/slyngeøkter i uka og bli flinkere til å løpe/sykle med Uno.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, puddellover skrev:

Greit å ha i bakhodet med tanke på varig vektnedgang

Mitt mål er null godteri til 15. august. Den er seig, men jeg vet jeg klarer det :)

På mitt første Grete Roede kurs lærte jeg faktisk at det ikke var å gå ned i vekt som var den store utfordringen, men å holde vekten der man ønsket.

Utrolig god lærdom!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med både å gå ned og bli der. :aww: Kiloene jeg går ned tar med seg vennene sine når de kommer tilbake. Nå har "heldigvis" Bonden også lagt på seg i høst, så da er det enklere når vi er to som godt kan tenke på magemålet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Raksha skrev:

Den som gir seg er en dritt :aww:  Henger meg med jeg og. 

you and me both!

 

2016 ble et særdeles dårlig år på denne fronten. Jeg hadde bare hverken overskudd eller tid til noe som helst. Satser på at 2017 blir bedre. I alle fall fra sommeren av, men kan jo prøve å gjøre en innsats alt i starten av året.

 

Setter meg svært lave mål for startsgropa, lettere å lykkes da :)  
og dietter eller "null snop" kommer ikke til å skje, det bare øker  mulighetene for sprekking. Mindre av alt man tar inn, og mer bevegelse er målet. Og da går man jo ned, og blir sprekere. Som er målet. Sommerkroppen 2018 under planlegging (for jeg kommer ikke langt nok før sommeren 2017, garantert)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

you and me both!

 

2016 ble et særdeles dårlig år på denne fronten. Jeg hadde bare hverken overskudd eller tid til noe som helst. Satser på at 2017 blir bedre. I alle fall fra sommeren av, men kan jo prøve å gjøre en innsats alt i starten av året.

 

Setter meg svært lave mål for startsgropa, lettere å lykkes da :)  
og dietter eller "null snop" kommer ikke til å skje, det bare øker  mulighetene for sprekking. Mindre av alt man tar inn, og mer bevegelse er målet. Og da går man jo ned, og blir sprekere. Som er målet. Sommerkroppen 2018 under planlegging (for jeg kommer ikke langt nok før sommeren 2017, garantert)

Samme her! Formen og omstendigheter har vært blæh!  Satser på bedre form sommern 2017 fremfor sommerkroppen :lol: 

 

Mitt mål er, igjen, å begynne å ri gjevnlig og mindre godteri, de to tingene tror jeg kan gjøre mye. Klarer heller ikke slike "all or nothing"greier. Viljestyrke er oppskrytt :aww: Babysteps! We can do it! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere som ikke helt klarer å kutte ting helt. :P Her var 2016 året hvor jeg gikk opp litt igjen, etter å ha hatt flere år med nedgang eller at vekta har stått stille. Nå går jeg naturlig nok opp litt frem til mai, men målet er å ikke gå opp for mye. Etter mai hiver jeg meg med for da skal deppekiloene fra 2016 av.

Jeg håper å være i like god form som nå ei god stund fremover, og da satser jeg på å klare alle hovedturene med hundene selv. Dvs minst en time sammenhengende gange pr dag, så får vi se om jeg må delegere ut småturene eller ikke. Og så skal jeg tilbake til den gode vanen min med en begrenset mengde snop i helgene, og ellers satse på sunne middager. Har vært fryktelig mye lettvintløsninger og hurtigmat i år, og det har ikke gjort underverker for å holde vekten nede, eller for økonomien for den saks skyld.

Vurderer å kjøpe månedskort i basseng, men jeg er litt usikker da det er et godt stykke dit. Det som er billigst med flest "svømmedager" ligger i ei retning hvor jeg sjeldent har andre ærend jeg kan kombinere det med i tillegg. Det nærmeste har kun en dag med offentlig svømming, men er til gjengjeld veldig billig da. Får se hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk lykkes i å kutte ut brus hjemme, og godteri var veldig begrenset, men jul og gravid var ingen god kombo..

Vi lager også mesteparten av maten fra bunnen av med gode og sunne råvarer, hjelper veldig på at vi har barn som vi ønsker å servere den type mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e med! :D

Fitbiten er tørket støv av og stilt inn på 11000 som daglig mål.

Ett til mål jeg har satt meg er at jeg skal delta på skirenn på 3 mil (type mosjonist). Er påmeldt sammen med min søster og mamma. Det blir stas! Og muligens noe ambisiøst siden vi ikke har sett noe som helst til snøen enda... :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er visst med. Det sa eg sikkert i fjor og, utan at det hjalp. Men det er da betre å vere januarmosjonist enn å ikkje vere mosjonist i det heile. Sikkert.

 

 

@mokken Det er snø oppe på fjellet, men tung og blaut og snøkrystallsnø. Hjelp som trim å vabbe i, men kan nok ikkje anbefalast til ski. :P 

 

Me kjøpte forresten ski til oss sjølve jula for... to eller tre år sidan. Dei er ikkje brukte enno. Kanskje 2017?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet i år er å komme igang med løping igjen etter en lang rehabiliteringsperiode etter akillesproblemer. Vil tilbake til å løpe 3-4 dager i uka. Så har jeg intensivert styrketrening og prøver nå 2-3 økter i uka med fokus mot arbeidsrelaterte løft, og jobber mye med løfteteknikk og store muskelgrupper. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at det skulle bli vanskelig å kutte ut brusen, for snart 1 år siden.... Var ganske avhengig jeg også.... Men jeg tok det ved rota og kutta tvert egentlig :D Har ikke savna det, verken på lommeboken, vekta eller suget.... Absolutt å anbefale :D Man må rett og slett være litt knallhard med seg selv.... :P Jeg tror at dere som vil slutte med brus, klarer det. JEG tror på dere!! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig gira på å komme i gang! Håper jeg klarer å holde på denne følelsen da til jeg faktisk er kommet i gang og helst litt lenger:p Tenker å forsøke en redusering i karbohydrater og trene mye mere (les; trene mer enn 2 ganger i mnd som tidligere liksom). Da er det viljen og energien og kroppen som må klaffe da. Går så godt! Men gjelder ikke før i morgen xD Har også lyst til å begynne å jogge med hunden når det blir vår, skal la henne bli litt eldre først:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...